Primele detalii despre Volkswagen Golf 7 facelift BlueMotion: motorul se dezactivează dacă ridici piciorul de pe accelerație

Publicat joi, 04.05.2017 13:21 de Daniel Popescu

Volkswagen Golf 7 facelift BlueMotion va utiliza un motor TSI de 1.5 litri de 130 de cai putere a cărui principală noutate este că se dezactivează dacă șoferul ia piciorul de pe pedala de accelerație la viteze de până la 130 km/h.

Noul Volkswagen Golf 7 facelift a fost lansat în România la începutul acestui an, iar constructorul german a anunțat acum și primele detalii oficiale despre varianta BlueMotion. Aceasta va utiliza de asemenea motorul TSI de 1.5 litri introdus la lansarea oficială, însă puterea acestuia a fost ușor ajustată în jos de la 150 la 130 de cai putere.

Principala noutate o reprezintă însă sistemul "Coasting - Engine off", prin care motorul se dezactivează complet dacă șoferul ia piciorul de pe pedala de accelerație la viteze de până la 130 km/h. Până în prezent, variantele BlueMotion ofereau o reducere a consumului de carburant cu 0.2 litri/100 km, în condițiile în care motorul rămânea pornit, însă cu noul sistem reducerea de consum ajunge la 0.4 litri/100 km.

Pentru ca sistemele și echipamentele mașinii să funcționeze în continuare și atunci când motorul este dezactivat, Golf 7 facelift BlueMotion include acum și un mic acumulator Li-Ion, care asigură energia rulării acestora. Unitatea de propulsie este conectată la o cutie de viteze automată DSG.

Noul Volkswagen Golf 7 facelift BlueMotion va fi disponibil pe piața europeană începând din vara acestui an.

Via AutoExpress, Volkswagen

  • Ionut, joi, 04.05.2017 13:37

    Stati putin. Sa ma lumineze si pe mine cineva. Eu stiam ca in momentul in care iei piciorul complet de pe acceleratie, consumul de combustibil este zero. In ignoranta mea, eu credeam ca in acel moment motorul este mentinut in turatie de energia cinetica a masinii care inca ruleaza. Sistemele si echipamentele masinii ar trebui sa fie alimentate din baterie care se incarca de la volanta. Acum VW spune ca daca se opeste motorul in mers se poate economisi carburant. Nu inteleg cum, pentru ca bateria s-ar descarca si va trebui reincarcata la accelerare, cea ce induce consum in plus. Mai mult, cred ca le revenirea cu piciorul pe acceleratie motorul se porneste in neutural, dupa care trebuie sa cupleze in treapta corecta (stiu DSG-ul e destept si o face repede, dar tot e risipa de energie). Nu sunt deloc sarcastic, chiar vreau sa aflu daca am trait toata viata intr-o minciuna.

  • Radu, joi, 04.05.2017 13:47

    @Ionut Nici tu n-ai visat, nici VW nu bate campii. In situatia descrisa de tine, masina e in frana de motor iar motorul nu consuma nimic. Masina in schimb incetineste semnificativ. Modul asta coasting simuleaza un fel de rulare pe neutru. Masina isi pastreaza bine viteza, incetinind f lent iar motorul nu mai consuma combustibilul pe care l-ar consuma altfel pt a sta la relanti.

  • Ciprian, joi, 04.05.2017 14:03

    @Radu, cum isi pastreaza viteza ?

  • Dan, joi, 04.05.2017 14:05

    Parca sa fie 2011 cand au plecat pe ideea asta. Prima generatie de coasting a fost inplementata pe CC facelift cu DSG. Atunci cand luai piciorul de pe acceleratie, cutia se deconecteaza total de la volanta, motorul ramanand la relanti. Nu stiu in ce interval de viteza se intampla asta ca totusi daca ar fi activ la viteza mica, e foarte ineficient.

  • bolovan, joi, 04.05.2017 14:09

    @Ciprian nu-si pastreaza viteza...doar incetineste mult mai putin (adica distanta pana la oprire este mult mai mare). Echivalentul cu o manulala: la 130Km/h scoti masina din viteza si opresti motorul...cand ajungi la viteza dorita (sa spunem 60Km/h). Pornesti motorul si o bagi in viteza. @Ionut este adevarat (se opreste complet combustibilul). Doar...este mult mai ieficient sa produci 10Kw decat 1Kw. De asta, se incarca doar cand esti in sarcina. Motivul este simplu: motorul consuma acelasi lucru mecanic, indiferent ce putere utila produce (adica la 1000 rpm, ca ai acceleratia in podea sau esti cu piciorul ridicat...ai aceasi frecare interna)

  • Pana, joi, 04.05.2017 15:18

    Pai asta inseamna ca frana de motor nu mai are acelasi rol, iar eficienta ei e mai slaba. Pentru o economie de maxim 0.4 litri/100 km, prefer sistemul clasic. :)

  • vianu, joi, 04.05.2017 15:28

    adica frana de motor nici numai exista, cu alte cuvinte. Lucru al naibii de nashpa in conditii de drum in panta. In fine, ideea e ca baietii practic au incercat sa elimine pierderile prin frecare utilizandu-se la maxim inertia masinii. Sa vedem in realitate acel 0,4L economie la combustibil versus plusul de cost pentru acumulatorul Li-Ion.

  • andrei, joi, 04.05.2017 15:34

    imposibil sa nu ai frana de motor in panta, testat personal ca eram curios. DSG stie sa tina motorul in frana de motor. deja, fara coastingul asta. sunt curios cat dai in plus pt bluemotionul asta fata de un motor fara coasting.

  • vianu, joi, 04.05.2017 15:45

    @andrei...dar ce au lansat acum inteleg ca e altceva. Oricum, pana la testarea in viata reala sunt doar discutii. PS ca fapt divers...la modelele de peste 1200kg. cu motoare de 1L si cutie manuala, frana de motor e ca si inexistenta. Daca te lasi in seama ei intri'n garduri.

  • bolovan, joi, 04.05.2017 16:32

    @vianu am masina cu motor de 0.9 si 1050 Kg...simti putina frana de motor doar cand cupleaza compresorul. Diferenta mare intre motorul in viteza si "pe liber"...la o panta mai mare este aproape 0. Deci da, ai drepate, motoare mici, caroserie medie...frana de motor lipsa cicuiu

  • Sak, joi, 04.05.2017 18:25

    @Ionut Cand iei piciorul complet de pe acceleratie consumul NU este 0. Motorul este mentinut in turatie de energia cinetica a masinii dar este alimentat cu combustibil la valoarea de relanti. Daca tu nu apesi acceleratia motorul este alimentat cu o cantitate minima indiferent daca esti la semafor sau in mers. De aici si "noutatea" VW.

  • @Sak, vineri, 05.05.2017 10:57

    Gresit! In frana de motor, nu mai invarte motorul rotile ci rotile mentin motorul in functiune, automat nu se mai foloseste benzina pentru a mentina turatia motorului. De aici implicit, consum 0, practic se inchide "supapa" de combustibil, adica injectoarele intra in hibernare. Valoarea de "relanti" este situata undeva la 0.5 - 0.9 l / ora , sper sa nu faci confuzie intre cele doua. Daca in frana de motor CB-ul tau iti indica consum de carburant inseamna ca ai o problema si trebuie sa faci o vizita in service.

  • caro_90, vineri, 05.05.2017 11:14

    Un alt rahatel marca VW :))

  • andrei, vineri, 05.05.2017 14:15

    @Sak: te inseli. coboara o panta de multi km in frana de motor si reseteaza CB inainte. o sa vezi la final 0, daca nu ai apasat deloc acceleratia.

  • vianu, vineri, 05.05.2017 14:25

    ...sunt situatii, in mers, in care motorul consuma 0 combustibil (panta coborata in treapata de viteza inferioara) si situatii in care ajunge in ralanti si papa combustibilul la nivel de 0.5-0.9L/ora (gen luarea piciorului de pe acceleratie la viteze mari si treapta de viteza superioara) Nu se inseala nimeni... ...la ralanti in repaos am vazut un min. de 0,3/h (fara incalzire sau AC) si un max de 1,2l/h cu AC activat

  • bolovan, vineri, 05.05.2017 20:04

    vianu ce ai vazut tu consum la relanti cand esti in frana de motor...este cand motorul are sub o anumita turatie (de regula undeva pe la 1200-1400 rpm)...si incepe sa injecteze combustibil pentru a mentine turatia de relanti. In cazul meu, in frana de motor...pana la1250 rpm am vazut ca nu se deschid injectoarele