Premierul României: Un tronson de 148 km din Autostrada Moldovei, deschis până la finalul anului

Publicat vineri, 22.03.2024 14:36 de Alexandru Monenciu

Potrivit primului ministru al România, Marcel Ciolacu, un tronson de 148 de kilometri din Autostrada Moldovei va fi dat în circulație până la finalul anului.

Autostrada Moldovei este un proiect vital pentru infrastructura rutieră din țara noastră. Șoseaua de mare viteză se întinde pe aproape 440 de kilometri de la Ploiești și până la Siret, la granița cu Ucraina, scriu cei de la Profit.ro.

În prezent, pe această autostradă se lucrează din apropiere de Ploiești, mai exact de la intersecția A3, până la Pașcani. Cu alte cuvinte, pe aproximativ 320 de kilometri, iar mai multe tronsoane au deja termen de finalizare.

Pe primul lot, Ploiești-Mizil, lucrările au ajuns deja la 57%, astfel că până la finalul lunii aprilie ar putea ajunge fără probleme la 65%. Acest tronson are o lungime de 21 de kilometri, iar termenul de finalizare ar fi octombrie 2024.

Potrivit premierului Marcel Ciolacu, până la finalul acestui an, un tronson de 148 de kilometri din Autostrada Moldovei va fi deschis circulației.

via Profit.ro

  • Ady, sâmbătă, 23.03.2024 08:04

    Nu cred, dar as fi foarte multumit si cu sfarsitul anului viitor.

  • Octavian, luni, 25.03.2024 11:50

    Pe noi aici in Moldova nu prea ne ajuta autostrada catre Bucale, pe acolo trecem doar daca mergem spre Grecia. Dar ne doare tare ca n-avem drum spre vest, unde cei mai multi dintre noi facem grosul calatoriilor. Plus comercial si ca investitii, toate vin din Occident nu de la Bucale.

  • Banditos, luni, 25.03.2024 12:07

    Autostrada asta e dincolo de interesele (de ordin strict intern) ale Romaniei. E o magistrala NORD - SUD pentru transport greu extern si tranzitare.

  • @Octavian, luni, 25.03.2024 12:36

    Autostrazile se fac in urma studiilor de trafic. Cauta pe net MZA pentru reteaua rutiera din Romania si o sa vezi cam pe unde trebuie costruite autostrazi. A7 este mul mult mai necesara Moldovei decat A8. Nicio trecere a Carpatilor orientali n-are trafic de autostrada asa ca ea nu ar fi necesara. Se construieste doar ca sa lege politic si mai mult Moldova de Transilvania. Desi dupa mine mai logic ar fi o trecere pe la Oituz, si mai scurta si mai ieftina.

  • Adrian, luni, 25.03.2024 12:38

    @Octavian Da, ca voi si exportati mult si nu aveti loc cu tirul sa traversati carpatii. nu vrei sa gandesti dincolo de turisme? La asta se reduce autostrada? drum in Grecia si la munca in Italia? cati oameni vrei sa mai moara pe mizeria aia de drum de la Buzau la Bacau? ca sa poti sa mergi tu spre europa.

  • Banditos, luni, 25.03.2024 13:18

    @Adrian Da, ca voi si exportati mult si nu aveti loc cu tirul sa traversati carpatii. daca nu ai autostrada directa nu vine nimeni sa investeasca, daca nu vine nimeni pentru investitii nu ai nevoie de autostrada Zona aia a tarii are nevoie ca de aer de o legatura directa cu vestul. Mai ciudata reducerea mizeriei de drum pana la Bacau. In cazul in care nu stiai, mizeria aia se termina la fostul turn de apa de la sensul giratoriu Iasi-Suceava, dupa aia "drum national" cu o banda pe sens spre Suceva iar spre Iasi unde mergi ca melcu pentru ca te infunzi e fiecare data in oraselele de genul Podu-Iloaie unde ai sansa sa stai in trafic la cozi de 2-3km zilnic.

  • alex_cu_a_mic, luni, 25.03.2024 14:48

    Prelungirea autostrazii pana la Vama Siret si graba cu care se construieste in comparatie cu alte autostrazi, indica un ordin de constructie ASAP cu deservirea altor interese fata de cele ale Romaniei care sunt la categoria "si altele" chiar si pentru liderii nationali. Cum zic si alte commenturi pe aici, A7 ar fi fost mult mai utila si mai dezirabila in conditiile actuale.

  • xxx, luni, 25.03.2024 15:41

    Este doar o părere, poate fi, doar o coincidenta sau pot greși fundamental! Frenezia construcțiilor de autostrăzi de la noi a început odată cu războiul din Ucraina. O autostrada poate aduce locuri noi de munca, dar nu este suficient. Aceasta prelungire este utila? Da orice drum cu 2 benzi la noi este util!

  • Anti-bucaresti, luni, 25.03.2024 23:24

    @Octavian, observ cu amuzament ca "respectul" fata de bucale e la fel de mare ca si "pe vremea mea" :):):):) Romania ar duce-o infinit mai bine fara bucuresti, fara centralizarea sclavagista gen Franta republicana. Brutal, solutia Romaniei este federalizarea tarii si iesirea de urgenta de sub jugul bucurestean. bucurestiul a fost si este o capusa nenorocita, un cuib de naparci cu mentalitate greco-turceasca de spagari si milogi care-si fura caciula unul altuia si fura de sting in numele unei tari intregi. La fel cum au distrus Iasi-ul dupa marea unificare, la fel au tarat si Ardealul in decadere si ruina dupa 1918. Cu cat romanii o sa-si dea seama mai repede de asta, cu atat mai bine pentru prosperitatea judetelor si provinciilor istorice. bucurestiul trebuie cel mult sa fie un centru administrativ. Strategic e cea mai proasta alegere pentru o capitala. Expus la orice invazie, dar mai ales expus istoric la decaderea musulmana, via turcia, siria, iran, samd. Carpatii n-au fost doar o bariera geografica, dar din fericire pentru Ardeleni, au fost o formidabila bariera culturala. Hai cu autostrazile Moldova-Ardeal si lasati bucalele sa putrezeasca in mentalitatea de turci. Daca ar sti romanii cat rau a facut bucurarestiul, i-ar mai lasa doar cu pasaport si viza sa iasa din staulul de oi al lui bucur.

  • @Anti-bucaresti, marţi, 26.03.2024 07:50

    Ungure! Lasa vrajeala. Bucurestiul ne tine uniti pe toti, ca sa nu mai fim unii slugi la rusi, ceilalti la unguri si restul la turci. V-ar placea voua asta, dar nu se va intampla. Toti suntem romani inainte de a fi ardeleni, munteni sau moldoveni. Tine minte asta.

  • @Anti-Bucaresti, marţi, 26.03.2024 09:16

    Nu ai vrea tu sa mutam capitala la Targu Mures sau Targu Secuiesc? Sau mai bine, sa vina Orban sa ne zica el cum sa ne reorganizam? Daca nu sunteti multumiti de cat de rau a ajuns tara asta, puteti pleca oricand spre vest, spre casa voastra. Promitem ca nu ne vom supara pe voi.

  • Anti-bucaresti, marţi, 26.03.2024 11:44

    De fapt m-as fi bucurat daca redactia ar fi sters comentariul. Nu sunteti pregatiti pentru asa ceva. Sunteti exact ca rusii care-l sustin pe putler si se chiuie de bucurie de genocidul din Ucraina. Nu doar ca nu vedeti dincolo de micul din farfurie de la masa de pranz, dar faceti in pantaloni la cea mai mica schimbare. Modelul de republica federala este cel mai de succes in Europa de Vest si America de Nord. Voua va place sa dati din gura dar cand e vorba sa va luati viata in maini, sunteti ca puscariasii la poarta inchisorii care s-au vazut liberi dupa zeci de ani dupa gratii. Nu mai stiti nimic din lumea libera si toata linisitea si confortul vostru e tot dupa ziduri. In Elvetia sunt 4 nationalitati, si 4 limbi oficiale. Nu cred ca are careva tupeul sa se ia de ei, sa-i imparta si sa-i domine. Sunt inconjurati de 4 foste imperii care nu se compara cu rusii sau turcii si totusi i-au pus la punct pe toti, de le-au taiat cheful de invazie si dominare. Au peste 200 de ani de neutralitate si pace in tara, iar aia nu vine pe gratis si nici din dat din melitza. In loc sa va uitati la probleme, foarte usor rezolvabile, mancati cu polonicul propaganda de bucale si pierdeti din vedere premiile fundamentale care stau la baza unei vieti fericite: libertate, securitate si prosperitate economica. Nu vorbesc de religie, pentru ca slava Domnului, macar aici stati bine cu ortodoxia. Fara bascalie, cel mai important lucru, il tineti bine la piept. Hai, scoateti-va capetele din dosuri si puneti mintea la lucru pe ce conteaza, ca se poate.

  • @Anti-Bucaresti, marţi, 26.03.2024 11:58

    Vad ca esti foarte bine documentat, Noi mai putin, stam toata ziua prin piata si mancam micul la taraba. In situatia asta, asteptam de la tine si planul de atac. Ajuta-ne! Ce este de facut sa ne recapatam libertatea si sa incheiem era de opresiune a Bucurestiului asupra tarii noastre. Chiar sunt curios. Eu as incepe cu autonomia tinutui secuiesc, tu ce zici?

  • Anti-bucaresti, marţi, 26.03.2024 13:01

    Bineinteles ca trebuia sa apara unul s-o dea in extreme. In primul rand, Romania trebuie sa devina stat Federal. De aici toate pica cum trebuie la locul lor. Exista legi federale, aplicabile intregii tari, de la care nu se abate nimeni. Si exista legi locale, guvernate de oameni alesi din partea locului, care stiu sa vada cel mai bine interesele populatiei din zona. Si da, in legile federale, se stipuleaza foarte clar unitatea nationala si consecintele incalcarii acesteil prevederi. Ce mare smecherie? In general cand vin bani din afara pentru tulburari sociale, vezi Luhansk si Donetzk, intra pe rol SRI si curata locul de scursori. Inclusiv prin retragerea cetateniei romane si expulzare in tertze tari. Sau alte metode, n-am nici o problema cu asta. Fiecare zona a tarii are un parlament local, si isi gestioneaza veniturile exact cum cred ei de cuvinta pentru incurajarea economiei locale. O parte din venit (maxim 10-15%) merge la buget pentru aparare, invatamant, sanatate, etc. Tot de la buget se pot crea programe federale (gen infrastructura) pentru ridicarea zonelor sarace ale tarii. E greu? Din pacate nu avem elvetieni. Romanii nu mai merg la scoala, dar au opinii foarte puternice si fiecare e mai destept ca altul. Treaba zero, gura 100%. Plus, in interiorul lor sunt speriati si caciuliti oricui vine la ei si ridica glasul sau le de un pumn de gologani sa-si vanda femeile, resursele sau tara cu totul. Bucarestiul a muls destul de la 1859 si pana acum. Sa se intretina singuri ca au de unde. Dar furtul din punga tarii trebuie sa se termine, daca vrem prosperitate si securitate. Adica independenta. Reala.

  • @Anti-bucaresti, vineri, 29.03.2024 13:43

    ca bucurestean te inteleg si sunt total de acord cu tot ce ai zis, chiar daca exprimarea ta e mai abraziva. urasc "cultura" asta locala a mistocarimii (apropo de raspunsul de mai sus al probabil altui bucurestean care s-a simtit atacat in timp ce-si savura micul la taraba) care impiedica orice discutie constructiva. ideea e ca da, bucurestiul chiar este o capusa nenorocita care tine din dezvoltare o tara intreaga. nu el in sine ca oras, ca sa se linisteasca toti patriotii locali, ci ca sistem administrativ, unul putred in care se tot perpetueaza din nefericire mentalitatea marunta a descurcarelii balcano-fanarioto-otomane si a combinatiilor meschine de clan. am prieteni din absolut toate zonele romaniei, inclusiv multi unguri/secui, din diverse ramuri de activitate si domenii de afaceri care se plang ca nu gasesc sprijin in administratiile locale tocmai din cauza politicilor ultracentraliste de la capitala. porcaria asta anacronica trebuie sa inceteze cat mai curand, iar stabii cu apucaturi de control-freaks din politica "mare" ar fi bine sa fie trimisi la instructie intr-o tara federala adevarata si libera (la o adica si rusia cica ar fi o federatie), cum bine zici, gen elvetia, germania, sua, austria, australia, canada, etc ca sa inteleaga si ei cum se gestioneaza o tara care se vrea a fi prospera si echilibrata ca dezvoltare.