Primele informatii despre noile motoare V6 si V8 de la Mercedes-Benz

Publicat miercuri, 05.05.2010 18:50 de Sebastian Toma

Mercedes a anuntat detaliile noilor motoare V6 si V8 cu care va echipa modelele din gama sa. Emisiile de CO2 si consumul de carburant au fost reduse, iar cuplul motor si puterea maxima au crescut.

Incepand cu vara acestui an, gama Mercedes-Benz va primi motoare V6 si V8 noi. Toate aceste propulsoare au un bloc motor de generatie noua, cu un unghi mai ingust, iar V8-urile au o capacitate cilindrica mai mica si sunt supraalimentate cu doua turbine pentru un plus de performante. Ambele tipuri de propulsoare in V primesc cea de-a treia generatie de injectie directa cu injectoare piezo-electrice, un sistem de combustie revizuit, aprindere cu mai multe scantei si angrenaje cu frecare redusa pentru reducerea consumului de carburant cu pana la 24%.

Motoarele V8 de 5.4 litri vor fi inlocuite de unitati cu o cilindree de 4.6 litri si primesc doua turbocompresoare, fiecare fiind montat pe cate un bloc de cilindri. Puterea maxima creste cu 12%, atingand 429 CP, in timp ce cuplul motor maxim creste cu 32 procente, atingand un maxim de 700 Nm. Aceste performante echivaleaza cu cele oferite de un V8 aspirat de 7.000 centimetri cubi.

Montarea turbinelor imbunatateste plaja de cuplu maxim, curba de cuplu si turatia de la care acesta este disponibil. Cu toate acestea, soferul nu simte deloc vreo intarziere a turbinei, iar motorul ofera 600 Nm intre 1.600 si 4.750 rpm. In cazul lui CL 500, model care va debuta in aceasta vara alaturi de noile motorizari, consumul de carburant scade cu 22 procente fata de generatia precedenta, in timp ce emisiile de CO2 ating 224 grame per kilometru.

Noile motoare V6 vor echipa modelel S350 din vara si CL350 din toamna lui 2010. Acestea renunta la unghiul de 90 de grade in favoarea unuia de 60 de grade, mult mai potrivit pentru configuratiile V6. Acesta reduce vibratiile in mod natural si ii ajuta pe cei de la Mercedes-Benz sa renunte la arborii de echilibrare, reducand semnificativ masa acestui propulsor. Spre deosebire de fratele sau mai mare V8, motorul de 3.499 centimetri cubi ramane un propulsor aspirat.

In comparatie cu generatia precedenta, motorul 350 CGI dezvolta 301 CP si 368 Nm. Cuplul motor maxim este oferit de la 3.500 rpm pana la 5.250 rpm. Versiunea precedenta a acestui motor oferea 268 CP si un cuplu motor de 350 Nm. Cei de la Mercedes-Benz subliniaza faptul ca adevaratele imbunatatiri la acest motor stau la capitolul economiei de carburant si al emisiilor. Astfel, in cazul lui S350 consumul de carburant este redus cu 24%, iar emisiile acestuia sunt de 177 grame CO2 per kilometru. Acest lucru transforma motorul V6 de 3.5 litri de la Mercedes-Benz in etalonul clasei avand in vedere puterea dezvoltata.

Via | Autocar

  • Lamborghini, miercuri, 05.05.2010 22:23

    e ceva gen masina tunata din fabrica...destepti nemtii astia...decat sa'ti pui tu o turbina de tuning sa iti pierzi garantia, mai bine lasa ca ti'o fac ei...nu degeaba se numesc Mercedes

  • Hugo_Ungaro, joi, 06.05.2010 08:54

    Asta da meserie !!!

  • Bentley, joi, 06.05.2010 10:32
    hm...

    Unde mai e traditia Mercedes cu motoare aspirate?...

  • sebaa, joi, 06.05.2010 10:33
    @Bentley

    Unitatea V6 este aspirata.

  • Ion, joi, 06.05.2010 10:55

    ma gandesc sa lansam o tampenie cum ca noile motoare sunt produse de renault sau ca sunt de origine renault.!!Fac pariu ca de azi in colo toti copii care stiu cat de cat sa scrie si ai caror parinti au un amarat de logan sau renault la fiecare stire ar sa zica ce am scris eu mai sus.Cine se baga? P.S In asteptarea mariri taxelor fac si eu haz de necaz.