Presa britanică: McLaren va construi un supercar cu motorizare cvadriturbo în colaborare cu BMW

Publicat vineri, 18.09.2015 17:56 de Sebastian Toma

Englezii de la Car Magazine anunță o potențială colaborare între BMW și McLaren. În baza acesteia ar putea fi lansat un supercar BMW echipat cu o motorizare cu patru turbine, care să debuteze în 2019.

BMW și McLaren ar putea reitera colaborarea din anii '90 în baza căreia a fost dezvoltat legendarul McLaren F1. Cele două companii poartă discuții privind dezvoltarea unui supercar bazat pe platforma viitorului McLaren 650S, care ar urma să-și împrumute caroseria pentru un viitor model BMW cu motor central.

Potrivit englezilor de la Car, dacă vor fi finalizate favorabil discuțiile dintre cele două companii, BMW ar putea lansa un supercar în 2019, echipat cu un motor V8 supralimentat cu patru turbine. Motorizarea ar urma să dezvolte aproximativ 750 CP, mai mult decât asigură actualul motor al lui McLaren 650S, tot un V8 supraalimentat.

FOTOREPORTAJ: O călătorie București-Sofia cu BMW i8

Platforma P16 a succesorului lui McLaren 650S va debuta pe un model de serie în 2018, vândut de marca britanică. Între timp, aceeași platformă va primi un interior modificat, panouri de caroserie specifice și elemente aerodinamice adaptate la cerințele celor de la BMW, cu tot cu sistemul multimedia iDrive și sistemele de asistență a șoferului existente deja pe variantele de top ale modelelor din Munchen. Sistemele de suspensie și direcție vor fi comune, cu toate că fiecare marcă va avea setări personalizate în funcție de cerințele inginerilor.

Test drive BMW i8

Viitoarea motorizare V8 a supercar-ului dezvoltat de BMW împreună cu McLaren ar urma să aibă două turbine convenționale și două operate electric. Pentru moment, nu sunt cunoscute informații despre o eventuală configurație hibridă, cu toate că sursele din cadrul discuțiilor declară că această soluție nu este în plan la momentul lansării. Nemții de la BMW se așteaptă să vândă câteva sute de unități anual ale viitorului supercar, model care va deveni cel mai scump din oferta sa, urmând să fie mai scump decât hibridul plug-in i8.

Povestea lui Andrei Bellu, românul care s-a confruntat cu ego-ul lui Schumacher şi l-a învăţat pe BMW M3 E30 să frâneze

Via Car Magazine

  • D_A_N_Y_E_L, vineri, 18.09.2015 18:39

    O sa puna astia in curand mai multe turbine decat supape pe cilindru! Rezultatul nu poate sa fie decat un motor de unica folosinta!

  • dan_grc, vineri, 18.09.2015 18:54

    O veste excelenta, McLaren este constructorul perfect pentru o colaborare, mai ales ca n-ar fi pentru prima oara. Cat despre motoare de unica folosinta, numarul de kilometri parcursi de astfel de masini este mult mai redus decat cele obisnuite, iar daca ne gandim ca motorizari bi-turbo se regasesc din ce in ce mai des la modelele obisnuite, nu vad de ce sa nu fie patru pe un supercar, care prin natura lui este mai complex, asa a fost tot timpul. Oricum aceste griji cu posibile probleme de fiabilitate ar trebui sa le aiba milionarii ce vor detine astfel de modele, dar eu zic ca nu-si fac griji:).

  • someone, vineri, 18.09.2015 20:03

    aceste solutii expuse in articol, auzite ca ar fi folosite si de audi, ma fac sa ma intreb cum ar fi un motor 4 in linie de 2000cmc cu o turbina clasica si una electrica. daca 45AMG scoate deja cu o singura turbina aproape 400 cai din 2 litri.......

  • @dan..., vineri, 18.09.2015 21:54

    deci asta-i viitorul ?!m-am lamurit.altceva nu-ti mai zic.