Prețul mașinilor second hand din România, la un nivel istoric
Potrivit unui studiu recent, românii care și-au achiziționat o mașină second hand în 2023 au plătit cu 17% mai mult față de anul trecut. Concret, vorbim despre o sumă care depășește 12.800 de euro.
Situația economică actuală, dar și timpii de așteptare mari pentru o mașină nouă, i-a făcut pe români să își îndrepte atenția către piața mașinilor second-hand. Acest lucru a dus, implicit, la o creștere a prețurilor.
Așa se face că mașinile second hand din România au atins cel mai mare preț din istorie, scriu cei de la
Mărcile premium, cum ar fi BMW, Mercedes-Benz și Audi rămân printre preferatele românilor. În clasament mai regăsim Volkswagen, Renault, Ford și Skoda. În ceea ce privește motorizările, românii preferă unitățile pe benzină, în defavoarea celor diesel.
Dacă tot suntem la capitolul preferințe, românii optează în general pentru SUV-uri atunci când vine vorba despre achiziția unei mașini second hand. Îi conving abilitățile pe teren accidentat și spațiul de care dispun la bordul unui asemenea vehicul.
Același studiu mai arată că românii schimbă cel mai frecvent mașina în intervalul 150.000 - 200.000 de kilometri parcurși. Studiul a luat în calcul 645.000 de mașini rulate, produse în intervalul 2010 - 2023 și listate cu intenție de vânzare în ultimii 5 ani.
Siguranța, tehnologia, fiabilitatea, prestigiul mărcii și consumul urban sunt doar câteva dintre criteriile pe care le analizează românii atunci când caută o mașină la mâna a doua.
via Profit.ro
-
@inoperabil, miercuri, 19.07.2023 20:34
Tu îți iei mașină de jucărie, că nu îți dă voie doctorul să conduci una reală. Pici examenul medical la partea de psihiatrie. Presupunând că nu scrii de la Bălăceanca...
-
reptilianul ocult, miercuri, 19.07.2023 20:53
sa ia din uk masini sh, le schimba volanul si tot ies mult mai ieftine. dar nu diesel!!
-
@inoperabil, miercuri, 19.07.2023 21:23
Ni-no-ni-no
-
idic, miercuri, 19.07.2023 22:12
E o statistică interpretată specific. :))))) Românii preferă sh premium, cu vechime decentă. Dacă e vreun găguță pe aici care crede că durata de exploatare a unei mașini este perioada de garanție... asta știm. :))))))) Diverse state continuă să se bucure de parc auto euro 1,2,3.... S-a tot spus că n-ai cum să pretinzi 50k pe o panaramă hibridă, electrică, e preț dublu față de o mașină premium de 2-4 ani vechime. Producătorii și dealerii au legătura.
-
@idic, miercuri, 19.07.2023 22:31
După ce se duc alea premium 2-4 ani vechime o sa iei 4-6 ani vechime, apoi 6-10 ani și tot asa. Ca altele noi nu se mai vând din 2030-35. In plus, și preturile SH vor creste, pentru că o cere piața. Vrei, nu vrei, tot la electrica ajungi. Mașina sau tramvai.
-
Mihai, miercuri, 19.07.2023 23:34
Romanii sunt experti cand vine vorba de masini. Ceea ce cumpara arata clar ca se pricep: cele mai fiabile sunt japoneze si coreene, ei cumpara germane ca atat e limita. Si apoi vedem si rezultatele: ultimii 5 ani sunt prima tara europena la morti in accidente rutiere. Vor sari multi cu gura ca de vina sunt drumurile, dar asta e doar o scuza pentru ca de vina sunt soferii. Acceasi agarici care cumpara troace sh si se cred zmeii soselelor. Ia vedeti voi ce masini au retarzii care sunt prinsi cu 200 km/h pe autostrazi? Sau cu 150 km/h prin sate. Va zic eu: BMW, Audi, Mercedes si VAG! Asta pentru ca aia care le cumpara sunt niste retardati ordinari! 200 km/h pot "prinde" si cei cu Kia, Hyundai, Mazda, Honda, etc. Dar nu prea se baga, pentru ca au mai mult creier decat maimutele cu BMW-uri. Si mai lasati propaganda asta cu masinile sh germane, ca fara spaga la ITP nu ati putea sa le treceti. Mai ales la emisii unde VAG se stie ce a facut.
-
@inexorabil, joi, 20.07.2023 02:27
cum mei nu se ia la nr de locuitori? iar nu bate vantul noaptea pe acolo?
-
alex_cu_a_mic, joi, 20.07.2023 03:04
Sunt mai multi factori care au crescut pretul mediu al sh-urilor. Multi s-au indreptat spre SH alungati de preturile mari si termenele de livrare lungi pentru masinile noi. Acestia nu si-au luat masini de 12 ani ci progabil ceva de 3-5 ani. De aici pretul marit. Tot ca o consecinta a preturilor mari ale masinilor noi, au crescut si la sh asa "din burta". Si sigur mai sunt si alti factori. Iar placa asta cu mortii din accidente si calitatea proasta a strazilor e uzata rau de tot dar in continuare foarte indragita. In ultimii ani infrastructura, cel putin la nivel de strat asfaltic, s-a imbunatatit considerabil. Si parcul auto in circulatie s-a imbunatatit simtitor. Ce nu s-a imbunatatit deloc este comportamentul in trafic al multor soferi. Daca mergi cu viteza normala 3 din 4 masini care te ajung din spate te depasesc sau au intentia sa te depaseasca. Din cei ce te depasesc, 10% o fac in conditii riscante sau cel putin interzise. E un adevarat carnaval al depasirilor. In conditiile astea, fatalitatea e doar o chestiune de probabilitate. Si un efect secundar dar la fel de periculos al depasirilor cu orice pret este ca depasirile repetate forteaza pe unii soferi sa mearga mai repede decat ar merge in mod normal si sa faca la randul lor depasiri riscante.
-
@inexorabil, joi, 20.07.2023 03:46
https://youtu.be/Zx7sQvDiJH0
-
@analfabet economic, joi, 20.07.2023 10:06
Pe ce motiv să crească prețurile la SH? Se acordă vouchere? :)))))))))))))))
-
Seriff, joi, 20.07.2023 10:13
Preturile la sh au crescut pentru ca s-au scumpit exagerat masinile noi si majoritatea vin cu niste motorizari penibile in 3 cilindrii, electricele sunt scumpe si inutile, motiv pentru care oamenii prefera sh, unde ai mai multe optiuni evident.
-
@analfabet functional hAURist, joi, 20.07.2023 10:44
Pe motiv că e cererea mare pe piață. Clasa a 11-a. Nu știi tu ce e aia.
-
idic, joi, 20.07.2023 10:44
SH-urile din US se ieftinesc, cu toate interpretările. La fel este și în UE. În România s-a înregistrat statistic o creștere a prețului mediu pentru că o mașină de 10-12 ani e mai ieftină decât una de 3-5 ani. Prețurile SH au crescut pentru că parcul auto din România se înnoiește. Proprietarii de diesel au dat lovituri de -30-50% din prețul mașinii noi, lovituri de teatru. :)))
-
@analafabet economic, joi, 20.07.2023 10:47
Cererea mare înseamnă creștere numărul de SH-uri tranzacționate, iar în 2022 a fost cel mai mic nr. de SH din ultimii 6 ani. Cine e analfabet economic? It's a trap!!! :)))))
-
@șerife, joi, 20.07.2023 14:55
1. Cilindri, cu un singur i! 2. Românii vor ieftin, mult și bun. AdiCĂ CA berea la pet. 3. Tot românii până nu se rup în figuri nu se simt bine. Stă el la bloc confort 2, dar măcar are V6 în parcare. Să crape rânza-n vecini. 3. Motoarele-n trei cilindri sunt apărute, hăt, de mult timp. 4. Ăstea-n trei cam dau clasă la tigăle la mîna paișpea.
-
Seriff, joi, 20.07.2023 15:07
@14:55, vezi ca iar o dai in balarii, in primul rand invata sa te semnezi ca sa stim si noi cu ce retardat vorbim, in al doilea rand, nu toata lumea isi ia v6, oamenii isi iau masini normale, de ce sa dai pe un Golf nou 23.000 euro cand poti lua unul vechi de 5 ani la jumatate de pret, dar ce sa intelegi tu, oricum pun pariu ca nici masina nu ai, vai de capul tau. Si niciodata motoarele alea mici de drjuba nu vor fi mai fiabile decat cele clasice, un 1.6 diesel ingroapa oricand orice 1.0 sau 0.9 la tot ce vrei, consum, fiabilitate, cuplu etc.
-
Banditos, joi, 20.07.2023 15:37
@@serife...serif n-are nicio treaba cu domeniul automotive, inventeaza statistici si minte de ingheata apele fara sa aduca niciodata date concrete. Iar justificarea cresterii preturilor la SH pe motiv ca electricele sunt scumpe si ...INUTILE...asta e de domeniul retardului. E un talmes-balmes in creierasul ala a lui de ti-e mai mare mila. Preia pe nemestecate informatii din fituica aia, autolatest, si le propaga fara sa fie capabil de o minima gandire critica. Ai citit in comentariile sale altceva decat simple generalitati de genul aia e neagra pentru ca nu e alba si e rau pentru ca nu e bine? iar faza cu tu n-ai bani cat fac eu si pun pariu ca nici nu ai masina... e tipica copilutzului care se lauda cu masina lu' taticu'.
-
inexorabil, joi, 20.07.2023 16:49
Vă vine să credeţi? Vorbesc morţii… Şi încă n-au părăsit incinta.
-
Banditos, joi, 20.07.2023 21:52
Napoleoane, vorbesc mortii? cand ma? Cand esti treaz? Cand dormi? Sau intre medicatii? bai Cole Sean, se'mpute treaba si tu nu iti dai seama. Roaga pe cineva drag sa te ajute. Ah, am uitat tu, nu ai pe nimeni. Ti-au dat toti cu piciorul si ai ramas tu cu...mortii.
-
Seriff, vineri, 21.07.2023 13:35
@Banditos esti penibil, ai 2 replici mari si late, le repeti peste tot, mai schimba placa, apropo ti-ai luat electrica sau inca strangi bani pentru un amarat de Spring, vezi ca le gasesti pe olx, de bune ce sunt. Ai 5 pagini de unde sa iti alegi, romanii vor sa scape de ele, si-au dat seama de teapa luata, Autolatest e un site obiectiv, asta e nasol, ca te deranjeaza, AM e un site platit sa faca maxim propaganda masinilor electrice, adica e un site comunist ca si tine. Apropo, ai dat posterul cu Ceausescu jos din sufragerie?
-
Banditos, vineri, 21.07.2023 13:54
Cand am sa te intreb direct ceva, abia atunci sa mi te adresezi. Te ridici pe picioarele din spate si raspunzi, scurt si la obiect. Nu inainte de a cere, politicos, cuvantul. Ai inteles, trompetica?
-
Seriff, luni, 24.07.2023 11:30
@Banditos hai nu zau, ai fost la marsul LGBT sau iti e rusine? Vezi ca a mai aparut o pagina pe olx de Dacia Spring la vanzare, poate prinzi si tu vreuna, asta daca ai macar permis, dar la cat de retardat esti m-as mira.
Citeste si
-
INTERN | luni, 25 noiembriePrețuri noul Audi Q5 în România: start de la 55.300 euroAudi a deschis comenzile pentru noul Q5 în România. Noul SUV de clasă medie al germanilor are un preț de pornire de 55.300 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
românii plătesc acum cu circa 17% mai mult pentru o mașină second hand, comparativ cu 2022. deci romanii au saracit cand e vorba de masini noi dar s-au imbogatit in 2023 pentru ca sunt dispusi sa plateasca cu 17% in plus pe un SH, corect? În ceea ce privește motorizările, românii preferă unitățile pe benzină, în defavoarea celor diesel. concluzia un inteligent ca romanii nu isi cumpara diesel pentru ca a disparut din oferta. Pai au tradat astia cu SH-urile si nici macar COJILE DIESEL din vest nu le mai prefera? fanaticii autolatest ce au de zis?