PREMIERA: Volkswagen Golf GTD, fratele diesel al GTI-ului

Publicat vineri, 27.03.2009 11:02 de Bogdan Mirică

Volkswagen a lansat astazi la Leipzig versiunea GTD a hatchback-ului Golf, echipata cu un motor diesel de 2.0 litri si 170 de cai putere.

Volkswagen a dezvaluit astazi in cadrul Salonului Auto de la Leipzig omologul diesel al proaspat dezvaluitului Golf GTI. Anticipata deja de ceva timp, versiunea diesel de performanta a Golf-ului va primi vechiul indicativ GTD si va fi animata de un motor turbodiesel cu common-rail de 2.0 litri.

Unitatea cu patru cilindri ofera 168 de cai putere la 4200 de rotatii si un cuplu motor de 350 Nm, disponibil intre 1700 si 2500 de rpm. Motorul va fi completat de o cutie manuala cu sase rapoarte sau de ceja comuna cutie automata cu dublu-ambreiaj DSG.

In aceste conditii, performantele nu se vor lasa asteptate prea mult, acceleratia de la 0 la 100 de km/h realizandu-se in doar 8.1 secunde. Viteza maxima urca pana la valoarea de 222 km/h. Chiar si asa, constructorul german anunta un consum mediu de 5.2 litri/100 de km.

Noul aport de putere avea nevoie si de o serie de modificari ale suspensiei, care a devenit acum mai rigida pentru un comportament mai sportiv. Clientii vor putea opta si pentru ACC (active chassis control). Momentan nu se cunosc inca informatii despre posibilitatea ca diferentialul electronic XDS, folosit pe GTI, sa se regaseasca si pe GTD.

La exterior, noul GTD pastreaza similaritati cu fratele sau pe benzina. Partea frontala imprumuta acelasi spoiler sportiv cu proiectoare de ceata integrate, aceeasi grila de tip fagure si aceleasi elemente de design ale blocurilor optice. Diferentele sunt facute de elemetele cromate cu care vine GTD. Versiunea de baza va fi incaltata cu jante de 17 inch si cauciucuri 225/45-R17.

In partea posterioara, GTD primeste acelasi eleron montat pe acoperis dar se individualizeaza prin deflectorul mai putin pronuntat si prin cele doua tevi de esapament cromate "gemene" si nu individuale ca in cazul lui GTI. La interior, Golf GTD renunta la accentele rosii ale fratelui pe benzina si adopta elementele gri sau cromate.

via | Volkswagen

  • cozappz, vineri, 27.03.2009 11:39
    TDi vs CR la VW

    2.0 TDI varianta sport - 340Nm/1700rpm 170 CP 2.0 TDI - 320Nm 140CP 2.0 CR - 350Nm si 168CP TDI-ul era laudat ca are cuplul mai mare decat CR(al altor firme) dar datele oficiale ale VW demonteaza premiza asta. Asta arata cat de usor poti sa compari mere cu pere cand e vorba de motoare.

  • Andrei,p, vineri, 27.03.2009 12:26

    Nu mi se pare chiar asa cine stie ce.. wow modelu GTD, O delta 1.9 jtd aia de 190 cai are 0-100 in 7.8 si are cred ceva mai multe kile(1430) fata de 1300 al unui 1.9 tdi normal.

  • jiji, vineri, 27.03.2009 13:50
    PRAF...

    Orice tractorist va considera partoleta asta tare.Dar eu va zic urmati linkul ca sa vedeti ce inseamna tehnologia adevarata: http://www.automarket.ro/stiri/sandero-gt-editie-speciala-in-columbia-19484.html

  • lol, vineri, 27.03.2009 14:11
    lol

    ce aveti ma cu masina? mie mi se pare foarte acceptabila mai ales dako iei pt tunning sigur o sa-ti iasa o bijuterie vai de capul vostru daca si asta e masina de tractoristi :-j ma ia rasul

  • Nyklas, vineri, 27.03.2009 14:19
    draguta

    Mdea, ....comentarii a' la' romani'!!! :-( Bey dragilor, pe langa ca va pica pielea de pe voi de parliti ce sunteti, mai aveti si tupeul sa face comentarii negativiste la adresa acestei masinute. Vorba asta e valabila numa' si numa' la romani: "si sarac si cu pretentii" ...sau ...sa nu va reamintesc de varianta necenzurata. Masina si finisajele sunt la fel atat la gti cat si la asta asa ca nu vad de ce ati face comentarii anapoda la aceasta motorizare si alte comentarii de lauda la gti!? Mai uitati-va si la voi in curte,nu doar peste gard!!! X-(

  • andr3i, vineri, 27.03.2009 15:18
    vw

    masina arata bine da pacat de motor k e cam vechi, e pe Octavia RS si pe Leon FR din 2005, ma asteptam k la GTD-u asta sa ajunga si ei la 200 cp.

  • sdfsdfd, vineri, 27.03.2009 16:46
    dsfsdf

    De-abia astept sa-mi iau powerbox si sa-i dau rusinica cu Astra mea 1.9 care va avea ~200cp cu ajutorul sau.

  • Andrei,p, vineri, 27.03.2009 17:18

    Da da 1.9 astra :> multijet power!

  • cozappz, vineri, 27.03.2009 18:29
    CR la VW

    @andr3i: Common-Rail-ul de la VW e nou! Este productie 2009, numai indicativul este Golf GTD. Nu stiu daca le vor vinde in paralel GTD cu TDI si CR. Din pacate, Octi RS nu cred ca va primi CR anul asta, poate la anu. Un "tractorist" serios stie povestea: people buy horsepower but drive torque. Fara _ofensa_, cu jtd de 200 o sa iei mult "dust" de la "Der Golf" GTD.

  • oaspetele, vineri, 27.03.2009 19:00
    powerbox

    da ce te faci, sfd, daca isi pune si golfeta powerbox ??

  • AAA, vineri, 27.03.2009 21:30
    un motor ok

    pentru cei care vor si un motor cat de cat cu multi cai si in acelasi timp si sa fie economic e foarte bun...intr-adevar motorul asta e de cativa ani pe octavia rs si leon fr

  • raul, vineri, 27.03.2009 21:52
    mai

    nu stiu ce aveti voi cu masina asta. asa performante la 5.2 l/100km?? sunteti nebuni daca spuneti ca exista dieseluri mai bune ca TDI. Sincer. Astept argumente.

  • Diesel is for tractors, vineri, 27.03.2009 22:37
    @raul

    primul argument: Daca era TDI-ul asa de extraordinar de bun, nu trecea si VW la CR ;)

  • Maka, vineri, 27.03.2009 23:15

    Diesel mai bun ca TDI e common rail-ul de la BMW, cel de la Fiat si cel de la Peugeot - Citroen - Ford. Sa nu uitam si de Honda al carei motor de 2.2 a pornit la drum de pe locul 1. E mai bun ca e mai putin zgomotos, vibreaza si polueaza mai putin. Common rail-ul e si mai elastic si mai placut de exploatat. Eu am TDi pompe -duze nu ca asta nou si stiu ca tractoreste destul de tare, dar ma multumesc cu gandul ca nu consuma mult. Totusi imi doresc sa il schimb pe un commonrail pentru ca am vazut diferenta si e mare. Totusi cel nou vine din urma si abia acum ajunge la performantele celor de mai sus la multi ani dupa ce common-rail-ul de la BMW, dupa HDI si Multijet s-au vandut pe piata . Celor de mai sus care au de gand sa se joace cu Powerbox-uri pe commonrail le urez punga plina ca sa poata plati injectoare, pompe de injectie, turbine si manopera. Mult mai scumpe decat la TDI PD.

  • preotu_constantin, duminică, 29.03.2009 19:23
    fratele diesel al GT-ului

    Masina arata foarte bine. Ma intreb cand va fi pusa in vanzare. As fii tare curios cat va valora pe piata de automobile si in cate bucati se va vinde masina?

  • razdaq, duminică, 29.03.2009 21:30
    skoda rs are cr din 2008 vara

    Pentru cei care nu cunos motorul commonrail de 170 CP e disponibil pe Skda RS din mai 2008

  • cozappz, marţi, 31.03.2009 12:31
    Le mai stim ;)

    @razdaq: veste buna! Nu va certati care este mai bun TDI sau CR. Fiecare are avantajele lui, VW a trecut la CR pentru ca singura firma din lume care fabrica si investea bani in TDI era VW 'fireste'. Iar asta inseamna foarte multi bani in cercetare. Asa ca, fac economie si trec pe CR care este mai silentios, consuma mai putin ulei si mai ales, baga si altii bani in el. Betacam, HDDVD, Insignia va aduceti aminte? Tehnologii superioare celor existente pe piata dar fara sustinere adecvata.