Prima maşină, înlocuitorul programului Rabla, susţine achiziţia de maşini care costă până la 14.000 euro şi debutează la 1 noiembrie

Publicat marţi, 07.10.2014 11:45 de Sebastian Toma

Ministerul Economiei a prezentat prima versiune a programului Prima Maşină, prin care vrea să garanteze credite care să asigure vânzarea a 20.000 de maşini noi în România. Programul ar trebui să debuteze la 1 noiembrie 2014 şi favorizează clienţii cu vârsta curpinsă între 18 şi 35 de ani.

Programul Prima Maşină este propunerea Ministerului Economiei pentru relansarea vânzărilor de automobile noi în România. Acesta implică garantarea din partea statului a 20.000 de credite acordate prioritar persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 35 de ani, în limita a 14.000 de euro (50.000 de lei fără TVA, respectiv 62.000 de lei cu TVA inclus) şi doar pentru achiziţia de automobile noi.

Creditul poate fi luat pentru o perioadă de maximum şapte ani, iar cei care au vârsta de până la 35 de ani vor avea prioritate la primirea sprijinului guvernamental pentru credit, cu toate că participanţii mai în vârstă se pot înscrie şi ei. Evident, doar cei care nu au maşină sunt eligibili pentru acest program, deşi nu a fost anunţată nicio metodă de verificare dacă aceştia au mai avut vreodată un automobil. Garanţia statului va acoperi maxim 50% din valoarea creditului acordat în cadrul programului, diferenţa fiind reprezentată de autoturismul ales de client şi valoarea de 50.000 de lei plus TVA include şi cuantumul poliţei CASCO pentru primul an. Momentan este doar un proiect supus dezbaterii publice, dar este posibil să intre în vigoare în forma actuală încă de la 1 noiembrie anul curent.

AICI GĂSEŞTI TOATE MAŞINILE NOI DISPONIBILE ÎN ROMÂNIA<">Ministrul Economiei: "Vreau să lansăm programul Prima Maşină pentru tinerii de până la 30 de ani"

Condiţiile de creditare pentru tineri sunt rareori favorabile, dar noul program ar trebui să le aducă acestora un sprijin suplimentar, aşa că avansul necesar este situat între 5 şi 10%, mai mic faţă de cel solicitat pentru creditele existente pe piaţă găsite la o căutare rapidă.

STUDIU: Clienţii cu vârsta între 18 şi 34 de ani nu mai cumpără maşini noi, ci electronice

Reprezentanţii Dacia şi Ford, cele două mărci auto care produc maşini în ţara noastră, au declarat că prima variantă prezentată a acestui program este promiţătoare, titrează cei de la 0-100.ro. Cei de la Dacia sunt favorizaţi de acest proiect, deoarece toate modelele din portofoliu sunt eligibile pentru Prima Maşină, în timp ce doar Fiesta, B-Max, Ka, Courier şi unele versiuni Focus s-ar încadra din partea Ford în acest program. Zoltan Brassai, directorul general Ford România, a declarat pentru cei de la HotNews că a propus, în numele companiei, creşterea susţinerii guvernamentale până la pragul de 15.000 de euro. Acesta ar aduce şi mai multe comenzi, explică directorul diviziei româneşti a mărcii americane. Între timp, Constantin Stroe, membru al CA Dacia, spune că programul este pozitiv, dar nu ar trebui să neglijeze categoria persoanelor trecute de 35 de ani, mulţi dintre aceştia dorind o maşină nouă, dintr-o gamă accesibilă, dar neavând până acum posibilitatea contractării unei finanţări în condiţii avantajoase. Stroe a propus şi prezentarea de exemple clare ale costurilor totale de finanţare pentru orice doritor, pentru a sublinia avantajele şi dezavantajele sistemului oferit. Nicolas Maure, directorul general Dacia, speră ca acest program să deblocheze vânzările de maşini noi pentru persoanele fizice din România, în special pentru tineri.

Via 0-100.ro | Mediafax | Sursă foto 

  • mog, marţi, 07.10.2014 13:09

    lasa ca e bine si 14000eur. asa multi dealeri vor fi cumva "obligati" sa mai faca un discount bunicel ca sa se incadreze, doar ca sa vanda masina. decat 1 masina pe luna de 16000eur mai bine 10 dar reduse la 14000. sa vedem ce va fi...

  • LauCalin, marţi, 07.10.2014 13:39

    Mie imi miroase a campanie electorala. Dar vom vedea. Recunosc insa ca mi se pare tentant si daca se va dovedi a fi un program bine gandit si bine pus la punct, cred ca imi voi schimba si eu masina. Deja am pus ochii pe niste modele. Urmeaza sa merg la sfarsitul lunii la acea tentativa de salon auto, sa vorbesc cu dealerii, apoi drive teste, consultari, analize de motoare, garantii, dotari (mai ales de siguranta), oferte de finantare si multa cafea pentru multe nopti nedormite. :)))

  • mog, marţi, 07.10.2014 13:50

    bafta Caline, sper sa iei alegerea cea mai inteleapta.

  • LauCalin, marţi, 07.10.2014 13:51

    Multumesc! Doamne ajuta! :)

  • LUCCI, marţi, 07.10.2014 14:34

    Ce nu vor intelege multi este faptul ca statul nu te ajuta cu un leu in toata afacerea, cumparatorul fiind cel care va plati toata masina.Chestia aia cu ,,garamtia statului,, este facuta sa deruteze cumpar...aaaaa...alegatorii! Initial auzisem de limita de 12000 euro. Acum vad ca Ford, ca sa vanda circul ala de B-max, vor ridicarea stachetei la 15000. Va veni si VAG cu o cerere de 18000 iar cei de la Ferarri vor spune ca la 1000 de masini sa fie sustinut de stat si un ,,Italia,,.Cand vor vedea ca lumea s-a prins de ..marele sprijin,, si nu se va imbulzi , vor anula si limita de varsta si ,,verificarile,, ca daca aia avut sau nu masina.Acum, fara misto, actualmente cine nu are masina(proprietate) in Romaia?Cine nu vrea.Ce idei populiste le vin astora in prag de alegeri!!Mai e si mangleala aia cu francii si vor mai aparea cateva. Puie, M.!

  • LauCalin, marţi, 07.10.2014 14:50

    Evident ca nu e mare smecherie, ca pana acum daca aveai un credit pe maxim 5 ani si un avans de cel putin 15%, acum se prelungeste durata de pana la 7 ani si avansul logic ca mai poate scadea, in cazul de fata la minim 5%. O parte buna ar fi insa ca dealerii ar fi incurajati sa ofere discounturi ceva mai mari, pentru a intra sunb pragul de 14000 de euro, sau sa oefere "cadouri" gen cauciucuri de iarna care si alea mai sunt cel putin 200 de euro daca ne referim la unele mai de calitate. De-asta am spus si eu ca imi cam miroase a campanie electorala. Sper peste 2 luni sa nu se dovedeasca a fi un esec.

  • Hunter, marţi, 07.10.2014 15:23

    Ideea cu prima masina mi se pare o treaba pe jumatate desteapta. Unu la mana, sunt vizate persoanele tinere intre 18 si 35, care nu au avut pana la momentul accesarii acestui program masina pe numele lor. Problema dupa mine apare cand vine vorba de veniturile acestei categorii de varsta. Care sunt cum sunt in tara asta. Bun, hai sa zicem ca reusesti sa iti cumperi o masina prin programul asta. Pai automat ai de platit RCA, iar din al doilea an, CASCO (ca cica primul an e gratuit....ce sa zic). Iar RCA-ul pana in 30 de ani e cam cat un salar jumate al unui tanar din categoria de varsta de mai sus. Si sa nu uitam.....rovinieta + bani de combustibil cat mai ai nevoie. Doi la mana, programul asta permite sa te intinzi pana la 7 ani cu creditul. Pai sa fim seriosi, dupa 7 ani ( sa luam perioada maxima) ce valoare de piata are masina aia. Practic tu tot dai la bani si platesti insa masina se depreciaza. Hai sa zicem ca poate dupa 4 ani vrei sa vinzi masina, insa creditul iti este pe 7....cine iti cumpara tie masina aia la care mai este de plata. Dupa mine, e ca la leasing, ca te trezesti cu o parte de bani platita insa masina mai are X rate. Dupa mine programul asta merge acolo unde sunt bani, unde tinerii isi permit ca pe langa costurile unei masini (cu atat mai mult uneia noi) sa traiasca decent. Ca la ora actuala, pentru multi, prioritatile lunare sunt altele decat bani pe masina + toate cheltuielile aferente. O masina este un sac fara fund, in care consumi bani la greu, nu este ca o casa, care se devalorizeaza mai greu (ca tot exista si programul prima casa). Plus ca in 14000 de euro, multi prefera ceva la second, unde pe urma casco faci sau nu, unde reparatiile ti le faci unde vrei tu (nu ca la o masina noua unde trebuie sa mergi la revizii sau alte bube in reprezentanta....reprezentanta care in multe cazuri lasa de dorit). Da, este o idee buna cu prima masina, dar nu cred ca au fost luate in considerare toate aspectele si in principal puterea de cumparare ulterioara si toata pleiada de costuri ce implica o masina.

  • vianu, marţi, 07.10.2014 15:47

    @Hunter stii vorba ceea? si cu varza unsa si cu slanina'n pod... nu te obliga nimeni sa te intinzi pe 7ani, iar o masina de 14.000Eu la SH (banii jos cum ar veni) inteleg (dupa logica ta) ca e mai usor de achizitionat decat una la care dai un avans de 10-15%. e de retinut totusi 7 ani (maxim) si dobanda 6% fiind totusi un proiect nu dau prea mare credit masurii pentru ca sunt multe necunoscute si, ca deobicei, cand ajungi la ghiseu dealerului si apoi al bancii incepi sa te apuci cu mainile de cap.

  • lorinczi.thomas, marţi, 07.10.2014 15:59

    Gasesc foarte putine diferente inter acest progr..... aceasta campanie ERECTORALA si un credit la banca.

  • Zack, marţi, 07.10.2014 22:32

    Cu o mana dau cu 7 iau!! Rca-ul pentru un logan de 1.4 la varsta de 18 ani este peste 2000 RON pe an!! HOTI HOTI HOTI!!!!

  • sandu, miercuri, 08.10.2014 12:19

    e binevenita ideea, poate se mai innoieste parcul auto, si scapam de toate harburile si vechiturile. oricum, daca ai avut o masina pe numele tau, nu te mai incadrezi in programul asta.

  • iuliohir, miercuri, 08.10.2014 12:41

    S-ar traduce ceva de genul: sa dam masini noi la tineri, ca sa nu mai intre in copaci cu masini sh...de asta are nevoie acum romanica, de si mai multe masini, ca deh, soferi avem pe alese... In loc sa faca strazi pe care sa se poata cicula normal, hai sa dam la frairi masini noi si sa ii mai inrobim un pic cu niste rate. Bai, creditul e credit oricum ! Sunt niste bani pe care tu nu ii ai si ii vei plati pe toti pana la ultimul leut. Sa faci rata pe 7 ani la o masina...inseamna ca esti din categoria celor care nu stiu cum se cheama tara in care traim...vezi vox populi !

  • xxx, miercuri, 08.10.2014 15:02

    @Zack am intrebat de lucrul acesta pe amicul meu care lucreaza la o firma de asigurari, din pacate statistica spune ca 78% din accidentele cu o paguba intre 2000 - 6000 lei sunt facute de populatia intre 18 si 35ani, deci clar nu prefera acesti clienti pierd bani cu RCA iti garantez ca le vor scumpi inca ca este obligatoriu Revenind la subiect: cred ca mai bine faceau TVA ca la prima casa 5% pt masini pana in 15000€ pentru persoane pana in 35 ani la prima masina, cu drept de revanzare dupa 5 ani, daca vor mai devreme ar trebuie dat restul de bani pt TVA

  • sandu, joi, 09.10.2014 09:31

    @iuliohir: tinerii oricum o sa isi cumpere masina. daca nu e noua e sh. iti convine sa intre in tine unu cu masina inmatriculata in bulgaria sau unu cu masina in leasing care are rca? oricum ala cu masina in leasing conduce mai prudent, ca are masina noua si tine la ea.