Primul test cu Fiat 500: Emotie 100%

Publicat vineri, 06.07.2007 01:29 de Mircea Meșter

Niciun model nu a reusit sa surpinda mai bine decat Fiat 500 emotia condusului. In cazul noului 500, sentimentele primeaza.

Atipic si diferit. Acestea sunt cuvintele care caracterizeaza cel mai bine testul pe care Fiat l-a organizat la Torino, imediat dupa conferinta de presa care a pus cireasa pe tortul lansarii fastuoase ale celui mai nou model italian.

Nimic nu a fost ca la altii. Incepand cu locul de pornire in test, Stadionul Olimpic din Torino, o constructie pe cat de mare pe atat de bine conturata si compactata, si terminand cu cele nu mai putin de 180 de exemplare 500 care urmau sa fie plimbate pe cele doua trasee gandite de organizatori.

Senzatia pe care o ai la volanul unui 500 este de asemenea atipica. Desi cu cateva minute inainte te-ai chinuit sa gasesti culoarea preferata si motorul pe care ai vrut sa il testezi, intrat in habitaclu te simti ca intr-o jucarie care functioneaza si care, mai mult, depaseste la performante multe modele cu pretentii. Mi-a revenit onoarea de a testa singurul motor diesel disponibil in gama, 1.3 Multijet, o unitate deloc noua si indelung testata pe gama Fiat. Cele noua sute si ceva de kilograme pe care le are 500 sunt, se pare, cea mai usoara provocare de pana acum pentru motorul diesel rezervat modelului. Consumul resuseste sa surprinda, un lucru normal insa avand in vedere ca vorbimd e o masina mai usoara decat multe altele de pe piata. Circa 5.5 litri/100 km.

Comportament bun atat in oras cat si pe autostrada, unde nu ne-a facut probleme. Insa partea tehnica este ultimul lucru de discutat cand vorbim de noul 500. Inca de la iesirea de pe Olimpico ne-au intampinat o mare de priviri curioase si un ocean de atentie din partea torinezilor. Fiat este pentru italieni exact ce este Dacia pentru romani, astfel ca o noua aparitie atat de mult promovata anterior nu poate trece neobservata. Practic, nu exista o alta masina care sa fie salutata la unison atat de detinatorii rivalilor de la Mini cat si de modele de clasa de origine Mercedes sau BMW.

Este vorba de o stare interesanta in care te transpui in momentul in care esti la volanul unui 500. Intri in legenda modelului si iti permiti sa te consideri o parte a ceea ce a insemnat 500 pentru Europa. Trecatorii se opresc sa il admire, ceilalti conducatori auto il urmaresc pas cu pas si ne dau prioritate de fiecare data doar pentru a admira noul 500 din toate unghiurile.

Cea mai emotionanta a fost insa intalnirea cu un detinator al unui exemplar 500 creat in 1957, primul an de productie a modelului in versiune moderna. Intalnirea generatiilor a determinat un schimb interesant de informatii, in care am reusit sa aflam la cald parerea unui posesor de 500 la vederea noului model. Verdict: superb. Laude pentru Fiat atat la interior cat si la exterior. Practic, singura partea mai putin apreciata a fost materialul de protectie a usii portbagajului, un plastic moale acoperit cu mocheta, care a fost considerat "cam ieftin". In rest, numai cuvinte pozitive. De la interiorul caracterizat ca "simplu dar in acelasi timp complet" la exteriorul pentru care "Fiat a facut o treaba buna", Luca, posesorul vechiului 500, a reusit sa surprinda in cateva fraze insasi esenta acestui model. Si nu doar el. Localnicii oraselelor prin care am trecut ne-au oprit si au cerut informatii. "Acesta e noul Cinquecento? Foarte dragut!" reuseau acestia sa spuna la vederea minionului model Fiat.

Dintr-o data, starea atipica de test de care va aminteam la inceput a reusit sa isi reintre in drepturi, astfel ca am realizat foarte repede ca noul 500 nu este o masina si atat ci mai degraba un model pentru care emotia este principalul atu. De la volanul unui 500 nu cobori schimband impresii de condus cu ceilalti ci vorbesti despre privirile aintite asupra ta, despre intalnirile cu ceilalti posesori ai modelului si despre cat de interesant ar arata o astfel de masinuta prin Bucuresti.

In interior te simti ca intr-o masina de clasa C (cel putin pe scaunele din fata, unde spatiul disponibil nu iti da vreun indiciu legat de faptul ca te afli intr-o masina de trei metri si jumatate), sentiment dublat de modul inedit in care au fost aranjate comenzile de pe bord. Desi par complicate, acestea sunt identice cu cele de pe celelalte modele Fiat. Principalele diferente sunt reprezentate de asezarea si formele noi ale acestora dar si de sistemul Blue&Me, dezvoltat impreuna cu Microsoft si cu care Fiat se mandreste. Trebuie amintita tot aici trapa electrica, element care vine sa continue succesul versiunillor 500 cu plafon rabatabil din trecut, care pot fi de altfel gasite si astazi in numar foarte mare in Torino.

Calitatea materialelor de interior este superioara celor regasite pe Mini (lucru recunoscut chiar de catre colegii de la Autocar Marea Britanie), iar spatiul este de asemenea cu o clasa peste, desi din exterior nu ai paria pe acest lucru.

Verdictul nostru nu poate fi decat unul pozitiv. Se va cumpara Fiat 500 in Romania? De ce nu? Pana la urma, vorbim de o masina care place, care reuseste sa surprinda si care aduce din nou in actualitate sentimentul tipic de libertate inaugurat acum exact 50 de ani in nordul Italiei. Vom afla insa in ianuarie care este reactia romanilor in fata noului 500, pentru ca abia peste sase luni vom face cunostinta cu modelul italian in context mioritic.

 

 

  • Adrian, vineri, 06.07.2007 09:05
    Super

    Eu mi-as lua masina asta!!! Desi lucrez in piata auto la un concern rival, desi cred ca Fiat este o marca de k@k@t, desi imi plac masinile sportive si puternice (in prezent conduc una de 200 CP). Maine l-as cumpara pt. prietena mea, bineinteles ca sa il pot conduce si eu!!! Felicitari Fiat pt 500.

  • green, vineri, 06.07.2007 09:37
    CP

    Si unde itzi manifeshti cei 200 CP? In RO? Te ubeshte mai mult fata pentru cei 200 CP? Copii tai vor trai cu maska de oxigen pe fatza...

  • green, vineri, 06.07.2007 09:39
    consum

    Inca ceva: 1,3 Multijet consum 5,5 l/100?! Nashpa...

  • Adrian, vineri, 06.07.2007 09:53
    pt. green

    1. ai ramane mirat daca ti-as pune ca masina mea de 200cp consuma cat Dacia ta din anii '90, iar de poluat...cred ca polueaza la jumatate fata de ea 2. intr-adevar un diesel de 1,3l care sa consume 5,5l/100km pe o masina de 900kg...e extrem de mult avand in vedere ca un alt motor diesel de 1,4l consuma cu 1l/100km mai putin.

  • carcotasul de serviciu, vineri, 06.07.2007 10:12
    FIAT

    Fix It Again, Tony!

  • Alex, vineri, 06.07.2007 10:28
    mirare

    Oare ce faci cu o masina 200 CP ? La ce foloseste ? Se pot face araturile de toamna sau primavara cu ea ?

  • bradshow, vineri, 06.07.2007 10:38
    esti putin cam racit adrian

    ia o pastila..de unde stii tu ca green are dacie din 90 si de unde stim noi ca ai tu BMW de 200bhp? ca sa iti demonstrez ca esti un taran care se strange in portu tomis (constanta-o locatie asemanatoare) cred ca tu esti cel cu masina de la dezmembrari..aici se discuta despre Fiat 500 nu ce masina ai tu..ca nu ne intereseaza chiar deloc...deci..sincer.. NU TE CREDEM..esti ieftin

  • Iulian, vineri, 06.07.2007 11:06
    It's naaais!

    Superba masinuta... asteptam cu infrigurare versiunea Abarth.

  • Adrian, vineri, 06.07.2007 11:15

    Am nevoie de 200cp sa car zarzavatul la piata cat de repede posibil sa nu se ofileasca. iar pt. bradut...nu am BMW, mai exista si alte masini puternice in afara de bemveu. nu te mai chinui ca nu o sa ghicesti marca. nu eu am deviat discutia de la Fiat 500. citeste primul meu comentariu mai intai.

  • alex, vineri, 06.07.2007 11:16
    fiat

    Noul fiat 500 are un consum mediu de 4,2l/100 acel consum de 5,5/100 se refera la consumul in oras. Masina arata bine si chiar am reusit sa o vad pe viu, dar sincer la cit costa in italia , unde se pare ca va ajunge si la 14500 de euro mi se pare mult. Oricum este o masina micuta, dar are un mare avantaj, este prima masina din italia care are toate motoarele euro5 si asta e foarte important. asa poate sa circule si in zilele cind se opreste circulatia pt poluare.

  • lauro, vineri, 06.07.2007 11:22
    deci..

    cine vrea cotetz pe roti, n-are decat sa-si cumpere! nici pentru cumparaturi mai serioase nu e buna. e o masina pt infantilii care nu s-au desprins inca de jucariile copilariei !!! atentie cumparatorilor, ca se anunta furtuni puternice vara aceeasta. sa pune-ti in porbagaj un sac de nisip sa nu va ia vantul !! asta binenteles daca incape !

  • micutzu_mvp, vineri, 06.07.2007 11:33
    pt cel cu 200cp

    auzi ma ....nu te mai rupe in figuri cu masina care o ai de la firma. fac pariu ca nu e masina proprietate personala. si in al doilea rand aici se discuta de o masina cu legenda.

  • Fra, vineri, 06.07.2007 11:49
    noua BUBURUZA...

    Desi renaste o legenda, la fel ca si Mini, nivelul de finisare, calitatea fabricatiei si dotarile, toate reflectate la sfarsit prin pret fac ca publicul tinta sa nu mai fie chiar cel din anii de pionierat al lui Bambino, masinutza devenind una de life-style. Oricand un Panda va fi binisor mai ieftin decat un 500 (asta ca sa luam un exemplu de la Fiat din curte), noul 500, la fel ca si noul Mini sunt altceva decat erau initial la prima aparitie pe piata - mici, ieftine, practice si atat!! Oricand iti va tresari inima cand vei vede trecand pe langa tine un Fiat 500 sau un Mini, indiferent de anul de fabricatie, vei intoarce capul, vei fluiera admirativ si o parte din tine isi doreste ca macar pentru ceva vreme sa ai sau sa mergi cu asa ceva. Exact ce spune Mester in articol: EMOTIE!! De aici un nou model super, promovare printr-un marketing super-agresiv dar foarte placut pt noi, potentialii cumparatori, lansare spectaculoasa (bravo), si ma hazardez poate, dar: o masina de mare succes pe piata!!! Cine o va cumpara?? Are cine!! Nu trebuie sa privim si sa comentam acest aspect din punctul de vedere al romanului, deoarece acesta este putin diferit de cel al europeanului "cu vechime". De aceea marketingul si-a facut extrem de bine treaba afara (si nu numai) si cumparatori vor fii extraordinar de multi. Si, sper eu ca si multumiti, deoarece momentan am numai cuvinte de lauda pt buburuz si astept cu nerabdare un drive-test dupa lansarea oficiala in Ro.

  • alex, vineri, 06.07.2007 11:50
    bâââ

    lasati-l in pace mai bine pe ala cu 200cp ai lui si vorbiti de fiatu asta ca e simpatica masina. daca bate vantu si-o ia pe sus asta e, oricum e de efect masinuta si o sa aibe succes.ce mi-e tico, ce mi-e asta la dimensiuni.e prea tare!

  • Danutzky, vineri, 06.07.2007 12:02
    500

    mie mi se pare mult prea scumpa pt ce ofera, si ma refer in special la spatiu. si in apararea lui adrian, nu a deviat el discutia, si nu prea cunosc firma care sa cumpere pt angajatii sai masini de 200 cp.

  • Tankoczi Stefan, vineri, 06.07.2007 12:25

    Ce treaba aveti voi ca are tipu` o masina cu 200 CP? El a dat banii pe ea nu voi , si eu sunt sigur ca in asa fel a cumparat masina , incat stie la ce o foloseste , si ce avantaje ii aduce.Poate merge tipu dintr-o tara in alta si ruleaza pe autostrada cu 220 km\h :) No offence.

  • radu, vineri, 06.07.2007 12:45
    :)

    am vazut atatea stiri cu fiat 500 pe acest site de cred ca ar trebui sa-l numiti evenimentul anului. super masinuta!

  • julianos, vineri, 06.07.2007 14:35
    ;)

    cred ca masinutza asta asre o stabilitate de invidiat. daca pretul trece de 10.000 consider ca nu au creat masina care trebuie. este drept ca toate amantele directorilor de banca merg pe strada cu mini-uri, dar masinutza asta este si a fost altceva. nu cred ca un pret mai mare ar determina succesul.

  • zero, vineri, 06.07.2007 14:42
    bernie

    in afara de faptul ca este un model istoric, nu este mai nimic de capul ei. poate doar sa atraga femeile pentru ca este mica si arata bine... in rest, pret foarte mare, spatiu foarte mic, nu este deloc practica. si inca ceva: este o masina made in italy, iar pentru mine acestea - alaturi de masinile made in france - sint cele mai proaste din lume. si, atentie, nu sint un fan al masinilor germane!

  • bernie, vineri, 06.07.2007 14:43
    zero

    la postul de mai sus, am inversat titlul cu numele. sorry

  • Dani, vineri, 06.07.2007 15:53
    DEZABONARE

    Domle.. cum fac si eu sa ma DEZABONEZ de la newslatter-ul asta...imi baga in fiecare zi cate un email. Si chiar m-am plictisit de FIATul asta.. in fiecare zi.. fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 fiat 500 .... si inca ceva .... de zabonarea nu functioneaza

  • ale, vineri, 06.07.2007 15:55
    500

    Deja au primai in astea doua zile de la prezentare inca 10000 de comenzi si asa au ajuns la 35000.... cred ca asta spune totul... In occident este foarte apreciata. eu as prefera ceva mai mare la banii astia.

  • Dani, vineri, 06.07.2007 15:55
    DEZABONARE

    Si inca ceva.. cum naiba imi trimit astia mail.. ca eu nu am rugat pe nimeni... sa imi trimita ei mie mail.. cu anunturi

  • prudentul, vineri, 06.07.2007 18:27
    feed-urile Automarket

    Draga Redactie, Pe la inceputuri primeam stiri SI din motorsport, in special Formula 1. De ce in feed-urile Dv. nu mai apar aceste stiri?

  • mihai, vineri, 06.07.2007 19:12
    500 tataaaa

    eu am 500le vechi, model F din 67. mie unul nu-mi trebuie putere si consum de bicicleta. importanta e senzatia pe care o ai la volan. exact cum a spus si autorul reportajului, lumea se opreste sa te vada, pimesti numai zambete in trafic, ti se acorda prioritate mai usor, si acum sa nu fiu rau: cati dintre voi ati avut ocazia cand parcati sa vina un pusti de 6-7 ani cu mama lui sa intrebe daca e de jucarie??? cati dintre voi cu o masina noua, indiferent de an, cai sau model au avut ocazia sa fie intrebati la fiecare colt de strada detalii de masina, sa primiti oferte de cumarare si toata simpatia pe care romanii uita sa si-o mai arate unul altuia de ceva vreme?

  • flavius, vineri, 06.07.2007 21:43
    bella

    Bella ma non bellisima.Simpatica

  • fuck off, vineri, 06.07.2007 23:46
    ..

    masina ... rahatului...10000 de euro pe un rahat de buburuza ...

  • ****golf5 FSI, sâmbătă, 07.07.2007 00:17
    O idee GENIALA, in contextul actual!

    Haideti sa ne gandim cu totii la o zi torida de vara, cu temperaturi inimaginabile, IN TRAFICUL DIN BUCURESTI,unde mergi cu a I-a si a II-a.MASINA ASTA FIAT 500 ESTE DE APRECIAT, tinand cont de faptul ca este micutza, are toate dotarile necesare, consumul este excelent si te poti "strecura milimetric" .Observ in Bucuresti o adunatura de jeep-uri imense cu motoare de 3000 cmc pe benzina si alte minuni IMENSE, care consuma foarte mult....Fratilor noi nu ne gandim ca la cum se circula in Bucuresti si in multe alte orase ale tarii , MASINILE MARI VOR FI NEFOLOSITOARE.....vor fi din ce in ce mai multe masini MICI SI MEDII, care sa satisfaca, si traficul urban nu numai pe cel interuban....Revin la FIAT 500, putem spune ca ESTE EXCELENT, chiar daca costa atat....este o masina cu un target defint....IN rest ce sa spun, incercati sa mergeti in parc si cu bicicleta nu numai cu masina, incercati sa mai mergeti pana la piata pe jos ....si nu mai aruncati gunoaie pe jos ptr ca si asa Bucurestiul arata ca o ghena de gunoi...VOR VENI TIMPURILE IN CARE VOM CIRCULA CU RESTRICTII DIN CAUZA POLUARII EXCESIVE CAUZATE DE TRAFICUL INFERNAL DIN INTREAGA LUME...asa ca , copiii mei si ai vostrii vor avea de suferit....Nu vreau sa par cel mai mare aparator al mediului dar e bine sa ne pastram simtul civic si sa mai plantam cate un copac, ca doar nu ne pica mainile.

  • gy, duminică, 08.07.2007 15:16
    euro 5

    avand in vedere caracteristicile si consumul masinii parerea mea e ca este ideala in aglomeratiile urbane si nu numai... P.S. PT golf 5 > sa stii ca toata romania e in mizerie nu doar bucurestiul, iar despre simtul civic ... multi nu stiu ce e aia..

  • ola, luni, 09.07.2007 09:27
    frate

    mai cititi si voi ce zice lumea daca mintea voastra nu poate sa incapa decat limuzine si suv-uri. romanashi de /////. Back to school, invatati si voi ce e bunul gust si apoi scrieti. Si poate invatati si sa scrieti. Aveti uni de pe aici 3 clase si o masina smare al carei motor e mai destept decat voi si va dati cu parearea in materie de design. Hai flit la sapa la manele si la numarat ghiuluri de aur. Fiat 500 e super, la fel mini si altele

  • bola, luni, 09.07.2007 10:54

    va rog eu nu va mai certati

  • ppalex, marţi, 10.07.2007 00:09
    pt ala cu 200 de cai

    Domnule, esti mai putin inteligent decat oricare din aia 200 de cai ai masinii tale Chiar nu inteleg de ce trebuia sa te lauzi cu herghelia dar asa e cu baietii complexati se lauda cu ce au ca sa ascunda anumite lispsuri

  • ciprian_san, marţi, 10.07.2007 22:10
    nice

    in ultima perioada incep sa ma uimeasca cei de la FIAT cu modelele lor, cat despre FIAT 500 ... e deosebita

  • GOTHICLIGHT, luni, 30.07.2007 23:27
    ANOTHER PETROL MOUSE

    ASA MASINA ;ASA TARGET;PRODUCATORILOR NU LE PASA. EURO 5,CE SA ZIC/SCRIU POATE DACA AR FI ODATA UN PAS SPRE AN ELECTRIC CAR AS DA FERICIT 15000 PE FULL OPTIONS ! CA SI ASA IMI VINE SA DAU 30 PE MINI COOPER S DAR TREBUIE SA MAI STRING DIN DINTI 18 LUNI