Primele detalii despre Volkswagen Golf 8: "Va avea funcții autonome extinse și va fi conectat în permanență la internet"

Publicat marţi, 23.01.2018 12:53 de Daniel Popescu

Volkswagen susține că viitorul Golf 8 va avea funcții autonome extinse, va fi conectat în permanență la internet și va oferi sisteme de siguranță și conectivitate de referință pentru industria auto.

Volkswagen a anunțat la sfârșitul săptămânii trecute că producția noului Golf 8 va începe în luna iunie a anului viitor și va fi rezultatul unei investiții de 1.8 miliarde de euro. Cu excepția unei schițe puțin concludente, constructorul german nu a furnizat alte amănunte, însă oficialii marci încep să ofere diverse informații despre noua generație.

Pentru moment, Karlheinz Hell, responsabilul de modelele compacte din gama Volkswagen, a făcut câteva referiri interesante doar cu privire la conectarea mașinii la internet și la diversele sisteme de siguranță și asistență care vor fi implementate.

"Cu funcții autonome extinse, viitorul Golf conduce Volkswagen într-o eră de automobile complet conectate. Va fi întotdeauna online și va reprezenta un punct de referință în termeni de siguranță și conectivitate datorită cockpitului digital și a sistemelor de asistență", a declarat Hell citat de Automotive News.

În ciuda unei ușoare scăderi de 2%, Volkswagen Golf rămâne cel mai bine vândut model din Europa, cu peste 444.000 de unități în primele 11 luni ale anului, în timp ce locul doi este ocupat de Renault Clip cu aproape 300.000 de unități în același interval de timp.

Golf 8 va reprezenta una dintre cele mai importante lansări Volkswagen de la sfârșitul acestui deceniu, în contextul în care în 2020 își va face apariția și primul model electric din familia ID, care face parte tot din segmentul compact.  Golf 8 și ID au dimensiuni foarte apropiate și vor concura în segmentul compact, însă Volkswagen nu vede o problemă în lansarea aproape simultană a acestora. În toamna anului trecut, oficialii mărcii afirmau că prețul lui Volkswagen ID va fi asemănător cu cel perceput de germani pentru versiunea diesel a lui Golf.

Via Automotive News

  • unu, marţi, 23.01.2018 13:48

    da scapa de plasticul negru lucios?

  • rov, joi, 25.01.2018 08:31

    Plasticul ala negru intradevar e groaznic, bine ca e optional. Oricum ce vedem in foto e Golf 7 facelift...

  • LLL, luni, 29.01.2018 10:38

    Va rog mult, nu ne mai intoxicati cu articole despre acest grup auto. https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/volkswagen-isi-cere-scuze-pentru-ca-a-folosit-maimute-pentru-a-studia-efectul-emisiilor-diesel-868569

  • pipo, luni, 29.01.2018 10:54

    Ciudat, in revista "de casa" a nemtilor (AutoB..) se anunta ca lansarea v-a fi in Noiembrie anul acesta ! Deci pana la urma cand apare modelul asta ? Daca productia incepe in vara lui 2019 cum scrie aici asta ar insemna de fapt la vanzare in 2020 ceea ce ar insemna cam multi ani intre Glolf 7 si 8. De obicei erau cam la 6 ani. Se aude ca ar fi de fapt ULTIMUL MODEL GOLF ever !!! (tot revista cu pricina scrie asta). Sa vezi jale mare pe la noi, de fapt nu numai, ca este inca cel mai bine vandut model compact in Europa. Eu unul stau in cumpana daca sa-mi iau modelul actual , nu pot sa trec peste design-ul exterior care mi se pare atat de ..."monoton"..parca si Skoda arata mai bine. Dar interiorul este intr-adevar din alta clasa comparativ cu competitia si m-am simtit cel mai bine in el la drive test , ca spatiu, ca functionalitate, ca si condus, etc. Ideea e ca nu stiu totusi cat de repede apare noul model si nu pot astepta prea mult. Nu am mai avut/condus niciodata un Golf si parca mi-as dori sa o fac intr-un final si mi-as lua 8-ul dar numai daca ar fi la vanzare maxim la inceputul lui 2019, mai mult nu pot astepta. Stimati redactori Automarket, poate mai veniti cu ceva "confirmari" despre lansare sau alte informatii !

  • rov, luni, 29.01.2018 16:06

    @ pipo In anul 2000 am cumparat un Passat TDI second pe la 150.000 km din Germania, masina de care nu m-am putut despartii pana nu a aparut noul Passat 2005. Acesta din urma a fost o crunta dezamagire, singura masina care m-a lasat de 2 ori in drum...si noapte pe autostrada :)...injectoare, pompa rezervor. L-am vandut la 98.000 km si am jurat ca nu vreau sa mai aud de vw... Ulterior am avut X3, Forester, Toyota Land Cruiser si am un BMW seria 7 si un Golf 7 Golf-ul l-am luat in 2013 cand mi s-a furat masina, a trebuit sa cumpar ceva rapid si care era pe stoc...si care sa nu se devalorizeze pana se gasea masina, sau imi recuperam banii din CASCO. Am gasit un pret bun la o masina de drive test GOLF 7 1.6 TDI, l-am luat cu strangere de inima cu gandul sa-l vand in maxim un an. Vreau sa va zic ca a ajuns sa fie de departe cea mai iubita masina a mea. Este pur si simplu fantastica. O bijuterie in oras, confortabila, manevrabila; o masina sport-un adevarat cart pe serpentine; O masina de drum lung-de vacanta ideala - dupa 1000 de km nu simti oboseala. E ca un briceag elvetian, iti incape biciclela sau bradul de craciun inauntru. Car Kit-ul functioneaza impecabil, bordul e usor intors catre sofer, cotiera si scaunele impecabile...la trendline :)). Nu in ultimul rand iti povestesc despre diferentialul xds- ce este in standard !!. Citeste despre el...te transforma in curbe intr-o masina de curse, iar pe zapada si pe gheata, parca ai avea tractiune integrala. Nu stiu ce dotari va avea Golf 8, dar daca la un Golf-ul meu 7 actual, as avea ca dotari un motor de 150 cp si franare automata cu pilot adaptiv, cu greu m-as putea desparti de el...dar oricum in "garajul" meu va fi mereu un Golf... Iar valoarea de revanzare...daca la passat dupa 4 ani am pierdut aproape 75% din bani, la Golf dupa 4 ani cred ca devalorizarea e sub 40%. Oricum e cea mai buna investie a mea intr-o masina...:)

  • mike, luni, 29.01.2018 19:54

    And the Oscar goes to.... rov!!!!