Primele imagini ale lui Murray T25 - creaţia părintelui lui McLaren F1
Gordon Murray a dezvăluit primele imagini şi specificaţii oficiale ale lui T25. Creatorul lui McLaren F1 a declarat că acest vehicul va intra în producţie în 2012.
După câteva luni de aşteptare, avem în sfârşit în faţă primele imagini ale modelului citadin dezvoltat conform specificaţiilor lui Gordon Murray. Fostul inginer de Formula 1 a promis un vehicul ecologic extrem de eficient şi sigur care să răspundă nevoilor de transport ale londonezilor fără a îngreuna traficul din Londra.
Modelul este echipat cu un motor de 660 centimetri cubi care dezvoltă 51 CP şi 56 Nm din cei trei cilindri ai săi. Unitatea este cuplată unei transmisii automate cu cinci trepte – deci putem bănui că discutăm de o cutie de viteze tip CVT sau de o transmisie automată convenţională cu convertor de cuplu. Murray T25 cântăreşte 575 kilograme şi are o înălţime de numai 140 cm. Acest model are două locuri, o singură portieră cu deschidere verticală şi este produsă într-un mod inovator. Portbagajul oferă 160 de litri în condiţiile în care scaunul din spate este ridicat, repectiv 720 de litri cu plierea banchetei din spate.
Fiind un model citadin, Murray T25 are o rază de bracare de numai 6 metri. Spre exemplu, Mini Cooper are o rază de bracare de 10.69 metri, în timp ce un Land Rover Freelander 2 are o rază de bracare de 11.3 metri. Un BMW Seria 3 E92 Touring are o rază de bracare de 10.9 metri. Viteza maximă a acestui model este limitată electronic la 150 km/h, iar acceleraţia 0-100 km/h este realizată în 16.2 secunde. Emisiile de CO2 sunt de 86 de grame pe kilometru, in timp ce consumul de carburant este anunţat la 3.17 litri la sută.
Gordon Murray promite că modelul T25 va fi introdus în producţie în doi ani, iar prima fabrică va fi construită în Marea Britanie. Spre deosebire de un autoturism convenţional, producerea acestui model este mult mai puţin complicată şi mai ieftină, deşi elementele de siguranţă nu lipsesc. Printre echipamentele acestui model putem enumera ABS, airbag frontal, controlul stabilităţii şi al tracţiunii şi o structură de rezistenţă extrem de puternică destinată protecţiei ocupanţilor.
Via | Autocar
Superrrrrrrrr!!!!!!