Probleme fără sfârșit pentru Takata: 2.7 milioane de mașini trebuie rechemate din nou în service, deși acestea fuseseră deja reparate
Furnizorul japonez de componente și sisteme de siguranță Takata este urmărit de problema airbag-urilor defecte chiar și după faliment. Aproape 3 milioane de airbag-uri trebuie reparate din nou, deși fuseseră deja rechemate în service.
Problemele unuia dintre cei mai mari furnizori de echipamente de siguranță din industria auto continuă. Deși japonezii de la Takata au intrat oficial în faliment, fiind acoperiți de datorii în urma scandalului "airbag-urilor ucigașe" care au dus la 17 decese din cauza exploziei neconforme în caz de accident, aceștia primesc lovituri constante din partea autorităților din SUA.
Până în acest moment, numărul mașinilor dotate cu airbag-uri defecte și rechemate în service la nivel mondial a ajuns aproape de 100 de milioane de unități. Vă reamintim cauza: gazul pe care l-a folosit Takata între 2002 și 2014 la umflarea airbag-ului - nitrat de amoniu - poate genera o explozie cu o putere mai mare decât cea necesară, iar piesele din metal care fac parte din ansamblul modulului airbag pot să sară în fața șoferului sau a pasagerului sub formă de schije metalice.
Scandalul airbag-urilor a izbucnit în 2015, atunci când autoritățile din SUA au concluzionat că un șofer implicat într-un accident ușor a decedat din cauza schijelor care i-au sărit în față la umflarea airbag-ului. Între timp, numărul deceselor a ajuns la 17, ultimul astfel de caz fiind anunțat oficial chiar la începutul acestei luni.