Record de vânzări pentru Volvo în 2023: XC60, cel mai popular model
Constructorul suedez de automobile a încheiat anul 2023 cu vânzări record. Cel mai popular model a fost, de departe, SUV-ul XC60.
2023 a fost un an foarte bun pentru Volvo, mai ales din punct de vedere al vânzărilor. Constructorul suedez de automobile a comercializat, în total, 708.716 mașini, cu 15% mai multe decât în 2022.
Deși a debutat în 2017 și de atunci nu a primit foarte multe îmbunătățiri, SUV-ul XC60 a fost de departe cel mai popular model Volvo, cu 228.646 de unități vândute. Ca o comparație, în 2022, XC60 a fost ales de 195.338 de clienți.
Astfel, SUV-ul l-a întrecut pe fratele său mai mic și mai accesibil, XC40 (200.670 exemplare), dar și pe fratele mai mare XC90 (107.549 unități).
Totodată, Volvo raportează o creștere cu 70% a vânzărilor de modele electrice. Anul trecut, suedezii au comercializat 113.419 mașini cu zero emisii. Mai mult, cererea pentru modelele plug-in hybrid ale companiei au crescut cu 10%, la 152.561 de unități.
În Europa, Volvo a livrat 294.794 de mașini, cu 19% mai multe decât în 2022. În China, livrările au crescut cu 5%, la 170.091 exemplare, iar în SUA cu 26%, la 128.701 unități.
via Volvo
-
dan_grc, luni, 08.01.2024 14:38
Sa calculeze expertul electric Volvo, cât înseamnă 113.419 din totalul de 708.716, apoi sa ne spună cum va zburda Volvo doar cu electrice în câțiva ani, fără sa-si injumateasca vânzările, mai ales c-au început sa scadă puternic subvențiile.
-
@dan_grc, luni, 08.01.2024 16:50
Cred că se descurcă. Amatorii de vechituri aruncate de alții nu sunt publicul lor țintă.
-
Dizăl Rulz Forevăr, luni, 08.01.2024 17:05
Calculez eu, ca nu e nevoie de experți. Doar de aritmetică: 16% Dar ține-te bine ca acum vine rocket science, calcul diferențial, integrale Riemann. 1 an - 70% creștere la 113419 = 192812 2 ani - 327780 3 ani - 557226 4 ani - 947285 Te-ai prins?
-
inexorabil, luni, 08.01.2024 17:43
Fănele, echilibrează-ţi roţile (minţii) cu Reihmann ((las’ că ştii mata, că doar eşti omni(non)scient)). Eventual ia şi un MRM (face bine la sănătate). PS. Dacă vrem să învăţăm matematică, ne ducem/apelăm la profesori, nu la oamenii de (ne)ştiinţă ajunşi “feldmareşali” doar fiindcă lustruiesc impecabil cu limba (primordial clanţele de la iu-es-embăsi, dar şi placa din spate a Dulapului).
-
Dizăl Rulz Forevăr, luni, 08.01.2024 17:47
Bernhard Riemann. Fără "h". Hai, vezi că vine tanti asistenta cu pilula de după-amiază.
-
inexorabil, luni, 08.01.2024 18:25
Încă o dată decretez: faţă de tine, noaptea este chiar genială.
-
Dizăl Rulz Forevăr, luni, 08.01.2024 18:34
Față de tine nebunii sunt zdraveni.
-
inexorabil, luni, 08.01.2024 18:54
Când îi vom ”contamina” cu…ADEVĂR(UL) pe TOŢI sclavii voştri de toată ziua, doar atunci să ne serviţi replici de-astea dăştăpte, OK? Right now…I just piss on you!
-
Dizăl Rulz Forevăr, luni, 08.01.2024 19:03
E ok, în gură ta s-a pișat viața cu presiune, de-aia ești bufonul site-ului.
-
inexorabil, luni, 08.01.2024 19:30
Păi vezi? Special am mizat pe o măscăriciune (ultra-previzibil că te-am stârnit întru scatologie/scatofagie…tipică oricărui interlop pripăşit la oraş; la oraşul L14). Apropo, nu mai ţin minte cum se numea acea piesă de teatru în care Valentin Teodosiu juca rolul unui torţionar/securist postdecembrist care exulta: “Cu alde noi veţi intra în UE şi în NATO” (printre puţinele cazuri în care viaţa n-a bătut filmul, ci l-a…urmat).
-
Banditos, luni, 08.01.2024 22:17
@Dizăl Rulz Forevăr Iti pierzi vremea....clovnul trepanat cade in abis cu fiecare postare...
-
Dutz, luni, 08.01.2024 22:27
Am Volvo (XC 60 T6) si in general sunt mulțumit. Nu-i dinamica, dar este decentă, surprinzător ceva probleme la frâne (discuri ondulate schimbate de 2 ori in 70.000 km), și service nasol, dar poate este ceva local. Faptul ca Volvo o duce bine reflecta cred eu o orientare relativ conservatoare pentru design interior si exterior, fără prea multe briz-briz-uri si kitch-uri. Chiar dacă Volvo are volume anuale mici pentru un producător de volum (aprox 700.000 mașini/an) a avut un 2023 de succes. La partea de electrice creșterea de 70% este doar marketing ieftin pentru că au vândut foarte puțin în 2022.
-
ds, marţi, 09.01.2024 10:09
@Dutz Chiar surprinzătoare problema cu discurile. Tot pe la 60-70.000 km se invârte și Volvo-ul și tot T6 din familie, dar fără nicio problemă. Iar service-ul din zona mea pot spune că este impecabil, din punctul meu de vedere, și este a treia mașină servisată de ei, prin familie trecând toate cele trei mărci pe care le reprezintă.
-
Banditos, marţi, 09.01.2024 10:47
Vedeti care este furnizorul de discuri. S-ar putea sa rezolvati problema doar schimband sursa.
Dutz, marţi, 09.01.2024 20:14Hai că nu m-aș duce cu piesele “în plasă” la reprezentanță pentru o mașină în garanție… ;))
-
Greatwallu suedez, marţi, 09.01.2024 19:36
@ Dizăle, Uite un calcul mai simpla, la fel de "realist" ca al tau, care nu necesita matematici speciale: Daca electricele sunt 16% din productia Volvo si in 4ani cu +70% anual, ajung la 950 mii, rezulta ca in 2028 volvo va produce cca 6 milioane de masini. Deja tremura nadragii pe Toyota..... Cat priveste service'ul oficial, daca nu ai o pensie speciala sau nu faci afaceri cu statul, singura sansa este un credit ipotecar+ acatiste sa iei masina cu toate piesele pe ea (am patit-o de 2x, pana am gasit service'ul lui vadim).
-
Banditos, marţi, 09.01.2024 21:46
daca e in garantie, aia e...dar n-am citit pe nicaieri sa fie in perioada de garantie a masinii.
-
@Dutz, marţi, 09.01.2024 23:03
Depinde mult de piata pentru care e produsa masina. Am un XC90 PHEV importat din Suedia. Am facut peste 100000 km si nu am schimbat nici discurile si nici placutele de frana. Cred ca tine si de sistemul de regenerare a energiei, dar e bine sa poti circula cu o masina de 2,3 tone cu placutele si discurile din fabrica si la peste 100000 km.
-
@dan_grc, marţi, 09.01.2024 23:09
Tu parca ziceai ca dau faliment cand au anuntat ca vor renunta la diesel si mai mult, vor merge doar pe electrice. Treaba e diferita pentru ca Volvo are alt public tinta la clienti. Cocalarii fani DIZAL se duc la Bemveu import Germania. La Volvo e altceva, lumea vrea siguranta si confort pentru familie. Smenarii vor figuri si luniute. Acum nu te intreb in cat face suta un C40, XC40, sau noul EX30, ca nu la asta vezi reclamele Volvo. Dar pot sa te lase cu mult in urma daca vor. Nu uita Volvo nu e Bemveu!
-
@dan_grc, marţi, 09.01.2024 23:11
Subventii??? Astia cu Volvo au destui bani ca sa le cumpere NOI oricum. Avand in vedere ca isi da cu parerea unul care nici un sh bun nu isi permite, nu bagam in seama:))
-
@dan_grc, miercuri, 10.01.2024 14:36
Articolul se refera la masinile noi. Tu esti fan troace SH importate si cu istoric necunoscut, dar sigur cu km reali si toate bune. Mai bine comentezi la articolele despre piata SH in Romania care este in floare si nici nu prea baga in seama Volvo.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
Cât? 70%?? Nu se poate...