PSA Peugeot-Citroen sparge gheața: francezii au publicat consumul real pentru 58 de modele din gamă

Publicat joi, 09.03.2017 13:31 de Bogdan Mirică

Grupul francez Peugeot Citroen a anunțat la Salonul Auto de la Geneva consumul real a 58 dintre modelele sale. El a fost publicat online și poate fi confruntat cu cel al clienților.

Dieselgate a schimbat complet abordarea constructorilor auto, aceștia fiind mult mai atenți și mai transparenți când vine vorba despre comunicarea cifrelor oficiale de consum și emisii. Grupul PSA Peugeot-Citroen este primul care a luat atitudine în acest sens și a dezvoltat o platformă complexă de unde poți afla consumul real al mașinilor Peugeot, Citroen și DS.

Respectând un protocol de testare stabilit de Agenția Franceză de Protecție a Mediului și cea de Transport, PSA a măsurat consumul în condiții de trafic real pentru 58 de modele. Autoritățile au verificat integritatea acestor teste și au certificat rezultatele.

A reieșit astfel un tabel uriaș, cu valori de consum pentru mai bine de 1000 de versiuni ale modelelor din grupul francez. Pentru fiecare model în parte s-au luat în calcul combinațiile de motor și transmisie, la care s-au adăugat nivelurile de echipare, tipul caroseriei și dimensiunile anvelopelor.

Cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, PSA a anunțat și lansarea unei aplicații care nu doar că informează clienții despre consumul real, dar îi și invită să contribuie cu propriul consum la îmbunătățirea valorilor. Clienții sunt invitați să ofere detalii despre consum, ținând cont de numărul pasagerilor din mașină, distanța parcursă, stilul de condus, viteza medie și tipul traseului cotidian.

Aplicația online este valabilă în șase țări: Franța, Germania, Marea Britanie, Italia, Spania și Elveția. Restul Europei va urma în lunile viitoare.

Măsurătorile pentru cele 58 de modele au fost realizate în condiții reale de trafic: 23 de kilometri în mediul urban, 40 de kilometri pe drumuri naționale, și alți 30 de kilometri pe autostradă. În tot acest timp, mașina a funcționat cu climatizarea pornită, cu pasageri și bagaje la bord, pe suprafețe de drum cu înclinare și viraje.

Listele de consum pot fi consultate cu click pe numele mărcii
Citroen
Peugeot
DS

În tabelul de mai jos am exemplificat câteva diferențe de consum ale unor modele reprezentative, reieșite după publicarea consumului real.

MODEL VERSIUNE PUTERE
CONSUM OFICIAL

(litri/100 de km)

CONSUM REAL
(litri/100 de km)
Citroen C3 1.2 benzina 82 CP 4.7 6
Citroen C4 Picasso 1.6 diesel 120 CP 3.4 5.7
Peugeot 208 1.6 diesel 100 CP 3.4 4.7
Peugeot 3008 1.2 benzina 130 CP 5.1 7.1
DS 4 1.6 diesel 120 CP 3.7 5.4
  • Andy, joi, 09.03.2017 13:45

    E pur si simplu wow! La C4 Picasso direfenta e de 67% si vorbim de diesel. Altfel avem diferente de peste 27% in cazul tuturor modelelor din lista, media fiind undeva pe la 40%. Si sa nu uitam ca tabelul se refera la consumul mediu. In oras "distractia" e si mai mare, consumurile fiind in general cu 70-100% mai mari decat cele oficiale. E bine ca publica consumurile reale sau mai apropiate de cele reale. Sper ca toti producatorii sa faca acelasi lucru cat mai repede de anul asta, mai ales ca exista deja directive europene in sensul respectiv.

  • XXL, joi, 09.03.2017 13:54

    23+40+30 = 93 km, abstract, de ce n-au parcurs 100 de km totusi, au mai folosit o regula de 3 simple, la o suta corespunde X, au mai rotunjit umpik, etc etc, Poate ne spune un posesor PSA al vreunui model, ce consum are sa facem o comparatie cu rezultatele

  • Nae, joi, 09.03.2017 14:32

    Daca vreti consum real, verificati spritmonitor.de sau alte aplicatii similare

  • cineva, joi, 09.03.2017 14:48

    Mie mi se pare o treaba ciudata. Vor fi comparate consumurile reale ale masinilor, dar conditiile nu vor fi aceleasi... Adica Peugeot va masura in Franta, Dacia in Romania, si asa mai departe. Nu stiu cat de comparabile vor mai fi consumurile astea si cat vor mai servi celor care vor sa se hotarasca asupra marii pe care vor sa o cumpere... Macar inainte stiam ca respectivele conditii sunt identice, chiar daca erau obtinute in laborator.

  • cineva, joi, 09.03.2017 14:51

    Erata: asupra marcii pe care vor sa o cumpere.

  • unckle, joi, 09.03.2017 14:57

    mare chestie .. aflam ca in laborator consumurile inregistrate sunt mai mici. ... mai mult, consumul din laborator se face pe un ciclu ce simuleaza ceva diferit de ce au ei in aceste masuratori ... nici macar nu se poate face o comparatie corecta. Sa punem botul la marketing, ca suntem romani si plecam pe fenta imediat ce ea apare.

  • Alex, joi, 09.03.2017 16:21

    @Nae E site nemtesc si tin cu ai lor Alfa Romeo 159 150cp diesel imi zice consum 7.2 - 7.9 mediu, real la mine e 6-6.5 mediu Volkswagin* Golf 7 148cp diesel imi zice consum 4.2 mediu. Sora mea cu Golf 6 105 diesel de abia scoate 5 mediu si astia viseaza 4.2... Mintim ca golanii dar nici chiar asa

  • gogu, joi, 09.03.2017 16:23

    Calcularea consumului real este o utopie, el se poate constata doar la pompa, deoarece realitatea unuia este diferita de realitatea altuia. Poate unul conduce linistit, iar altul o tine numai in accelerari si frane bruste. Care e consumul real dintre cele obtinute de cei doi? Sau unul are anvelope dezumflate si altul prea umflate. Care e consumul real dintre cele doua? Sau unul conduce in Bucuresti si altul într-un oras mult mai linistit. Care este consumul urban real dintre cele doua? Unul merge 60 km intre Bucuresti si Ploiesti miercurea, iar altul tot 60 km, dar intre Breaza si Brasov, sambata. Care este consumul extraurban real dintre cele doua? Conditiile diferite (temperatura, umiditate, vantul, starea asfaltului, calitatea anvelopelor, greutatea pasagerilor si bagajelor) influenteaza mai mult sau mai putin consumul. Asa ca un consum real calculat este o idiotenie. Masinile trebuie testate in laborator, sau unde vor ei, dar in aceleasi conditii standardizate, si sa se spuna clar ca acela este consumul minim care se poate obtine, in conditii ideale.

  • Alex, joi, 09.03.2017 16:24

    150cp nu 148* la Golf

  • joker, joi, 09.03.2017 18:22

    jos palaria pentru PSA,asa ceva trebuia sa publice toti constructori de mai demult

  • @XXL, joi, 09.03.2017 19:27

    La un Citroen C1 2007 de 68CP scot in medie 6-6.7 in functie de mers (cu turatie pana in zona rosie si aer conditionat pornit). Nu are computer de bord, desi e varianta "full" (luat de nou). Am facut doar regula de 3 simpla si niciodata foarte "la sange", dar repet un 6-6,7l/100km. Pe linkul de mai sus, la noul citroen C1 arata 5,9l, deci eu spun ca e destul de corecta informatia de pe site.

  • @XXL, joi, 09.03.2017 19:41

    Revin. Am vizitat si linkul pt Peugeot. Exista si Peugeot 108 care e identic cu Citroen C1, doar fata difera. La acelasi motor de 68 CP (care apropo e facut de Toyota) am facut calculul in functie de criteriile pe care le pun ei la dispozitie si mi-a aratat 6,2-6,4l/100km (am facut 2 variante de situatii). Deci imi confirma ca datele furnizate de grupul PSA sunt 99% reale. Chiar eram si eu curios daca datele reale de consum corespund cu ce am obtinut eu in realitate. Acum chiar stau linistit. Astept si grupul VW-Audi, sa verific si la cealalta masina ;-)

  • vert, joi, 09.03.2017 20:12

    Stie cineva consumul real la un Renault Clio Symbol prima generatie, cu motor diesel? Multumesc

  • S, joi, 09.03.2017 20:25

    Cand ziceau proprietarii de 1.9tdi ca au consum mic nu ii credeam, ziceam: "uite ca aia au consum de 3.4-4%" ... :)))))))))))

  • PSA, joi, 09.03.2017 22:29

    in 5 ani o sa auda si romanii de PSA, Peugeot-Citroen-DS. Momentan generatia cu passat b5.5 si golf 4 nu au reusit toti sa isi ia passaturi si golfuri noi ca sa se convinga de fiabilitatea masinilor nemtesti, iar cei care au facut-o trec deja la hyundai, peugeot, nissan etc. marci care nu spun nimic dar sunt facute sa reziste sa reziste sa reziste...chiar daca mai troncane un greieras ici colo...cand le dai cheie ai si plecat fara discutie. Haide, va incurajez sa va vindeti passaturile alea tancuri din 2001 cat mai repede si sa luati noile senzatii de la vag. Cand cineva cu vw-seat-skoda rade de masina voastra, nu trebuie decat sa le doriti din suflet sa isi permita sa isi ia un model mai nou de vw. Atata tot. Sunati-i pe urma dupa 1 an sa ii intrebati ce fac si spuneti-le cati greierasi aveti si cate zeci de mii de km ati facut in perioada asta fara nici o problema majora! hahaha :))))

  • ignis, vineri, 10.03.2017 09:34

    http://www.peugeot.fr/marque-et-technologie/politique-environnementale/consommations-a-l-usage.html Intrați pe linkuri și o să vedeți că există aplicație, care calculează consumul pentru fiecare model, în funcție de km făcuți pe zi, de nr. de deplasări pe zi, traseu, locație, stil de condus, încărcare mașină etc. Interesant. Am intrat pe Pugeot 3008 diesel (1,6 BlueHDi - 120 cp) și mi-a dat mers preponderent urban (deplasare la muncă și înapoi) - 7,2 l/100 km. Consommation moyenne estimée en fonction de votre usage - 7,2 L / 100 Km. La Peugeot 308 diesel (1,6 BlueHDi - 120 cp) Consommation moyenne estimée en usage réel - 4,8L / 100 Km Consommation moyenne estimée en fonction de votre usage - 5,8 L / 100 Km. Deci algoritmul mi-a mai adăugat un 1 litru /100 km în funcție de parametri menționați. Foarte bună aplicația. Bravo PSA.

  • @PSA, vineri, 10.03.2017 10:25

    da da da, exact cum zici, coafiura rezista....:)))))

  • djri, sâmbătă, 11.03.2017 16:53

    Pot sa dai si eu un consum la un peugeot 308 1.6 hdi,achizitionat de nou in 2010..mentionez ca aceste consumuri sint foarte relative ele depinzind de multi factori cum ar fi stilul de condus,greutatea(al meu model are 1380kg gol),temperatura de afara,anvelope si nu in ultimul rind CALIATEA MOTORINEI,care la noi in oras e execrabila,aglomeratie etc...in oras (locuiesc intr un oras care are 5km de la un capat la altul)daca e vara si merg atent cam 5l/100km fara clima,daca imi bat jocde ea cam 7.5 cu clima(aici se includ demaraje aiurea si frine cu scirtiieli)...mers drum intins(ultimul consum facut la pompa petrosani-tulcea) 4.8l/100km cu clima pornita,bagaje si 3 pasageri,ritm alert+1 bucamenda pt uitarea de rovinieta..nu am incredere in consumurile afisate de cb,difera f mult de consumul la pompa,cam cu 30-40%..acum cosumuri iarna:daca afara sint intre -25 si -15 undeva la 10l/100 in oras(datorita drumurilor scurte motorul nu are timp sa se incalzeasca),afara undeva la 7,5%...i-am facut si un consum pe autostrada la vit max,dar n-am sa vb de el aici.. In fine, concluzia este ca merita dieselul in fata benzinei(mai detin un auto cu motor de1.2 benzina ,un opel care are consumuri mari pt un motor asa mic si nu ofera ce ofera psa ul..8.5l% oras si 7 afara ,fara ac si cu cutie automata)dpdv al consumului si cheltuielilor ...eu rulez undeva la 25-30000an..acum dpdv al noxelo D-zeu cu mila ,eu cred ca sint la fel de poluante amindoua si feeling-ul la volan e mult in favoare dieselului

  • djri, sâmbătă, 11.03.2017 17:02

    @gogu-ai facut cea mai pertinenta observatie de aici

  • mihai, sâmbătă, 18.03.2017 21:57

    citroen elysee consum urban 6.1-6.2 extraurban nu merge sub 4.4

  • Claudiu, miercuri, 22.03.2017 15:18

    Mie, cu un Opel Astra G, 2008, după un an de introdus date în aplicația Fuelio (fuel.io - pt Android), îmi dă un consum de 5,4 l / 100 km (diesel) - cu variații în funcție de temperatură, AC, schimb ulei, combustibil, cauciucuri umflate etc. Variații între: - 4,47 (drum drept, liber, luna mai, fără AC, doar șofer) și - 6,24 (trecut 2 munți, august, AC pornit, aglomerat, mașină plină ochi - mă mutam, bagaje inclusiv la pasager). Urmăresc mereu (la trecerea de la iarnă la vară și invers, plus înainte de un drum lung) ca roțile să aibă 2,2 bar. Turația motorului o țin între 1800-2000. Motorină normală. Schimb uleiul odată pe an (cam tot atunci se fac 10.000 km). Folosesc AC când e nevoie. Folosesc mereu frâna de motor (nu-mi dau seama dacă contează și la consum).