Programul Rabla continuă în 2016: prima de casare rămâne 6.500 lei

Publicat joi, 14.01.2016 15:59 de Daniel Popescu

Programul Rabla va continua să funcţioneze în 2016 după aceleaşi reguli ca şi anul trecut, cu o primă de casare de 6.500 lei, însă bugetul total nu a fost încă stabilit, astfel că numărul total de tichete este necunoscut.

Programul Rabla este una dintre puţinele iniţiative ale autorităţilor legate de industria auto care s-a bucurat de succes, întrucât primele de casare au fost folosite aproape de fiecare dată în întregime.

Prin urmare, nu este o surpriză că Ministerul Mediului a anunţat continuarea programului în 2016. Pentru moment, bugetul alocat nu a fost încă stabilit, însă autorităţile au dat asigurări că principalii parametri ai programului vor fi valabili şi în continuare.

"Programul Rabla va continua şi în acest an. Nu avem încă un buget pentru Rabla, dar cu siguranţă va exista. Prevedem ca programul să continue aşa cum a fost", a declarat Cristiana Paşca-Palmer, Ministrul Mediului.

Prin urmare, valoarea primei de casare va rămâne de 6.500 lei, la care se adaugă diverse bonusuri: 750 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou al cărui motor generează o cantitate de emisii de dioxid de carbon mai mică de 100 g/km, 1.500 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid şi 2.500 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou electric.

Anul trecut, autorităţile au acordat 20.000 de tichete valorice pentru persoane fizice şi 5.000 pentru persoane juridice, pe baza unui buget de 162.5 milioane de lei.

Totuşi, viitorul programului Rabla este în pericol, întrucât autorităţile vor să analizeze dacă acesta are într-adevăr efecte asupra calităţii aerului. "Trebuie să facem un studiu, să vedem cât s-a îmbunătăţit calitatea aerului în mările oraşe în ultimii 10 ani. Rabla rezolvă o problemă, dar nu toate problemele. Trebuie să ne gândim, însă, ce vrem să facem şi în următorii ani", mai precizat Paşca-Palmer.

Via Economica

  • Dudu, joi, 14.01.2016 18:43

    Ce-i cu afirmatiile acelea de la sfarsit ? :)) Adica pe bune, chiar si cu emisii scazute, numarul de masini e in crestere asa ca nicio sansa ca emisiile sa fie mai scazute in orase acuma fata de acum 10 ani... Mai mult, astia au impresia ca doar masiniile produc emisii sau ce saracie ?! Fabricile nu? centralele de cartiere, de blocuri, de apartamente ? Acestea produc cumva flori ? Nu imi dau seama la ce rezultate s-ar astepta.

  • Dudu, joi, 14.01.2016 18:45

    Also, programul ajuta si la curatenia oraselor de rable abandonate care ocupa locuri de parcare, sau masini invechite care chiar sunt un pericol pe drumuri, si mai si pune putina frana importurilor de masini second.

  • bumum, joi, 14.01.2016 19:44

    "Trebuie să facem un studiu, să vedem cât s-a îmbunătăţit calitatea aerului în mările oraşe în ultimii 10 ani. Rabla rezolvă o problemă, dar nu toate problemele. Trebuie să ne gândim, însă, ce vrem să facem şi în următorii ani" . Vor ajunge la concluzia ca poluarea este mai mare si vor renunta la proiect

  • razvanis, vineri, 15.01.2016 09:22

    Degeaba dispar rablele de pe sosea daca in orase se aduc autobuze SH din vest care polueaza cat 100 de rable. Hai sa nu fim incuiati si ipocriti.

  • Mariusenko, vineri, 15.01.2016 17:42

    Am crezut ca pe ROVANA-CAP-DE-PLUMB n-o poate intrece nici o baroneasa dar a aparut PALMER asta. De unde ati luat-o dom' CIOLOS, din TWIN PEAKS?

  • Mariusenko, vineri, 15.01.2016 17:44

    Pai de ce sa nu mai facem un studiu bre? Ca ne mai trebe' neste bani mokka

  • Mariusenko, vineri, 15.01.2016 17:47

    Zice ca mai tare in studii decat ROVANA-CAP-DE-PLUM nu este decat CRISTIANA-PLEASHCA-PALMIER

  • cipp77, miercuri, 10.02.2016 20:01

    daca am masina inmatriculata in tara din anul 2009 pot sa primesc tichetul?