Programul Rabla 2025: subvenția pentru electrice scade la 3.700 de euro

Publicat sâmbătă, 23.08.2025 10:39 de Alexandru Monenciu

Ministerul Mediului a oferit informații despre programul Rabla 2025 și despre relansarea lui. Cea mai importantă modificare este subvenția oferită de stat pentru mașinilor pur electrice, care a scăzut la 3.700 de euro.

De-a lungul anilor, programele Rabla (oricum s-ar fi numit ele) au scos din circulație multe mașini vechi și poluante. Potrivit datelor oficiale, provenite de la AFM, în ultimii 20 de ani au fost casate 1.010.456 de vehicule vechi și au fost finanțate parțial 660.486 de vehicule noi.

Ediția din 2025 s-a aflat sub semnul întrebării, din cauza situației politice și economice de la noi din țară. Acum, Ministerul Mediului a prezentat detaliile privind relansarea programului Rabla pentru persoane fizice.

Din ghidul de finanțare, proaspăt publicat, reiese faptul că valoarea subvenției pentru mașinile pur electrice a scăzut la 18.500 de lei, ceea ce înseamnă circa 3.700 de euro. Anterior, valoarea acestui ecotichet a fost stabilită la 37.000 de lei.

Românii care doresc să achiziționeze un autovehicul hibrid cu încărcare la priză vor primi de la stat 15.000 de lei, iar cei care se gândesc la un hibrid fără încărcare la priză vor primi 12.000 de lei. Subvenția rămâne de 10.000 de lei pentru un autovehicul nou cu motor termic (benzină, GPL/GNC) sau o motocicletă.

"Am înțeles că Rabla nu este doar despre schimbarea unei mașini vechi, ci rămâne un instrument important prin care cetățenii fac pași siguri către un aer mai curat. Ecotichetul pentru electrice a fost ajustat, dar această decizie permite ca, în condițiile bugetare actuale, să putem oferi unui număr cât mai mare de români șansa de a beneficia și în acest an de de sprijin," a declarat Diana Buzoianu, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor.

Potrivit ministrului de resort, programul Rabla va fi relansat până la 1 septembrie. Bugetul alocat va fi de 200 de milioane de lei.

via Economica

  • Jian de la Calafat, sâmbătă, 23.08.2025 14:49

    Pe cine nu lasi sa moara(BEV), musai ca nu te lasa sa traiesti.... Ministerul Mediului nu vrea sa taie in carne vie! Gunoierii emisiilor nu sunt lăsați in fundul gol, fiindca nuditatea este interzisa in spatiul public, dar mai mult de o pereche de tanga nu li se mai ofera. Cinste lor, cinste acelor câțiva gunoieri ai emisiilor autohtoni, fiindca au decis să se jertfească pe altarul expunerii indecente pentru binele existential, salvarea Terrei.

  • Bălăceanca, sâmbătă, 23.08.2025 15:05

    Inexo, lasă internetul și ia-ți pilulele ca iar te agiți noaptea și faci pe tine!

  • ^^^^^^^^^, sâmbătă, 23.08.2025 17:17

    Viperă insolentă.

  • zarnesteanu, sâmbătă, 23.08.2025 18:09

    Mea culpa. Ani de zile am crezut ca @jian de la calafat este fostul @kiropractor. Din pacate, refularile mentale si fixatiile imbecile pe masinile electrice indica un singur candidat: caracterul mizerabil al lui @inexorabil. Pacat, mi-e dor de @kiropractor si discutiile decente din domeniul auto. De azi inainte, pentru mine @jian de la caracal = @inoperabil

  • Matei_cel_nou, sâmbătă, 23.08.2025 19:12

    Cred că toată lumea știe că jenel e una dintre multiplele personalități ale aceluiași pacient. Din când în când mai scrie și cu personalitatea fascistă. Mai nasol e că are aplaudaci pe aici. Cine se aseamănă se adună.

  • Dutz, sâmbătă, 23.08.2025 20:16

    Rămân la pararea ca alegerea unui BEV este condiționată de deținerea unui loc de parcare cu încărcător (peste noapte). Panourile solare și posibilitatea de a încărca la job fiind un “bonus”. În consecință subvenția nu poate surmonta această precondiție. Evident mai sunt și alte aspecte legate de distanțele parcurse, infrastructura de încărcare publică, reticiență etc. Pe de altă parte sunt și situații unde oamenii s-au “aventurat” în achiziția unui BEV chiar dacă au avut neajunsuri sau și-au reconfigurat anumite obiceiuri. Rămâne de văzut cum vor evolua lucrurile referitor la cota de piață a BEV-urilor, personal nu văd să se întâmple minuni. Cred că bateria (cu tehnologia actuală) rămâne principalul obstacol.

  • Matei_cel_nou, sâmbătă, 23.08.2025 20:35

    Ei na. Lângă mine sunt încărcătoare publice, unele AC mai ieftine și restul DC rapide. Deservesc întregul cartier și văd acolo mașini care încarcă peste noapte. Tehnologia actuală e un obstacol la termice. Capăt de linie, de fapt. Atât prin prisma faptului că s-a ajuns la limita tehnologiei și fără electrificare nu mai crește eficiența, cât și prin faptul că poluarea nu mai e acceptabilă. Chiar dacă electricele au unele devantaje, se vor impune într-un fel sau altul. Putem să discutăm la infinit despre baterii dar nu putem ignora elefantul roz din sufragerie: poluarea.

  • GabiA, sâmbătă, 23.08.2025 21:39

    Jian de la Calafat are un umor fin, de calitate, pe cand Inoperabilul scrie niste aberatii de texte fara vreo logica si cu niste fixatii pe niste inchipuiri de-ale lui. Dupa parerea mea, is persoane diferite.

  • Matei_cel_nou, sâmbătă, 23.08.2025 23:24

    Dacă ție ți se pare fin înseamnă că ai obrazul gross și negru sub unghii, îmi pare rău să spun. E aceeași persoană, e inteligent dar suferă de personalitate multiplă. Nu finețea umorului trist îl trădează ci faptul că are și gramatica și vocabularul la el. A făcut școală, știe să construiască fraze mai elaborate, ceea ce nu se poate spune despre majoritatea de pe aici. Păcat că i-a rupt filmul la un moment dat în viață.

  • @creier de maimutz, duminică, 24.08.2025 12:35

    E bine ca îți mai adaptezi previziunile la situația reala. Anul trecut se terminase cu electricele, anul asta rămâne de văzut :)) Încerci sa pari mai puțin penibil? Nu mai bine nu te-ai mai hazarda sa faci preziceri imbecile?

  • Andrei, duminică, 24.08.2025 21:58

    Era si cazul. Banii aceia pot fi folositi pentru proiecte de mai mare amploare, retehnologizari ale CET-urilor, de pilda si nu pentru a da bani persoanelor ce isi permit oricum masina noua. In plus, va duce preturile in jos, va devaloriza masinile electrice, facandu-le accesibile publicului larg. Subventia tinea sus preturile, nejustificat. Si eu as importa o masina de 10000 euro sa o vand cu 20000 euro si sa castig 10000 euro din subventie, plus marja obisnuita.

  • @andrei, duminică, 24.08.2025 23:34

    Așa i-a zis și Băsescu lui Putin și l-a luat ăla la mișto.

  • zarnesteanu, luni, 25.08.2025 00:22

    @Dutz, corect 100%. In alta ordine de idei, astazi am observat pentru prima data ca ponderea masinilor electrice in trafic este deja vizibila. Nu doar ici si colo cate una. Am colegi care sunt chititi serios ca la schimbarea masinii sa treaca pe electrice. Tot in seara asta am vazut pentru prima data un Chevy Silverado EV. Cu o baterie de 204kWh (1300kg!!!) ramane totusi un etalon in distanta parcursa, 725 km, la clasa lui. Am vazut teste cu Cadillac Escalade IQ (aceeasi baterie) care a mers 975km. Referitor la subventie, indiferent cat de mica este suma, parerea mea este ca trebuie eliminata. Producatorii si importatorii oricum vor creste pretul masinilor in functie de cat contribuie statul.

  • inexorabil, luni, 25.08.2025 03:58

    Z îl dispreţuieşte pe Jian, dar l-a confundat cu Kiro, pe care îl respectă – vă daţi seama că astfel de ipochimeni “logici” sar să mă combată pe mine pe tema…inepţiilor?

  • Fast_and_Curious, luni, 25.08.2025 10:27

    @Dutz - doar partial pot fi de acord cu tine. Eu stau la bloc si nu am incarcator. infrastructura este atat de bine pusa la punct in Europa de Vest (@Zarne - nu stiu cum e prin State) incat nu este nicio problema. In Romania in schimb, intr-adevar mai sunt multe lucruri de pus la punct, si fara o priza proprie vei ajunge sa injuri ca birjarii ilogica companiilor care detin retele de incarcare, inclusiv lanturi de supermarketuri.

  • sandu, luni, 25.08.2025 10:38

    munciti, nu mai asteptati cadouri de la stat. nu v-ati saturat cat ati furat?

  • @Dutz, luni, 25.08.2025 13:10

    am fost socat sa vad intr-un orasel oarecare din Veneto - Italia (atentie am zis Italia si nu Olanda sau Norvegia) peste 250 de puncte de incarcare non-rapide in parcarea unui centru comercial, mare ce-i drept. peste 250 locuri de parcare cu prize am reusit eu sa numar si nu am gresit cifra. alaturi de ele mai erau vreo 20 locuri cu prize rapide. ora era in jur de 15:00, cand in Italia pana si musca doarme si aproape toate erau goale, stiut fiind si ca Italia e cam la coada cu adoptia de masini electrice. nu stiu cat % ar fi ocupate la o ora de varf, dar sa-i mai aud pe aia care zic ca n-ai unde sa incarci, ca-ti trebuie neparat locul tau fix de parcare cu priza ta. nu, alea vin ca bonus, nu e o preconditie ca sa iti iei masina electrica in ziua de azi. sau poate o fi in Romania, dar inteleg ca tu nu mai traiesti in Ro si nu te raportezi la situatia de acolo.

  • Matei_cel_nou, luni, 25.08.2025 13:47

    Depinde totuși și de distanțe. Dacă erau 250+ de locuri de încărcare ceva îmi spune că nu mai erau altele pe o rază de mai multi km. Dacă locuiești la 5km distanță încărcarea peste noapte nu e tocmai ok. Da, mersul pe jos e sănătos dar nu toată lumea vrea sa meargă 1h pe jos dimineața, înainte de serviciu. Cred ca acele puncte de încărcare sunt mai mult pentru a încărca în timp ce faci cumpărături, caz în care contează cât de rapide sunt, că poate nu stau 1h-2h la cumpărături. Îți dau exemplul orășelului unde locuiesc eu. Are 15000 locuitori, marea majoritate stăm la case, restul în clădiri de max 10 apartamente cu parcare alocată. Consiliul a montat în centru, acum câțiva ani 10 puncte de încărcare AC, într-o parcare aflata fix între 3 supermarket-uri. Acolo încărcam și eu când mergeam la supermarket și încă nu aveam încărcător acasă, că era mult mai rapid decât la priza din garaj. Ulterior, în cartierul nou construit unde locuiesc, la micul centru comercial care constă în 2 magazine și 2 fast-food, consiliul a facilitat instalarea de mai multe încărcătoare rapide DC și câteva mai ieftine AC, private. Îmi ia 5 minute să merg pe jos acolo, și nu cred că mai mult de 10 minute de oriunde din cartier. Aceste încărcătoare se adresează celor care nu pot încărca acasă sau se grăbesc și vor să încerce rapid. Personal încă nu am avut nevoie de ele. Dar mi se pare mai ok să fie câteva în mai multe locații decât multe într-o singură locație. In altă ordine de idei în Geneva am văzut încărcătoare gratuite în parcările subterane din centru. Plătești parcarea și încarci gratuit. La ei și blocurile au garaje în subteran unde îți poți instala încărcător. Evident, nu toate.

  • Jian de la Calafat, luni, 25.08.2025 15:56

    @inexorabil Stimate domn, o interventie nu doar necesara, ci cu adevarat fabuloasa. Ai revalidat, daca mai era nevoie, faptul ca esti un monstru sacru al AM. Maestre, respectele mele!

  • Matei_cel_nou, luni, 25.08.2025 16:06

    Pacientul vorbește cu pacientul din oglindă.

  • 54134684143, luni, 25.08.2025 18:24

    maestre (pfff!!!) care visezi legiuni, n-ai ce sa mai fondezi. deja esti in cel mai potrivit club de specialitate, ai numele lui scris mare la intrare: Spitalul de Psihiatrie „Eftimie Diamandescu”

  • Ambulanța, luni, 25.08.2025 18:30

    'Ai de cucu' meu, a înviat inoperabilul...!

  • Bălăceanca, luni, 25.08.2025 18:35

    Avem vreo 25 cu memorii napoleoniene, vreo 40 de hitleri, 31 de ceaușești și 22 de churchilli. Luați împreună sunt mai puțini că unii sunt multilateral-descreierați.

  • Ambulanța, luni, 25.08.2025 23:58

    Ni-no-ni-no! Repede cu xanax!