Preţuri Volkswagen Golf Variant în România: start de la 16.264 euro

Publicat marţi, 04.06.2013 11:16 de Sebastian Toma

Importatorul Volkswagen în România a anunţat preţurile noului Golf Variant. Compacta germană pleacă del a 16.264 euro cu TVA inclus în versiunea 1.2 TSI Trendline de 86 CP.

Volkswagen Golf Variant are un preţ de pornire de 16.264 euro pe piaţa din România. Vorbim despre versiunea 1.2 TSI Trendline, echipată cu un motor de 86 CP şi cu o transmisie manuală cu cinci trepte. Versiunea imediat următoare în lista de preţuri, Trendline 1.2 TSI 105 CP, vine cu o transmisie manuală cu şase trepte, un plus de putere şi cu un preţ de listă de 16.953 euro cu TVA inclus.

Cel mai ieftin diesel din gama Golf Variant este un 1.6 TDI de 90 CP, cuplat unei transmisii manuale cu cinci trepte, care pleacă de la 18.692 euro cu TVA inclus. Cel mai scump Golf Variant pe care îl poţi comanda reprezintă nivelul de echipare Highline, are un motor 2.0 TDI de 150 CP şi este echipat cu o transmisie DSG cu şase trepte, preţul său de pornire fiind de 25.239 euro cu TVA inclus.

Motorizare de bază din gama Volkswagen Golf Variant, TSI-ul de 1.2 şi 85 CP, anunţă un consum mediu de cinci litri la sută, la fel ca fratele său de 105 CP, pe când emisiile de CO2 sunt de 115 grame pe kilometru. Cel mai economic diesel din gama Volkswagen Golf Variant este motorul 1.6 TDI, care anunţă un consum de 3.9 litri la sută în regim mixt, indiferent de versiunea de putere. Motorizarea TDI de 2.0 litri şi 150 CP anunţă un consum mediu de 4.2 litri la sută. Versiunea 1.6 TDI de 90 CP va fi disponibilă ulterior, nefiind prezentate informaţii tehnice în cadrul comunicatului oficial. Indiferent de motorizarea aleasă, Golf Variant are un rezervor de carburant de 50 de litri, iar portbagajul său are un volum de 605 litri, care poate fi extins la 1.620 litri dacă se pliază bancheta din spate.

În versiunea standard, Golf Variant vine cu frână de parcare electrică, tehnologie BlueMoption, ABS, ASR, EDL, ESP, sistem de monitorizare presiune pneuri, lumini de zi, funcţie Auto Hold, diferenţial electronic XDS, computer de bord, podea portbagaj variabilă, detector de oboseală, nouă airbag-uri, sistem de frânare cu recuperare energiei cinetice, sistem Start-Stop, Radio-Cd cu MP3 şi afişaj cu diagonala de 12.7 cm, servodirecţie electromecanică reglabilă în funcţie de viteză, geamrui faţă/spate acţionate electric, sistem de frânare automată "Multi Collision Brake", aer condiţionat, torpedou iluminat cu sistem de răcire incorporat şi altele. Al doilea nivel de echipare , Comfortline, aduce jante din aliaj, o serie de ornamente cromate la interior, cotieră centrală faţă, priză de 12V pentru portbagaj, lumini ambientael şi numeroase alte elemente de comfort. Highline, nivelul de echipare de top, aduce în standard volan îmbrăcat în piele şi echipat cu comenzi pentru radio, telefon şi computerul de bord, cruise control, tapiţerie alcantara/stofă, decor interior piano Black şi altele.

Volkswagen Golf Variant vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Volkswagen Golf Variant
1.2 TSI 105 CP Trendline
105 5.0 9.7 16.953
Ford Focus Wagon
1.0 EcoBoost 100 CP Trend
100 4.9 12.7 16.900
Kia Cee'd Sporty Wagon
1.4 CVVT Best
100 5.2 13.5 15.593
Opel Astra Sports Tourer fl.
1.4 100 CP Essentia
100 5.9 14.5 16.700
Renault Megane Sport Tourer fl.
1.6 16v Expression
100 6.9 10.8 15.900
Chevrolet Cruze Station Wagon
1.6 124CP LS
124 6.4 12.6 15.146
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Via Volkswagen

  • verde, marţi, 04.06.2013 11:39

    Mi se pare un pret acceptabil pentru varianta standard, vad ca sunt destule dotari incluse.

  • VW, marţi, 04.06.2013 12:04

    Un pret enorm pentru dotarile de serie pe are le ofera!

  • slVW_83, marţi, 04.06.2013 14:04

    Pretul e absolut normal, avand in vedere dotarile standard si noua platforma modulara care e mult mai usoara. In plus masina e foarte practica, mai ales daca ai si copii. Eu unul n-am ce-i reprosa cu exceptia faptului ca la versuiile de sub 122 CP puntea spate nu e multilink. La Golf VI nu exista asest neajuns.

  • razvanis, marţi, 04.06.2013 15:13

    La testele dinamice sistem ISO- testul elanului, MQB cu semirigida are viteze de intrare/iesire mult peste vechea platforma multilink, La prima vedere e un neajuns dar in realitate rezultatele sunt mult peste orice asteptari, si repet peste vechea platforma multilink.

  • sandman, marţi, 04.06.2013 15:17

    o masina f frumoasa la preturi normale. nu vad ce altceva ai putea sa iti iei in banii astia cu dotarile astea.

  • Catalin, marţi, 04.06.2013 16:18

    cu banii aceshtia si cu aceleasi dotari (poate chiar si o tapiterie piele) iti iei orice alt model echivalent in piata. Drept dovada, tabelul comparativ prezentat in articol

  • Pavl, marţi, 04.06.2013 17:47

    Imi place mai mult break decat hatchback. Ca sa vezi.

  • ScorpyonVAG, marţi, 04.06.2013 18:17

    Ma surprins placut. Pretul comparativ cu ceilalti concurenti este foarte bun. Ca design este cel mai frumos Golf Variant facut pana acuma. Doar G4 Variant mi-a mai placut.

  • LUCCI, marţi, 04.06.2013 18:17

    Nu stiu cum fac ,cum dreg nemtii astia dar...tot bine le iese.Ma uit la el si ma intreb; de ce as mai lua Pasat?

  • slVW_83, marţi, 04.06.2013 18:34

    @Pavl Si mie imi place mai mult Variantul, e mult mai bine proportionat, e mai altfel! Cum spunea si Scorpyon, e cel mai frumos Variant de pana acum!

  • antonny, marţi, 04.06.2013 19:33

    @LUCCI ......Ma uit la el si ma intreb....de ce as cumpara golf variant 1.6 tdi cu aproape 19000 euro ???? cand exista la 13600 euro Dacia MCV cu un porbagaj la fel de mare (diferenta 25 l mai mic ), consumul e la fel ........oare merita 5000 euro pentru SIGLA VW fata de SIGLA Desfacatorul de sticle DACIA .....

  • asa, marţi, 04.06.2013 19:37

    @antonny pt. ca 5*>3*

  • ScorpyonVAG, marţi, 04.06.2013 20:33

    @asa: daca sandero a luat 4 stele, si loganul va lua tot 4 stele. Dar sa ii raspund lui antonny: -cum sa compari o masina care este lider in clasa sa cu un low-cost ? -compara designul -compara calitatea materialelor -compara dotarile -compara atmosfera care o ofera -compara tinuta de drum -compara traditia -compara siguranta -compara VW cu Dacia. -compara tabla -compara fiabilitatea TDI cu DCi (stim cu totii ca 1.5-ul avea probleme, insa nu stiu daca sau remediat), pe cand la VW doar 2.0tdi pd care sa scos a avut probleme, deci iese din ecuatie. Daca ai merita deplin 5000euro in plus. Dacia o fi buna, adica cea mai buna, insa in segmentul low-cost si atat. O masina corecta care te duce din A in B.

  • antonny, marţi, 04.06.2013 21:03

    @ScorpyonVAG de ce sa nu compar lide-ul in clasa sa cu un low-cost ??? break -uri amandoua ??? DA ..... motorizare diesel ??? DA ..putere ??? da aproximativ la fel .... consum ??? da la fel ...capacitate porbagaj ?? DA apoximativ la fel ......oare 13600 euro e un pret de masina low -cost ???

  • ScorpyonVAG, marţi, 04.06.2013 21:07

    @antonny: Tot low-cost este. Ca au scumpit masinile asta e strict problema lor. Asa pot compara si Lodgy cu mercedes Vito sau alte masini. Eu ti-am mai scris: -compara tinuta de drum + in care te obosesti mai repede -compara tabla, care pe Dacie in 2 ani deja apar primele puncte de rugina. -compara calitatea materialelor si ambianta oferita -compara designul -compara siguranta -compara performantele. Daca o luam asa, atunci pot compara si Logan 1.6 16v cu A4 1.6 benzina.

  • antonny, marţi, 04.06.2013 21:16

    @ScorpyonVAG atunci pretul e un chilipir la ce ofera GOLF variant ???

  • ScorpyonVAG, marţi, 04.06.2013 21:32

    Nu, dar tot asa te puteai lua si de Opel Astra Sport Tourer, Chevrolet Cruze SW, Kia Cee'd SW si multe alte modele care ofera acelasi pret. De ce nu te gandesti asa ? Apoi o sa vezi ce zic.

  • antonny, marţi, 04.06.2013 21:51

    @ScorpyonVAG Dacia MCV ofera porbagaj cu aproape 80 l peste ce arata autoamrket la concurenta din tabelul de mai sus .....oare de ce nu apare ???? 0.9 tce cu un consum de 5.2 e un concurent pentru 1.0 ecobost ,1.4 de la opel ,1.4 de la kia ,1.2 tsi 85 cp oare dece nu apare ????

  • ScorpyonVAG, marţi, 04.06.2013 22:06

    Deoarece Loganul este intr-o alta categorie si nu sunt eu vinovat ca nu am facut eu tabelul. O seara placuta sa ai ! N-am chef de cearta.

  • Gioni_Inglezu, marţi, 04.06.2013 22:21

    O masina decenta la un pret corect.Mult mai buna decat reno megacazan sau mizeria de Kia Cee'd.

  • Adrian, marţi, 04.06.2013 22:27

    Poate sa imi spuna cineva care este concurentul direct de la Citroen si Peugeot pt. acest Golf ?

  • gelu, marţi, 04.06.2013 22:40

    @scorpyon...tu iti cumperi masina functie de traditie? Nu cred ca cineva intreg la minte cand isi face o lista de asteptari/necesitati/puncte tari/slabe a unor alternative ia in considerare termenul "traditie". Pe acest sistem iti recomand Ford T :D MCV-ul nu se poate compara cu Variant din simplu motiv ca fac parte din clase diferite. Daca ai 5000 de Eu pentru un buget de 10.000 e foarte OK. dar cum naiba sa ajungi sa suplimentezi un buget cu 50%? Ridicol. Dar variant are concurenti ultra seriosi...tabelul sta dovada. Dintre toti, Ceed mi se pare cat se poate de ok

  • ScorpyonVAG, marţi, 04.06.2013 22:46

    @gelu: eu am vorbit strict de VW, deoarece el era luat in calcul de antonny. La fel poti vorbi si de celelalte. Si totusi uitate si la celelalte puncte nu numai la traditie. Nu mai are rost sa va explic ce si cum, deoarece nu vreti sa intelegeti.

  • Radu, marţi, 04.06.2013 23:01

    Cu fiabilitate discutabila, motoarele de la vw, cel putin cele de 1.2 par fabuloase la accelerare si consum. Evident ajutate de platforma noua. Nu stiu cum e in viata reala ( daca aveti sau stiti detalii, va rog impartasiti si mie, serios vorbesc ) dar daca vor avea fiabilitate buna si consum apropiat de hartie...e jale pentru competitie la nivelul 100-105 cai. Astra are 14,5 secunde iar cruze cu capacitatea cilindrica mai mare si cu 20 de cai mai multi ajunge la 12,6. Asta pur pe hartie, probabil in realitate diferentele nu sunt asa mari...insa pentru cei care nu sunt ca majoritatea care comentam pe aici sa avem macar un minim interes pentru masini si sa putem face anumite comparatii, un potential client cred ca va fi tentat de cele cateva secunde in plus, eventual si de un consum ipotetic mai bun.

  • gelu, marţi, 04.06.2013 23:36

    @Scorpyon..da ma, asa e, "nu vrem sa intelegem" ....iar @antony a ajuns sa compara mere cu pere. Iti ami aduci aminte cand se compara SH-ul (VW de regula) cu loganul? Eeeee...ce justificata era comparatia!!!! acum si antony greseste aducand in discutie MCV dar si cand te aud pe tine cu "rugina dupa 2 ani" parca am intrat in showroom de VW si ascult placa vanzatorului ce are impresia ca cel din fata lui e chiar prost. (sa inteleg ca asta e clientela obisnuita la VW? sorry nu m-am putut abtine) Deci, lasand la o parte MCV vs. Variant si facand referirie la subiectul in cauza.....Variant e o masina corecta daca ai banii. Concurenta e si ea pe felie (ca tot veni vorba de design Ceed ii da muci la vesnica sobrietate germana de care sincer a inceput sa mi se faca lehamite as mai adauga aici si nivelul de echipare de baza mai interesant la sud-coreeana) sunt motoare la concurenta ce merita luate in vizor (vezi dci despre care majoritatea celor din vest il considera unul dintre cele mai bune motoare) si vezi in general un feeling la bord mult peste ce gasesti la Golf (si ma refer la Ford in care m-am simitit extraordinar de bine) concluzie: nu exista masina perfecta iar cand esti in situatia REALA (carora multora le este ABSOLUT straina) de a cumpara este destul de dificil de a hotara marca. Asta daca nu esti fan/ignorant/fanatic/banii sunt de la taticutzu/mamicutza/etc

  • RED, miercuri, 05.06.2013 00:59

    Scumpa pocitania asta !

  • Armstrong, miercuri, 05.06.2013 08:10

    O varianta echipata decent trece lejer de 20k. Preturile de mai sus sunt pentru varianta cheala, nici macar oglinzile nu sunt in culoarea caroseriei asta ca sa va faceti o idee. Din punct de vedere tehnic promite destule de multe dar nu stiu cum stau defapt lucrurile......viata bate filmul. Din punct de vedere vizual golf-ul e o masina mai mult decat modesta dar pentru fanii wc probabil ca acest golf este un porsche.....vorba aia sunt din acel concern nu??

  • lulu, miercuri, 05.06.2013 08:21

    Exact cum ma asteptam reclama si preturi mari. In rest va spun ce stiu sigur: motoarele supraalimentate de la VW sunt varza, pica turbina intr-o veselie = ioc fiabilitate. Inca un exemplu 1.8 turbo benzina de pe VW CC consuma 1l ulei la 5000 km de noi. Va spun sigur. Nu spun ca alte marci sunt mai bune sau mai rele pentru ca nu stiu. Un lucru e sigur, de la VW a ramas reclama si masinile super bune produse la sfarsitul anilor '90

  • David, miercuri, 05.06.2013 10:17

    Am avut Hyundai- Kia, am trecut la Vw, motivele fiind prea multe pentru a le expune aici. La Renault, Kia, Opel, Ford designul este totul, in rest e jale cu partea de motorizare (motoare pana in 115 Cp), cu calitatea materialelor, platformelor tehnice etc. Si vorbesc ca unul care am testat hatck-back-uri destul pana la a ma hotari pentru ca banii nu vin din cer!

  • ScorpyonVAG, miercuri, 05.06.2013 11:50

    @gelu: eu cand fac o afirmatie o fac in cunostiinta de cauza. Faza cu rugina am vazut-o cu ochii mei la zeci de loganuri PH1 si PH2 (fabricate dupa 2009). Deobicei apare in partea din spate (prag+usa+aripa).

  • Golf Trendline?, miercuri, 05.06.2013 13:15

    In banii astia, un Megane ST cu motor 1.6 dCi 130 CP in versiune Privilege e o alternativa mult mai de calitate la interior. DESIGNUL e net superior. Megane ST e poate cea mai frumoasa masina din clasa ei. Asta-i diferenta dintre a-ti folosi si a nu-ti folosi imaginatia. Intelege oare Volkswagen? Putin probabil. MOTORUL 1.6 dci e mult mai potent si mai eficient decat 1.6 tdi. PLATFORMA e excelenta. Ofera o tinuta de drum comfortabila si dinamica in acelasi timp. Nu uitati ca e baza de la care s-a pornit pentru crearea instrumentului chirurgical numit Megane RS -etalonul segmentului..

  • gelu, miercuri, 05.06.2013 13:36

    @scorpyon....ochii tai vor deveni referinta pentru mine de acum inainte dar si eu, cu ochii mei, ma jur, am vazut zeci de vag-uri ruginite sau prin cimitirele de masini ma leshi????

  • Andy, miercuri, 05.06.2013 14:29

    Megane-ul e aparut in 2009 deci greu de crezut ca e peste un model aparut in 2012. Polemica voastra legata de fiabilitate/rugina si alte chestii e oarecum ireala din cauza ca foarte multi dupa ce au tamponari usoare nu isi repara masinile. E logic sa rugineasca. Am vazut si Accord ruginit (model 2010 deci nu vreo vechitura) ca sa nu mai zic de masini de 10-15 ani (inclusiv germanele mult laudate in general de romani). Conteaza foarte mult cum ai grija de o masina, inclusiv reparatiile care nu trebuie facute la service-ul din colt. Insa romanul cand isi ia masina noua, dupa ce iese din garantie se duce la service-uri dubioase ca sa faca cica economie insa pe termen lung il arde la buzunar economia. Legat de motorizari: -daca mergi preponderent in oras pe distante scurte, de sub 10 km la un drum, aspiratele sunt cele mai indicate (aici se incadreaza majoritatea bucurestenilor desi tot aceeasi majoritate prefera diesel-ul) -un mers de peste 25 km pe zi: diesel sau turbo pe benzina ca sa nu ai probleme de fiabilitate cu motorul dupa 4-50000 km. Pun pariu ca multi care se plang de motoare (indiferent de marca) au ales gresit din start si acum se minuneaza de fiabilitatea scazuta de parca nu e vina lor!

  • @Golf Trendline, miercuri, 05.06.2013 18:26

    Megane St este net superior la interior? Hai da-o naibii, nu zic ca este slabe Megane la interior, dar la Golf 7 greu gasesti ceva la interior de calitate meocra sau slab asamblata, pe la Megane mai gasesti, fara superioara, plus ca modelul francez are de acum o vechime, nu mai este la prima tinerete, de unde aceasta superioritate la mai toate capitolele? Este cel mai frumos? daca il pui langa Astra , Golf 7, nu mai este cel mai frumos, este oare vreun fan Renault cat de cat obiectiv? Cam greu.

  • gugu1314, miercuri, 05.06.2013 20:40

    Am si eu o intrebare de consumator auto: cum poate o masina de 1297kg si 105CP sa prinda suta in 9.7 secunde? Oare caii de Wolfsburg sun mai cai decat ai celorlalti? Ii hranesc cu jaratec? Sau nu cumva acest producator minte?! Era doar o intrebare... pentru cine declara multe si nevrute! P.S. Am si eu un break de 107CP si vreo 1180kg, si mai putin de 10.7 secunde nu poate! Va salut! Si sa nu mai luati de-a gata ce spune producatorul, ca nici consumul ala magic n-o sa-l scoata, nici macar in Germania! Apropo de comentariile legate de preturi, ca e prea scumpa, ca are prea putine optionale de banii aia, etc., masina asta NU A FOST FABRICATA PENTRU CALICII DIN ROMANIA care consuma second-hand, deoarece acestia nu sunt cei care vor cumpara vreo 1,000,000- 1,500,000 de bucati in decursul vietii modelului. Este o masina pentru cei ce fac diferenta intre marcile "populare" de gen Kia, Hyundai, Renault, Fiat care iau ochii cumparatorului cu super-garantia lor de 7 ani, si marcile "normale", VW, Ford, Opel, Toyota, Mazda, Nissan, care stiu sa faca compromisul intre calitate, pret si optionale oferite. Romania este o piata irelevanta pentru producatorii auto, cele cateva zeci de mii de masini noi vandute aici anual nu au cum sa influenteze piata auto europeana sau chiar mondiala. Polemicile referitoare la care stie mai mult kung-fu de aici, sunt pentru copii de gimnaziu, maxim de liceu, care au impresia ca daca au urcat intr-o masina se si pricep. Vorbim si scriem despre faptul ca unele modele sunt din generatii aflate la sfarsit, altele la inceput, ca unele sunt mai fiabile, altele nu, dar cu toate astea nu ne intrebam unde le-am putea parca, cand vom putea sa le intretinem corect, daca chiar avem nevoie de ele sau ne subjugam dorintei producatorilor de a vinde, indiferent de necesiatile noasre reale. Pentru 2-5 kilometri, simtim nevoia de a utiliza un autoturism pentru care trebuie sa ne asiguram loc de parcare, combustibil, asigurare, impozite, revizii si alte cheltuieli, in loc sa cautam un mijloc de a ne deplasa mai eficient. Pentru asta trebuie sa le multumim celor care "au grija" sa NU avem un transport in comun decent, stiti voi cine, pentru fiecare in parte exista un astfel de "caracter puternic" pe care-l votam cu ignoranta. Parerea mea! Care este a mea, si pentru care mi-am pierdut un sfert de ora din viata. Haideti sa respectam parerile celorlalti, si sa cautam sa traim NORMAL. Pentru ca Normalitatea lipseste acestei tari. Va multumesc pentru atentie, La revedere!

  • Trendline, joi, 06.06.2013 11:16

    Nu-i de mirare ca raspunzi cu @.. Iti cam lipseste simtul raspunderii. Daca nu intelegi ce citesti, abtine-te. In industria auto, pentru fiecare model scos de un constructor exista anumite nivele de echipare. Eh, ce spuneam eu e ca in ACEEASI BANI, Megane vine cu un nivel de echipare Privilege care-i superior unui nivel de baza Trendline cum e la Golf. Nu toate Golf-urile arata ca cele din pliante cum crezi tu. Mai urca si tu prin masini, nu ne scrie povesti cu zane. Privilege vine cu piele pe volan, partial scaune, climatizare pe 2 zone eleganta, pilot automat-comenzi pe volan, afisaj digital pentru vitezometru/tempomat, computer de bord cu meniu personalizat, card, keyless-entry s.a.m.d. Deci e mai rafinat. N-are treaba cu perioada in care a fost lansata masina. Are treaba cu nivelul de echipare. Golf Trendline e mai simplu la interior. Chestiile astea sunt palpabile, deci acelasi lucru pot sa intreb si eu: le putem cere fanilor vw sa fie obiectivi? Imposibil as spune.

  • Freestyle, joi, 06.06.2013 19:59

    Volkswagen face masini pentru pensionari.

  • @gugu1314, vineri, 07.06.2013 08:28

    Ai o impresie distorsionata asupra lumii auto. Amesteci lucrurile rau de tot. Incerci sa dai legitimitate preferintelor personale cu niste chestii complet nerealiste. Hyundai-Kia au fost singurii care au oferit garantia de 7 ani, dar asta doar pentru a-si face intrare pe piata europeana, cand erau niste noname-uri. Acum ca au prins cheag ofera o garantie de maxim 5 ani. La fel ca Renault, Fiat, Ford, Nissan, Vw etc. de altfel. Nu inteleg de ce-i bagi in aceeasi oala cu koreenii. Si cum adica? Fiat marca "populara" in fata Ford ,Opel sau Vw ?! Amice, cand te-ai uitat ultima data pe niste statistici de vanzari? Probabil niciodata. In zadar incerci tu sa le dai o aura de "exclusivism" pt ca VW, Ford, Opel nu vor fi niciodata asa ceva. Degeaba te straduiesti tu sa faci pe interesantul si priceputul. N-ai nicio treaba.