Primul contact cu noul Renault Fluence: schițele din manualul tehnic trădează formele viitorului Megane Sedan
Renault Fluence sau Renault Megane Sedan? Aceasta este cea mai importantă întrebare legată de viitoarea generație a berlinei compacte Renault. Primele schițe ne oferă acces la dimensiunile modelului francez de familie.
După ce anul trecut am văzut pentru prima dată noua generație Megane, fanii mărcii Renault așteptau cu interes dezvoltarea viitoarelor caroserii bazate pe compacta franceză. Iar dacă break-ul deja prezentat în acestă primăvară va fi primul derivat al lui Megane, versiunea sedan a modelului francez este una foarte interesantă pentru piața din România.
Ei bine, prima dovadă a faptului că Renault lucrează la viitorul model este o serie de schițe din manualul tehnic care ne oferă o privire asupra dimensiunilor. Denumit probabil în continuare Renault Fluence, sedanul compact al mărcii franceze urmează să aibă 4.63 metri în lungime, 2.06 metri în lățime, 1.44 metri în înălțime și să vină cu un ampatament de 2.71 metri. În comparație cu actualul Fluence, viitorul sedan compact va fi ușor mai mare în gabarit, dar mai scund, aceste elemente urmând să ofere un plus la nivelul profilului estetic al mașinii.
Apropo de estetica mașinii, Renault va renunța la experimente individuale și va relua logica împrumutului elementelor de design de la hatchback spre sedan, așa cum se întâmpla atunci când Renault oferea pe piață Megane Sedan, versiunea cu portbagaj a celei de-a doua generații a compactei sale. Viitorul sedan va prelua luminile de zi LED în formă de bumerang, grila dominată de logo-ul Renault și stopurile prelungite orizontal pe capotă, prezentându-se astfel ca un membru cu acte al familiei compacte franceze.
În aceste condiții, viitorul Renault Fluence va putea fi considerat un frate mai mic al lui Talisman, model care oferă la rândul său premise estetice asemănătoare.
Ca de obicei, Renault pregătește lansarea compactei sedan în această toamnă exclusiv pe piețe interesate de acest tip de caroserie, iar România se află pe listă în condițiile în care apetența publicului din țara noastră pentru caroseriile sedan este una cunoscută între constructorii europeni. O luăm ca o compensație în contul faptului că Twingo, Espace și Scenic nu mai sunt aduse la noi din cauza lipsei cererilor.
via RNews.cz
Din pacate, iar putem observa cu usurinta filosofia "Matrioska"-Copy-Paste. Designul este reusit, nimic de spus, dar parca puteau sa mai schimbe pe ici, pe colo niste detalii...