Prima mărturie a fostului șef Audi, judecat în scandalul Dieselgate: “Inginerii nu ne-au prezentat toate informațiile”

Publicat miercuri, 13.01.2021 15:11 de Paul Cosma

Fostul CEO Audi, Rupert Stadler, inculpat oficial în scandalul Dieselgate, a mărturisit în instanță că inginerii constructorului german nu i-au oferit suficiente informații pentru a descoperi fraudarea testelor de emisii.

Într-o perioadă dominată de subiecte precum electrificarea, lansarea de noi modele electrice sau evoluția vânzărilor din 2020 pe fondul pandemiei, scandalul emisiilor din grupul Volkswagen ieșise din atenția publică.

Noi informații au apărut acum în presa internațională cu privire la prima mărturie a lui Rupert Stadler, fost CEO Audi, inculpat oficial în scandalul Dieselgate sub acuzațiile de certificare falsă a modelelor și practici publicitare ilegale.

Stadler a declarat în instanță, la Munchen, că inginerii Audi nu au oferit suficiente informații pentru ca frauda privind emisiile să fie demascată. Astfel, fostul șef Audi i-a acuzat pe ingineri că aceștia au împiedicat conducerea companiei germane să aibă o imagine de ansamblu asupra problemei.

În plus, Stadler a susținut că inginerii au dezvăluit doar frânturi de informații și că au folosit anumite “tactici” pentru a ocoli anchetele interne, fapte prin care problemele au fost ascunse, iar compania a avut de suferit.

Stadler este acuzat că știa despre manipularea testelor de emisii cel puțin de la sfârșitul lunii septembrie 2015, dar nu a făcut nimic pentru a preveni vânzarea modelelor Volkswagen și Audi care erau afectate.

El a fost arestat în iunie 2018 în scandalul Dieselgate și a petrecut patru luni în închisoare, decizie motivată de judecători prin faptul că exista riscul ca germanul să distrugă dovezi importante din cadrul dosarului.

Via Automotive News

  • Vali, miercuri, 13.01.2021 15:21

    Exact: corect domnilor, inginerii sunt de vina pentru ce au pus la cale grupurile mincinoase VAG, Daimler si BMW. Tot ei v-au determinat sa faceti cartel pentru stabilirea pretului otelului. Tot inginerii v-au determinat sa amanati implementarea adblue si sa luati amenzile. Hai ca poate dan_grc va crede, ca el e mai ... cu cotetul pe la tara. Banuiesc ca tot vina inginerilor este raportarea eronata a vanzarilor pentru a induce in eroare investitorii. Bravos, felicitari, sa ii bagati pe ingineri in inchisoare in locul vostru.

  • Corect, miercuri, 13.01.2021 15:31

    Ca si in cazul oricarui accident soldat cu morti in care mortul e mereu vinovat. Voua nu vi se pare ca a stat foarte putin in inchisoare pentru ce a stiut si aprobat? Adica plamanii nostri nu conteaza? Poluand de 40 de ori mai mult decat au zis in fisele tehnice, oare chiar nu are niciun efect asupra sanatatii? Lasam jegurile toate sa scape basma curata si ne omoram aparand prostia?

  • Edikkk, miercuri, 13.01.2021 16:06

    Mamă, cât poate minte ăsta cu neruşinare !!!! CEO, administratorul unei firme ESTE RESPONSABIL de tot ce se întâmplă sub el. Ce nesimţit, ce mincinos. Aşa l-a învăţat avocatul să spună....

  • Dna, miercuri, 13.01.2021 16:16

    Si cica romanii sunt corupti,hoti si mincinosi...aham.

  • Marius, miercuri, 13.01.2021 19:08

    Inca o dovada clara de cat de cinstiti si corecti sunt germanii. Lasati, bine ca VAG vinde in continuare foarte bine si ca lumea ii ajuta. Si ne mai plangem ca la romani ne conduc cei ce fura cel mai mult.

  • RZ, miercuri, 13.01.2021 19:41

    Pai nu am stabilit atunci ca femeia de servici a fost de vina?

  • mircea, vineri, 15.01.2021 09:39

    Si uite asa dupa zeci de ani cum au pacalit clientii si concurenta .

  • ingerulol, vineri, 15.01.2021 09:49

    Pentru inginerii care activeaza in orice domeniu, se cunoaste prea bine faptul ca pe manageri nu-i intereseaza detaliile de nici un fel si nu asteapta explicatii . Bat cu pumnul in masa si vor sa se execute dupa dorinta . Acum vii cu nerusinare sa spui ca nu ai avut toate informatiile . Pai nici nu cred ca le-a cerut sau sa fi avut vreodata interes pentru asa ceva.