Primele imagini cu Audi R8 Spyder în versiunea V8

Publicat joi, 09.09.2010 18:03 de Sebastian Toma

Germanii de la Audi au trecut de bariera de 100 CP pe litru pentru versiunea Euro 5 a motorului V8 FSI care echipează modelul R8 Spyder.

Cei de la Audi au modernizat motorul V8 FSI al lui R8 şi au reuşit să stoarcă 10 CP în plus. Unitatea de 4.2 litri dezvoltă acum 430 CP la 7.900 rpm şi oferă un cuplu de 430 Nm între 4.500 rpm şi 6.000 rpm. Modelul beneficiază şi de un sistem de recuperare a energiei cinetice, care conservează energia propulsorului în timpul frânării şi la rularea în timp ce pedala de acceleraţie nu este apăsată. Potrivit celor de la Audi, noul sistem i-a ajutat pe aceştia să obţină nivelul superior de mediu al motorului respectiv.

Audi a lansat noua versiune Euro 5 a motorului pe versiunea Spyder a lui R8. Modelul poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4.8 secunde, indiferent că vorbim de versiunea cu transmisie manuală sau de cutia de viteze S Tronic cu şase trepte. Ambele versiuni au o viteză maximă de 299 km/h. Primele livrări ale versiunii Euro 5 a lui R8 V8 Spyder vor începe în ianuarie 2011.

În ceea ce priveşte dotările, cei de la Audi nu au efectuat nicio modificare la nivelul gamei R8. De asemenea, constructorul german a specificat faptul că versiunea revizuită a motorului V8 oferă 90% din cuplul motor maxim între 3.000 rpm şi 4.500 rpm, dar şi între 6.000 şi 7.500 rpm. Aşadar, modelul oferă 387 Nm între 6.000 şi 7.500 rpm, dar şi între 3.000 rpm şi 4.500 rpm.

Via | Autocar

  • unckle, joi, 09.09.2010 18:48

    in curand or sa aiba performante similare cu ce are BMW pe piata de ceva ani ;) nu aruncati cu oO si rosii, faceam si eu o constatare

  • alex, joi, 09.09.2010 18:52

    Ma face sa rad titlul. Va dati seama cat sau chinuit sa scoata inca 10 CP in plus. Va dau un sfat, sunatii pe cei de la BMW si vedetiei cum procedeaza .

  • Hihihi, joi, 09.09.2010 19:09
    @unkle

    Are BMW cumva o masina mai performanta decat R8 si eu nu am aflat? De unde ai scos constatarea asta

  • edi80, joi, 09.09.2010 19:10
    looll

    si pe mine ma face sa rad in hohote:))) se chinue saracii sa scoata dintr-un V8 4.2l(cred) 430 de cai pe cand altii scot demult caii astia din 2l.....ma rog fiecare cat poate!!

  • Blue, joi, 09.09.2010 19:15
    @edi80

    Da cu ditamai turbinele. Aici vorbim de motoare aspirate. Arata-mi si mie un motor aspirat de 2l si 300cp macar. Asa si din V8 FSI asta, Gumpert Apollo R scoate 800cp.

  • werewolf3, joi, 09.09.2010 19:33
    Pt toti savantii

    Pai ia explicati voi ma atotstiutorilor cat de usor este sa faci un motor de peste 100cp / litru , ASPIRAT , SI EURO 5 ?

  • unckle, joi, 09.09.2010 19:34

    hihihihihihihihihi .. vorbeam de motoare...

  • unckle, joi, 09.09.2010 19:42

    blue -- la F1 motoarele au un pic peste 2 litri .. si au 800+cp .. si mai sunt si aspirate :) ( stiu ca F1 nu se pune .. dar trebuia sa ii zic una :P )

  • MCD, joi, 09.09.2010 19:54
    unckle

    V8 la 90 de grade si au 19.000 rpm, de acolo rezulta si puterea

  • dan, joi, 09.09.2010 20:25
    oo da

    De unde omue putin peste 2 litri la f1, mai informeaza-te sa vezi ca nu au putin peste 2 litri, si mult mai mult :)

  • Ivanoff, joi, 09.09.2010 20:43
    Cuplu pe o plaja...

    Dc stiti careva,lamuriti-ma va rog si pe mine cum un motor aspirat (fara turbina) poate sa ofere cuplul maxim pe o PLAJA DE TURATII? Stiam ca treaba asta este caracteristica doar motoarelor turbo,cele aspirate avand cuplul maxim doar la o anumita tuartie si pana acolo sau peste aceasta fiind mai mic... @dan,MCD: Cred ca sunteti gresit slab informati fiindca in F1 motoarele de anul acesta au 2,4 l (nu cu mult peste 2 l) iar turatia maxima este limitata la 18.000 rpm

  • isa, joi, 09.09.2010 20:55
    evo

    Mitsubishi lancer evo FQ400 supraalimentat 403 CP la 6500 rpm şi 525 Nm la 3500 rpm, 0 la 100 km/h în 3,8, 250 km/h top speed deci se poate

  • demonel, joi, 09.09.2010 21:16

    parca au inventat motorul pe aer... acuma audi are cel mai tare supercar? cel mai tare v8? ce naiba va certati voi pe aici? daca cineva vrea un supercar credeti ca se uita la marea realizare de inca 10 cai in plus? evident nu! se uita ca e aspirat sau turbo? evident nu! de mai putini bani iti iei un gtr. gtr face din toate pozitiile r8 dar vezi domne nu e nemteasca, nu e audi, nu e aspirata. bravo lor ca au scos 10 cai in plus! sunt curios la 20 de cai ce se intampla... sigur apareau rude decedate, organe sau parinti in discutii. la 30 de cai ne impuscam?!

  • Ciprian Malan, joi, 09.09.2010 21:26
    f1

    in formula unu sunt motoare de 2.4 v8 aspirate

  • MCD, joi, 09.09.2010 21:39
    @dan

    inainte sa te bagi in seama uitate aici http://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_engines asta e suntem rroamani si ne bagam in seama chiar daca spunem numai prostii

  • unckle, joi, 09.09.2010 21:54

    MCD , daca ai sti cate ceva despre cum functioneaza un motor poate ai intelege ca unghiul dintre cilindri are o foarte mica relevanta asupra puterii .... daca am lua logica ta si am analiza un motor de la Porsche am concluziona ca aia sunt niste idioti scotand 100 de cai pe litru in loc de 7-8sute. Unghiul dintre cilindri este acolo pentru a cobora centrul de greutate al motorului si a permite amplasarea in acel V a unor treburi, ... scuze de flame, dar asa ma enerveaza cand va vad comentand fara sa cititi cate un site ... iar Dan .. . rezuma-te la citit pls ;) Impresionant cate "comentarii" pe langa subiect poate naste o "parere" care nu ridica in slavi pe cinestie cine ... calm copii, ca nu va dau de mancare aia de la audi ( personalul de la Porsche Romania este exclus din aceasta discutie :P )

  • denon, joi, 09.09.2010 22:15
    aspirate

    intradevar nu e cea mai mare performanta,insa nu e nici de aruncat reusita celor de la Audi.Un ex de un motor aspirat si euro 5 cu peste 100cp/litru este motorul de pe Ferarri 458Italia 4.5l-570cp sau motorul de pe actualul M3.Si ar mai fi si alte ex.

  • MCD, joi, 09.09.2010 23:59
    @unckle

    ai citit tot mesajul ? am zis ca are 19.000 rpm si si asta ajuta la acea putere. Nu incerca sa im pui vorbe in gura ca aia de la Porsche sunt idioti ca nu stiu ce ca nu am zis asa ceva, si de unde anume din logica mea deduci tu asa ceva, doar din faptul ca am dat cateva detali despre acel motor, ai vazut tu ca am comentat altceva? Daca din mesajul "V8 la 90 de grade si au 19.000 rpm, de acolo rezulta si puterea" logica ta iti spune despre logica mea ca "motor de la Porsche am concluziona ca aia sunt niste idioti scotand 100 de cai pe litru in loc de 7-8sute' logica ta spune multe aberatii

  • Andi, vineri, 10.09.2010 00:50
    Off-topic

    Ce mi-au lipsit discutiile astea contradictorii intre fanii infocati ai marcilor premium. Mi-a fost dor de voi si de comentariile voastre! P.S: Acest motor nu este unul nou, este doar modificat astfel incat sa respecte norma de poluare EURO V. RS4 a fost prezentat in februarie 2005, avand acelasi motor de 4.2 l si 420 cp, deci are ceva vechime.

  • C-G-C, vineri, 10.09.2010 08:19
    10CP+

    Nu este un numar impresionant de cai putere, insa acestia sunt adaugati la deja existentii 420 cp in conditiile in care norma de poluare s-a imbunatatit (si in principiu asta putea afecta negativ nr. cailor putere). Asadar performanta este una pozitiva. @unkle: Daca ai fi postat si costul unui motor F1 ai fi fost interesant, asa doar bati campii. No offence. P.S.: In ceea ce priveste comparatia cu BMW, iarasi fanii inflocarati au luat-o pe aratura. Cel mai performant motor aspirat comparabil este montat pe M3 Coupe. Motorul BMW are 4L cilindree, dezvolta 420CP si respecta normele E5. Deci discutam despre 105cp/litru. Dar se uita un aspect foarte important. Nu cu foarte mult timp in urma Audi a lansat RS5. Acesta are montat acelasi motor de 4.2L, care respecta si el normele E5 si care dezvolta 450CP, astfel spus Audi a spart mai inainte bariera de 100cp/litru, mai exact 107cp/litru. Deci Audi are in acest moment un motor V8 aspirat cu o putere litrica superioara celor de la BMW, iar afirmatia lui @alex de mai sus "sunatii pe cei de la BMW si vedetiei cum procedeaza" este hilara, deplasata si denota lipsa de informatie si cultura auto. P.S.2: Da stiu, eu sunt fan VAG pt ca imi permit luxul de a ma informa inainte de a scrie ceva si am pretentia sa nu ma cobor la nivelul de discutie demna de "mancatorii de seminte" de la coltul blocului.

  • @Hihih, vineri, 10.09.2010 09:04

    Are motoare cu putere specifica mai buna. Despre asta era vorba. Divizia M de la BMW ofera motoare cu putere specifica mai mare de 100 de cai/litru din 2000.

  • I.O.N, vineri, 10.09.2010 09:42

    Nu inteleg de ce multi cretini compara mere cu pere.Nimeni nu tine cont de 2 aspecte : 1 aspirat si 2 Euro 5. Zici ca orice copil spargator de seminte rezemat de loganu lu tacsu proiecteaza si construieste in subsol motoare E5.

  • cozappz, vineri, 10.09.2010 09:47
    EURO5 si RECLAMA

    Baieti, multi scot mai mult de 100CP/L. Dar EURO5 e aparut destul de recent si putini sunt cei care fac chestia asta in segmentul premium, pe langa cei doi mari BMW si Mercedes. Si nu uitati, toti vor reclama gratis!

  • benzinaru', vineri, 10.09.2010 13:32
    @Hihihi

    spre uimirea ta, BMW a construit motorul pt cea mai puternica masina de pe piatza pan sa apara Veyron, McLaren F1 iti spune ceva, pune mana si mai documenteaza-te :):)

  • eu, vineri, 10.09.2010 13:38
    greseala

    "conservează"

  • demonel, vineri, 10.09.2010 13:52
    Schumacher AlArab

    fenomenal!!! pe cuvant!!! se cearta lumea pe astia 10 cp de zici ca nu e adevarat. care face care drege. ala nu are cultura auto, ba ala nu are. suntem la un concurs? tipic apar si tatii cu logan... ma rog, e nasol sa te iei de logan peste tot pe unde apuci doar pentru ca tu ai unul si esti frustrat... pe "sait" nu stie nimeni asta, poti sa zici ca ai 30 de super-caruri in garaj. oricum cati dintre voi aveti bani de un r8 NOU si real (nu macheta)? unde erau fanii astia cand a luat foc r8? unde erau fanii bmw cand au scos cu rampa de pe circuit un model? hai sa ne mai agitam putin pentru ca pe "sait" suntem toti smei plini de super masini si "culti auto". de fapt toti suntem super piloti si parerea noastra e chiar avizata. a mea e cea mai avizata pentru ca sunt Stig si Schumacher :P si mai sunt si arab plin de bani cu 300000000 de masini "super-tari" in garaj si de fapt din umbra detin controlul modial al industriei auto. daca nu porunceam eu 10 cp in plus la r8 ce va faceati? mureati de plictiseala? apropo, va zic eu ca nu se "simte" diferenta :))

  • demonel, vineri, 10.09.2010 13:54
    erata

    zmei voiam sa zic :D

  • Blue, vineri, 10.09.2010 14:34
    destepti rau

    @benzinaru - pana sa apara Veyron existau destule masini cu motor mai puternic decat McLaren F1, de exemplu Enzo, Koenisegg CC8S, Masrati MC12 si mai erau, dar nu-mi vin acum in minte. Plus ca eu stiu ca motorul de pe M3 e Euro 4 nu Euro 5.

  • ALEX, vineri, 10.09.2010 15:05

    Bai frate modelul asta este mai lent ca X5 M. Arata foarte bine masina, dar performante este praf. AUDI a trebuit sa puna pe R8 un V10 ca sa fie mai tare ca M6 care a iestit deja din productie. Terminati cu AUDI.

  • @BLUE, vineri, 10.09.2010 15:07

    Vezi ma ca este euro 5 motorul M3. Mai zicea unu ca BMW nu are o masina mai performanta ca R8, pai M3 GTS este mai prformant. Pun pariu ca intr-o cursa R8 pierde. Si ma refer la M3 V8 si R8 V10.

  • jan, vineri, 10.09.2010 15:12

    Bai deci ce conteaza ca asta are cu 10 CP mai mult. Este praf oricum, conteaza performantele care sunt foarte slabe . Si uitati-va la spatele sau care seamana izbitor cu Lamborghini.

  • benzinaru', sâmbătă, 11.09.2010 10:51
    @Blue

    corect, existau supercaruri, dar nu cred ca la fel de rapide ca McLaren, am spus asta pt ca fanii Das Auto, vorbesc fara sa cunoasca istoria Bavarezilor si m-am simtit un pic jignit, si in legatura cu M3-ul, daca vorbim de E92 din cunostintele mele este euro 5, daca vorbim de E46 cu siguranta nu este euro 5

  • EDY, luni, 13.09.2010 13:08

    Spor la treaba AUDI in continuare.

  • vlad, luni, 13.09.2010 13:15
    supercar

    vai de mama lor - toti isi dau cu parerea de supercaruri, si au cate un logan, golf sau o serie 3 vechi

  • Octaviann, joi, 16.09.2010 09:50

    Legat de discutia vostra, sunt motoare de cilindrie mica si cai multi, vedeti motocicletele. hayabusa din 1300cc scoate 200cp, Yamaha din 1000cc scoate tot 200cp, honda la fel, toate din motoare aspirate. Problema care este cand vine vorba de a le utiliza in industria auto......un motor cu cat este fortat sa scoata cai mai multi prin cresterea turatiei, cu atata scade cuplul care il dezvolta. Daca vorbim de masini pana in 500-600 kg s-ar putea monta, dar tot ce este peste o tona, nu ar rezista motorul. Acesta este motivul pentru care nu prea o sa vedeti masini de serie cu motoare care urca peste 8000rpm(exclus motorul rotativ de la mazda). Cuplul dezvoltat de un astfel de motor cu turatie inalta este jumate sau chiar mai putin de jjumate fata de un motor normal care dezvotlta acea putere. Nu are legatura cu unghiul la care sunt puse pistoanele, ci are legatura cu cursa pistonului mai exact. Daca bine tin minte, cu cat cursa este mai lunga la piston, cu atata motorul respectiv va dezvolta un cuplu mai mare dar turatii mai putine si invers pentru a obtine turatii mai mari. Totul tine de aplicatie. Motocicletele cai cai cai si iar cai. Masinile cai cai...cuplu cai cuplu etc Ati prins ideea. Pentru mai multe detalii dati un search pe googe power vs torque. Putina lectura pt curiosi: http://www.largiader.com/articles/torque.html/

  • dagwod, miercuri, 09.03.2011 15:26
    macar de v-ar da bani

    Daca v-ar da aia de la Audi sau BMW sau mai stiu eu ce firma bani sa le faceti reclama as intelege...zelul si ardoarea..... Este vreunul inginer pe la vre-o uzina dinasta...??? Daca tot discutati...macar discutati pe subiect. Eu unul m-am saturat de comentariile astea lamentabile! Ati aflat o notiune noua! :"100 de cai pe litru" - hai sa discutam despre asta - si ce inseamna asta!! daca stie cineva...daca nu....macar nu mai postati aiurea ca e greu de citit atatea aberatii!