Presa germană: Furnizorii din China vor fi constrânşi să aleagă un parteneriat local de tip joint-venture
Trei furnizori auto din China sunt constrânşi de politicile locale să apeleze la parteneri locali în colaborări de tip joint-venture pentru a-şi continua activitatea în ţara respectivă.
Trei furnizori de componente auto germani care operează şi pe piaţa din China au fost informaţi de autorităţile locale cu privire la necesitatea semnării unui parteneriat joint-venture cu o companie din ţara respectivă, anunţă publicaţia germană Stuttgarter Zeitung, citată de Automotive News.
Condiţiile sugerate de Comisia Naţională de Dezvoltare şi Reformă din China implică un atac voalat al proprietăţii intelectuale, deoarece producătorii şi furnizorii vizaţi pot să producă singuri toate componentele neceare în China, dar nu li se permite asta decât dacă se asociază cu un partener chinez. Asta implică împărţirea patentelor cu chinezii, ceea ce i-ar ajuta pe aceştia să economisească miliarde de dolari în materie de cercetare şi dezvoltare, având acces "de-a gata" la ultimele realizări tehnologice ale companiilor străine. CEO-ul companiei ElringKlinger, Stefan Wolf, susţine că ei nu sunt afectaţi de ceea ce se întâmplă în prezent în China, dar că are impresia că această regulă este o tentativă de a prinde din urmă companiile germane la aceste capitole, fiind "ţintite" doar unele companii, care au dezvoltat tehnologii inovatoare pe piaţă. Reprezentanţii Robert Bosch din China au declarat că nu au întâmpinat nicio problemă în această direcţie, cu toate că ei sunt excepţie de la regulă deoarece au deja parteneriate joint-venture semnate deja.
Producătorii de automobile care activează în China sunt nevoiţi să apeleze la parteneriate joint-venture cu omologii lor locali în vederea obţinerii de avantaje fiscale. Puţinele mărci care nu apelează la aceste practici sunt supuse unor taxe suplimentare. Reprezentanţii China International Capital Corp, o bancă de investiţii din ţara respectivă, spun că furnizorii nu vor fi obligaţi efectiv să aibă un partener joint-venture în China, deoarece schimbările necesare ar fi prea puternice din punct de vedere legislativ, fiind preferată o variantă în care acestora li se ”sugerează” să apeleze la un asemenea partener şi le este răsplătită alegerea favorabilă prin diferite beneficii fiscale.
Via Automotive News (înreg.) | Stuttgarter Zeitung
mda.....daca nu se poate de voie buna se poate cu forta:))))) ce tis chinezii astia... chinezii au doar de castigat pt. ca daca occidentali nu-si 'impart' patentele acestia vor plati suplimentar iar acesti bani probabil se vor duce tot in cercetare.......deci deocamdata chinezii sunt pe drumul cel bun si primesc cam tot ce vor 'cam' pe gratis:)))))))) va fi vai de noi peste 2- de ani cand China va pune stapanire pe marea majoritate a industriei de pe mapamond:P vor veni vremuri cand occidentali vor papa orez si asiatici.....cine mai stie ce vor face:))))