Propuneri pentru noua taxă auto: va fi integrată în taxa plătită la ITP sau în impozitul anual pentru mașină

Publicat miercuri, 31.10.2018 11:50 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Guvernul propune ca noua taxă auto să fie integrată în taxa plătită la ITP sau în impozitul anual pentru mașină, iar valoarea acesteia va depinde de capacitatea motorului, norma de poluare și emisiile de dioxid de carbon.

Autoritățile pregătesc de mai multe luni introducerea unei noi taxe auto care va fi plătită începând din cursul anului viitor, însă forma finală nu a fost încă stabilită, mai ales că există mai multe variante.

Publicația Profit a obținut un document oficial în care sunt menționate două variante de plată pentru noua taxa auto, ambele preluate din modelele practicate de alte țări europene. Ambele variante prespun introducerea unei "componente de mediu" în cadrul unor taxe deja existente.

Astfel, prima variantă este ca noua taxă auto să fie integrată în taxa plătită la realizarea Inspecției Tehnice Periodice (ITP) "prin introducerea componentei de mediu la taxarea ITP, în condițiile în care actuala reglementare, deși o include, nu o reglementează distinct și nu aplică principiul poluatorul plătește", se precizează în document.

A doua variantă este integrarea taxei auto în impozitul anual pe mașină prin "introducerea componentei de mediu, aceasta urmând să conțină emisia de CO2, norma de poluare, tipul de combustibil folosit, capacitatea cilindrică și eventual vechimea autovehiculului", se mai precizează în document.

Nu este clar care va fi valoarea noii taxe auto, însă documentul menționează că aceasta va depinde inclusiv de salariul mediu național, ceea ce înseamnă că s-ar putea ajusta periodic, la fel că valoarea amenzilor de circulație.

"La stabilirea valorilor aferente noii măsuri se va ține cont de [...] veniturile medii naționale ale cetățenilor și [...] de respectarea legislaței comunitare în domeniu, în sensul stimulării achiziționării de autovehicule noi, mai puțin poluante, în detrimentul celor vechi, cu grad mare de poluare", se mai precizează în document.

Cert este că valoarea taxei va depinde și de capacitatea cilindrică, norma de poluare și emisiile de CO2.

Via Profit

  • DanG, miercuri, 31.10.2018 12:27

    Eu tot cred ca sa ai masina in Romania te costa mult prea putin, de cand s-a scos taxa auto s-a umplut tara de jafuri, vad familii care desi au doua masini si-o cumpara si pe a treia, ca doar nu ii costa mare lucru. Si toate 3 sunt masini mai vechi de 10 ani. Cine are 1000 de Euro, fuga in Germania sau pe targ la cumparat de cotete. In Romania masina inca e considerata un fel de membru al familiei, deja nu mai inteleg obsesia noastra pentru o bucata de metal. Le iau ca sa fie acolo.

  • wtf, miercuri, 31.10.2018 12:54

    La cat de mult este folosit autoturismul nu este luat in calcul?

  • aaa, miercuri, 31.10.2018 12:57

    Si emisiile de CO2 conteaza dar trebuie descurajata achizitia si importul de diesel-uri vechi, macar ce e mai vechi de euro 4. Deja se intrece gluma, uitati-va putin pe strazi.Toti spun ca ar face orice pentru copii dar nu se gandesc la ce aer respira prin marile orase, si pentru ce?Doar ca sa economiseasca 10 lei pe luna la combustibil, pentru ca hai sa fim seriosi cati fac minim 30000 de km pe an ca sa justifice un diesel?

  • ACE - Craiova, miercuri, 31.10.2018 14:12

    Stiu pe cineva, in zona centrala a Craiovei, care detine in total 7 sau 8 masini - numai una si una: DACIA berlina - modele vechi si OLTCIT-uri.... Omul spune - cu sinceritate - ca "le-a salvat" ....dar inchipuiti-va ce fac VECINII lui care au o singura masina in familie, cel mult doua .....si dau roata parcarii disperati.... Iarna multi-proprietarul da fuga fuguta sa le curete pe toate repede de zapada proaspata, pe fiecare dintre acestea, la prima ora..... Vecinii sunt pur si simplu DISPERATI.....in parcarea blocului respectiv este ....la propriu DURERE..... Plateste anual impozitul de proprietate auto (80 RON) si vigneta de parcare (40 RON), pentru fiecare dintre acestea.... Dpdv LEGAL nimeni nu prea are ce-i face dar e de groaza toata situatia, in conditiile in care el pur si simplu nu conduce nici macar unul dintre aceste autovehicule....are pentru uzul curent o alta masina.... Voi ce ziceti de situatie ?!

  • eu, miercuri, 31.10.2018 14:55

    @Ace - eu zic ca se mai intampla si accidente… un Molotov scapat catre 4 dintre astea... si la mine pe strada este cimitir de taxiuri abandonate

  • Octavian, miercuri, 31.10.2018 15:21

    Cica sunt scutite de la plata noii taxe auto toate jegurile inmatriculate in Bulgaria sau alte state comunitare.

  • asm, miercuri, 31.10.2018 15:32

    O taxă anuală are o anumită doză de logică. Dar totusi, cel mai logic ar fi să plătești o taxă numită DE MEDIU în funcție de cât combustibil arzi. Adică să fie inclusă în costul combustibilului (la motorină mai mare, iar la benzină mai mică, deoarece diferă și mizeria obținută din arderea celor două). Pe lângă asta, impozitul ar trebui modificat să reflecte nivelul de poluare al mașinii (EURO x). Astfel, pentru aceeași cantitate de benzină consumată, vei plăti în final mai mult dacă ai de exemplu EURO3 decât dacă ai EURO5. Dacă ții mașina doar de bibelou, vei plăti doar componenta de impozit fix. Astfel s-ar încuraja achiziția de mașini cât mai noi și cu consum cât mai mic. Win-win!

  • gică contra(riatu), miercuri, 31.10.2018 16:04

    @wtf - aici e şpilul cu plata taxei la ITP,căci se contorizează rulajul dintre inspecţii, Problema este cum să-i faci pe cei de la serviceuri să lucreze corect !?