Război total la Mercedes: Hamilton a câştigat în Austria după un acroşaj în ultimul tur cu Rosberg!

Publicat duminică, 03.07.2016 16:25 de Daniel Popescu

Lewis Hamilton a obţinut victoria în cursa din Austria după ce l-a depăşit în ultimul tur pe Nico Rosberg, iar cei doi s-au acroşat câteva secunde mai târziu şi au provocat retrogradarea germanului pe locul 4.

Marele Premiu al Austriei a fost încă o dată o afacere între cei doi piloţi ai echipei Mercedes, după un abandon prematur suferit de Sebastian Vettel. Hamilton a profitat din plin de pole position-ul obţinut sâmbătă şi şi-a păstrat prima poziţie la start în faţa lui Jenson Button şi Kimi Raikkonen, însă adevăratul câştigător al primului stint a fost Nico Rosberg.

Plecat doar de pe locul 6 după retrogradarea suferită pentru înlocuirea cutiei de viteze, germanul a progresat până pe 4 după depăşirile succesive efectuate asupra lui Daniel Ricciardo şi Nico Hulkenberg. Pilotul echipei Mercedes a intrat rapid la boxe pentru un set de pneuri soft, iar la revenirea pe circuit a fost cu una până la două secunde mai rapid decât coechipierul său. Viteza mai bună i-a permis lui Rosberg să ajungă pe prima poziţie şi să rămână acolo inclusiv după oprirea la boxe efectuată de Hamilton. Acest lucru a fost însă posibil şi datorită unei probleme la schimbarea pneului stânga-spate.

Cursa părea astfel că se îndreaptă spre o victorie a lui Rosberg, însă incertitudinea a apărut aproape de jumătatea rundei, când Sebastian Vettel a fost nevoit să abandoneze în urma unei pene de cauciuc. Plecat doar de pe locul al nouălea după o penalizare de 5 poziţii pe grila de start, Vettel a preferat să rămână pe circuit mai mult decât rivalii săi, în speranţa unei strategii câştigătoare, însă pneul dreapta-spate a cedat. Pirelli a anunţat ulterior că până a fost provocată şi de unele resturi prezente pe circuit.

Abandonul lui Vettel a declanşat intrarea Safety Car-ului pe circuit, iar Rosberg şi-a văzut practic redus la zero avansul în faţa lui Hamilton, cu Vertappen, Ricciardo şi Raikkonen pe următoarele două poziţii. Totuşi, reluarea cursei din turul 29 nu a produs nicio schimbare în top 5 până în turul 55, astfel că ordinea a rămas Rosberg, Hamilton, Verstappen, Ricciardo şi Raikkonen. Rosberg a ieşit uşor în decor pe o bandă suplimentară de asfalt, a avut o bucată de deflector ruptă pe partea stângă a monopostului, însă a rămas în faţa lui Hamilton.

Cei doi piloţi au intrat succesiv la boxe pentru a doua schimbare de pneuri în tururile 55-56, însă Hamilton a optat pentru cauciucuri soft şi s-a arătat surprins că Rosberg a trecut pe pneuri supersoft. Intrările celor doi i-au permis lui Verstappen să urce temporar pe prima poziţie, însă ambii piloţi Mercedes l-au depăşit ulterior pe olandez.

Cursa se îndrepta spre o victorie a lui Rosberg, însă Hamilton a iniţiat un atac decisiv în ultimul tur, l-a depăşit pe german, însă acesta din urmă nu s-a dat bătut. Cei doi s-au acroşat de două ori, iar în urma celui de-al doilea impact Rosberg a suferit o defecţiune la aripa faţă în urma căreia Hamilton a devenit lider şi a câştigat cursa.

Verstappen şi Raikkonen (care între timp îl depăşise pe Ricciardo) au profitat de situaţie pentru a termina pe locurile 2 şi 3, în timp ce Rosberg a reuşit să treacă cu greu linia de sosire pe locul 4. McLaren a obţinut locul 5 prin Button în faţa lui Romain Grosjean (Haas), Carlos Sainz (Toro Rosso) şi Valtteri Bottas (Williams), în timp ce ultimul punct i-a revenit lui Pascal Wehrlein, care a obţinut astfel primul punct pentru Manor. 

Austria - Rezultate cursă:

  • Bogdan, duminică, 03.07.2016 16:35

    Ferrari este repetenta in departamentul strategic ... I-au compromis cursa lui Raikkonen, care le-a dat peste nas cu pozitia obtinuta azi. Foarte buna cursa lui Button. Ma bucur foarte tare pentru el. Verstapen a mers din nou excelent si a facut o cursa solida. Lui Hamilton, astazi, i s-a terminat norocul.

  • Hakkinen, duminică, 03.07.2016 16:38

    Toto Wolf, Niki Lauda si alti nemti de la Mercedes sa-si taie venele...au incercat prin strategie sa-i strice cursa lui Lewis si sa-l aduca pe neamtul lor in fata...pai cum sa-l tii pe lewis pe US 20 de tururi pana se fac opinci? aaa, ca sa aiba timp Nico sa recupereze...si la ultimul stint, cand Lewis trebuia sa intre in urma lui Nico, il cheama primul ,lui ii dau softuri uzate si lui Nico supersofturi noi...wtf? noroc cu spiritul de racer al lui Lewis....da, nemtii pot sa-l huiduie pe podium cat vor

  • schumi31, duminică, 03.07.2016 16:41

    Desi nu sunt fan Mercedes Rosberg merita sa castige cursa iar Hamilton este cel mai las pilot ever !!!!

  • ZZZ, duminică, 03.07.2016 16:43

    Frumoasa cursa.. Nico Rosberg e investigat pentru provocarea un incident care putea sa fie evitat (omnicorse)

  • ~, duminică, 03.07.2016 16:43

    Bai ce JEG e Hamilton!!! Congrats pentru Verstapen si Kimi. Pacat ptr Ferrari care sta extrem de prost la capitolul strategie.

  • shark, duminică, 03.07.2016 16:44

    VINA LUI RASBERG 100%.....ati vazut pe cine sustine Totto Wolf......facea crize ca favoritul lui ;Rosberg nu este in stare sa isi controleze emotiile!!! sper ca Hamilton sa ajunga colegul lui Vettel la ferrafi !!!

  • ZZZ, duminică, 03.07.2016 16:45

    @ Schumi31-- Eu cred ca tu ai vazut o alta cursa..Rosberg a profitat de safety car pentru a ajunge pe primul loc dupa ce Hamilton dominase cursa..

  • Hami, duminică, 03.07.2016 16:46

    Ochi pentru ochi si dinte pentru dinte! Bravo Hamilton, chiar daca ti-ai semnat sentinta, neamtul a simtit pe pielea lui cum este sa fii macelarit cu toate ca el a inceput macelul cand a fost depasit nu si-a mai respectat trasa si a lovit miseleste. Good job Hami, good job!

  • Bogdan, duminică, 03.07.2016 16:46

    Imi i-a capul foc. As zice ca a fost in regula ca Hamilton sa incerce sa il depaseasca pe Nico. La fel, Nico a avut tot dreptul ca isi apere pozitia. Dar nu pot sa zic cine a gresit pana nu vad reluarile. In momentul asta Hamilton, pe podium fiind, tocmai este huiduit copios in Austria.

  • FanF1, duminică, 03.07.2016 16:47

    Spectaculoasa cursa (in special prima jumatate). Cat despre podium: cel mai mult ma bucur pentru Verstapen care-mi "face cu ochiul" cursa de cursa.

  • @~, duminică, 03.07.2016 16:49

    De ce e jeg? pt ca handicapatul de rosberg pe supersofturi noi nu-I poate tine piept lui Lewis cu softuri uzate? bullshit...apropos, Nico e sub investigatie

  • Alex, duminică, 03.07.2016 16:49

    Raikkonen trebuia sa iasa pe 2, i-au tinut prea mult timp si p[e el si pe Vettel in primul stint...Vettel avea sanse la victorie sau macar la locul; 2, prea mult ghinion. Ma bucur pentru Button, le-a dat o palma celor de la Mclaren care nu il mai vor anul viitor. Exact ce am spus de la inceputul sezonului, Robserg trebuie sa iasa titlul anul acesta prin orice mijloace, se vede clar ca ca echipa tine cu el. Pai o luam cu inceputul, Ham a vrut o singura oprire la boxe, la primul schimb, mecanicii isi fac "treaba"", il tin 3-4 secunde in plus la boxe. 2, il baga la boxe pe Hamilton, de ce? Avea cauciucuri bune, Verstappen a schimbat inaintea lui Hamilton si a mers cu anvelopele 60 de tururi. 3, ii schimba caucciuruile lui Hami, mai erau 20 de tururi si ii pune softuri, wtf, e o gluma??? 3, iar il fac mecanicii laboxe, iar 4 secunde la o roata, serios????? 4, domnul Rosiberge iese cu supersofturi, ce cum , de ce??? 5, nesimitre curata din pareta lui Rosberg, Hami il fereste si ramane pe exterior, jegosul de Nico ca nu ii pot spune altfel, trage stanga sa ils coata pe Hami, de ce??? Urma linoa dreapta de la egal la egal, esti bun, ramai in fata, nu, te depaseste coechipierul. 7, ati vazut reactia lui Toto???Clar, ce vreti mai mult??? 8, publicul din Austria...de toata jena, adica nsimtitul ala il loveste pe Hami9lton si il huiduti tot pe Hami? Rosberg necesita penalizare dar cum sunt in aceeasi echipa, echipa lor nu va face recurs si scapa basma curata Nico.

  • alex @~, duminică, 03.07.2016 16:50

    Bai nuca! Tu la ce faza te-ai uitat? Este vina lui Nico.

  • Bogdan, duminică, 03.07.2016 16:51

    Pfa ... astia de la Sky i-au pus niste intrebari extrem de incomode lui Toto. Omul, insa, s-a abtinut sa dea vreun verdict. Pe de alta parte cica Nico este investigat pentru producerea accidentului.

  • Emi, duminică, 03.07.2016 16:52

    Buna analiza Alex. Total de acord cu cele spuse.

  • Alex@Bogdan, duminică, 03.07.2016 16:53

    Da, asa este, Nico este investigat dar scapa basma curata ca echipa nu va face recurs:)

  • ZZZ, duminică, 03.07.2016 16:53

    ,,Niki Lauda and Toto Wolff have both cited brake-by-wire problems on Nico Rosberg's car, but neither absolved him of blame for that Turn Two collision in any case.''

  • shark, duminică, 03.07.2016 16:54

    @ALEX.......ai nota 10 !!!

  • ALex@Shark, duminică, 03.07.2016 16:54

    Multam!:))

  • Penibilii de la Mercedes, duminică, 03.07.2016 16:56

    De a fost chemat Hamilton cu cauciucuri mai proaspete sa schimbe inaintea lui Rosberg? de ce nu a optat echipa pentru aceleasi cauciucuri? de ce se chinuiau sa al intarzie si la schimb? Pentru ca rosberg trebuia sa castige cu orice pret... Ps. Depasirea lui Ham clar neregulamentare,dar cine nu ar fi facut asa in locul lui?Toate cartile pe rosberg...PENIBILI

  • Bogdan, duminică, 03.07.2016 16:56

    Hamilton, team radio, dupa ce el pune softuri la ultimul schimb, iar Rossberg (care nu mai avea un set de softuri disponibile) pune supersofturi: De ce i-ati dat lui Supersofturi?! Strategic vorbind, Nico trebuia sa il lase sa treaca, ca nu aici se decidea campionatul si oricum el avea cauciucurile terminate. Dar cred ca e si el cu capsa pusa pentru fazele pe care i le-a facul Hamilton pana acum, sezonul asta.

  • ZZZ, duminică, 03.07.2016 17:02

    On the differing strategies, he said (Toto Wolf) "We were on a one-stop with Lewis, we thought that is the better strategy, because he was the car leading and by our calculations that was the strategy that would have won him the race. "It turned out that it was too marginal, so we needed to convert onto a two-stop and that brought him out behind Nico. Unfortunate, but that's racing."

  • pif666, duminică, 03.07.2016 17:03

    exact cum a spus in ultimul interviu rosberg: data viitoare stiu ce am de facut (se referea la urmatorul duel roata la roata cu lewis). si asta a si facut: a tras stanga intentionat ca sa il scoata afara pe lewis,numai ca tontul nu a calculat ca intra cu aripa fata sub monopostul lui hamilton si iese mai sifonat el. in fine ...putea sa iasa amandoi in decor si sa abandoneze. de asta trebuia sa functioneze ordinele de echipe.toata lumea din exterior sunt impotriva lor,dar daca am investi si noi 500 de milioane anual in f1,am intelege ca nu poti accepta asemenea tampeni intre piloti tai. ai platesti sa iti aduca campionatul la constructori si pilot,si sa recuperezi bani de la eclestone,si nu sa faci show pe burta goala. daca 1 an nu castiga nimic,au gaura de minim 200 milioane mercedes !!! trebuie lasati sa concureze intre ei,dar regula nr1 : nu ai voie sub nici o forma sa te atingi ! si punct

  • klausnake, duminică, 03.07.2016 17:08

    Urat ceea ce a facut azi,echipa Mercedes cu pilotii lor! Inteleg ca il vor neaparat campion pe Rosberg,care dupa parerea mea e cel mai prost pilot,ever,ce s-a batut vreodata pentru titlul mondial (poate doar Massa e mai prost ca el);iar gestul facut de Hamilton,mie unul nu imi pare deloc corect,e total lipsit de fairplay si arata foarte clar ce fel de caracter are nigger-ul... Imi pare rau s-o spun dar poate e cel mai bun de pe grila,cel putin sigur are cea mai buna masina,in schimb ca si caracter,e exact la celalalt pol...

  • sorin, duminică, 03.07.2016 17:08

    ia scos figurile din cap neamtului,bravo ham,un pilot adevarat.

  • EU, duminică, 03.07.2016 17:09

    As vrea sa aud reactia lui Lauda acum...

  • sorin, duminică, 03.07.2016 17:10

    publicu la fel de jegos,normal cum e caracterul nemtilor era de asteptat..

  • Bogdan, duminică, 03.07.2016 17:13

    Ok, am vazut reluarile si e clar vina lui Rosberg. Emotional il inteleg: credea cu tarie ca va castiga. Strategic vorbind nu trebuia sa lupte. Dar e usor de vorbit acum, dupa eveniment. Toto tocmai da un al doilea interviu la Sky si este extrem de suparat pentru ce s-a intamplat. A ajuns sa spuna ca este bataie de joc la adresa celor 1500 de oameni care lucreaza pentru echipa sa ajungi in situatia de a abandona cu ambele masini in urma unei coliziuni intre ele. Mda ... din pacate Nico a gresit si va trebui sa plece capul, sa isi inghita amarul si invete ce este de invatat din situatia asta. Snt tare curios ce decizii va lua conducerea. Repet ... Toto Wolff era extrem de suparat pentru ca situatia este serioasa si extrem de suparatoare pentru ei.

  • AndyA, duminică, 03.07.2016 17:13

    @EU Pe skysports a spus Lauda ca in principiu e vina lui Rosberg si ca a avut in primul rand o problema cu franele .

  • Bogdan, duminică, 03.07.2016 17:15

    @Penibilii de la Mercedes Rosberg nu mai avea un set de softuri disponibil. Urmareste cursa pe Sky si o stii mult mai multe in timpul cursei.

  • F1_Fan, duminică, 03.07.2016 17:16

    Ce cursa! A inceput timid, a urmat abandonul lui Vettel (prima mea impresie a fost ca a stat un pic prea mult pe acele SS-uri, dar ei stiu mai bine ce s-a intamplat acolo), a venit un SC, cateva tururi de acalmie, urmate de foarte multe tururi in care s-au intamplat depasiri doar de la locul 8 in sus... si... au venit ultimele 20 de tururi in care cursa parca a pornit de la zero. Cu un final neasteptat, pentru ca nu stiu cine este de vine dintre Hamilton si Rosberg, plus cred ca este greseala ambilor, desi ma asteptam sa nu existe astfel de probleme... Bravo lui Hamilton, pacat de Rosberg si cred ca vina apartine ambilor, dar treaba lor. La Red Bull, Ricciardo inca nu s-a prins ca Verstappen este preferatul echipei, in 2014 a fost invers, dar treaba lui, urmeaza doi ani grei. Bravo pentru Verstappen, inca un podium! La Ferrari, pacat de abandonul lui Vettel, nu aveau nici o sansa la victorie, nici el si nici Raikkonen dar au incercat o alta strategie care iarasi nu a dat roade, poate schimba ceva pe aici... Bravo pentru Raikkonen, inca un podium! Ca sa inchid, o mentiune pentru Button si un mare bravo pentru Wehreiln, care aduce primul punct pentru Manor in 2016. P.S. Am vazut ca spectatorii l-au... fluierat pe Hamilton si nu stiu din ce motiv, dar cred ca este din cauza incidentului si poate ei fiind acolo la fata locului, stiu mai bine cum au stat lucrurile. Sa vedem cursa urmatoare din Anglia acuma :P

  • anonim, duminică, 03.07.2016 17:23

    Bravo Button,se vede ca din caca faci bici Rosberg un mare nesimtit tot timpul sicaneaza adversarii

  • @Daniel Popescu, duminică, 03.07.2016 17:25

    Cursa se îndrepta spre o victorie a lui Rosberg, însă Hamilton a iniţiat un atac decisiv în ultimul tur, l-a depăşit pe german, însă acesta din urmă nu s-a dat bătut. Cei doi s-au acroşat de două ori, iar în urma celui de-al doilea impact Rosberg a suferit o defecţiune la aripa faţă în urma căreia Hamilton a devenit lider şi a câştigat cursa. Primul impact a fost cel in care Nico s-a ales cu aripa fata rupta. Zic sa treci si tu pe Sky si sa urmaresti transmisiunea lor inca vreo jumatate de ora dupa cursa si abia pe urma sa termini articolul.

  • @@daniel popescu, duminică, 03.07.2016 17:29

    Vezi ca tu nu ai vazut bine, s-au atins la primul impact si s-a spart partea laterala iar apoi la al doilea impact, s-a rupt spoilerul cu totul. Daniel Popescu a scris foarte bine...

  • Jean, duminică, 03.07.2016 17:52

    Hamilton este acel pilot care nu ofera respect dar care solicita respect. Era in mod clar cursa lui Nico. Din toate punctele de vedere. Si nici macar nu sunt un fan Mercedes sau Rosberg. Dar ce a facut Hamilton nu se mai incadreaza in acel "team efort". Aici se vede diferenta intre educatia european traditionala si elementul de import needucat. La Monaco Rosberg cedeaza locul, aici insa, la prima ocazie Hamilton faulteaza. Fair play zero. Desi e clar ca anul asta nu poate fi sezonul lui din cauza problemelor tehnice de motor si nu numai. Intradevar Hamilon joaca pentru adversari. Ii ia puncte unui Rosberg care se bate pentru titlul cu Mercedes. Vom vedea, insa eu ma astept ca Hamilton sa fie tratat la fel cum a fost tratat Rosberg in 2014. Huiduielile din partea unui public educat in motorsport ar trebui sa spuna totul. Nu spun nimic de acele boceli pe team radio in care intreba de ce Nico are supersofturi si el nu. Jenant.

  • anomim, duminică, 03.07.2016 17:57

    da, am vazut ca dintr-o masina buna, ferrari, poti face cacao. Cand mergi mergi pe "strategia" aleasa de pilotul mult premiat. El a decis ca poate sta forever pe acele pneuri. Penibil. Asa se intampla cand la Ferrari nu mai e un Brawn care sa decida lucruri. Doar italieni impanati cu ifose si vanturi si piloti supraapreciati care nu decid titlurile.

  • @jean, duminică, 03.07.2016 17:57

    Debitezi metale grele ...grele pentru creierasul tau de puisor clocit.

  • shark, duminică, 03.07.2016 17:59

    @Jean......tu la ce curse te uiti ?......sau le asculti la radio comentate de Ponta?

  • anomim, duminică, 03.07.2016 18:01

    @shark-eu urmaresc F1, tu probabil il urmaresti pe Ponta.

  • mobius, duminică, 03.07.2016 18:03

    De la Mercedes va pleca sigur unul dintre piloti si acela este, cred eu Hamilton. A facut acum a doua gresala majora, punand in pericol integritatea si sansele echipei (echipa a pierdut dupa cele doua magari ale lui, aproape cinci zeci de puncte). A fortat cu un tur inainte de final, punand inaintea intereselor echipei orgoliul si infatuarea sa, fara margini. Probabil asa face el totul pentru F1. Marko se da in vant dupa tinerei, insa trecand peste asta Red Bull au devenit un adversar redutabil, acum la mijlocul campionatului, doar pentru Ferrari, sper ca Mercedes nu-i va permite lui Hamilton alte gafe. Ferrari are acum un monopost foarte bun, comparabil cu Mercedes, insa la capitolul strategie sunt zero. Ma bucur pentru McLaren, rezultatul lui Button, pentru care am toata stima, este o confirmare a faptului ca echipa merge pe drumul bun, din pacate, nu stiu ce se intampla cu Alonso, care cred ca in acest sezon a terminat doar jumatate din curse.O ultima remarca, Pirelli nu face pneuri ci bombe cu ceas si nu stiu in interesul cui.

  • Banciu, duminică, 03.07.2016 18:05

    Asa se intampla cand in F1 esti gentleman. Rosberg a fost fraier ca a cedat la Montecarlo. Si nu numai acolo. Nu e prima data cand Ham agresiv peste masura. E timpul ca Rosberg sa ii intoarca politele.

  • @mobius&jean, duminică, 03.07.2016 18:12

    Gresiti amarnic, doar ca sunt fanii lui Robserg nu inseamna ca nu el a gresit, lasa-o in papucii mei de treaba, Hami a fortat in ultimul tur??Serios? A fortat imediat ce a vazut ca Rosberg are ss-uri si i-a dovdit acestuia ca este mai rapid cu niste anvelope cu care in mod normal esti mai lent cu minim 0,5 secunde pe tur, de unde, Hami a fost mai rapid ca Rosberg:))) Gafele sunt ale lui Rosberg, a zis clar in urma cu vreo 2 curse "o sa am grija ca data viitoare sa ioes primul din curba prin orice mijloace". C'mon nu pot sa cred ca inca il apreciati pe Nico. De ce cursa asta ar fi fost a lui Rosberg cand era condusa de Hami?? Se cam intalpla cu Hami la Mercedes, cam ce a patit Alonso la Mclaren. Adfica cum, echipa de mecanici a lui Lewis vine sa repare monopostul lui Nico si asta vrea sa isi bata joc de Lewis si sa il trimita la pascut pe iarba? Fiti seriosi...

  • pilotii lu'peste, duminică, 03.07.2016 18:12

    Rosberg si Hamilton, acesti Stan si Bran ai F1! Lipsa de strălucire a pilotajului lui Rosberg este depășită doar de lipsa de caracter a lui Hamilton! Desi a plecat din pole position, Hamilton a reușit să fie depășit de un Rosberg plecat de pe 7. Dacă era un britanic si un coleg corect, fair play-ul îl obliga să accepte realitatea și să nu încerce acea depasire riscanta în ultimul tur, care putea foarte ușor să-i coste pe amândoi + echipa podiumul si punctele. Huiduieli si fluierături de la premiere dovedesc faptul că același lucru l-au simțit și spectatorii. La rândul lui, Rosberg putea să ia curba mai strâns, pe trasa ideala, dar a vrut sa-i plătească lui Hamilton cu aceeași monedă ( va amintiți startul din Canada când Hamilton era pe interior si Rosberg pe exterior si britanicul a luat curba foarte larg, exact ca Rosberg azi, fortandu-l pe german să iasă în decor), dar nu a avut șansa lui Hamilton din Canada. Stan si Bran 2016!

  • serban, duminică, 03.07.2016 18:18

    Mă întreb, oare de ce Hami, îngeraș curat ca lacrima, o fi fost huiduit copios pe podium ? Aaaa, m-am prins, pentru că toți cei care au fost acolo, n-au habar de F1 și l-au considerat vinovat pentru acroșaj ...

  • Sergiu, duminică, 03.07.2016 18:20

    O cursa frumoasa stricata de caracterul unui individ care nu are nici o legatura cu F1. Imi pare rau ca in locul lui Rosberg nu se afla un Alonso, Button, sau Vettel. Care ar avea o reactie pe masura. Acum se vede cine e tanarul protejat de Ron in 2007.

  • ProRosberg, duminică, 03.07.2016 18:20

    Cei de la Sky sunt pro-Hamilton pentru ca e "britanic". Pe reluare se vede clar ca Hamilton mai avea spatiu pe pista, nu era singura solutie sa intre in Rosberg asa cum a incercat sa sugereze. Din pacate Rosberg nu prea are sustinerea pe care o merita si in orice situatie un pic discutabila, vina se da pe el.

  • Sergiu, duminică, 03.07.2016 18:21

    Sau, am uitati, daca era un Schumacher......

  • Gogu, duminică, 03.07.2016 18:41

    Ferrari sunt efectiv depasiti de situatie. De ce nu l-au bagat pe Vettel la boxe? Poate ca el simtea ca sta bine pe pista insa la boxe sunt sunt persoane care trebuie sa stie ce face un pneu si cat rezista. Si mai ales, il monitorizeaza!

  • hakkinen, duminică, 03.07.2016 19:04

    @Sergiu: "O cursa frumoasa stricata de caracterul unui individ care nu are nici o legatura cu F1" Sper ca te referi la Rosberg.... Dar de caracterul echipei Mercedes care a incercat prin orice mijloace sa-l incetineasca pe Lewis si sa-l faca pe Rosberg castigator? Ce strategii de pneuri sunt astea? Il tii pe Lewis pe US pana se fac opinci ca sa fie Rosberg mai rapid cu 1s pe tur? La boxe il intarzii o secinda-doua? La al doilea schimb ii pui lui Rosberg SS noi si lui Hamilton softuri uzate? Cat de superficial privesc unii cursele si nu inteleg nimic. Ce trebuia sa faca Lewis, sa se lase invins de neamt ca e intr-o tara germanica ?

  • @hakkinen, duminică, 03.07.2016 19:10

    Altii vad formula1 altfel fratele meu, nu te ambala! Rosberg este cel caruia impotriva directorului de curse a cerut analiza! 100% nu se va lua nici o masura! Sunt fan hamilton si sper sa plece naiba de la mercedes cum a plecat alonso de la ferrari.

  • MuresMures, duminică, 03.07.2016 19:55

    si acum intelegeti de ce in anii de glorie Ferrari de ce era pilon nr.1 si pilot nr.2 ....

  • Azaz, duminică, 03.07.2016 20:34

    Pentru toți cei care spun că Hamilton e vinovat:Rosberg a fost penalizat cu 2 pct pe licența de pilot și 10 secunde la timpul final. Mare penalizare cand Rici era la 15 secunde in spatele lui. Aia e orium după următoarele 2 curse Hamilton o să conducă in clasamentul general.

  • mmm, duminică, 03.07.2016 20:39

    Rosberg a fost penalizat cu 10 secunde si vinovat de incident

  • Emi, duminică, 03.07.2016 20:47

    A statement from the FIA read: "Having taken note of the extensive evidence given by both drivers and the video and telemetry data, it was apparent that Car 44 (HAM) was in front of Car 6 (ROS) – i.e. more than fully alongside – and that the driver of Car 44 could have clearly made the turn (T2) on the track, if not for the resultant collision. Car 6 did not allow Car 44 “racing room” and hence the driver of Car 6 was responsible for the collision."

  • razvan, duminică, 03.07.2016 20:55

    Vina ptr, coliziune ii apartine lui Ham.Nu e nici un dubiu. Rosberg avea interiorul si avea dreptul sa-l ia cat de larg vroia.Ham era pe exterior si a tras dreapta. Atunci l-a lovit pe Rosberg.Ham a avut pur si simplu noroc ca nu s-a stricat masina lui ci a lui Rosberg.Daca ambele masini ar fi ramas intregi cel mai probabil ca Ham nu ar fi reusit depasirea.Intotdeauna cel ce are interiorul nu poate fi vinovat de o coliziune cu unul care vine pe exterior.

  • Alex, duminică, 03.07.2016 20:57

    Bravo hakinnen, acelasi lucru il explicam si eu mai sus dar unii ori sunt chiori, ori s-au uitat doar la ce le-a convenit, ori nu au inteles nimic din cursa asta!

  • Fugi ba@razvan, duminică, 03.07.2016 20:59

    Doamne! La ce te cursa te-ai uitat? Omul a depasit pe exterior, si si-a pastrat trasa, Rosberg este cel care a tras de volan in stanga, se vede destul de clar pe reluare! Mai uita-te la reluari bai cap de miel, paremi-se ca tu ori nu vrei sa intelegi ori te-ai uitat cu un singur ochi semi-deschis la faza aia..

  • Alex, duminică, 03.07.2016 21:01

    Razvane, esti amuzant rau=)).

  • Zifi, duminică, 03.07.2016 21:01

    No comment! https://www.facebook.com/F1undercovercom-134393720288616/?fref=nf

  • hakkinen, duminică, 03.07.2016 21:03

    @razvan Stewarzii au decis: 10 s penalizare pt Rosberg,vinovat clar de coliziune, dar care nu schimba cu nimic lucrurile pe grila, doar arata cat de subiectivi sunt unii pe aici....

  • Alex, duminică, 03.07.2016 21:05

    Se vede destul de clar, Hami doar a tras dreapta ca sa intre in viraj pe cand Rosberg a tinut drept, a virat pe ultima suta de m, se vede de pe camera onboa-ad de pe monopostul lui Rosberg cum se ducea drept, aia nu se numeste manevra de dreapta ci de mers inainte!=))

  • Alex, duminică, 03.07.2016 21:06

    Corect hakinnnen, lasa-l pe razvan si al sau nickname zifi sa se umfle in pene, ahaha, alea 10 secunde i le-au acordat asa de...flori de mar, trebuia penalizare la pozitia de start in urmatoare cursa, asa cum au facut de fiecare data.

  • Alex, duminică, 03.07.2016 21:09

    In cazul in care mai exista semne de indoiala: BBC F1 analyst Allan McNish, a former F1 driver and three-time winner of the Le Mans 24 Hours sportscar classic, said he felt Rosberg was to blame for not turning into the corner when he should have done.

  • JugaruGabi, duminică, 03.07.2016 21:11

    @fugiba razvan: Nici tu nu te-ai uitat la cursa prea bine. Rosberg a tinut volanul drept. Nu a tras stanga. A incercat sa forteze mana lui Hamilton sa renunte la depasire, avand in vedere ca neamtul a avut probleme la sistemul Brake By Wire. In schimb Rosberg era clar depasit din momentul in care a dat in vibratoarele din sectorul 1. Ceva a deranjat monopostul si nu i-a mai oferit deloc sansa de a functiona cum trebuie pe franare. Era evident ca va fi depasit. A incercat o manevra a la Schumacher de a nu se lasa intimidat. A pierdut. Rau. Si-a distrus avansul considerabil, cand putea termina pe 2.

  • Alex, duminică, 03.07.2016 21:13

    pam=pam": Hamilton went for the outside as Rosberg defended the inside and was marginally ahead as they got to the corner. But Rosberg did not turn where he would be expected to and when Hamilton did try to make the corner very late, the two collided. Hami: “I was on racing line, he was on my blind side, I assumed he was there. I went very wide and, as I started to turn, I was on edge of the track and he collided with me.” PAM-PAM: The incident happened as Hamilton was chasing Rosberg down at the end of the race, after he had ended up behind his team-mate despite leading the first 23 laps of the race, thanks to a slow pit stop.

  • Zifi, duminică, 03.07.2016 21:14

    Alex, de ce esti copil? De unde tragi tu concluzia ca "m-as umfla in pene" baiatule" Eu am dat un link cu explicatia unui profesionist de la Sky Sports F1, care explica clar despre ce este vorba in propozitie. Mai calca frana !

  • fgfg, duminică, 03.07.2016 21:16

    @mobius.Cititi l si voi pe mobius sa vedeti prostie in stare pura.Pe el il freaca grija de cele 50 puncte pierdute de mercedes intr o competitie in care isi bate joc de concurenta.Bai mobius dupa mintea aia a ta ,tu duci lipsa punctelor lui mercedes?ca si telespecatator nu ti doresti spectacol?ca de,deaia platesti .Hamilton a atacat si foarte bine a facut ca doar e in joc titlul mondial si in fond asta inseamna f1 duel roata la roata.PS cine inca mai crede ca hamilton a gresit sau ca Rosberg e mai bun e un TAMPIT

  • mmm, duminică, 03.07.2016 21:23

    Rosberg este vinovat 100 %

  • JugaruGabi, duminică, 03.07.2016 21:45

    @Zifi, sa nu uitam totusi ca SkySports este post 100% engelzesc. Este normal sa i se tina partea britanicului, cum i s-a tinut partea sin in Spania unde clar nu a avut dreptate.

  • balatescu, duminică, 03.07.2016 22:34

    cum puteti sa spuneti ca a fost vina lui hamilton , voi la ce cursa va uitati ,nu ate vazut neregulile de la boxa mercedes plus hamilton era pe trasa ideala si boul ala de rosberg a intrat direct in el !!!dar sa plece la ferrari hamilton sa faca echipa cu vetel nu cu rosberg un pilot de mina a doua ,vor sa-l scoata obligatoriu campion mercedes !!! rusine toto lup si mercedes !!!!!

  • Zifi, duminică, 03.07.2016 22:50

    Gabi, de acord cu tine, insa acele unghiuri ( 3 la numar) releva multe, se vede clar intentia amandorura! ] Acum asta e, vorba cuiva, in definitiv toti vor sa castige :) !

  • bernie, duminică, 03.07.2016 22:50

    Dupa primele 3-4 curse ale sezonului am tot spus ca anul asta Mercedes doreste sa-l sprijine total pe Rosberg sa devina campion...Iar hotararea lui Hamilton de a trage cu dintii de sansele sale dovedeste din pkin acest lucru...Personal imi doresc ca Rosberg sa devina campion anul asta desi este mai slab din toate punctele de vedere decat Hamilton care nu imi este deloc simpatic,ba din contra imi este foarte antipatic prin atitudinea lui specifica unei culori omenesti...Dar in acest incident din ultimul tur al cursei de azi Rosberg este vinovat suta la suta...S-a vazut clar de toata lumea ca a tinut drept intentionat in acel viraj si nu a tras de volan decat atunci cand era sa iasa si el de pe pista...Restul speculatiilor sunt de prisos...Totusi rivalitatea lor este singurul subiect de interes major in acest sezon dominat inca o data de Mercedes...

  • WickedSick, luni, 04.07.2016 00:58

    Vina lui Rosberg clar ca lumina zilei. Nu poti sa vi sa spui tu ca aveai interiorul in curba ca ai dreptul sa il scoti de pe asfalt cand ala a intrat primul in curba. Iti aperi pozitia inainte sa te depaseasca nu dupa. Si parca trebuie sa ii lasi loc? Exceptand incidentul.. Hamilton a venit peste el cu gume soft uzate de 7 tururi si Nico era pe supersoft noi. Nico nu merita astazi victoria. Lewis da.

  • Bogdan, luni, 04.07.2016 01:24

    @Zifi - felicitari pentru link https://www.facebook.com/F1undercovercom-134393720288616/?fref=nf Cei care au impresia ca Nico a virat stanga, sau ca aripa fata a fost rupta in urma unui al doilea impact sa dea click pe link-ul postat de Zifi si sa urmareasca acolo reluarile si comentariile celor de la Sky. Legat de situatia asta adaug urmatoarele comentarii: - nu stiu care este politica, in momentul de fata, la Mercedes, dar Hamilton (ca individ de sine statator, excluzand calitatea lui de pilot la Mercedes) avea tot dreptul sa faca acea depasire; - manevre similare celei facute de Rosberg la faza incidentului a facut si Hamilton. De multe ori. Doar ca in cazul lui, celalalt pilot a cedat si asa a scapat Ham cu bine din situatiile alea; - am si eu impresia ca in unele situatii din trecut Rosberg a cedat in fata lui Hamilton, fiind mai domn sau poate mai molau. Azi insa, a ales sa nu cedeze, desi era mai bine daca isi pastra calmul si il lasa pe berbec sa treaca in fata; Sunt multi care fac comentarii partinitoare si din pacate destui care nu gandesc si ii citeaza pe primii, cu valoare de concluzie. Ca sa zic asa ... Rosberg e prostovan cand, din diverse ratiuni, cedeaza in fata lui Ham, dar si atunci cand incearca sa se comporta ca coechipierului (cacofonie intentionata) lui ... Eu cred ca Toto Wolff s-a suparat pe Rosberg pentru intamplarea asta mai tare decat pe Ham ... Sunt tare curios ce gandea si ce hotarase echipa inainte de eveniment. Si daca luasera vreo hotarare, le comunicasera ceva pilotilor? Pentru ca este foarte posibil ca, desi Toto Wolff sustine public ca pilotii au liber sa concureze unul contra celuilalt, de fapt, sa fie situatii in care sa decida de la boxe ce trebuie sa faca cei doi. Astazi, spre exemplu, lui Ham i s-a comunicat la un moment dat, pe finalul cursei, ca are probleme cu suspensia. Poate ca asta a fost un mesaj codat (destul de stangaci dupa parerea mea), continutul lui fiind : nu il ataca pe Rosberg. Conserva actuala pozitie. Daca echipa luase deja hotararea de conservare a pozitiilor, iar ea fusese comunicata ambilor piloti, dar Ham nu a respectat-o, poate asa se explica deconcentrarea si eroarea lui Rosberg din virajul precedent celui in care s-a petrecut incidentul(poate i s-a urcat la cap cand a aflam ca Ham nu respecta decizia de la boxe si urmeaza sa il atace) si reactia emotionala din virajul in care a fost depasit cand a luat decizia sa fie si el iresponsabil si sa se puna pe el si emotiile lui pe primul loc, fara a se mai gandi la echipa si la punctele pe care le vor pierde.

  • Bogdan, luni, 04.07.2016 01:27

    @WickedSick S-a constatat in cursele anterioare ca pneurile soft sunt cele mai rezistente si se comporta total atipic, in nici un caz ac niste pneuri soft. De asemenea, nu este prima data cand SuperSofturile se consuma puternic si foarte repede. Pneurile lui Ham au fost net superioare celor pe care le-a avut Nico, dupa ultima schimbare. Urmaresti cumva cursele pe posturile din romania, unde comentatorii habar nu au despre ce vorbesc? Se vede. Schima si tu canalul.

  • WickedSick, luni, 04.07.2016 04:57

    @Bogdan - nu stiu ce vezi tu dar nu vezi bine. In afara faptului ca dureaza mai mult, pneurile soft sunt cu jumatate de secunda mai lente decat super soft.

  • teleki, luni, 04.07.2016 06:53

    Deci, în concluzie, Rosberg a fost găsit vinovat. Oricum cele 10 secunde nu schimbă ierarhia clasamentului.

  • rosberg, luni, 04.07.2016 07:20

    ham a tras ca berbecutul de volan, pacat ca n-a fost el cel avariat. data viitoare sigur ham nu va mai fi lasat sa fie kamikaze, sau daca nu, rosberg il va lua decisiv in coarne. ferrari sunt praf, pana acum isi ingropau doar un pilot, dar au "progresat". bravo maxx, totusi ai grija la ham, nu te poti apara de kamikaze. :/

  • Schumacher, luni, 04.07.2016 07:30

    Desi Rosberg a gresit consider ca a facut o cursa mult mai buna decat Ham. Rosberg a cam avut probleme cu franele anul asta, ieri se pare ca s-a intamplat la fel si chiar a ratat apexul insa asta nu scade din meritele lui. Il vad ca pe un viitor campion in 2016 in conditiile in care Hamilton va incepe sa fie penalizat pentru folosirea motoarelor in plus. Mercedes nu poate fi acuzata ca favorizeaza pe cineva, deja e un cliseu pe care il tot aud de la unii fani. Pana la urma britanicul are 2 titluri cu Mercedes iar la MonteCarlo lui Rosberg i s-a dat ordin sa il lase pe Ham sa treaca. Hamilton va trebui sa se conformeze si sa accepte ideea de echipa. Asta daca mai vrea sa ramana la Mercedes. Locul la Mercedes este unul foarte pretios si dorit de orice pilot.

  • Schumacher, luni, 04.07.2016 07:35

    F1 este un sport de echipa, prin excelenta. Sigur ca un pilot poate decide soarta unei curse insa cand faci pe "haiducul" cu orice pret atunci pleci. Echipa iti pune la dispozitie cel mai bun material posibil. Este normal si logic sa iti ceara performanta, iar asta nu inseamna ca faci ce vrei pe pista. Sunt absolut convins ca Mercedes vor manageria bine situatia.

  • Schumacher, luni, 04.07.2016 07:42

    Despre Ferrari nu spun decat ca cel sau cei care decid strategiile trebuie sa plece. E rusinos sa ai o masina performanta totusi, dar sa ai asemenea rezultate.Dupa era Todt-Brawn sunt in afara sportului, mai ales la capitolul strategie. Au culminat cu 2010 cand in ultima cursa n-au stiut sa gandeasca o strategie coerenta dar au avut si alte situatii similare. In noua epoca nu stau mai bine. Au schimbat piloti, presedinti si nimic. Ba mai rau. Aceleasi balbe tactice. Brawn e liber. Insa ei tot pe mana italienilor se duc. Italieni care mai mult pozeaza decat gandesc.

  • hakkinen, luni, 04.07.2016 08:13

    @Schumacher "Desi Rosberg a gresit consider ca a facut o cursa mult mai buna decat Ham" Aceasta este parerea ta, nu trebuie sa fie si adevarat ce spui... Cand strategia echipei pt Lewis e sa-l tina cu 10 tururi mai mult decat trebuie pe primele gume, doar ca sa fie mai lent cu o secunda pe tur decat Rosberg....nu mai e nimic de spus.Dar nimeni nu a inteles,de ce l-au tinut atat daca nu au avut o strategie cu o singura oprire.Apoi in stintul 2 s-a facut lumina" Lewis softuri uzate,Rosberg supersofturi noi,Lewis schimba primul....aici doar cine are minte si judeca isi da seama ce se intampla de fapt anul acesta la mercedes

  • Schumacher, luni, 04.07.2016 09:07

    Daca tu stii mai bine ce pneuri aveau disponibile cei doi piloti, mai bine decat propria lor echipa nu mai sunt prea multe de spus. Despre strategie....in cursele in care Hamilton avea strategie buna spuneai ca eE a decis-o...acum c-a avut proasta a decis-o Echipa care il "dezavantajeaza". Inteleg, tu esti fan Hamilton, eu nu sunt fan Rosberg. Cam asta e diferenta.

  • hakkinen, luni, 04.07.2016 09:10

    Si daca mai ere cineva dubii ca Mercedes nu-l favorizeaza pe Nico, sa arunce o privire pe timpii de pit stop aici: http://www.f1fanatic.co.uk/2016/07/03/2016-austrian-grand-prix-tyre-strategies-and-pit-stops/

  • hakkinen, luni, 04.07.2016 09:12

    @Schumacher Eu nu am spus niciodata ca Lewis si-a facut strategia...

  • Schumacher, luni, 04.07.2016 09:18

    Bun, n-o spuneai tu o spun alti fani ca tine, o spune Hamilton, se lauda chiar cu asta. Acum n-o mai face, e de vina echipa. Pai sa se duca sa piloteze alta masina, alta echipa sa vedem daca ii convine. Daca Mercedes il favoriza pe Nico Hamilton nu il depasea in veci in Principat. Sunt mijloace mult mai facile pentru o echipa daca vrea sa avantajeze un pilot. Asa cum a fost el avantajat candva la Mclaren.

  • Aurelian, luni, 04.07.2016 09:41

    Ce nu s-a scris este ca Mercedes isi doreste echipa suprema germanica. T.Wolf si cu N.Lauda sunt austrieci, motoristul e german si isi mai doresc ultima piesa cu care sa castige campionatul, un pilot german. L.Hamilton nu se incadreaza in peisaj. A fost bun pana i-a adus in frunte iar acum se spala pe maini dar e util pentru ca le asigura locul 2 la piloti si titlul la constructori. Alta logica e ca isi dau seama ca nu poti tine doi piloti mari cu caracter de campion pentru ca inerent ajungi la astfel de situatii. Wehrlain nu e cumva scolit de Mercedes ? Nu m-ar mira sa-l vedem ocupand locul doi la Merc. Cu Rosberg a cam fost aceeasi poveste dar rolurile s-au schimbat.

  • Bum, luni, 04.07.2016 10:21

    Daca te uiti doar pe posturile romanesti nu o sa intelegi nimic din ce se intampla. Uitati-va pe net la sky dupa podiumul de premiere si o sa intelegeti mai multe. 1. Rosberg clar vinovat. Nu a virat si a avut intentia evidenta sa-l forteze pe Hamilton sa iasa in afara circuitului. I-a dat cu virgula... Nu iau apararea nici unui pilot, dar ei sunt acolo sa castige asa cum a spus si Hamilton pe podium. 2. Pneul lui Vettel a cedat inainte de a se termina numarul de tururi recomandate de Pirelli. Asa ca acolo nu este vorba de strategie gresita. Doar ghinion. 3. Comportament Mercedes evident in favoarea lui Rosberg. Toto W. a fost luat la intrebari destul de tare de prezentatorii Sky si la o prima abordare a raspuns cam deranjat iar la un interviu ulterior a oferit niste explicatii care nu stau in picioare. Personal cred ca Hamilton va trece la Ferrari. Prea mare era prietenia cu Vettel acum vreo doua curse. Nu se zvoneste nimic, doar asa cred eu. Totusi mi-e greu sa cred ca Ferrari si-ar asuma o asa lupta interna dat fiind cunoscuta politica lor de ani de zile cu un pilot in plan secund.

  • F1_Fan, luni, 04.07.2016 12:37

    Idea de baza este simpla: cine ruleaza in aer curat isi pastreaza mai mult timp (tururi) pneurile in temperatura optima de rulare, in timp ce rulaeaza in spatele altui monopost creste temperatura de rulare a pneurilor, creste uzura lor si evident.... se pastreaza mai putin tururi. De asta este foarte important sa rulezi in aer curat, adica pe prima pozitie sau pastrand o distanta de cateva secunde fata monopostul din fata sau din spate. Un exemplu bun au fost cei de la Red Bull care au rulat la peste 5s unul de celalalt, ca sa pastreze pneurile la temperatura optima, odata ce Raikkonen a inceput sa se apropie, Ricciardo a trebuit sa forteze si si-a papat pneurile, ca dovada ca a intrat la boxe cateva tururi mai tarziu. Daca Raikkonen putea pastra acelasi ritm cateva tururi poate il prindea si pe Verstappen mai repede (nu sunt sigur). La fel si in cazul lui Hamilton, a mers singur, de asta conteaza sa fi primul, a avut cale libera, aer curat, a mers cum a vrut, in timp ce Raikkonen, Vettel si Rosberg au trebuit sa depaseasca. Degeaba va uitati la o cursa daca nu sunteti atenti la aceste detalii, pentru ca ele conteaza foarte mult in economia cursei, strategii echipelor sunt atenti la aceste detalii... mai putin cei de la Ferrari care probabil se uita pe Digi... (glumesc evident :P).

  • Bum, luni, 04.07.2016 12:43

    @F1_Fan Raikkonen lansase atacul asupra lui Verstappen dar a avut steaguri galbene in momentul cel mai prost si nu a avut ce sa mai faca. Cel putin asa a declarat :)

  • @f1_fan, luni, 04.07.2016 12:50

    Mintea ta e dusa tare departe iar tu ...tu nici nu stii pe unde te afli in atatea ineptii pe care suntem convinsi, nici mintea ta bolnava nu le mai descifreaza.

  • JugaruGabi, luni, 04.07.2016 13:22

    @Aurelian: mentalitatea asta exista inainte sa ajunga N. Lauda in standurile Mercedes. In 2012 asta se dorea. Era echipa formata din 2 nemti: Schumacher si Rosberg. Nu ii interesa cine castiga titlul, important era sa fie un neamt. Intre timp, prin aducerea lui Hamilton la Mercdedes, dupa lobby-ul facut tocmai de Niki Lauda, s-a vazut clar ca se doreste doar produsul german sa fie in fata, nu si pilotul. Stiau ca daca fac un monopost bun, o sa fie bataie in cadrul echipei. Din cauza asta au lasat pilotii sa alerge intre ei si sa isi duca bataliile (fara ciocniri) pe pista. Pentru ca stiau foarte bine ca poate exista o sansa de produs+pilot nemtesc care sa domine in Formula1. Daca tot ne dam loviti ca Rosberg e ajutat de Mercedes, sunt curios ce s-a intamplat in 2014 cu Rosberg: brusc nu mai performa deloc dupa Spa cand l-a atins pe Hamilton si a iesit ditamai sedinta acolo. La Monza 2014 Rosberg a facut fix 2 greseli pe circuit, suficient cat sa treaca Hamilton. Dupa aia a mers ceas. Nu credeti teoria conspiratiei la Rosberg (sanchi, a fost bun Hamilton), dar o credeti cand vine vorba de Hamilton, nu? Nicio echipa, in mintile ei, nu se joaca cu strategiile ca sa defavorizeze clar un pilot. Orice echipa normala doreste record peste record. 1-2-uri. Daca erau la 5000 de puncte avans fata de competitie, poate se riscau sa scoata in fata un anumit pilot, dar in rest nu.

  • gogu, luni, 04.07.2016 13:35

    cel mai important si spectaculos a fost finalul cu depasirea lui ham. rsb nu se poate stapani cand ved ca ham il depaseste si se arunca ca boul in el, pe principiul nci eu nici tu, si asa am mai multe puncte poate...data viitoare ti se strica masina. cred ca ham vrea sa le strice scenariul celor din echipa, care vor sa-l faca pe rsb campion cu orice pret vetel a incercat si el o fortare de strategie...dar nu a mers; poate ca de aia vazand mercedes ca nu tin cauciucele i-au bagat al boxe pe cei doi, desi toto zicea ca ham era pe 'one stop"

  • @jugaru, luni, 04.07.2016 13:40

    Tu pe ce lume trăiești??? Esti chior??? Nu vezi ca anul asta Hamilton este obstrucționat prin orice mijloc??? Puțin îmi pasa ca sunt fan mclaren si nu suport nici un pilot Mercedes, dar federația ar trebui sa penalizeze odată Mercedes sa nu il mai obstrucționeze pe ăla si sa declare fair play ca Rosberg este pilotul Nr 1 anul asta. Ce dracu o fi atât de greu, il lasă pe negru sa se lupte cu morile de vânt când nu are gram de șansa la titlu, poate face naiba si vreun accident major sa vedem atunci ce mai spune Mercedes,

  • Bogdan, luni, 04.07.2016 13:42

    http://trueviralnews.com/?p=237334 Abia astept sa vad ce decizii vor lua.

  • Alex, luni, 04.07.2016 14:09

    Jugare, lasa-te de formula 1 tati, stim ca esti fanul lui Rosberg dar lasa-o ca macane. Pai in 2014 era primul an cu posbilitatea castigarii titlului de catre Mercedes, de ce sa riste sa se accidenteze in cursa si sa piarda titlul. Rosberg doar a fost atentionat ce face pe pista, Hamilton doar a fost mai bun in 2014. Anul asta este anul lui Rosberg, prea multe "probleme tehnice" pentru Hamilton, se vede clar, "esti mai bun ca Rosberg, n=are nimic, te aranajam noi cand tot trebuie sa iti schimbam motoarele si mgu-h si vei fi penalizat cate 10 locuri". Pai cum sa mai iei mai multe puncte ca Rosberg in situatia asta? Pai la Baku, Hamilton era mereu mai rapid decat Nico in antrenamente si nu vorbim de o o zecime de secunda ci cu jumatate de secunda! Deodata in calificari, Rosberg defileaza iar Lewis se chinuie macar sa ajunbga la timpii pe tur ai lui Nico, susssssssppppeccct tare. Ba mai mult, forteaza si greseste.

  • F1_Fan, luni, 04.07.2016 14:11

    @Bum: In ultimul tur, evident erau steaguri galbene, cam greu sa-l depaseasca. Idea me se refera la ultimele 20 de tururi, pentru ca atunci a inceput sa mearga treaba. Singura chestie evident din toate comentariile este ca fanii F1 au pierdut de mult legatura cu sportul care cica le place.

  • @F1_Fan, luni, 04.07.2016 14:39

    Mintea ta e dusa tare departe iar tu ...tu nici nu stii pe unde te afli in atatea ineptii pe care suntem convinsi, nici mintea ta bolnava nu le mai descifreaza.

  • JugaruGabi, luni, 04.07.2016 14:47

    @Alex... amice, vorbesti prostii. Subliniez faptul ca in 2014, daca mergem pe ideea ca echipa favoriza un anumit pilot, inseamna ca dupa acrosajul din Spa, baietii de la garaj s-au hotarat sa il scoata pe Hamilton campion. Pentru ca, la fel de suspect cum zici tu, Rosberg a gafat permanent sau nu a mai tras atat de tare sa il prinda pe Hamilton, ba chiar la Suzuka nu s-a opus deloc depasirii britanicului si s-a vazut vadit mai slab. Nu, eu nu cred ca a fost altoit Rosberg in 2014 cum nu cred ca in 2016 a fost favorizat Rosberg. Problemele au fost de ambele parti ale garajului. Faptul ca sunt fan al lui Rosberg cand vine vorba de el vs Hamilton e alta problema. Daca o sa citesti comentariile de mai sus, ai sa vezi ca am zis faptul ca Rosberg nu a procedat corect nici ieri, nici in Canada. E interesant sa spui ca Hamilton a dat-o de gard in Baku pentru ca a fortat (nu asta trebuie sa faca un pilot in Formula1?) si ca Rosberg a inceput sa defileze in calificari. Nu stiti ce se intampla in garaj, nu stiti ce fac ei pe circuit in antrenamente si ce vor sau ce decizii iau pentru calificari. Uitam de cazurile cand Rosberg defila in antrenamente si Hamilton lua pole-ul? S-a intamplat de mai multe ori anul asta, chiar si anul trecut. Atunci nu era nimic suspect. Doar cand Hamilton nu performeaza ca lumea, atunci fanii lui sar si spun ca e defavorizat de echipa. Treziti-va: Mercedes nu e echipa din Romania sa isi ia spaga pentru a scoate un campion.

  • @jugaru, luni, 04.07.2016 15:02

    Cu cât aberezi mai mult, cu atât dovedești ca esti mai frustrat in demențeala ta. Exista spitale specializate copile, nu încerca sa te mai tratezi aici.

  • lix, luni, 04.07.2016 15:36

    Sustin ca Rosberg este vinovat 100%. Si eu cred ca este ceva necurat cu atatea victorii reusite de Rosberg anul asta. Nu contest ca nu este si meritul lui ca pilot, dar parca prea dintr-o data. Cand anul trecut (si alti ani) nu reusea asa performante. Sa zicem ca este alt an, alta masina......sa zicem.

  • F1_Fan, luni, 04.07.2016 19:21

    In trecut de fiecare data cand Hamilton lovea pe cineva era vina celui pe care l-a lovit, cel putin "intamplarile" cu Massa din 2011 au ramas de neuitat. Este natural ca dupa "cionirea" din Spania, Hamilton sa dea vina pe Rosberg, a venit "ciocnirea" din Canada unde iarasi Rosberg a fost de vine, era pacat ca ultimul incident de acest fel, din Austria sa nu fie vina lui Rosberg. Odata ce ani intregi te-ai vandut sau ti-ai propagat o imagine de victima, trebuie sa te tii de ea, si asta face Hamilton. Ori pe cine loveste, sau intimideaza este tot timpul vina acelui pilot, daca cumva acel pilot il scoate din cursa pentru ca se apara, tot vina lui este. De fapt fapt ca i s-a suspensia dreapta fata este vina acelui perete, si mai ales a echipei de mecanici care "conduceau" masina in acel moment... ah scuze Hamilton era ocupat cu altceva. Plus fanii lui Hamilton il jigneau pe Rosberg de la primul sezon, din 2013, era evident ca acestia trebuie sa continue acest lucru. Este natural, orice i se intampla lui Hamilton, el nu este niciodata de vina. Punct. Vezi comentarii gen "este ceva necurat in victoriile lui Rosberg in acest sezon"... si iti seama ca anumite persoane pur si simplu nu mai accepta realitatea, sufera prea mult si se retrag in lumea lor imaginara, unde se simt in siguranta. Hamilton pentru fanii lui este un zeu, o divinitate, o entitate perfecta, absoluta, nu greseste niciodata, nu este capabil de a comite o greseala pentru ca este absolut, perfect, divin de absolut si divin de perfect. Poate unii au luat-o razna de mult si si-au pierdut capacitatea de a analiza o cursa, mai relaxati, mai cumpatati. Pentru mine incidentul de ieri este doar un incident de cursa pentru ca nu stiu cine-i vinovat, dar daca comisarii au considerat ca Rosberg este vinovat stiu ei mai bine cum sta treaba. Totusi, daca Hamilton in locul lui Rosberg nu se intampla nimic, ca in alte dati si asta este din pacate problema reala in acest caz.

  • JugaruGabi, luni, 04.07.2016 20:08

    @@jugaru... de multe ori, cei care sufera de teorii conspirationiste sunt redirectionati catre spitale care se ocupa cu tratamentul de mansarda.. Nu de alta, dar sa nu ne mai jignim subtil. Eu repet ceea ce fac si gandesc niste oameni care depasesc o varsta: daca ai fi patron in cadrul unei echipe, ai vrea mereu ca ambele tale monoposturi sa ocupe primele 2 locuri. Ai vrea sa zdrobesti competitia si sa scrii istorie, nu te-ai risca cu fel si fel de giumbuslucuri ca sa periclitezi dublele. Ai face cum s-a procedat in 2015 cand "nu existau ordine de echipa la Mercedes", doar regula aceea cu primul Mercedes intrat in viraj dupa start, care nu mai este atacat ulterior in debutul cursei. De altfel tot o tineti ca Hamilton e defavorizat mereu de vreo 2 ani incoace, vin si pun IAR intrebarile - am mai pus intrebarile astea in trecut: 1. Ce interes ar avea 2 austrieci, care in prezent sunt manageri (unul general si unul de imagine), sa castige un neamt? Austriecii si nemtii nu sunt tocmai prieteni, nici dusmani cum sunt cu polonezii - nu rimeaza. Daca era patron german, intelegeam. 2. 75% din garajul Mercedes este format din britanici, fabrica e la Brackley (tot in Anglia). De ce Nico Rosberg nu e mereu "sabotat" cu fel si fel de probleme tehnice? De ce partea garajului lui Hamilton au pus umerii la treaba pentru a aduce monopostul lui Rosberg in calificari? Nu puteau sa lase partea lui Rosberg de garaj sa se ocupe de monopost? Repet: de ce britanicii nu il saboteaza pe neamt in detrimentul lui Hamilton? 3. In calitate de patron, ce ai vrea sa faci? Sa castigi tot si sa scoti maximul din fiecare cursa: pole-uri si loc secund, victorie si loc secund, fastest lap si eventual distanta cat mai mare fata de competitie? Sau sa invoci probleme la monoposturi pentru a scoate in fata un favorit, riscandu-ti pozitia in clasamentul general al constructorilor? Da, repet si insist pentru fanii Hamilton: din garajul Mercedes tin cu el. Din toate cele 22 de monoposturi de pe grila tin cu Raikkonen, Hulkenberg, Rosberg si Werhlein. In acelasi timp pot spune cat se poate de obiectiv ca: - in Spania Rosberg s-a aparat corect in fata lui Hamilton - greseala lui fiind ca nu a fost pe setarea de motor ok de a permis britanicului sa se apropie vertiginos de el; - in Monaco a procedat corect Rosberg facandu-i loc lui Hamilton pentru a scoate echipa maximul posibil din cursa aia - ca patron as fi cerut asta pilotului meu, dat fiind faptul ca era foarte lent (chit ca era sau nu problema la monopost) - iar daca Lewis Hamilton spune ca gestul lui Rosberg a fost de gentleman, atunci adversarul tau direct a recunoscut asta si te-a apreciat ca si coechipier, dar si ca om; - in Canada Rosberg a gresit monumental si era de asteptat ca Hamilton sa urmeze trasa ideala - a fortat unde nu trebuia, iar rezultatul slab este bine-meritat pentru gafa comisa; - in Austria Rosberg l-a fortat pe Hamilton sa renunte la atacul din exterior - s-a vazut clar ca neamtul a tinut volanul drept pentru a nu ii permite lui Hamilton sa revina pe o trasa buna pentru a sarja un nou atac. Este vinovat de impact 100% si merita penalizarea data de stewarzi. Eu pe tema asta am incheiat discutia. Cine vrea sa vada iar teorii conspirationiste,, sa le vada! Insa va spun cat se poate de serios: nu este sanatos pentru voi sa priviti cu atata patos o cursa de Formula1. Baietii astia isi dau la gioale pe circuit, iar in timpul liber se duc sa isi discute problemele. Vedeti declaratia lui Hamilton de dinaintea cursei in care spune ca se duc si isi spun ce probleme au de impartit.

  • Duba de la Iasi, luni, 04.07.2016 20:19

    @JugaruGabi-iti pierzi vremea cu explicatii ca e limpede ca n-ai cui sa i le dai. Omuletii sunt setati sa huiduie Mercedes, vad paianjeni si lilieci. E in van. Bewa o bere si lasa-i in mintea lor.

  • F1_Fan, luni, 04.07.2016 22:26

    @JugaruGabi: Hamilton a avut doua pitstopuri mai incete dintr-un simplu fapt, de fapt s-a vazut si la televizor foarte clar: roata stanga spate avea suburubul care s-a desprins mai greu, a alunecat de fapt in cheia pneumatica. Probabil din cauza circuitului franele au fost folosite mai mult pentru recuperarea energiei si o parte din caldura dislocata de frane s-a transmis surubului. S-au intamplat si la alte echipe astfel de probleme, mai ales de cand au sistemele de recuperare a energiei pe frane.

  • mobius, luni, 04.07.2016 22:38

    Fgfg, multumesc pentru faptul ca ma recomanzi si altora. Trebuie sa sti ca sunt multi oameni normali care nu considera a fi prostii parerile care nu coincid cu ale lor. La capitolul toleranta si intelegere mai ai de invatat, asta e, nu s-a nascut nimeni perfect si nici nu a devenit cineva dupa aceea.

  • lix, marţi, 05.07.2016 08:09

    *F1 fan*: eu nu sunt fan nici Hamilton nici Rosberg. Doar ca asta a fost parerea mea despre evolutia lui Rosberg de anul acesta. In cazul de fata sustin ca a fost vina lui Rosberg. Da...poate Hemilton putea face mai multe pentru a evita contactul. S-au tinut tare amandoi si asta a iesit.

  • Bogdan, marţi, 05.07.2016 13:57

    http://www.skysports.com/f1/news/24096/10339484/martin-brundle-reviews-a-wet-and-wild-weekend-in-austria @JugaruGabi De ce in cazul Canada Hamilton a avut dreptul sa mearga pe unde i-a venit lui mai bine, aruncandu-l pe Rosberg inafara pistei, iar in Austria Rosberg ar fi trebuit sa mearga pe unde ii era mai bine lui Hamilton? :)

  • band007, miercuri, 06.07.2016 14:36

    Normal, nu va plac postarile critice si in loc sa luati masuri pentru redactarea cu minim bun simt a acestor "articole", preferati sa stergeti respectivele postari. RUSINE !!! Despre subiectul articolului: vina este 100% a lui Rosberg iar declaratia lui ca a intrat mai "adinc" in viraj trebuie interpretata ca intentie clara de scoatere a lui Hamilton in afara pistei. Daca esti pe interiorul virajului nu inseamna ca poti sa-ti scoti adversarul in afara pistei. In plus, Hamilton era cu mult inaintea lui Rosberg, ca dovada sta faptul ca atunci cind acesta din urma a vrut sa-l scoata de pe pista nu a reusit decit sa-l loveasca in zona de mijloc a monopostului. Asta s-a vazut foarte clar la reluarea de sus a fazei dar se pare ca sint multi cei care au probleme cu vederea. Oricum "specialistii" in F1 ar trebui sa stie ca odata ce ai fost depasit de catre adversar solutia sa-l scoti de pe pista nu este nici morala si nici practica dupa cum s-a vazut.

  • JugaruGabi, sâmbătă, 09.07.2016 17:51

    @Bogdan, este alta poveste acolo: Hamilton NU isi apara pozitia, era dupa start, Rosberg trebuia sa stie ca aia e trasa ideala pentru monoposturi si ca iesirea lui in exterior pentru a forta depasirea la revenirea pe virajul de dreapta trebuia sa il gaseasca cu rotile in fata lui Hamilton ca sa aibe dreptul la apex. In rest, s-a bagat fortat intr-un loc unde usa era inchisa, exact cum a fost in Spania cu Hamilton.