Proiect de lege pentru circulația trotinetelor electrice: interzis pe trotuar, viteză maximă 25 km/h și amenzi de până la 1.160 lei
Circulația trotinetelor electrice va fi interzisă pe trotuar și pe șoselele unde viteza maximă este de peste 50 km/h, potrivit unui proiect de lege. Nerespectarea regulilor va fi sancționată cu amenzi de până la 1.160 lei.
Ministrul Afacerilor Interne a publicat un proiect de Ordonanță a Guvernului pentru modificarea Codului Rutier cu scopul de a reglementa circulația trotinetelor electrice, pentru care în prezent nu există niciun fel de legislație.
Proiectul prevede ca trotineta electrică să fie definită drept un
Prin urmare, producătorii de trotinete electrice vor fi nevoiți să limiteze viteza maximă a acestora la 25 km/h. De asemenea, pentru a fi utilizate pe timp de noapte, trotinetele electrice trebuie echipate cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente.
Pe de altă parte, proiectul prevede că circulația trotinetelor va fi interzisă complet pe trotuare. În schimb, trotinetele electrice vor putea fi folosite pe pistele de biciclete special amenajate și pe șoselele unde nu există piste special amenajate, cu condiția ca viteza maximă admisă pentru autovehicule să fie de 50 km/h.
Cu alte cuvinte, trotinetele electrice nu vor putea fi utilizate pe șoselele unde viteza maximă pentru autovehicule este de 60 km/h, cum ar fi Bulevardul Magheru și Bulevardul Iuliu Maniu din București.
Utilizatorii trotinetelor electrice trebuie să aibă cel puțin 14 ani, iar cei care au între 14 și 16 ani trebuie să poarte în mod obligatoriu cască de protecție. În cazul nerespectării acestor reguli, utilizatorii trotinetelor electrice vor fi sancționați cu amendă cuprinsă între 870 și 1.160 lei, conform clasei a III-a de sancțiuni din Codul Rutier.
Proiectul va rămâne în dezbatere publică până în 25 ianuarie. MAI susține că între 2016 și 2019 utilizatorii de trotinete au fost implicați în 192 de accidente, care au avut ca rezultat un deces, 37 de răniți grav și 156 de răniți ușor.
În vara anului trecut, în Parlament a apărut un alt proiect de lege pentru trotinetele electrice, însă acesta nu a fost încă dezbătut și votat.
Popularitatea trotinetelor electrice este în creștere semnificativă în România, în special în București. Pe piața locală există deja o serie de furnizori care au intrat pe acest segment, iar printre ei se numără Lime, Flow, Wolf-e sau Bolt.
Pan la urma se vor interzice pana si rolele si skateboard-urile dupa cum gandesc uni.... Ce rost mai are sa cumperi o trotineta care nu e chiar asa ieftina .....si sa no poti folosi in 80% din cazuri Pai nu e mai bine de bani aia sa folosesti masina personala si sa poluezi mediul inconjurator?? De ce sa-ti mai pese de mediul inconjurator cand vezi ca uni iti pui bete-n roate chiar si cand vrei sa faci o fapta buna???