Qoros 3 Hatch - al doilea model al chinezilor va rivaliza cu Volkswagen Golf

Publicat miercuri, 15.01.2014 13:22 de Bogdan Mirică

Brandul chinezesc Qoros vine cu o nouă premieră în luna martie, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva. Este vorba despre Qoros 3 Hatch, al doilea model al brandului, o compactă cu cinci uşi de talia lui Volkswagen Golf.

În urmă cu numai un an de zile, Salonul Auto de la Geneva era martorul naşterii unui nou brand auto, venit tocmai din îndepărtata China. Este vorba despre Qoros, brandul asiatic care îşi propune să schimbe mentalitatea europeană privind fiabilitatea şi fragilitatea produselor auto chinezeşti.

Qoros 3 Sedan - primul automobil al chinezilor vine la Geneva

În martie 2013 brandul propunea publicului larg primul model din istoria sa relativ recentă: Qoros 3 Sedan. Modelul avea să se bucure de un an excelent, fiind declarat cea mai sigură maşină în cadrul testelor EuroNCAP 2013. Sfârşitul anului marca livrarea primului automobil Qoros unui client din Shanghai.

Al doilea model Qoros la Geneva

Chinezii continuă procesul de construcţie a unei game complete cu un nou model. Acesta se va numi Qoros 3 Hatch şi, după cum o spune şi numele, va fi un derivat de caroserie al actualului 3 Sedan. Debutul său a fost anunţat tot pentru Salonul Auto de la Geneva.

Compacta cu cinci uşi se inspiră masiv din fratele său în trei volume, fiind dezvoltat pe aceeaşi platformă modulară. Cum era şi normal, Qoros 3 Hatch vine cu o lungime mai mică cu 177 de mm, însă păstrează acelaşi ampatament, lăţime şi înălţime. Designul general se modifică în partea posterioară, unde avem un ultim rând de montanţi diferit, un hayon şi blocuri optice redesenate.

La nivel frontal nu se schimbă foarte multe aspecte. Cu toate acestea, Qoros a ţinut să ofere o grilă şi un spoiler uşor revizuite, precum şi noi proiectoare de ceaţă.

Ecran de 8 inch oferit în standard

Interiorul păstrează designul şi calitatea fratelui sedan, însă poate permite noi combinaţii de materiale şi culori pentru tapiţerie. Ca şi sedanul, noul Qoros 3 Hatch va fi echipat în standard cu ecranul tactil de 8 inch, care deserveşte funcţiile sistemului multimedia Qoros MMH. Volkswagen oferă un ecran tactil de 8 inch pentru actualul Golf doar în lista de opţionale. Tehnologia asiaticilor permite servicii de conectivitate 3G, monitorizarea vehiculului, acces la reţelele sociale şi navigaţie.

Propulsia va fi asigurată de acelaşi motor pe benzină de 1.6 litri întâlnit şi pe 3 Sedan. Unitatea vine fie aspirată normal, fie supraalimentată, alături de o cutie manuală cu şase rapoarte sau una automată cu dublu-ambreiaj.

Producţia sa va fi asigurată de aceeaşi uzină din Changshu, China, pe linia de asamblare care dă naştere deja fratelui Qoros 3 Sedan.

Cum a luat naştere brandul Qoros

Brandul Qoros a luat fiinţă în 2007 ca un joint-venture între Israel Corporation şi producătorul chinez de automobile Chery. La început s-a numit Chery Quantum Automotive Corporation, numele de Qoros fiind folosit pentru prima dată în noiembrie 2011. Numele este unul inventat prin alăturarea literei Q de latinescul „Chorus”. Litera Q vine de la englezescul „quality”, tradus în româneşte „calitate”, în vreme ce corul grecesc vine să sublinieze vocea colectivă, alăturarea mai multor naţionalităţi, simbioză culturală.

Investiţia iniţială a celor doi parteneri a fost estimată la 1.5 miliarde de dolari şi a vizat, printre altele, aducerea de personal cu experienţă în branşele celor mai importanţi constructori auto din Europa.

  • mog, miercuri, 15.01.2014 13:43

    ati si gasit cu ce sa comparati, cu golf, pe care inca nu`l ajunge nimeni la vanzari si e cam si cel mai scump model de volum in clasa asta. cred ca ar fi fost mai realist sa comparati cu kia ceed, i30 sau megane, cam astea sunt cele mai ieftine hatchuri.

  • BaditzaEx, miercuri, 15.01.2014 14:00

    imi pare rau dar pe mine numele ma duce cu gandul la partea dorsala :-)) sa vezi la caterinca la baietii de cartier ... asa cum, atunci cand vad un Bemwheu si zic ca e pi..a de masina ( in sensul pozitiv ) de asta vor zice...ca e un ku. =))

  • vianu, miercuri, 15.01.2014 14:21

    ma uit la masina asta si am parca un deja-vu; nimic original nimic, iesit din comun daca te uiti atent gasesti la ea orice linie muchie sau umbra de pe orice alta masina europeana. Cu toate astea e...originala. :) alaturarea cu Golf o fac mai toti in vest, toti spera sa apara un concurent de nivelul germanei atat timp cat ceilalti oricat s-ar chinui.....

  • Scorpionul.negru, miercuri, 15.01.2014 15:23

    Nu stiu daca e mai bun ca Golf, dar un lucru este cert ! Arata mult mai bine ca el !! Cel putin eu asa o vad.

  • Radu, miercuri, 15.01.2014 15:33

    Din punctul meu de vedere sa fie cat mai mare concurenta. Daca ameninta chinezii ( si la ce forta economica sunt acum ) si o vor face, europenii si americanii vor trebui sa inoveze sa aiba masini cu pret calitate extrem de bun iar in final beneficiarul fiind CONSUMATORUL, lucru care nu poate decat sa ma bucure.

  • @scorpionul.negru, miercuri, 15.01.2014 16:12

    dar ce masina din clasa compacta nu arata mai bine decat golful?eu nu gasesc

  • @ @scorpionul.negru, miercuri, 15.01.2014 16:28

    Atunci de ce se vinde in Europa de doua ori mai bine decat urmatoarea masina de clasa compacta in clasamentul vanzarilor ? In 2013 VW Golf a fost aleasa World Car Of the Year insa cel mai important premiu a fost Car Of the Year 2013 in Japonia ! Singura masina straina care a castigat vreodata acest premiu in Japonia . Revenind la acest Qoros 3 Hatch, va "fura" fara indoiala din clientii codaselor din clasa compacta in special pe cei ai lui Fiat Bravo mai ales ca Fiat a declarat ca nu va avea urmas si ca in 2015-2016 va iesi din productie . Si Dacia are trebui sa priveasca serios amenintarea Qoros mai ales ca vine la preturi similare si in plus are 5 stele EuroNcap ceea ce niciun model Dacia nu are in prezent .

  • Dacia Plant, miercuri, 15.01.2014 17:22

    Sa fim seriosi acuma. Golful este o masina aproape perfecta, cu forme bine definite care nu iese in evidenta si nu sunt fan golf. Cum sa comparati quros asta cu golful ? Inca nu l-au ajuns rivalii care tot perfectioneaza modelele ( i30, cee'd, megane, astra, 308, etc) si voi credeti ca din prima o sa il ajunga aceasta masina ? Masina e frumoasa si as vrea si eu una, dar depinde ce pret va avea. Eu unul cred ca ar trebui sa fie sub kia si hyundai la gama de pret. Si daca va uitati mai bine puteti observa ce geamuri mici are si ce usa supradimensionata.

  • @@@scorpionul negru, miercuri, 15.01.2014 19:44

    Fiat vinde prost in Romania datorita mentalitatii de TeDeIu a "romanlor". Ok nici in afara nu sta foarte bine dar asta datorita menegemetului foarte prost. Bravo e aceeasi masina din 2007 (din pacate) care inca tine pasul cu piata. Am avut de ales in a-mi cumpara Bravo sau Megane, si dupa ce am facut test cu amandoua am ales Bravo fara drept de apel. Cutia de viteze a "Renoului" era de toata jena, larga si imprecisa, specifica masinilor frantuzesti. Renault vinde bine in Romania datorita marketingului agresiv si a asocierii cu Dacia, majoritatea celor care si-l cumpara au mai strans la bani portofefel ca sa evite Dacia. In rest, masini subtiri rau. Cine stie cu adevarat ce inseamna "Reno" sunt sigur ca imi va da dreptate.

  • @ @@@scorpionul negru, miercuri, 15.01.2014 21:25

    Aici vorbim de piata europeana iar Fiat in Europa practic nu exista in clasa compacta decat marginal . In Italia Fiat Bravo este depasit categoric la vanzari nu numai de liderul clasei compacte VW Golf ce ocupa prima pozitie dar si de Alfa Romeo Giulieta si Ford Focus . Vezi vanzarile din Franta in 2013 si vei vedea ca VW Golf a terminat in fata lui C4 care nu se poate numi un model vechi . Sunt de-a dreptul hilare afirmatiile celor ca tine care afirma ca VW se vinde bine doar in Germania si Romania . La nivel european Germania reprezinta sub 40 % din vanzarile marcii VW, altfel sub nicio forma marca VW ( marca VW si nu grupul ) ajungea sa vanda mai mult in Europa decat al doilea grup european si anume PSA .

  • mm, joi, 16.01.2014 07:36

    inca o tehnica de manipulare a pietii prin stabilirea unui produs ca etalon si uite asa se construiesc mituri in jurul unor nume fara a avea ceva in comun cu realitatea, este ca si cum ai spune ca daca McDonald s vinde cel mai bine fac si cel mai bun hamburger. p.s. nu neg valoarea golfului, dar i se acorda o prea mare importanta, motiv pentru care se vinde cu cateva mii mai scump decat face.

  • Mihnea, joi, 16.01.2014 10:36

    mm, exact asa mi se pare si mie.golf e masina ok, dar muult supraevaluata..si nu inteleg de ce e etalon..ca o cumpara multi in europa? multi l-au votat pe ponta, nu inseamna ca ponta e bun.

  • @ Mihnea, joi, 16.01.2014 11:31

    De ce a ajuns sa fie cumparata de multi in Europa ( subliniez Europa si nu numai Germania si Romania ) ? Oare nu pentru ca facand un bilant intre calitatile si defectele ei la final cumparatorul realizeaza ca in clasa compacta in Europa VW Golf este cea mai buna varianta ? VW Golf domina clasa din 1974 iar aceasta dominatie se va accentua si mai mult in viitor in Europa . Foarte curand Italia nu va mai avea reprezentanti in clasa compacta ( Fiat Bravo si Lancia Delta s-a confirmat ca nu vor mai avea urmasi si cel mai probabil nici Alfa Romeo nu va mai avea reprezentant in clasa compacta dupa noua strategie a lui Marchionne ), catre cine crezi ca se vor indrepta majoritatea italienilor dornici de o compacta tinand cont ca si in prezent VW Golf este numarul 1 in Italia in clasa compacta ? ACEA a prezentat azi datele finale pe 2013 ( http://www.acea.be/images/uploads/files/20140116_PRPC-FINAL-1312_CORRECTION.pdf ) . VW Group a terminat anul 2013 cu o cota de piata de 25 % ( 1 european din 4 cumpara o masina VW Group ) , urmatorul grup auto pe piata europeana ( PSA ) terminand anul 2013 cu o cota de 11.1 %, mai mica decat cota de piata a marcii VW ce a terminat 2013 cu o cota de piata de 12.5 % . Din moment ce VW are vanzari foarte bune si in tari ca Franta ( in 2013 au fost luni cand a fost cea mai vanduta compacta din Franta ) sau Marea Britanie, inseamna ca pe undeva germanii si-au facut temele mai bine decat concurenta .