PREMIERĂ: Vânzările de electrificate le-au depășit pe cele de mașini diesel în luna august, în Europa

Publicat marţi, 28.09.2021 13:54 de Alexandru Monenciu

Pentru prima dată, în luna august, în Europa, au fost comercializate mai multe mașini electrificate decât vehicule echipate cu propulsor diesel. Cea mai mare cotă de piață o au în continuare mașinile pe benzină, adică 56%.

Luna august a fost una propice pentru mașinile echipate cu sistem de propulsie electric sau plug-in hybrid, comercializate în Europa. Pentru prima oară în istorie, vânzările de electrificate le-au depășit pe cele de mașini diesel pe Bătrânul Continent.

Cota de piață a mașinilor electrificate a fost de 21%, cu 151.737 de exemplare livrate clienților. De cealaltă parte, mașinile diesel au reprezentat 20%, adică 141.635 de unități livrate. Așa cum spuneam, mașinile pe benzină sunt în continuare cele mai populare (56% cotă de piață, dar pe un trend descendent).

În primele opt luni ale anului, au fost comercializate 1.32 milioane de vehicule electrificate în Europa. Ca o comparație, în aceeași perioadă a anului trecut au fost vândute 158.300 de mașini electrice și plug-in hybrid.

Potrivit analizei Jato Dynamics, topul mașinilor electrice vândute în Europa, în luna august, arată cam așa: prima poziție a fost ocupată de Volkswagen ID.3, modelul german fiind urmat de Tesla Model 3 și Volkswagen ID.4.

Ford Kuga rămâne modelul plug-in hybrid preferat al europenilor, deși au fost comercializate cu 26% mai puține exemplare decât în luna august 2020.

via Jato Dynamics

  • Nicu, marţi, 28.09.2021 15:10

    Usor usor pe masura ce oamenii normali vor avea mijloacele sa cumpere masini electrice si hibride din toate categoriile, nu doar rachete Audi/Testa/Porsche de peste 100k EUR, cota de piata a dieselului si benzinei vor scadea natural. In ce ma priveste, asa cum am mai anuntat aici, pentru ca, caut spatiu si confort la un buget relativ redus, viitoarea mea masina va fi Jogger-ul hibrid in 2023. @Kiro, in caz ca vezi comentariul meu, cu scuze ca sunt offtopic, spuneai ceva, dar nu mai gasesc in arhiva forumului, despre cutia cu craboti, fara sincroane pe care o va avea Joggerul hibrid, sistem pe care il preia de la Clio e-tech, recent testat de AM. Acum intrebarea mea este: cutia asta/sistemul, dpdv constructiv este mai fiabil sau mai putin fiabil decat o automata clasica cu convertizor? Eu personal as zice ca este mai fiabil si daca nu ma insel asta era si parerea ta. Nu prea gasesc detalii despre ce inseamna cutie cu craboti, tot ce stiu este ca se folosesc la masini de raliu. As aprecia un link cu informatii, preferabil in romana, daca nu, este ok si engleza/germana (nici macar nu stiu cum se zice in engleza la cutie cu craboti)

  • Anonim, marţi, 28.09.2021 15:34

    75% la suta dintre masinile astea electrificate sunt mild hybrid unele echipare cu motoare diesel a se vedea noul model de Mercedes C class , restul hybride si plug in toate echipate cu motoare termice deci........cate electrice 100 % au fost din cele 150 de mii vandute ?

  • Kirotractor, marţi, 28.09.2021 15:52

    http://www.fiches-auto.fr/articles-auto/hybride/s-2290-fonctionnement-de-l-hybride-e-tech-renault.php ...e linkul cel mai lămuritor, deși nu exhaustiv (în franceză, dar în engleză găsești destule clipuri pe YT ref. la ”dog gearboxes”, dog clutch însemnând crabot = dispozitiv de cuplare cu dinți a doi arbori.) Mai pe scurt, cutii de viteză fără sincroane (syncromesh.) Tema-i simplă-n principiu, dar îmbârligată-n detaliu, d-aia nici nu încape la comentarii. Clar c-aș putea scrie articole tehnice ca pe vremuri, dar nu moca, așa că-i las mai bine pe experții noștri jurnaliști. P.S. Iertare Secu-Măfănikk, uitasem că trebuia s-o rad din zonă -- te implor să nu mă trimiți în vreun gulag. :-)))

  • dCi, marţi, 28.09.2021 16:21

    @15:10... pana vor scădea natural mai e de așteptat... acum cauza e lipsa cipurilor...producătorii prefera sa vândă electrice pt a nu fi amendați...

  • dan_grc, marţi, 28.09.2021 16:42

    Între timp mare criză energetică în China, se pune de un import mare de cărbune, pentru a ține fabricile deschise și luminile aprinse pe străzi, cel puțin într-o parte a țării. Haideți cu electricele.

  • Nicu @Kiro, marţi, 28.09.2021 17:11

    Merci.

  • curentatu, marţi, 28.09.2021 17:31

    Chinejii inaugurează cam săptămânal câte o centrală, deci sunt mai verzi ca brazii.. de la Copșa Mică. https://wattsupwiththat.com/2021/08/25/china-to-build-43-new-coal-fired-power-plants/ Și tot nu le ajunge că s-au umflat la ștechere, cum zice și @dan_grc. Repede Edikk cu soluțiile că Greta e în pană de idei și doar zbiară inclusiv la creioane că au mină de carbon.

  • Edikkk, marţi, 28.09.2021 18:50

    @Kiro Excelent articolul !

  • inexorabil, marţi, 28.09.2021 20:23

    Eu, unul, vreau doar să primesc curent (adică să fiu curentat) Mokka. Şi, aşa, netam nissan ;)

  • inexorabil, marţi, 28.09.2021 20:30

    PS. Mmmmm, ce deliciu să ştiu că voi fi singurul (?) din rromanika cu 5.0 V10 TDI. Posibil însă să fiu insesizabil pe stradă (adică, mă rog, mă veţi putea depista, dar numai după ce veţi alunga norul de fum terapeutic din jurul meu, care-mi va face praf plămânii de copilaş popular).

  • Mana-rece-suflet-cald, marţi, 28.09.2021 21:21

    Cele electrificate, adică hibride, nu full electrice, sunt în majoritate, tot pe benzină. Deci, nu ar trebui să joace și ele la benzinare? Mai ales că la hibride, baza e combustibilul solid. Partea de electric e doar pentru un consum mai redus, eventual rulaj mic prin oraș.

  • Mihai, marţi, 28.09.2021 23:10

    Cum apare cate un articol din asta, cum isi dau toti meseriasii cu parerea. Ce parte nu va place? Poate ca norvegienii si olandezii, care au petrol cat vor, au trecut cel mai repejor la electrice? Desi ei ar putea sa mearga pe benzina si motorina mult si bine, ca au rezerve destule pe care le exporta. Ideea e ca procentajul asta mare de electrificare NU VI SE DATOREAZA. Nu s-a ajuns aici datorita romanilor, bulgarilor, polonezilor si a altora din est. Saracii continua sa cumpere ce dau vesticii deoparte, adica masinile care nu mai sunt bune pentru ei. Deci articolul se refera la inmatriculari de masini noi. Romanii inca cumpara Sh-uri, deci sa isi dea cu parerea despre electrificare ai masini electrice cand ei se plimba in dieseluri este o gluma. Dar romanilor le place sa isi dea mereu cu parerea. Si cu asta raman, cu pareri. Altii iau masini.

  • dCi, miercuri, 29.09.2021 08:14

    @23:10... tu ce electrică ai ma?... dpmdv e absurd sa spui ca salvezi planeta cumpărând electrică...ai plantat măcar un pom in viața ta?

  • Seriff, miercuri, 29.09.2021 08:25

    @dci are el masina electrica luata de noua, cum tu nu ai? Daca nu ai esti sarac, cumperi diesel sh din Germania. Ce gandire au unii frate, ii doare pe ei de ce cumpara altii, fiecare e liber sa cumpere ce vrea, daca unii vor sa sa caute prize si sa stea se se uite la masini cum se incarca fiindca alta treaba nu au, e problema lor, un om normal face plinul in 2 minute si pleaca la drum.

  • dCi, miercuri, 29.09.2021 11:39

    @08:25... n-am cumpărat sh diesel din Germania ci diesel noua din România... cel mai probabil voi mai lua un diesel nou din România cât de curând...

  • Seriff, miercuri, 29.09.2021 12:33

    Si eu tot diesel nou din Ro, recomand aceasta achizitie, nu regret, e ideal, eu glumeam cand am zis ca ai cumparat diesel sh din Germania, ma refeream ca asta e opinia unora pe aici, daca nu iti iei electrica, gata iti iei ultimul cazan din Germania evident diesel in capul lor.

  • CiprianBi, miercuri, 29.09.2021 14:33

    Aia cu manute rosii la comentariul lui Kiro. Ce v-a deranjat mai exact? :)) Multumesc pentru articol!