Record pentru Heffner Ford GT Twin-Turbo: 429.5 km/h!

Publicat luni, 03.05.2010 11:36 de Mircea Meșter

Un Ford GT preparat de Heffner pentru cursele americane de drag a reusit sa atinga o viteza-record pentru astfel de intreceri: 429.5 km/h.

Dupa ce casa de tuning Heffner Performance a reusit sa impacheteze 900 de cai putere sub capota unui Ford GT special, idila dintre modelului american si casa de tuning din Florida continua.

De aceasta data, inginerii tunerului american au incercat sa duca Ford GT la o viteza nemaiintalnita in cazul modelului sportiv al Ovalului Albastru cu ajutorul a nu mai putin de 1900 de cai putere inghesuiti in motorul twin-turbo si a suspensiilor special realizate pentru a face fata fortelor atipice.

In urma incercarii care a avut loc pe lungimea unei mile (distanta clasica pentru o cursa de drag din SUA), Heffner a stabilit un nou record mondial de viteza cu Ford GT, 266.9 mph (429.5 km/h), cu peste 27 de kilometri pe ora mai mult decat anunta precedentul record mondial in materie. Incercarea Heffner Performance a avut loc pe una dintre pistele aeroportului din Miami.

Recordul atins de Heffner Ford GT Twin-Turbo a avut insa si contestatari, unii dintre cei prezenti la eveniment sustinand ca echipamentul de masurare a vitezei a fost modificat in acest sens inaintea incercarii. In sprijinul afirmatiilor acestora vine faptul ca, acum o luna, aceeasi masina reusise sa atinga doar 402 km/h in Texas. Jason Heffner, detinatorul casei de tuning din Florida, a contraatacat insa, sustinand ca masina poate dovedi cifrele in oricare alta intrecere ulterioara pe lungimea unei mile.

via | dragtimes

  • Lamborghini, luni, 03.05.2010 12:09

    bravo lor...cei mai "muscle" din lume :X

  • Bentley, luni, 03.05.2010 12:27
    Doar atat?...

    Pai cu 1900 CP doar 429km/h? Pai Veyron, se stie, cu aproape jumatate din putere scoate doar cu vre-o 20km mai putin... Aerodinamica are un cuvant greu de zis...

  • KalEl, luni, 03.05.2010 12:37

    ma rog, nu se observa "viteza" din filmuletu asta. mai bine face un drag demonstrativ cu lambo-u din spate

  • Ivanoff, luni, 03.05.2010 12:56
    900 sau 1.900 cp?

    Pana la urma cati cai are? 1000 despachetati si 900 impachetati sau "doar" 900 impachetati,restul fiind o banala gresala de radactare?...

  • mircea, luni, 03.05.2010 13:01
    @Ivanoff

    Citeste cu putin mai multa atentie si sunt sigur ca iti vei da seama ca e vorba de doua modele diferite. O zi excelenta.

  • @Bentley, luni, 03.05.2010 13:19
    "doar atat"

    heffner obtine 429.5 pe o mila (1,609km); bugatti in vreo 10km

  • Djquaky, luni, 03.05.2010 13:49
    @Bentley cu "doar atat"

    Nu se compara Bugatti cu Heffner....Avem tendinta asta de a compara clase dif doar pt faptul ca au asemanari intre vitezele maxime... Dar Heff e strict pe performanta...si atat...pe cand Veyron mai urmareste si altceva...confort,stil....exclusivism.... O zi buna :)

  • prudentul, luni, 03.05.2010 15:07
    o milă?

    Cursele de dragstere au loc pe distanţa de un sfert de mila (400 m), nu o milă.

  • Replikate, luni, 03.05.2010 16:36
    @Bentley

    Hai sa te surprind putin, viteza maxima nu este direct proportionala cu numarul de caluti asa ca pentru ce zici tu acolo nu ai nici un argument cu care sa sustii ideea ta despre aerodinamica. Eu tind sa cred ca aerodinamica Fordului e cel putin egala(daca nu mai buna) ca cea a Veryonului. Nu-i mai dati atat cu Veyronul ca nu e apogeul tehnologiei chiar daca spre deosebire de Fordul de mai sus e masina de serie.

  • toxic, luni, 03.05.2010 17:22

    Ford ruleaza.

  • mowgli, luni, 03.05.2010 17:41
    @replikate

    Veyron are un coeficient de 0.36 in modul "sport" si 0.41 in conditii normale pe cand gt40 are 0.39.Deci Veyron este mai aerodinamic. Indiferent ce spuneti voi carcotasii, este o realizare.Mare spun eu.Consider ca e mai greu sa scoti 1900 de cai dintr-un motor facut sa suporte 600 decat 1000 de cai dintr-un motor construit special pentru acea putere.Just my 1.5 cents (ca e criza).

  • benzinaru', luni, 03.05.2010 17:45
    ,,,,,,,,,,

    Pupati-ash talpile doamne!!!!! este incredibil sunetul................magnific, se ridica parul pe tine Bravo

  • M1, luni, 03.05.2010 18:22
    mda

    Frate la 1900 CP trebuia sa isi ia zborul . Sincer prea multi CP si performante prea mici . Daca este adevarat , repet daca este adevarat , BMW M5 G-power cu 750 CP ajunge la 400 Km/ h : http://www.automarket.ro/stiri/cel-mai-rapid-bmw-din-lume-9256.html . Repet , daca este adevarat .

  • Replikate, luni, 03.05.2010 18:43
    @mowgli, M1

    Nu am stat sa caut cifre de aerodinamica plus ca nu a fost o afirmatie, a fost ceva de genu "din ochi", doar ca unii ma iau cu Veyron de parca e apogeul apogeului desi nu e asa. @M1 Si eu repet: viteza maxima nu este direct proportionala cu numarul de caluti. Daca la 120 cai mergi 200km/h (o viteza aleatorie), asta nu inseamna ca la 240 cai mergi cu 400 km/h. Nu ii mai dati ca are multi cai si performante "mici" ca nu e deloc asa, din contra e totusi o realizare destul de mare.

  • gtrazvan, luni, 03.05.2010 19:57
    Nu este vorba de VITEZA MAXIMA

    Nu este vorba de viteza maxima constructiva ci viteza atinsa la capatul 1 mile, este cu totul altceva.

  • paisan, luni, 03.05.2010 20:08
    ...

    Domnule Mester, cred ca ar fi mai bine daca ar disparea rubrica de comentarii la articole! apar tot felul de abjectii si pseudo-experti cu pregatire extraordinara in orice si isi impun teoriile (nu prea sunt formulate sub forma de pareri). Toata stima pentru articole, pacat de cititori.

  • domnosu, luni, 03.05.2010 21:58
    mile/km

    Ma scuzati, dar, mi se pare mie sau pe "Certificatul de Viteza" al d-lui din poza scrie 252,97MPH...deci, 252.97mile=429.5km ?! :-))):-P

  • @prudentul, marţi, 04.05.2010 10:09
    1 mile

    cursa asta a fost la TEXAS MILE; cursa a fost pe o mila; e adevarat ca majoritatea curselor se tin pe 1/4 mila, dar nu si asta

  • @ M1, marţi, 04.05.2010 10:17

    ba da, e o performanta mai mult decat remarcabila; Richard Noble, care a proiectat ThrustSSC, o masina care a depasit viteza sunetului (1221km/h) spunea ca pentru a dubla viteza unei masini, puterea trebuie sa creasca in progresie geometrica;

  • gicacontra, miercuri, 05.05.2010 11:55
    1 mila

    domnu' Mircea, distanta clasica de desfasurare a curselor de drag este sfertul de mila, quarter mile, 1/4 mile sau 402 m, pe romaneste, mai ales la americani, unde este foarte popular acest "sport". pe 1 mila, sau pe o distanta asemanatoare, de obicei se masoara/demonstreaza recordurile de viteza parca. plus ca suna cam ciudat sintagma "casa de tuning". gresita nu e, dar suna, ciudat. "tunerul american XYZ" suna parca mai...firesc. parerea mea. numai bine.

  • fifteen, luni, 28.06.2010 20:14

    are dreptate bentley doar atat 429km/h cu 1900cp are bugatti 1350cp cel mai puternic si prinde 420km