Record istoric: Dacia a vândut aproape jumătate de milion de maşini în 2013

Publicat miercuri, 22.01.2014 11:07 de Sebastian Toma

Dacia a reuşit să se autodepăşească şi în 2013, vânzările mărcii totalizând 429.540 unităţi la nivel global. Pe piaţa autohtonă, anul trecut, unul din trei români şi-a cumpărat o Dacie nouă.

Dacia a încheiat un nou an de succes, depăşindu-şi recordul comercial precedent. Marca din Mioveni a vândut 429.540 unităţi în 2013, cu 19.3 la sută mai mult faţă de rezultatul din 2012. După cum ne-au obişnuit cei de la Dacia, pieţele principale au fost Franţa şi Germania, urmate de Algeria, Turcia şi Spania.

Piaţa din România, într-o profundă scădere în 2013, a adus o creştere de 12.4% pentru Dacia, totalizând 24.890 unităţi ale mărcii argeşene.

Deşi România nu este nici măcar în top 5 pieţe de desfacere pentru Dacia în materie de volume, marca este în continuare lider de piaţă aici. În orice caz, creşterile Dacia în România au fost realizate de persoane juridice, vânzările fiind datorate flotelor achiziţionate în 2013.

LOGAN, NUMĂRUL UNU ÎN ROMÂNIA

Pe piaţa internă, cel mai bine vândut model Dacia rămâne Logan. Peste 10.000 de români au cumpărat un Logan berlină nou în 2013. Liderul segmentului B pe piaţa din România este Sandero, incluzând şi versiunea Stepway, modelul fiind ales de 4.707 români. Duster, primul SUV al mărcii, a fost ales de 4.647 clienţi din România.

Berlina din gama Dacia este cel mai popular model în România.

În afară de primele generaţii ale lui Sandero, Logan şi Logan MCV, cel mai puţin bine vândut model Dacia în România anului 2013 a fost Lodgy, cu 670 unităţi. Acesta a fost urmat de noul Logan MCV, cu 1.152 unităţi şi Dokker, cu 1.564 unităţi. Explicaţia din spatele vânzărilor slabe ale lui Lodgy este legată de piaţa din România, unde monovolumele nu ating volume mari. În ceea ce priveşte noul Logan MCV, modelul a fost lansat în decursul lui 2013, neavând un an complet de vânzări pentru a se putea mândri cu rezultate la fel de bune precum fraţii săi de platformă.

DACIA ÎN LUME

Aproape 95.000 de francezi şi-au cumpărat o Dacia nouă în 2013. Marca din Mioveni a avut succes pe numeroase ale pieţe, până şi Maroc având mai multe unităţi Dacia achiziţionate decât în România. Pieţele din Belgia, Marea Britanie şi Polonia au completat topul primelor zece pieţe externe ale Dacia, toate cu peste 12.000 unităţi.

Românii nu s-au identificat cu acest cadru, doar 670 de unităţi Lodgy fiind vândute în 2013 în ţara noastră.

Dacia ocupă a cincea poziţie în clasamentul vânzărilor din Franţa şi are o cotă de piaţă de 4.3 la sută. Sandero este pe locul trei în topul vânzărilor din ţara respectivă, fiind popular în rândul persoanelor fizice. Acelaşi lucru îl putem spune şi despre Spania, unde Sandero este pe primul loc în rândul vânzărilor către persoane fizice şi vânzările mărcii din Mioveni au crescut cu 80%. Deşi Dacia a intrat abia în 2013 pe piaţa din Regatul Unit şi vinde doar două modele acolo, marca românească a realizat peste 17.000 de vânzări în ţara respectivă.

Via Dacia

  • sandu, miercuri, 22.01.2014 11:22

    este bine sa cumperi o dacie noua, si sa o dai dupa ce iese din garantie. o masina buna pentru Romania.

  • Scrooge, miercuri, 22.01.2014 14:02

    Legat de Lodgy, sunt mai mult decat normale vanzarile slabe, ce sa faca romanii cu ditamai microbuzul, care are si un pret nu tocmai accesibil, asa mic cum e el. Mai ales ca majoritatea stau la bloc si o parcheaza in fata, iar cei de la case sunt un pic mai instariti si se cam orieteaza spre altceva. MCV-ul e mai mult decat suficient, mai ales ca rar mai vezi familii cu mai mult de 2 copii (si astea din urma sunt rare).

  • Inexo-cuantic, miercuri, 22.01.2014 14:55

    Un best buy excelent. Se pare ca Dacia a dat lovitura mai ales cu noua gama de motoare si modele cu pretentii din ce in ce mai accentuate catre un alt tip de public. Din punctul meu de vedere Dacia este cea mai acesibila si mai fresh marca dintre toate Europenele.Iar noul Duster se pare ca pastreaza toate calitatile care i-au asigurat succesul: polivalenta in utilizare, calitatile de rulare pe drumuri neamenajate in cazul versiunii 4x2 si capacitatea de a aborda trasee dificile in cazul versiunii 4x4, la care se adauga un raport spatiu interior/ pret fara egal.

  • unckle, joi, 23.01.2014 00:19

    un roman din cei trei care si-au cumparat masina noua ... ca pana la un roman din trei "la general" este cale lunga ... zic si eu :) Daca o sa comparam piata daciutei de 17000 unitati cu piata de sh a VW, Skoda, Opel si Ford, o sa observam ca, desi Dacia ofera o masina noua, decenta ca performante, ea este ultra-hiper-supra-mega-intrecuta de piata masinilor SH cu preturi similare. Marii fani ai masinii "cintite", de "calitate" si, evident "noua" ce se invart pe aici ar trebui sa ia seama la faptul ca, langa 17000 de confrati de-ai lor exista 35000 de insi care si-au cumparat masini noi altele decat Dacia, si alti 200000 care si-au cumparat masini SH la preturi similare cu Dăciuța noastra mult iubita. Eu unul as reconsidera un pic "succesul" pe piata autohtona al marcii -- dovada care contrazice acest succes sta in garajul a 225000 de romani care, anul asta, au preferat sa dea ~10000Euro pe o masina SH in loc sa cumpere un exemplu de fiabilitate, calitate, crestere de piata, etc, etc. etc. Evident voturi negative si comentariul "dispare" rapid ... doar nu vrem sa vedem pe cineva care pune faptele intr-o alta perspectiva (aviz AM ... parca spuneati ceva cum ca se mai schimba lucrurile prin zona comentariilor)

  • vianu, joi, 23.01.2014 09:02

    pai si te mira ca iei manutze rosii? Poate ca motivul este nationalismul (ceea ce nu e rau, pentru ca toti trebuie sa tinem la ce se face la noi in tara) dar poate ca un alt motiv ar fi faptul ca pleci de la o premisa eronata, Sau cum zici tu, o alta perspectiva. Perspectiva ta e ca pui in aceeasi oala o masina noua (adevarat ca prin pretul ei o alterantiva) cu masini SH. De toate tipurile. Adica in aia 200.000 ai pus la plesneala pe langa masa de Volksvagen (oh iara, sa nu se supere fanii) si 250 Porsche, 8900 Mercedes, 87 Lexus, 4 Lamborghini, 5 Aston si....1 Geely. + restul. Adica nu vad de ce am ridica dintr-o spranceana "reconsiderand" succesul Daciei. Da, masina asta "cinstita" nu se vrea un panaceu universal si nici nu-i poate satisface pe toti. Poate din aceasta perspectiva au gandit si cei ce si-au luat Lamorghini dar si fericitul posesor de...Geely. Second Hand. Si in al doilea rand cel mai corect ar fi fost comparatia vanzarilor Dacia cu vanzarile noi. SI daca ai fi vrut ca perspectiva ta sa fie mai presus de orice indoiala ar trebui sa ne reamintesti tuturor, nu neaparat cota de piata a Daciei in2013 (care oricum este cea mai mare), dar CRESTEREA PROCENTUALA fata de 2012. Ai vazut cam unde se afla Dacia? Adevarat, ca e mult sub Maserati cu +125% !!!!. Si era sa uit. 1 din 4 romani si luat Dacia. Si 1 din 4 romani a preferat un SH in defavoarea unei masini noi. Nu observi nici o relatie in aceste proportii?

  • cristi, joi, 23.01.2014 09:42

    mi-ar placea sa o conduca si cei care zic ca nu se urca in dacie niciodata. poate isi schimba si ei comportamentul la volan, gen flashuri, viteza, etc. :) momentan la 10.000euro nu ai ce sa iti iei. decat o masina sh. e alegerea fiecaruia. ps: RESPECT in trafic! asta conteaza cel mai mult

  • unckle, joi, 23.01.2014 11:33

    @vianu - discuti niste discutii fara a discuta ce am scris eu mai sus. 1. Vorbeam de 200000 masin sh la pret similar cu al unei dacii logan/sandero (si versiunile lor). 200000 de romani au preferat sh in loc de dacie noua - raportul este 10:1 ... in medie o masina sh vine in romania la 10000euro, un lambo si niste porsche nu schimba mult raportul cand avem 100000 de polo, corsa si fabia. 2. Nu 1 din 4 romani si-a luat o daciein 2013 (poate in toata istoria romaniei). Una din patru masini noi vandute a fost o dacie, din cei 50000 care au luat maisna noua fiecare al 3-lea (4..) si-a luat o dacie. Dintre cei care au cumparat o masina anul trecut 1 din patru a preferat o masnina noua, ceilalti trei sunt evident cocalari cu joarse pe bulgaria. Daca facem o relatie intre aceste proportii putem spune ca dintre cei care si-au cumparat masini noi anu trecut un sfert au fost sanatosi la cap si au luat dacii iar celelalte trei sferturi sunt niste cocalari obositi. Asta vrei sa spui cu "relatia" ?

  • Scrooge, joi, 23.01.2014 11:43

    @unkle......cu toate manutele rosii pe care le-ai luat :), din pacate, si accentuez "din pacate", cam ai dreptate. Eu sunt si pe principiul fiecare cu banii lui acasa poate sa faca ce vrea, poate sa iasa cu 10.000 pe strada si sa-i imparta la saraci :) si sa aleaga sa mearga cu bicicleta :). Nu-mi plac in schimb "aerele" pe care si le dau astia de-si iau Mertz "secand" la pret de Logan, vezi doamne ce smecheri sunt si ce afacere au facut.

  • Kap, joi, 23.01.2014 12:16

    Unchiu', din pacate nu sint nici macar unul din 4. Cam trei sferturi din vinzarile de masini noi au fost la companii! Aproape 80% dintr-o piata si asa ca vai de mama ei! Oricum succesul nu se masoara neaparat in masini vindute persoanelor fizice, chiar daca in Spania sau Franta modele Dacia sint in topul vinzarilor de anul trecut. Ideea de baza e ca in Europa + Euromed masinile astea chiar au succes. Din fericire indiferent de parerile dispretuitoare si atotcunoscatoare ale celor mai estici si mai rupti in cur europeni.