Primul test cu noul Dacia Lodgy vine din Franţa: "Versiune de bază austeră, dar raport calitate/preţ imbatabil"

Publicat miercuri, 28.03.2012 18:43 de Sebastian Toma

Jurnaliştii francezi au reuşit deja să testeze noul Dacia Lodgy. Cei de la L'Argus au realizat o analiză atentă a modelului şi au efectuat un comparativ cu Renault Kangoo.

Dacă testele de presă cu Dacia Lodgy vor avea loc abia peste o lună, jurnaliştii din Franţa au apucat deja să pună mâna pe monovolumul Dacia şi să-l analizeze chiar într-un comparativ static interesant cu Renault Kangoo. Iar primii jurnalişti care au reuşit să aibă în mâini noul Lodgy pentru un test static a fost cei de la publicaţia franceză L'Argus.

Modelul mărcii din Mioveni are un preţ de pornire de 9.900 euro pe piaţa din Franţa pentru 1.6 MPI de 85 CP, cu 400 de euro mai mult faţă de piaţa internă, dar francezii susţin că prima versiune echipată cu toate elementele necesare unei familii este 1.5 dCi de 90 CP în echiparea Laureate, care în România costă 13.600 de euro. Chiar şi aşa, jurnaliştii de la L'Argus spun că preţul mai mare al unei versiuni competitive nu dezamăgeşte clienţii noului Lodgy.

Dacia este văzută de cei de la L'Argus ca o marcă matură, iar Lodgy este aşteptat să "zdruncine ordinea naturală a lucrurilor" în piaţă, la fel cum a făcut "rusticul" Logan atunci când a debutat în Europa de Vest. Pe lângă analiza evoluţiei Dacia şi studiul atent al lui Lodgy, cei de la L'Argus au publicat şi câteva recomandări privind configurarea unui Lodgy.

VERSIUNEA DE BAZĂ A LUI LODGY E "AUSTERĂ"

Prima concluzie a francezilor: jurnaliştii de la L'Argus nu le recomandă cititorilor să cumpere versiunea standard a lui Lodgy, care nu are bancheta spate fracţionabilă. De asemenea, versiunea respectivă, care are sub capotă motorul pe benzină de 1.6 litri şi 85 de cai putere, este criticată pentru motorizarea lacomă, lipsa de modulariate şi lista săracă de dotări standard. În plus, interiorul monocrom este caracterizat ca fiind auster.


foto | L'Argus

LAUREATE 1.5 dCI 90 – BEST BUY ÎN GAMA LODGY

Cei de la L'Argus consideră că versiunea de echipare Laureate 1.5 dCi 90 este adevărata versiune entry-level în gama Dacia Lodgy. Pe lângă un motor diesel şi o listă de dotări corectă, Lodgy Laureate are banchetă spate fracţionabilă, aer condiţionat cu reglare manuală, proiectoare de ceaţă şi limitator de viteză. Interiorul său are două tonuri, ornamente de calitate superioară şi câteva elemente high-tech. Apoi, clienţii pot adăuga încă 500 de euro pentru a avea şapte locuri, fără să depăşească cu mult pragul de 15.000 de euro (în România, această versiune plus scaune spate ajunge la 14.100 de euro). Francezii consideră că al treilea rând de scaune este o dotare care va fi utilă atât în timpul perioadei de posesie a vehiculului, cât şi la revânzare. Preţul versiunii recomandate de francezi este cu aproximativ 6.000 de euro mai mic decât cel al unui Volkswagen Caddy comparabil, ceea ce face oferta Dacia şi mai greu de refuzat.


foto | L'Argus

PUNCTELE FORTE ALE LUI DACIA LODGY

Dacia Lodgy are o serie de puncte forte care merită luate în seamă, subliniază francezii de la L'Argus. Pe lângă preţul greu de egalat de rivali, Lodgy este o maşină practică, oferită acum în compania numeroaselor elemente tehnologice. Fie că vorbim de sistemul audio cu Bluetooth, MP3 şi conexiune USB sau de sistemul de navigaţie, Lodgy este mai apropiat de clienţii tineri din acest punct de vedere, iar dotările respective nu sunt de lepădat nici pentru clienţii mai maturi. În ciuda finisajelor mai puţin atrăgătoare în unele zone, Lodgy are destule spaţii de depozitare la bord (deşi nu excelează la acest capitol), iar cele şapte locuri sunt spaţioase.

PUNCTELE SLABE ALE LUI DACIA LODGY

Jurnaliştii de la L'Argus s-au declarat nemulţumiţi de modularitatea oferită de Lodgy, scaunele neavând posibilitatea glisării, iar sistemul de manipulare al banchetelor necesită ceva răbdare şi ingeniozitate. Acest lucru este cauzat de folosirea arhitecturii simple, dar eficiente, a scaunelor lui Logan MCV. Francezii au observat şi că al treilea rând de scaune poate fi scos din maşină doar prin desfacerea a două şuruburi care asigură fixarea pe podea. Fiind vorba de o versiune diesel de 90 CP, cei de la L'Argus nu s-au plâns de consumul de carburant, cum a fost cazul versiunii pe benzină a modelului de bază.

DACIA LODGY VS. Renault Kangoo – CONCLUZIILE COMPARATIVULUI L'ARGUS

Pentru a sublinia caracterul lui Lodgy, jurnaliştii L'Argus au pus faţă în faţă un exemplar al modelului românesc şi un Renault Kangoo. Aşa cum era de aşteptat, principalul avantaj al lui Lodgy în faţa lui Kangoo este preţul. Chiar şi în versiunea Laureate 1.5 dCi de 90 CP, acesta este cu aproximativ 5.000 de euro mai ieftin decât un Kangoo echivalent. Kangoo plusează însă la capitolele şasiu, siguranţă, modularitate şi finisaje. Deşi modelul Renault are doar cinci locuri, acesta nu are un portbagaj mai spaţios decât Lodgy, diferenţa dintre cele două modele fiind de 167 de litri. În schimb, Kangoo are o podea plată odată ce scaunele din spate sunt pliate, iar lăţimea cabinei, de 1.80 metri, avantajează modelul Renault în configuraţia cu două locuri, oferind un volum superior de încărcare.


foto | L'Argus

AICI puteţi citi analiza Automarket a ofertei Dacia Lodgy în România.

Via | L'Argus

  • Alex, miercuri, 28.03.2012 19:53

    Tot profil de purcel are.

  • GT-R, miercuri, 28.03.2012 20:47
    Mioveni???

    "modelul de la Mioveni"... Nu zau? Iar mi se urca sangele cand mi-aduc aminte unde il produc...

  • Pana, miercuri, 28.03.2012 21:03

    Ce inseamna test static? Ca s-au comparat masinile fara drive test sau...

  • cristi, miercuri, 28.03.2012 21:26

    aceasta masina ar trebui sa aiba urmatoarele lucruri (ieftine zic eu si care lipsesc de la logan) esentiale: -senzor temperatura exterioara; -una sau doua prize in portbagaj pentru o lada frigorifica; -sistemul de incalzire-racire pentru pasagerii spate, pe sub scaunele fata sau tunel.

  • un cititor, miercuri, 28.03.2012 21:43
    oferta buna lodgy, design de nota 10

    Cartcotasi vor fi intotdeauna, poate sa scoata Dacia un model egal calitativ cu Mercedes la pret de Tata Nano (utopic vbind). Miturile Dacia vor ramane multa vreme de acum incolo, chiar daca n-au nicio treaba cu realitatea. Important e ca Dacia-Renault a scos un model competitiv si pentru cei care muncesc din greu pentru banii lor si nu sunt invatati sa primeasca totul de-a gata. Acesti oameni vor stii sa aprecieze raportul calitate/pret (fiabilitate implicit).

  • @cristi, miercuri, 28.03.2012 21:48
    @cristi

    Lada frigorfica ti-o cumperi si singur aftermarket. In dotarea masinii standard sau optional ar creste inutil pretul. E un moft. Sistemul de incalzire pentru locurile din spate exista deja si la Logan MCV 7 locuri, implicit va avea si Lodgy. Scrii ca sa te afli in treaba.

  • Jupiter, miercuri, 28.03.2012 22:29
    DACIA LODGY

    Nu contesta nimeni ca nu ar fi o masina buna, de perspectiva. Dar nu inteleg agitatia unora, din perspectiva a doua considerente: 1. Dacia nu mai este brandul romanesc din trecut. Din 1999 apartine corporatiei Renault, ca o divizie low-cost. Deci este o marca franceza cu sediul si linia de productie in Romania. Mai pe romaneste, "fuse si se duse". 2. Nu uitati ca modelul se produce in Maroc. Ori, in acest caz, nici nu se platesc salarii in Romania, nici tva-ul nu merge la bugetul Romaniei.

  • Carlos, miercuri, 28.03.2012 22:53
    Occidentalii apreciaza Dacia

    Prea putin conteaza unde-i fabricat, Dacia Mioveni are de castigat (CKD). Comparatia cu diferite derivate din utilitare era inevitabila. Sigur, Kangoo e masina buna, e imensa la interior, are usi culisante, foarte practica si comoda pt cei care doresc sa modifice configuratia scaunelor. Totusi in versiune Expression diesel 90cp e 15.600 euro (cu TVA si discount luat in calcul) si are doar 5 locuri, pe cand Lodgy vine cu 7 locuri si nu e cu nimic mai prejos la dotari. Fata de monovolume la performante si dotari similare, diferenta de pret este si mai mare. Acum fiecare alege ce i se potriveste cel mai bine.

  • Ionut.M, miercuri, 28.03.2012 23:01

    Impresionant portbagajul de peste 800 litri in rest nu prea mai are calitatile Loganului. Are motorizari cam prost alese. Au lasat doar motorul de 1.6 MPI, singura optiune care va fi fiabila dar cu prea putina putere. Au aruncat superbul motor de 1.6 16v si au venit cu jalnicul 1.2 TCe - dar asta e, trebuie sa faca si Renault mai multi bani din service. Apoi sunt motoarele de 1.5 dCi, desi Renault face unele din cele mai bune motoare din lume si acestea pot avea probleme si sunt si Diesel, deci buzunarul se va goli fara rost. Si din pacate Dacia este pe duca. Logan a fost o masina foarte buna. Cu motoare fiabile pe injectie, foarte putin echipament, nimic care sa mearga prost. Lodgy deja are tot felul de prostii inutile gen ESP, touchscreen, tempomat etc. In curand Dacia va produce ce produc si restul producatorilor: masini pline de electronica cu motoare cu turbine - sa traiasca service-ul.

  • Q7, miercuri, 28.03.2012 23:05
    Traducere titlu:

    ,,Varianta de baza e cheala,dar optiunile care ii lipsesc sunt la cel mai bun pret!''

  • Carlos, miercuri, 28.03.2012 23:31
    @Ionut.M

    Esti haotic si te contrazici singur. Pe de-o parte spui ca Renault face unele din cele mai bune motoare din lume si pe de alta speculezi asupra fiabilitatii unui motor care fie vorba intre noi incorporeaza cele mai moderne tehnologii in domeniu. Lipsa pregatirii tehnice si a imaginii de ansamblu, iti creaza mari confuzii mentale. Un lucru iti mai spun: ESP-ul nu-i o prostie, nici "touchscreen-ul" si nici tempomatul (care nu exista, e doar limitator). Clar notiunea de monovolum de familie nu-ti spune nimic. Pacat, esti constantean de-al meu.

  • Pana, joi, 29.03.2012 10:16

    Carlos, zi-mi si mie ce e ala test static. Hai ca vad ca tu le cam ai cu masinile, nu ca restu'. Ms

  • x-ulescu, joi, 29.03.2012 10:21
    @Jupiter

    Mai baieti, mai informati-va si voi...subansamblele masinii sunt produse la Mioveni si trimise in Maroc sub forma de kit-uri. Acolo doar se asambleaza. Deci o mare parte din bani merg si la salariile de la Mioveni. La Mioveni datorita numarului de modele produse, capacitatea liniilor de asamblare este la maxim...nu mai puteau introduce un nou model pe langa cate au. Si atunci au avut alternativa sa le asambleze in alta parte sau sa mai extinda fabrica de la Mioveni. Au ales prima varianta. Si pana la urma e business-ul lor, nu? Nu cred ca trebuie sa ne dea noua socoteala romanilor unde asambleaza un anumit model...

  • dumbravaandrei, joi, 29.03.2012 10:23
    @Jupiter

    Probabil trebuie sa punem bannere pe strada.. lodgy este doar ASAMBLAT in Maroc. Piesele sunt produse de aceeasi oameni care le produceau pana acum si prin sistemul CDK sunt expediate in Maroc si asamblate... deci se platesc mult mai multe salarii decat ai crede tu! Si da... e bine ca se duc sa asambleze mai aproape de clienti... sa nu creasca pretul masinii... piesele tot la noi sunt produse... Si da... TOATE celelalte modele mai sunt fabricate si in alte fabrici (Rusia, Brazilia, India)... si tot in acelasi sistem CDK sunt produse. De alea de ce nu comentati?!?

  • LauCalin, joi, 29.03.2012 12:32

    Pana, cred ca este vorba de faptul ca s-au luat amandoua masini insa nu s-a facut vreun drive test. S-au comparat datele tehnice care au fost spuse de producatori. Asa imi place ca atunci cand e sa vorbim despre un subiect toti suntem destepti si jignim. Insa cand intreaba cineva ceva cand nu stie (ce impertinenta!) ori il ignoram, ori nu stim dar incercam sa nu se vada asta. Tipic Iar in ceea ce priveste masina asta chiar nu isi mai are rostul nici un comentariu, toti ne pricepem la masini.

  • Jupiter, joi, 29.03.2012 12:41
    Dacia Lodgy

    La urma urmei, tot secretul este ca un produs sa se vanda bine iar clientii sa fie multumiti. Dacia apartine grupului Renault din 1999. Si pe ce au pus francezii mana s-a simtit in bine. Dacia 1410 a primit injectie electronica (o chestie mai rudimentara, dar tot a contat). Solenza s-a vandut bine in cei cativa ani de productie. Logan, Sandero sau Van-ul s-au vandut cu milioanele. Nici acest model nu cred ca va face exceptie de la regula. Ce vreti mai bine decat atat, de la o masina low-cost?

  • Carlos, joi, 29.03.2012 13:07

    Un mascarici cu fumuri tdi ma confunda cu baiatul lui de mingi. Asa, si? :)

  • VOLAN, joi, 29.03.2012 13:54

    @Jupiter - ai perfecta dreptate si lucrurile nu se opresc aici; a crescut fiabilitatea, intervalele de revizii (s-au redus costurile de intretinere pe parcusul vietii autoturismelor), Dacia a devenit o masina mai sigura 3* euroncap ( stiu nu e mult dar se situeaza la acelasi nivel de siguranta cu multe modele europene) Se vrea rebrenduirea marcii si transformarea din masina "low cost" in "value for the money" Pentru faptul ca nu se fabrica in Romania Lodgy suntem putin dezamagiti. Pe langa calitatea care a oferit-o uzina de la Mioveni ar mai fi creat si locuri de munca o extindere a fabricii. Bineinteles costurile transportului se vor regasi in pretul de achizitie (valabil pt Romania). Cat despre motorul 1.2 turbo astept cu nerabdare sa il testez nu ma pronunt pana nu il incerc.

  • un oarecare, joi, 29.03.2012 14:05

    Trebuie sa fi cel putin deplasat sa dai bani pe cosarca asta!Daca as fi presedinte as interzice producerea de Dacia pana nu ar obtine 5 stele Euroncap!Fac rabat la siguranta si se lauda ca fac masini ieftine!Prosteala pentru prosti!

  • pret, joi, 29.03.2012 14:06

    Daca v-ati uitat noi romanii avem un pret preferential, un pret adaptat pietei. In Franta e o medie de pret de 13.000 €, iar in Romania e undeva la 12.000 €. Nu cred ca taxele de transport reprezinta o problema.

  • @un oarecare, joi, 29.03.2012 14:15

    Dacia se incadreaza cerintelor Uniunii Europene in materie de siguranta. Asta-i unul din motivele pentru care Dacia se vinde atat de bine in Europa, pe cand unele masini chinezesti au fost interzise la comercializare. "Daca as fi presedinte..." lasa parazitii si pune mana pe carte!

  • un oarecare, joi, 29.03.2012 15:29

    Si care sunt conditiile?sa fii ultimul din Europa in materie de siguranta?care sunt cartile alea despre cerintele Uniunii Europene?vai de capul tau!clar esti vreun sclav care lucreaza pt Dacia!

  • Carlos, joi, 29.03.2012 15:45
    @un oarecare (chiar)

    3 stele EuroNcap e un nivel de siguranta absolut decent, in conditiile in care platforma Dacia e declarata stabila si sigura, singurele motive pt care n-a luat 4 sau 5 stele fiind faptul ca n-are standard echipamente precum airbag-uri laterale, esp si alte chitibusuri gen averizare acustica centuri. Si masini mai slabe la siguranta decat Dacia au fost in trecut si sunt si acum. Jeep Compas are 2 stele, Landwind CV9 are si el 2 stele, apropo de monovolume. Oricum, siguranta Dacia a progresat mult din 2005 pana acum. Dar cum tara e plina de mojici nerecunoscatori...

  • un oarecare, joi, 29.03.2012 15:53
    @carlos

    Absolut decent?chiar te rog sa mergi cu familia si cu copii in ea!acele "mici" motive la care tu nu dai importanta fac diferenta intre viata si moarte!Voi tot timpul i vedeti pe cei mai slabi...de ce sa nu ne comparam cu aia mai buni?ca au mai fost vreo 2 esecuri de acu ne legam de ele toata viata?Sa fiu recunoscator pt.ce?ca in atatia ani nu au reusit sa faca o platforma si un autoturism care sa se incadreze in normalul Uniunii Europene?sa o porrti sanatos daca ti-o cumperi, dar fereasca Dumnezeu de accident!

  • antonny, joi, 29.03.2012 15:54
    ****

    Acum ati gasit de ce e facuta in Maroc .....uzina din Mioveni lucreza la maximul,dacia tine sub prelata 2 modele nu are unde sa le faca noul logan are aproape un an intarziere din cauza loganului care are vanzare ....Angajatii din Franta au facut scadal de ce Romani lucreaza 6/6 zile pe cele 3 schimburi si ei nu au ce muncii....Am o intrebare pentru cei de mai sus si restul ..... Stitii cat dureaza sa iasa un tir cu masini din Romania????..... Oare stitii cat de jalnic e drumul Campulung -Pitesti???? Oare stiti ca , tara si autoritatile din ARGES nu ajuta cu nimic pentru a face iesire din fabrica mai accesibil......Dacia-Renaul se chinuie singuri sa isi faca o centura a orasului Mioveni ..........

  • Carlos, joi, 29.03.2012 16:03

    Ma bucur ca te-am putut face sa afli lucruri noi... nu de alta, dar ramaneai cu falsa impresie ca Dacia ar avea cele mai slabe modele din Europa. Ok , te las in continuare sa-ti canti piesa de teatru.

  • dcb, joi, 29.03.2012 19:55
    dacia

    tot urata e, e ca femeia la unii le plac uratele la altii mai dragute

  • LauCalin, vineri, 30.03.2012 01:07

    Antonny, de acord cu ce spui tu. Dar mai spune si ca Renault a fost singurul care a batut cu pumnul in masa si s-a opus vehement scoaterii taxei auto, iar asta este un motiv in plus pentru care Dacia a avut si cu siguranta va avea inca vreo 4-5 ani vanzari fulminante la noi. Pana nici Bruxellesul nu s-a putut opune. Si ce-a facut statul roman? In conditiile in care se poate demonstra in instanta ca taxa auto este un abuz. Dovada: foarte multi si-au recuperat banii de pe taxa auto dand statul in judecata.

  • Carlos, vineri, 30.03.2012 08:40

    Mda, unii chiar nu inteleg diferenta dintre dotari standard si optiuni disponibile. EuroNcap puncteaza la siguranta numai dotarile standard pe 90% din versiuni.In consecinta, cine vrea o Dacia de 4 stele o poate avea selectionand la achizitie dotarile optionale. E simplu ! Pentru altii insa e ca si cum daca le-ai lua tacamurile din mana (a se intelege dotari standard) si le-ai pune pe masa langa ei, ar muri de foame ! :)) Prostia omeneasca! @LauCalin Poate la tine in familie se bate cu pumnul in masa, insa taxa auto nu merge pe criteriul diferentierii marcilor auto. Ce afirmi tu de Renault e o aberatie totala. Da, taxa e un lucru bun, dar pentru TOATE masinile noi, nu numai Dacia. Nu sunt un sustinator al taxei auto (e bazata pe o formula de calcul absurda), dar daca ea incetineste importul de harburi din afara, so be it !

  • LauCalin, vineri, 30.03.2012 09:44

    Chestia asta cu harbul de afara tine pana la un punct. Da, si mie mi se pare corect sa se puna taxe mari pentru un Golf III de exemplu, un Opel Omega, BMW pisicuta etc. Insa ti se pare corect sa platesti o taxa de cateva mii de euro pentru o masina de 3-4 ani si 10000 de euro, gen Honda Civic sa zicem, ca asa vrea Renault? Sau o Toyota Avensis? Pentru tine asta e harb? Oricat ai incerca sa sustii este la mijloc si mana lui Renault in taxa auto si daca tot zici ca te pricepi la Renault sti si tu asta, insa refuzi sa o spui. De ce nu au facut acelasi lucru si in Bulgaria sau de exemplu? Hai ca iti raspund tot eu: pentru faptul ca acolo Renault nu are uzina. Daca s-ar scoate taxa asta crezi tu ca Dacia ar mai vinde la fel de mult in Romania? ps: aia cu batutul in masa era o figura de stil, Renault se bazeaza pe vorbe dulci. De ce oare nu ma mir ce ai scris?!

  • Carlos, vineri, 30.03.2012 10:24
    @LauCalin

    Ce tot o tii langa mah cu "asa vrea Renault"?!? Ce bagi atat Renault la inaintare? Nu Renault face legile in tara asta, ci ministrii si parlamentarii care-si miros propriile b@sini in camera deputatilor!!! E o diferenta intre A SPRIJINI initiativa DEJA ADOPTATA de guvern privind taxa auto si a impune lucruri care ies in afara atributiilor tale! Renault poate sa-si exprime o opinie ca orice alt constructor. Declaratia a fost asta: “Noile norme permit Romaniei sa isi continue procesul de innoire al parcului auto si sunt menite a impulsiona piata vehiculelor noi, aflata in cadere libera in acest moment” -J. Daniel, Director Comercial Renault. Pana la urma e o declaratie, nu ca "asa a vrut Renault". Faptul ca declaratia nu convine abonatilor second-hand si geambasilor, asta-i altceva... ca masina e din 2006, nu din 1999 si ca are 50.000km si nu 500.000km sau ca e honda, si nu dacia, astea-s deja detalii subiective care nu lamuresc esenta problemei si nu tin de Renault, ci de LEGILE IMPUSE DE GUVERNANTI. Nu mai incerca sa arunci atata pisica in curtea Renault, ca se vede de la posta nesimtirea!

  • LauCalin, vineri, 30.03.2012 11:35

    Amice, pur si simplu nu sti ce vorbesti! In primul rand Renault are interese foarte mari sa aiba vanzari in Romania pentru ca a si investit multi bani la noi. Nu poti sa nu-l aperi pe cel mai mare investitor strain al tarii. Nu incerc sa arunc pisica in ograda nimanui, asta e doar parerea ta. Incerc doar sa spun ca daca Dacia a venit in Romania si facut locuri de munca si a adus bani la bugetul statului nu inseamna ca au facut-o pe ochi frumosi. Au avut si francezii destule privilegii. Te-ai intrebat vreodata cum de taxa asta e doar in Romania? Sau numai in Romania te pomenesti ca or fi politicieni corupti... Si chiar asa, nesimtirea fiind a mea ca nu ridic in slavi pe Renault ca tine? :))

  • unckle, vineri, 30.03.2012 12:08

    @Carlos - nu numai lipsa sistemelor de siguranta active a determinat obtinerea a doar 3 stele in testul EuroNcap pentru gama Dacia. Rezultatele la impact sunt si ele in aceiasi categorie de "3 stele". Rezultatele testelor si declaratiile domnului salata de beof spun ca dacia nu a progresat in materie de siguranta .. pentru ca "nu are nevoie" ... tin minte ca erai un mare suporter al ideilor emise de nea' salata de beof... acu de unde scosesi progresul? Daciile nu ofera aceiasi protectie ca si masinile care au obtinut 5stele, asa cum se lasa de inteles de tot mai multi "comentatori" de pe aici, si a fost depunctata pentru lipsa ESP si a altor sisteme active (airbaguri etc.). Dacia Logan a obtinut fix 8(opt) puncte la impact frontal in testul din 2005. La vremea aceea nu se dadeau 5 stele decat incepand de pe la 14-15 puncte ... nu prea vad cum se poate spune ca Daciuta ofera o protectie similara dar are 3 stele pentur ca nu are electronica. Evident multi vor apasa pe "manuta rosie" din reflex doar cand vat fundul rosu de porsche ... dar tare as vrea sa vad si niste argumente logice :) 5 stele a obtinut in 2002 Renault Megane, cu un scor de 14 puncte la impact frontal. Generatia precedenta a lui Megane a obtinut 4 stele, cu un scor de 12 puncte la impact frontal .. masina scoasa pe piata in 1998.... In 2005 Dacia Logan obtinea 8 puncte la impactul frontal @Antonny - ceea ce spui tu acolo, si altele din pacate, sunt motivele pentru care la Mioveni nu a fost construita o noua linie de asamblare. Minunatul stat roman nu face nimic pentru a ajuta dezvoltarea romaniei ... zici ca-s pusi acolo sa ne tina in urma europei... zici ca-i o mana care 'voteaza" in locul lor cele mai mari cretinatati cand este vorba de crearea de conditii pentru cei care chiar produc ceva (efectul este fix invers ... se incurajeaza din toate punctele de vedere "bisnisurile" care nu fac decat sa mute hartii ..).

  • Carlos, vineri, 30.03.2012 12:30
    @LauCalin

    Pana mai ieri spuneai ca n-au investit multi bani la noi, ca 1.8 miliarde €€€ investiti in Dacia nu inseamna nimic. Ce faci? Te schimbi dupa cum bate vantul? Doar de dragul contrazicerii? N-ai pic de coloana vertebrala! "Privilegiile" Renault s-au referit doar la chestii normale in orice tara civilizata precum scrisori de garantie pentru imprumuturi la BEI, asa cum a facut si Ford de altfel. Apropo nu vad sa scrii nimic de Ford. Ce scrii tu sunt niste acuzatii fara nicio acoperire. Tot ce vrea Renault e stabilitate politica sa poata sa-si faca investitia in liniste. Investitie din care am avea si noi de castigat. Restul sunt niste fabulatii fixate in mintea meltenilor romani. Atata tot ! Suneti niste nerecunoscatori... Cu atitudinea asta eu ma p!sam pe voi si plecam... va lasam cu fundul in balta... Sa vedeti diferenta . Totusi Renault gandeste altfel si e aici sa-si consolidere pozitia. PS: ba incerci sa arunci pisica in curtea Renault. @unckle Am dezbatut aspectul asta cu tine de nenumarate ori, dar esti facut dintr-o incrucisare cu un catar si n-ai inteles nimic. Ramai cu "lasa ca stiu eu"

  • LauCalin, vineri, 30.03.2012 12:34

    Unckle, situatia nu e chiar asa, cel putin din cate am vazut eu. Pentru a face fata cererii foarte mari ar fi insemnat ca uzina de la Mioveni sa se extinda (gen linii de productie suplimentare, adaptarea echipamentelor actuale si pentru Lodgy etc.) iar chestia asta costa foarte multi bani. Ori Renault a considerat ca le e mai rentabil sa faca asta in Maroc (nu uita ca Marocul e in Africa si sunt cu toate alte conditii economice). Si cu ocazia asta Renault isi poate creste vanzarile si in Africa. Si oricum Lodgy este un produs accesibil ca pret, in medie pe Renault il costa cam jumatate din pretul de vanzare al masinii strict pentu productie ( pentru un Logan de 7000 de euro pe Renault il costa efectiv indeva intre 3500 si 4000 de euro). Informatia asta (ca si altele) le am "din casa". Ce vreau sa spun cu astae faptul ca, desi Lodgy nu se fabrica in Romania nu inseamna o pierdere pentru Renault. Nu este neapart mare pierdere pentru Romania ca nu e Lodgy (totusi piesele sunt fabricate la noi). Sper sa mearga lucrurile bine la Craiova. Ca pana acum au scartait rau de tot.

  • LSM, vineri, 30.03.2012 12:35

    la locul de munca am condus si MCV, Kangoo (dar modelul vechi) si Caddy toate diesel. Ca estetica este greu de spus ca vreun model exceleaza (pana la urma sunt un fel de dube) Mai practic mi s-a parut Kangoo, si ca, condus Caddy Daca te uiti in punga MCV este extraordinar pana la urma Lodgy => este alegerea fiecaruia daca isi cumpara sau nu, nu are cum sa fie mai rau decat MCV (MCV este un succes pt mine)

  • LauCalin, vineri, 30.03.2012 12:50

    Of, mai Carlos! Tu tot nu vrei sa intelegi. 1.8 miliarde nu sunt tocmai multi in 10 ani. Dar vezi tu, sunt totusi bani. Asta am vrut sa spun, dar cum tu refuzi sa intelegi... Pentru un cosntructor precum Renault nu este neaparat o suma colosala. 1.8 miliarde (in 10 ani) investiti intr-o marca ce acum a ajuns undeva sus chiar nu e mult. Ia calculeaza tu la cate Loganuri a ajuns a ajuns Renault la 1,8 miliarde si ce profit a avut pana acum doar din vanzari de masini, neluand in discutie si piesele de schimb de exemplu. De-asta am zis ca Dacia a contribuit major la faptul ca la Renault nu prea a fost criza.

  • Carlos, vineri, 30.03.2012 13:59
    @LauCalin

    Ce nu inteleg, ca ti-am dat cu tifla si acum te scremi s-o intorci ca la Ploiesti? "aaaa nu sunt bani in 10 ani, dar totusi sunt bani..." Bai ma lasi ! Nu sunt bani comparativ cu ce?! Numeste-mi un alt investitor in Romania care sta mai bine sau care are o poveste mai de succes decat Dacia. Tu compari investitia cu Grupul Renault, dar de ce nu raportezi investitia la tara & situatia economica? Imi ceri mie sa calculez? Tu habar n-ai ce inseamna indicatori precum cifra de afaceri, profit net sau profit operational, cheltuieli din exploatare, amortizare etc. Dacia a avut 342.290 unitati vandute, o cifra de afaceri de 2.66 miliarde euro si un profit net de 70 milioane euro in 2010 . Asta in conditiile in care vanzarile din Romania au scazut, dar au crescut cele din afara unde Dacia se vinde mai scump. Fa tu un calcul ! Investitiile se vad: Dacia are in Romania cea mai mare platforma logistica a grupului Renault, unul dintre cele mai mari centre de piese, un centru de inginerie (RTR), un centru de design si unul de testari (Centrul tehnic de la Titu), are Matrite Dacia reorganizata, iar investitiile nu se opresc aici.

  • LauCalin, vineri, 30.03.2012 17:43

    Carlos, eu nu ma mai omor sa-ti mai explic ceva. Pur si simplu vorbesc cu peretii. Eu nu am zis ca Dacia nu este cel mai mare investitor din Romania, am zis ca Dacia si-a recuperat demult banii investiti pana acum. Pentru ca pana la urma nu este o suma colosala pentru industria auto investita in 10 ani, 1.8 miliarde de euro. Si nici nu a fost neaparat nevoie de mai mult, pentru ca Renault nu a venit in Romania sa fabrice masini de lux. In conditiile in care s-au vandut aproape 350000 de Dacii, iar Renault cere aproape dublu pe o masina fata de pretul cat il costa pe el sa o fabrice. Si repet, vorbim doar de vanzari de masini, nu si de divizia de piese de schimb, care si aia a adus bani frumosi. Dar cand tu imi zici mie ca a doua piata auto din lume e fix pix, ca S40 a fost o rusine pentru Volvo (poate te referi la cele cu piese Renault) sau imi dai exemple din pliante mai are vreun rost sa vorbim despre masini? Apropo, pe piata aia care e fix pix VAG vrea sa intre cu Skoda. ("fraierii, sa vezi ce tapa isi iau!)"

  • unckle, vineri, 30.03.2012 23:29

    Calin .. nu prea inteleg de ce te apuci de polemici cu acest domn ... are si el o idee si de cate ori apare cineva cu altceva sare la bataie ... exemplu: ii spun "cu frumosul" ca un Logan cu ESP nu va lua 4 stele doar pentru ca are ESP si asta din cauza ca are un scor dezastruos la impact frontal .... si el vine si-mi spune ca-s rezultatul unei incrucisari cu un catar ... adica exact explicatiile logice si pline de argumente despre care se lăuda acum ceva vreme Pierzi timpul... sincer .. exact asa cum are el impresia ca pierde timpul cu toti cei care au "tupeul" sa nu ii impartaseasca parerile. Ma bucur totusi ca nu-i asa agresiv in limbaj ca altii.. Ca tot am deschis (asa ca a vrut muschii mei de "catar" incapatanat) subiectul celor 3 stele -- cum facem sa comparam energia absorbita si disipata in timpul impactului de sasiul de pe Dacia Logan si un sasiu de masina de 5 stele cu greutate similara. Dar daca masina "adversa" este mult mai grea - vezi cazul ML v.s. Logan ? Ia povestiti-ne dvs. dl. Carlos, cu argumente logice, tehnice, bine documentate (nu copiate din pliante, ca de sasiu cu deformare programata am auzit toti). As dori sa va vad aprofundand macar un astfel de subiect asupra caruia vad ca impartasiti 100% opinia domnului Salata de Beof.

  • Carlos, sâmbătă, 31.03.2012 11:52

    @LauCalin Ti-am dat cifrele alea, dar habar n-ai cum sa le folosesti... la o cifra de afaceri de 2.66 miliarde euro si 70 milioane profit, nu are cum masina sa coste dublu fata de costurile de productie. Daca ar fi fost adevarat, la aprox 350.000 unitati vandute, profitul era de ordinul sutelor de milioane de euro. @unckle Degeaba te dai tu peste cap ca Greuceanu. Nu voi redeschide un subiect la care mi-am facut deja punctul de vedere foarte clar. http://www.automarket.ro/stiri/interviu-cu-arnaud-deboeuf-renault-logan-2-va-avea-aceleasi-preturi-ca-43664.html PS: intotdeauna ma amuza cand ramaneti cu frustrari si mentionati comentarii de acum 100 de ani :)

  • Carlos, sâmbătă, 31.03.2012 11:58
    @LauCalin

    Acum ce o sa mai spui? Ca Dacia-Renault practica evaziunea fiscala si ascunde profitul? :)) Nu-i exclus, disperarea e mare :))

  • unckle, sâmbătă, 31.03.2012 18:23

    Citam din domnul Carlos : "Structura de siguranta e foarte stabila. A spus-o si EuroNcap. Daca nu ar fi fost asa nu ar fi luat 3 stele. Diferenta pana la 4 -5 stele vine din echipamente suplimentare - airbag-uri laterale, esp, avertizoare acustice centuri etc. Pana una-alta, Dacia e in conformitate cu normele UE de siguranta, dar daca vrei o masina de 5 stele, atunci clar dacia nu-i pentru tine. Si da, asta-i frumos in capitalism: avem libertatea de a alege! " deci tu esti ala care indruga pe aici cum ca si loganul ar avea 4-5 stele daca ar avea pe el electronice ... mda ... si pentru ca tu citesti din pliante inseamna ca un argument logic (imi pot acorda singurel calificativul de "logic" .. ca asta-i frumusetea internetului) de mai sus, cum ca nu electronicele fac stelele -- ESTE NUL. Si este nul pentru ca asa vrei tu, nu pentru ca ai avea ceva de spus la adresa subiectului. Este nul pentru ca asa spune nea salata de beof iar tu o iei de buna si marsaluiesti in continuare pe idee, neabatut. Dap, esti belea de supercapabil la capitolul auto .. dap, tu esti si noi nu, este clar. Acum, ca tot ai deschis un subiect depsre care se vede ca habar nu ai - daca Renault nu sifoneaza bani de la Dacia cum iti explici tu profiturile infime declarate? ... sau poate crezi ca ei construiesc masini pentru a face cate 100Euro profit la bucata... (stiind sigur ca nu ai cum sa iti explici .. ) o explicatie este sifonarea banilor din tara prin intemediul contractelor defavorabile partii romane a grupului Renault - este destul de simplu.. faci afaceri, scoti bani.. si apoi platesti 80% din banii aia pe contracte de "consultanta" catre cinestie ce firma ... chestia asta nu a fost inventata ieri si nici nu este interzisa prin lege (aia care dau legile sunt primii pe lista practicantilor .. deci..)

  • Adi, duminică, 01.04.2012 00:00
    despre taxa auto

    vad ca unii dintre voi inca nu v-ati lamurit ce-i cu taxa asta auto si aveti impresia proasta ca asta este doar in Romania. Nu-i chiar asa, taxa auto este prezenta in foarte multe tari europene, poate sub un alt nume, insa cu mult mai mare. De exemplu in Olanda, Danemarca, Finlanda, etc... taxa este de aproape 100%, adica mai platesti inca pe atat cand cumperi o masina, iar in plus impozitele anuale sunt foarte mari, incomparabil cu Romania. Insa, la un moment dat a fost o mare aberatie cand taxa se aplica doar masinilor sh. Cat despre Renault si Dacia, nu pot spune decat ca au facut un lucru foarte bun in Romania: locuri de munca, bani la buget si in plus niste masini bune, la niste preturi acceptabile pentru Romani...nu toata lumea sta sa se compare Audi A4 cu Loganul...asta este o idiotenie...cu Loganul nu zbori cu 200 pe autobahn, pentru ca sa-ti trebuiasca toate sistemele alea smechere de stabilitate si tractiune. Chestia asta e pur si simplu un biznis bine gandit si focusat pe conditiile pietei. Cu siguranta, daca Skoda nu s-ar fi vandut la aceleasi preturi cu vw, reno, ori opel, poate ca azi toata Romania mergea in Skoda si nici nu am fi auzit de Logan....asta a fost un biznis nu prea bine gandit... Ce mi-ar placea la Dacia e sa-si extinda setul de optionale, astfel incat masinile sa se apropie ceva mai mult de normalitate.

  • LauCalin, duminică, 01.04.2012 01:52

    Carlos, e clar: tu suferi de sindromul "Dacia-Renault". Cel care mi-a zis faza cu pretul dublu fata de pretul de vanzare de la dealer e in afacerea asta mai mult decat esti tu bagat pe automarket. sau daca esti bagat si in treburi legate de Dacia-Renault si ai asemenea fumuri in cap inseamna ca esti un angajat mediocru. Atunci cand gresesti e bine sa te opresti si sa meditezi cat de cat la ce spun altii. Asta nu este o rusine. Sincer si mie mi s-a intamplat sa gresesc, mi s-a explicat frumos, toate bune. Dar atunci cand spui baliverne, dai feedback negativ la disperare (evident, tu vei nega asta, nici nu are rost sa-ti explic ca e foarte simplu de dedus asta) si faci pe desteptul asta e o maaare prostie. Zici ca iti plac astia care se refera la comentarii vechi... nu amice, iti dovedesc cum te contrazici uneori singur. Chiar tu mi-ai zis ca am zis eu nu stiu ce saptamana trecuta. Nu ai inteles nici atunci ce am zis si evident nici acum. Da' ce sa-i faci, tara plina de intelectuali, dom'ne!

  • StM, duminică, 01.04.2012 02:20
    @LauCalin,@Unckle

    Nu va agitati ca nu are de unde sa priceapa.Oamenii pe aici sunt de 2 feluri:iubitori de Renault/Dacia Logan si Altii.Eu ma incadrez la Altii.De asta am si considerat o mare hotie faptul ca au omologat Lodgy in ultima zi in care esp-ul nu era obligatoriu.Daca ar fi sa ne luam dupa Carlos si altii ca el,vedeti si topicul cu cretinatatea scoasa de nenea ala de face carute in timpul liber sau colivii de porumbei,ala cu nume de salata,Lodgy si Logan nu au nevoie de esp ca sunt suficient de manevrabile.Adeptii lui ii vedem pe aici pana la primul accident.Dupa aia,daca scapa,nu stiu cum sa scape de minunatele si manevrabilele Dacii.In fine.Da,se sifoneaza banii de la Dacia foarte simplu: contracte de consultanta cu diverse firme,grosul fiind din grup,plus ceva simbolic,cateva milioane de euro,pentru aia de fac legile la noi.Si uite asa se mentine aberatia de taxa auto.Ca o platim nu e un capat de tara,dar sa vad ca se folosesc banii la ceva.Dar...infrastructura e la nivel de anii 1960,preturile sunt ca in Vest,iar salariile ca in Africa.Exemplul cu sifonarea nu e de azi de ieri, a se vedea si Alstom,francezii de la metrou.Alti hoti!

  • cristi, duminică, 01.04.2012 12:31
    @Carlos

    Astia doi, laucalin si unchiu vin la pachet? Care-i faza?

  • LauCalin, duminică, 01.04.2012 15:27

    Da, la pachet. Precum Carlos si John :))

  • unckle, luni, 02.04.2012 08:39

    :) .. nu la pachet, dar avem limite similare in ceea ce priveste sensibilitatea la citarea din pliante de catre oameni care inca nu au permis.

  • dan_grc, luni, 02.04.2012 12:07

    @Adi Tu vorbesti de taxe din Olanda si Finlanda? In primul rand ei au infrastructura si 90% din banii primiti de stat sunt justificati, in al doilea rand au salarii muuuult mai mari. Nerespectarea unor legi si reguli aberante, impotriva logicii economice este o masura sanatoasa si de simt civic chiar, finlandezii sau olandezii nu-si rup de la gura , riscand sa intre in faliment, pt a plati niste taxe aberante, este impotriva instinctului de supravietuire. Ia vezi in 2011 cu cat a crescut evaziunea si munca la negru, oare dc? Oare de cand s-au pus niste taxe aberante, peste tot? Terminati cu aceste paralele cu asemena tari.

  • Carlos, marţi, 03.04.2012 11:31

    Chiar nu ma afecteaza in niciun fel atacul la persoana si supozitiile cretine, atat timp cat nu se mananca acel ceva gratuit de Dacia. Daca sunt critici, atunci sa fie rationale si obiective, nu fantasmagorii. Sunt eu prea idealist? Poate.