RAR a controlat peste 33.000 de mașini în trafic, în primele 6 luni: aproape 50% dintre ele, cu probleme tehnice majore

Publicat marţi, 03.09.2019 14:48 de Paul Cosma

Registrul Auto Român a verificat în trafic peste 33.000 de mașini, în prima jumătate a anului. RAR a descoperit probleme tehnice majore la aproape 50% dintre ele, în timp ce peste 1.700 de vehicule prezentau pericol iminent de accident.

Registrul Auto Român a prezentat marți rezultatele controalelor efectuate în traficul din toată țara, în primele 6 luni din 2019. Autoritatea a verificat 33.508 de vehicule și a descoperit deficiențe tehnice majore și/ sau periculoase la 15.235 dintre acestea (circa 45% din total), care au fost declarate neconforme.

 “Cele mai des întâlnite deficienţe tehnice au fost la instalaţia electrică de iluminare şi semnalizare (26.73%), emisii poluante (21%), punţi, jante, anvelope şi suspensie (11.56%), vizibilitate (12%) precum şi la sistemele de frânare (4%) şi direcţie (1.5%). Aproximativ două procente dintre vehicule prezentau probleme legate de inspecţia tehnică periodică (ITP fals, expirat sau anulat)”, a precizat RAR.

În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, în prima jumătate a anului 2019 au fost aplicate aproape 11.000 de amenzi contravenţionale şi au fost retrase 8.689 de certificate de înmatriculare.

În plus, RAR a anunţat că peste 1.700 de vehicule verificate prezentau pericol iminent de accident.

Via News.ro

  • Green_Alex, marţi, 03.09.2019 14:50

    Aceasta stire se repeta oarecum anual cu aceleasi rezultate...nici unul.

  • Ics, marţi, 03.09.2019 14:54

    Nu cred ca se mira nimeni. Cine circula prin tara, si nu numai, poate singur sa traga niste concluzii: -Tot a patra masina are ba un bec ars ba un far pe faza lunga. - Tot a 5-a masina fumega. La acceleratii unele te baga in ceata si in cancer. - multe masini cu numere rosii si pe trailere care nu au trecut probabil Tüv-ul netesc dar, printr-un miracol, reusesc sa treaca ITP-ul in tara.

  • geoS, marţi, 03.09.2019 16:45

    @ics Astia de la RAR nu sunt oare platiti tot din banii nostrii ? Ar trebui sa rapoteze si ce masuri au luat contra atelierelor care au eliberat ITP pe baza de spaga:restul este treaba Politiei

  • Robotzelu, marţi, 03.09.2019 20:08

    Asta ar fi cea mai bună măsură pentru reducerea poluării și a traficului. Cine nu trece ITP-ul (de obicei, o mașină de 15 ani are șanse mai mici să treacă decât una de 5 ani), să nu mai circule cu mașina respectivă. Fără șpagă, fără prieteni, rude, cunoștințe. Nu, nu. ITP pe bune și se rezolvă problema. Cazanele se vor tria de la sine și vor fi eliminate. Adică mai puțină poluare, mai multă siguranță pe străzi (nu mai circulă toți cu mașini ruginite, cu găuri de intră 3 pisici gestante și așa mai departe)...

  • DanG, marţi, 03.09.2019 20:32

    Vă dați seama că dacă ăștia de la Rar și-ar face treaba cum trebuie nu am mai avea atâtea probleme în trafic pentru că în mod normal jumătate din mașini nu ar avea ce căuta pe drum.

  • Edikkk, marţi, 03.09.2019 20:57

    Bravo RAR !

  • LoL, marţi, 03.09.2019 20:57

    Felicitari. Da' cine oare le-a dat ITPul? Si cum?

  • Marin, marţi, 03.09.2019 21:54

    Specialistii de la RAR trebuie sa trimita organelor de politie o lista cu firmele care au eliberat ITP-ul pentru autovehiculele neconforme. Urmeaza cercetarea penala a administratorilor firmelor in cauza sau, cel putin, ridicarea licentei acestor firme. Astfel vom circula in mai mare siguranta pe strazile si soselele patriei.

  • noname00, miercuri, 04.09.2019 17:16

    Anul trecut s-a introdus o lege ca ITP-ul pentru masini mai vechi de 10 ani sa se faca anual. Mi-ar placea ca o data la 2-3 ani verificarea tehnica sa fie facuta la un centru RAR, eventual fara spaga. Si asta de la posesorul a doua masini mai vechi de 10 ani :)) Pe de o parte vreau ca masinile poluante si nesigue sa fie scoase din circulatie, dar vreau sa existe si posibilitatea de a mentine in circulatie o masina veche care este bine intretinuta.