Proiect: companiile de asigurări vor fi obligate să acorde asistență pentru șoferi în urma accidentelor

Publicat luni, 24.04.2017 10:31 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Companiile de asigurări vor fi obligate să acorde asistenta șoferilor implicați în accidente cu privire la completarea formularului de constatare amiabilă sau la pașii necesari pentru repararea mașinii.

Comunicarea ineficientă cu companiile de asigurări reprezintă una dintre principalele nemulțumiri ale șoferilor în privința asigurărilor RCA, iar Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a decis să rezolve această problemă printr-un nou proiect de lege.

Dacă proiectul va fi aprobat, companiile de asigurări vor fi obligate să aibă un canal de comunicare pentru asigurați și să ofere mai multe informații șoferilor decât până acum.

Astfel, șoferii vor avea dreptul să ceară informații despre modul în care se completează formularul de constatare amiabilă de accident sau procedura pe care asigurații trebuie să o parcurgă pentru a repara mașina. În plus, proiectul prevede și furnizarea de orice alte informații pentru rezolvarea cazului pe cale amiabilă.

Potrivit datelor oficiale furnizate de ASF, anul trecut au existat peste 7.000 de petiții pentru piața asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto, iar o mare parte dintre ele au legătură cu regularizarea daunelor produse mașinilor avariate în urma accidentelor și cu lipsa de informații din partea asiguraților. De altfel, 79% dintre petițiile legate de asigurări se referă la asigurărilor de tip RCA.

Via Economica

  • LR, luni, 24.04.2017 16:33

    Păi da, nu poți doar să iei bani ca nesimțitul și apoi să întorci spatele clientului la necaz. Toate companiile de asigurări se bat cu pumnii în piept că-s cele mai tari din parcare, când de fapt te înșeală. Dar nici cei din ASF nu dorm: doar închid ochii la șmenuri și stau cu buzunarele larg deschise. Pe ei, pe muma lor!

  • Laur, marţi, 25.04.2017 12:00

    Stati putin ca eu nu prea inteleg. Companiile de asigurare sunt OBLIGATE sa acorde sprijin asiguratilor lor in completarea constatului amiabil si in a prezenta asiguratului pasii urmatori copletarii constatului? Eu am lucrat la o mare companie de asigurari (care acum nu mai este pe piata) si noi (in orasul in care locuiesc eu) acordam aceasta asistenta asiguratilor ori prin intermediul inspectorilor de asigurare, ori prin intermediul inspectorilor de daune. Eram noi (in orasul nostru, nu vreau sa vorbesc de cum era in toata tara) mai ciudati? Mie mi se pare corect ca atunci cand incasezi o prima de asigurare de la un client, e de datoria ta sa servisezi acel client pe toata durata contractului de asigurare.

  • mihai, miercuri, 26.04.2017 10:00

    Si pana acum a fost la fel!Nu vad noutatea!