Primul supercar mexican a fost lansat: 285 CP și 695 de kilograme

Publicat vineri, 17.07.2015 16:56 de Sebastian Toma

Vuhl, un producător din Mexic specializat pe supercar-uri, și-a lansat primult model. Se numește 05, primele unități au fost livrate clienților și are un motor 2.0 EcoBoost de 285 CP.

Vuhl 05, primul supercar mexican, a fost livrat unui client din țara de baștină a mărcii. Numele companiei fondată de frații Iker și Guillermo Echeverria este acronimul de la "Vehicles of Ultra High performance and Lightweight", ceea ce ne duce cu gândul la varianta de peste ocean a modelelor create de Caterham.

Vuhl 05 este echipat cu un motor Ford EcoBoost de 2.0 litri și 285 CP, montat central, care îi asigură modelului de 695 kilograme un sprint 0-96 km/h în 3.5 secunde și o viteză maximă de peste 241 km/h. Performanțele poate că nu par impresionante în comparație cu unele modele sport disponibile în Europa și pe alte piețe globale, dar toate acestea se întâmplă fără parbriz sau geamuri laterale, ceea ce amplifică dramatic senzațiile percepute de șofer și pasager. Prețul de lansare al primului supercar din Mexic este de aproximativ 94.000 de dolari în Regatul Unit, anunță oficialii mărcii.

Michelin și Ford sunt printre furnizorii celor de la Vuhl.

În prezent, cei de la Vuhl lucrează să obțină omologarea individuală europeană, având deja un exemplar cu postul de conducere pe partea dreaptă care a primit deja această aprobare. Piața din Regatul Unit a fost aleasă drept prima piață de omologare în afara Mexicului datorită faptului că Vuhl importă componente din Marea Britanie. Tot acolo și-au prezentat în premieră modelul lor de serie, în prezența unor personalități precum Sir Stirling Moss. Printre furnizorii Vuhl se numără Ford, Multimatic și Michelin, alături de guvernul Mexicului. Datorită faptului că nu are parbriz și nici plafon, Vuhl 05 este scutit de anumite reglementări de siguranță valabile inclusiv în Uniunea Europeană, printre care se numără și testele de siguranță standard derulate de EuroNCAP, dar nu și normele de poluare aplicabile pe Bătrânul Continent.

Caroseria este fabricată în Canada, dar asamblarea finală este realizată în Mexic.

Următoarele modele fabricate de Vuhl vor merge tot de piața din Mexic, dar marca plănuiește o ofensivă globală, țintind piețe precum Statele Unite ale Americii, Orientul Mijlociu și Europa. Până la sfârșitul anului curent, Vuhl intenționează să se lanseze în Orientul Mijlociu, existând deja un dealer pe acea piață, care va vinde modelele mexicane în Kuweit, Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită, Bahrein, Oman și Qatar.

Via Carscoops

  • Sandu al-III-lea, vineri, 17.07.2015 20:22

    Mare masina ce-au facut si mexicanii.Daca lor li se pare mult 285 de cai putere si prezinta masina asta ca pe o supermasina sportiva,atunci sa vina in Europa sa vada ca modelele de strada se apropie foarte mult de 285 ai lor.Si sunt de strada.Ce-i drept,varf de gama,dar sunt de strada.Volkswagen e numai unul care-mi vine in minte acuma.

  • irina login, vineri, 17.07.2015 22:26

    sincer cred ca si Tiriac ar putea sa-si faca o marca proprie la cat de mult ii plac masinile, evident doar montaj adevaratii constructori insa mai fac si alte lucruri, restul e doar hobby si..in cazul unora sa zicem si mandria nationala

  • AndreiRN, sâmbătă, 18.07.2015 00:26

    Si se alimenteaza cu tequila direct de la blue agave

  • ioi, luni, 20.07.2015 14:28

    de banii aia iti iei in SUA un GT-R si macar stii o treaba ;-)