Primele detalii despre motoarele de Formula 1 din 2021: sunetul va fi mai puternic, dar sistemul hibrid cu V6 turbo de 1.6 litri rămâne

Publicat marţi, 31.10.2017 17:44 de Daniel Popescu

Sistemul hibrid de propulsie al monoposturilor de Forula 1 din sezonul 2021 va fi alcătuit dintr-un motor turbo V6 de 1.6 litri cu turație mai mare și un sistem mai puternic de recuperare a energiei la frânare.

Formula 1 intenționează să introducă din sezonul 2021 un sistem de propulsie simplificat, care să reducă costurile de dezvoltare, să limiteze posibilitățile de îmbunătățire pe parcursul anului și să atragă noi constructori în Marele Circ.

La capătul unei întâlniri cu reprezentanții echipelor, FIA a dezvăluit marți primele detalii despre noul sistem de propulsie, care va fi însă în mare parte similar cu cel din prezent.

Astfel, actualul motor turbo V6 de 1.6 litri va fi păstrat, însă turația maximă va fi cu 3.000 de rotații pe minut mai mare pentru a îmbunătăți sunetul acestuia.

De asemenea, sistemul de recuperare a enegiei (MGU-K, cunoscut anterior drept KERS) va fi mai puternic și va fi acționat manual de către pilot, așa cum s-a întâmplat și la debutul tehnologiei în 2009. Astfel, piloții vor putea stoca energia recuperată pe mai multe tururi pentru a o activa în momente cruciale, cum ar fi în cazul depășirilor.

În schimb, unitatea de stocare a energiei va deveni componentă standard pentru toate echipele, iar sistemul de transformare a căldurii degajate de sistemul de evacuare în energie va fi eliminat. În plus, vor fi introduși anumiți parametri pentru designul componentelor cu scopul de a restricționa costurile de dezvoltare și de a descuraja utilizarea unor designuri agresive.

"Am ascultat cu atenție ce vor fanii pentru a defini un set de reguli care va oferi un tren de rulare simplu, mai ieftin și cu un nivel de zgomot mai ridicat pentru a impulsiona noi constructori să intre în Formula 1 ca furnizori de motoare", spune Ross Brawn, directorul sportiv al Formulei 1.

Specificațiile concrete ale noilor motoare vor fi stabilite pe parcursul următoarelor 12 luni.

Via Motorsport

  • sorin, marţi, 31.10.2017 18:51

    in loc sa lase echipele sa dezvolte tehnologi noi,ei restrictioneaza ,pai o sa se ajunga asa sa foloseasca carboratoare in loc de injectie ,cai mai ieftin..,tocmai in dezvoltare sta farmecul f1,can se vine cu inovati si idei noi,daca fac toate masinile la fel mai bine le iau de pe strada sant mai ieftine...

  • andrei, miercuri, 01.11.2017 12:13

    Dacă nu impun restricții o să câștige echipele cu buget mai mare. O să fie c aîn 2000 când ferrari schimba un motor per cursă și ajungeau la finish cu 4 ture înâintea celorlalți

  • Alex, miercuri, 01.11.2017 12:40

    Si unde ati vazut voi ca vor avea un motor per cursa si cand castiga Ferrari cu 4 tururi in anii 2000???

  • parerea mea, miercuri, 01.11.2017 13:35

    Hai ca mi-a placut marea schimbare : "un sistem de propulsie simplificat, care să reducă costurile de dezvoltare, să limiteze posibilitățile de îmbunătățire pe parcursul anului și să atragă noi constructori în Marele Circ.....care va fi însă în mare parte similar cu cel din prezent." altfel spus, s-a schimbat schimbarea: un nou motor care va fi in mare parte acelasi+nu poti sa-l imbunatatesti prea mult in cursul anului!:)) Mie mi se pare ca Ross Brawn inca mai are de incasat bani pentru actiunile Brawn GP vandute catre Mercedes si ceva salarii restante de la Ferrari, ca atare nu vrea sa schimbe nimic! Iar asta cu noii motoristi este o gluma proasta. Daca Ferrari & Renault se chinuie de 4 ani sa se apropie de Mercedes si cu greu au reusit anul acesta, un nou motorist ar trebui sa fie kamikaze sa intre in competitie in conditiile in care nu se schimba radical motorul, astfel incat fiecare dezvoltator sa plece cam in acelsi timp. @ Andrei, In 2000 si 2001 Ferrari au castigat cca 9 curse din 17. Cand Mercedes a castigat in 2016 a luat 19 curse din 21, iar in 2015 aproape la fel! Anul acesta au avut un pic de emotii cu Ferrari la inceput, dar mai apoi a lovit bujia italiana si "baiatu' lu' tata", astfel ca au castigat titlul la constructori cu 3-4 curse inainte, in conditiile in care Botas testeaza elemente pentru monopostul 2018 inca de la jumatatea competitiei! Chiar si cu un singur pilot care a contat pentru podium, nu au parut ca ar avea emotii in privinta castigarii titlului si as paria ca nici la anul nu va fi mai bine. Doamne ajuta! sa ma insel.

  • ., miercuri, 01.11.2017 19:13

    @parerea mea Da, dar in 2002 si 2004, Ferrari au castigat 15/17 si 15/18, cu titluri la constructori intre 1989-2004 si titluri la piloti, cu un pilot extraordinar, intre 2000-2004 ! Dar acum este randul altora, care se numesc, Mercedes si care au si ei un mare pilot, Hamilton ! Si uite asa se leaga toate, degeaba ai masina extraordinara, daca nu ai si pilot pe masura !

  • ccb, joi, 02.11.2017 09:06

    Se pare ca -ti uitat de perioada de dominatie Red Bull.

  • !!!, joi, 02.11.2017 10:14

    @parerea mea Un singur pilot care a contat pentru podium ??? Dar Bottas ? Cu doua victorii, pe locul trei la general, cu sanse la locul doi si sacrificat pentru Hamilton in a doua jumatate a sezonului ? Atunci Kimisor cat a contat ? Zero taiat in patru ? Tu la ce F1 te uiti ?

  • ., joi, 02.11.2017 10:19

    @ccb Da, dar RBR nu au dominat niciodata atat de categoric, cum au facut-o Ferrari si Mercedes, tot au mai lasat cel putin sase-sapte mari premii si pentru altii in fiecare an.

  • Radu, joi, 02.11.2017 11:10

    La vremea respectiva cam toate echipele schimbau motoarele dupa fiecare cursa avand in vedere ca functionau la 19000-20000 rot/min. Cele mai bune motoare duceau cursa la bun sfarsit, altele insa (Peugeot, de exemplu) crapau destul de des.