PREMIERA: Volkswagen Golf GTD, fratele diesel al GTI-ului
Volkswagen a lansat astazi la Leipzig versiunea GTD a hatchback-ului Golf, echipata cu un motor diesel de 2.0 litri si 170 de cai putere.
Volkswagen a dezvaluit astazi in cadrul Salonului Auto de la Leipzig omologul diesel al proaspat dezvaluitului Golf GTI. Anticipata deja de ceva timp, versiunea diesel de performanta a Golf-ului va primi vechiul indicativ GTD si va fi animata de un motor turbodiesel cu common-rail de 2.0 litri.
Unitatea cu patru cilindri ofera 168 de cai putere la 4200 de rotatii si un cuplu motor de 350 Nm, disponibil intre 1700 si 2500 de rpm. Motorul va fi completat de o cutie manuala cu sase rapoarte sau de ceja comuna cutie automata cu dublu-ambreiaj DSG.
In aceste conditii, performantele nu se vor lasa asteptate prea mult, acceleratia de la 0 la 100 de km/h realizandu-se in doar 8.1 secunde. Viteza maxima urca pana la valoarea de 222 km/h. Chiar si asa, constructorul german anunta un consum mediu de 5.2 litri/100 de km.
Noul aport de putere avea nevoie si de o serie de modificari ale suspensiei, care a devenit acum mai rigida pentru un comportament mai sportiv. Clientii vor putea opta si pentru ACC (active chassis control). Momentan nu se cunosc inca informatii despre posibilitatea ca diferentialul electronic XDS, folosit pe GTI, sa se regaseasca si pe GTD.
La exterior, noul GTD pastreaza similaritati cu fratele sau pe benzina. Partea frontala imprumuta acelasi spoiler sportiv cu proiectoare de ceata integrate, aceeasi grila de tip fagure si aceleasi elemente de design ale blocurilor optice. Diferentele sunt facute de elemetele cromate cu care vine GTD. Versiunea de baza va fi incaltata cu jante de 17 inch si cauciucuri 225/45-R17.
In partea posterioara, GTD primeste acelasi eleron montat pe acoperis dar se individualizeaza prin deflectorul mai putin pronuntat si prin cele doua tevi de esapament cromate "gemene" si nu individuale ca in cazul lui GTI. La interior, Golf GTD renunta la accentele rosii ale fratelui pe benzina si adopta elementele gri sau cromate.
via | Volkswagen
2.0 TDI varianta sport - 340Nm/1700rpm 170 CP 2.0 TDI - 320Nm 140CP 2.0 CR - 350Nm si 168CP TDI-ul era laudat ca are cuplul mai mare decat CR(al altor firme) dar datele oficiale ale VW demonteaza premiza asta. Asta arata cat de usor poti sa compari mere cu pere cand e vorba de motoare.