Primele imagini cu noua generație Audi A3 Sportback: îmbunătățiri de design, modificări majore la interior și motoare de până la 150 de cai putere

Publicat marţi, 03.03.2020 12:16 de Daniel Popescu, Foto: Audi

Audi a publicat primele imagini și informații cu noua generație A3 Sportback, care propune schimbări de design, modificări majore la interior și motoare de până la 150 de cai putere, inclusiv o versiune mid-hybrid.

Audi a prezentat marți primele imagini și informații tehnice despre cea de-a patra generație A3 Sportback.

Contrar tuturor așteptărilor, constructorul german a oferit detalii strict despre versiunea hackback, în timp ce informațiile despre varianta sedan sau despre versiunea de performanță S3 vor fi făcute publice ulterior.

Conform tradiției recente din industria auto, dimensiunile fizice ale noului A3 Sportback au crescut, iar lungimea ajunge acum la 4.34 metri, cu 3 centimetri în plus comparativ cu vechea generație.

Lățimea este de 1.82 metri, în timp ce înălțimea a rămas la 1.43 metri. Ampatamentul a rămas neschimbat la 2.64 metri, în timp ce volumul portbagajului este de 380 de litri. Coeficientul aerodinamic menționat de producător este de 0.28.

Din punct de vedere al designului, A3 Sportback primește în premieră lumini de zi Matrix LED cu 15 LED-uri distincte, în timp ce jantele standard au 16 inch și pot fi înlocuite cu jante de până la 19 inch.

Cele mai importante noutăți apar însă la interior, acolo unde clienții vor putea opta pentru un panou de instrumente digital cu diagonala de 10.25 inch acompaniat de un sistem de infotainment cu diagonala de 10.1 inch.

În plus, numărul de butoane fizice a fost micșorat semnificativ, însă acestea sunt prezente ca noutate pentru sistemul de climă, imediat sub sistemul de infotainment. Nu lipsește nici compatibilitatea cu sistemele Android Auto și Apple CarPlay.

De asemenea, conform unor informații publicate anterior, clienții au posibilitatea de a comanda o tapițerie produsă din sticle reciclate. De exemplu, nemții au folosit 45 de PET-uri de până la 1.5 litri pentru un singur scaun.

Din punct de vedere tehnic, Audi nu oferă încă detalii complete. Știm că, la lansare, A3 Sportback va fi disponibil cu un motor pe benzină TFSI de 1.5 litri cu 4 cilindri care generează 150 de cai putere, dar și cu un motor diesel TDI de 2.0 litri în variante de 116 cai putere și 150 de cai putere. Ambele motoare sunt disponibile cu tracțiune față cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau cu o cutie automată S tronic cu 7 trepte.

Ulterior, gama de motorizări va fi completată de un motor pe benzină TFSI de un litru cu 3 cilindri capabil să genereze 110 cai putere, dar și de un motor TFSI de 1.5 litri care va avea sistem mild-hybrid, o premieră pentru gama A3, potrivit unor informații neoficiale dezvăluite de Autocar. Performanțele acestora vor fi detaliate ulterior, la fel ca și în cazul altor două versiuni plug-in hybrid.

De asemenea, Audi menționează că suspensia poate fi comandată împreună cu un amortizor adaptiv care permite coborârea caroseriei cu 10 milimetri, în timp ce suspensia de tip sport va coborî garda la sol cu 15 milimetri.

În privința sistemelor de asistență, Audi menționează doar că Pre Sense Front, Swerve Assist și Lane Departure Warning sunt disponibile standard, în timp ce sisteme precum Lane Change, Exit Warnings, Cross-Traffic sau Park Assist sunt opționale.

Livrările noii generații Audi A3 Sportback vor începe în această primăvară, iar Audi menționează deja prețul de bază pentru versiunea cu motor pe benzină de 1.5 litri și 150 CP pentru piața germană: 28.900 de euro.

Versiunile de performanță S3 și RS3 vor fi prezentate până la sfârșitul acestui an, potrivit unor informații dezvăluite de publicația Autocar.

Via Audi

  • X, marţi, 03.03.2020 13:03

    Din exterior arata foarte bine. In interior insa, cam ciudata linia aerisitoarelor din dreptul soferului, urmata de navigatia coborata cu circa 10-15 cm, pe alta linie, in afara razei vizuale a acestuia. In stilul Q3 actual.

  • andrei, marţi, 03.03.2020 13:27

    nu le poti potrivi pe toate. desi aerisirea de langa volan arata ciudat, ecranul central e mai misto potrivit decat cel de la golf8 sau ce la de la noul leon. alea 2 in schimb au aerisirile mai logic puse. cum o dai ceva nu iese cum trebuie.

  • mog, marţi, 03.03.2020 15:39

    ciudat tare asezate aeratoarele soferului, nu mi plac in rest, jos palaria.

  • Adrian, marţi, 03.03.2020 16:45

    Gurile alea de ventilatie imi amintesc de Oltcit.

  • PMC, marţi, 03.03.2020 17:36

    E frumoasa scula. Dar din nou, pretul va fi prohibitiv, asa ca...

  • Andrei, marţi, 03.03.2020 20:20

    In goana dupa tehnologia de dragul tehnologiei, masina a pierdut exact ce o scotea in evidenta: linii simple, curate, ergonomie de top. Bordul reprezinta o fractura de...design.

  • PMC, marţi, 03.03.2020 20:52

    @Andrei: intr-adevar, fantele de aer pt sofer sunt parca puse acolo deasupra "pentru ca n-aveam unde altundeva, sa traiti sefu!". Acum m-am uitat si eu mai atent. Greu de inteles ce-a fost in capul aluia de la design...

  • Cyrus, miercuri, 04.03.2020 00:07

    Ce garda la sol are? Vreo 10 cm?

  • andrei, miercuri, 04.03.2020 07:00

    cica pleaca de pe la 29k. atat era si inainte. iar un golf echivalent e vreo 24-25k. deci nu mi se pare asa mult in plus, dar nici nu consider ca merita.

  • Adrian, miercuri, 04.03.2020 10:26

    Ce naiba va tot plangeti de preturi? Nu vedeti ca sunt pline strazile de Audi / BMW / Merc? Avem bani destui, preturile nu sunt deloc prohibitive, ci sunt stabilite de piata. Doar nu credeati ca pretul e proportional cu valoarea fizica a masinii.

  • unsirb, miercuri, 04.03.2020 10:55

    Arata foarte bine, dar tare mi-e ca, pentru a avea masina in forma asta, o sa scoata cumparatorii din buzunar vreo 50.000 de euroi, sau mai mult. La pretul de baza de "doar" 30.000 cred ca are un aspect usor diferit :)

  • andrei, miercuri, 04.03.2020 13:01

    @Adrian: looool. e plin de masini second hand cu multe sute de mii de km, nicidecum luate de noi. incearca sa fii mai atent.