RECORD: Rimac Nevera R stabilește 24 de recorduri mondiale. Cea mai rapidă mașină de serie în repriza 0-400-0 km/h

Publicat vineri, 11.07.2025 15:23 de Tiberiu Safta

Rimac Nevera R a stabilit 24 de recorduri mondiale noi. Modelul exotic electric al croaților este acum cea mai rapidă mașină de serie din lume de la 0 la 400 km/h și înapoi la zero, un record deținut până acum de Koenigsegg Jesko.

În urmă cu 2 ani, Rimac Nevera a stabilit nu mai puțin de 23 de recorduri mondiale într-o singură zi. Multe dintre recordurile stabilite atunci au rămas în picioare până recent, însă unul din recordurile stabilite de Nevera a fost "furat" de către Koenigsegg Jesko. Mai exact, modelul suedez a stabilit anul trecut un record mondial pentru cea mai rapidă mașină de serie care accelerează de la 0 la 400 km/h și care ajunge înapoi la 0.

Pentru a-și lua revanșa în fața suedezilor, Rimac a creat o versiune și mai puternică pentru Nevera. Aceasta se numește Nevera R și este propulsată de 4 motoare electrice care dezvoltă 2107 cai putere. Modelul croaților va fi produs în doar 40 de exemplare.

Noul Rimac Nevera R tocmai a spulberat recordurile stabilite anterior de Nevera obișnuit, dar și cel deținut până acum de rivalii de la Koenigsegg. Astfel, Rimac Nevera R este cea mai rapidă mașină de serie de la 0 la 400 km/h și înapoi la 0. Această repriză a durat 25.79 secunde, Nevera R fiind mai rapidă cu puțin peste 2 secunde față de Jesko.

Alături de acest record, Rimac Nevera R a stabilit recorduri mondiale pentru cea mai rapidă mașină care accelerează de la 0 la 100 km/h, de la 0 la 200 km/h și pentru cea mai mare viteză maximă, printre altele. Rimac Nevera R a reușit sprintul de la 0 la 100 km/h în doar 1.72 secunde și a stabilit o viteză maximă de 431.5 km/h.

Lista întreagă cu toate recordurile mondiale stabilite de Rimac Nevera R poate fi văzută în clipul de mai jos.

via Rimac

  • BEțiV, vineri, 11.07.2025 15:43

    Masina pierde 1% din baterie la fiecare 2 secunde, in aceste accelerari

  • Jian de la Calafat, vineri, 11.07.2025 16:09

    Da si nu. Preponderent, nu. Repriza 300 - 400 km/h, chiar modesta. Pana la 186mph se descurca rezonabil, ulterior devine puturoasa. Cu 5 motoare la dispozitie n-are nicio scuza, chiar aveam alte asteptari.

  • zarnesteanu, vineri, 11.07.2025 16:26

    Comparatia electrice/ice e in alta categorie fata de motoare cu reactie/elice. Cuplul e mult mai usor de obtinut la electrice, de unde si caracteristicile dinamice net superioare. In plus, in baterie electricitatea nu e obtinuta din arderi ca la motoarele ice sau cu reactie. Inginerii de materiale au poate cea mai grea sarcina din era moderna, si anume sa gaseasca o modalitate de crestere a energiei electrice stocate intr-un volum & greutate minima. Masina poate pierde 1% din baterie la fiecare 2 secunde, dar un motor de Bugatti e gol in 12 - 15 minute la putere maxima. Probabil nici Koenigsegg nu sta mai grozav. Performanta nu se face din ciupitul francului. Daca vrei recorduri mondiale, bagi banul in absolut tot ce e legat de recordul ala, inclusiv (sau mai ales) in cheltuielile de utilizare. Oricum, pentru mine performanta obtinuta din electricitate e mult mai eleganta, mai curata si mai brutala. Cand vad putzoii cum pacane din esapamente la masini moderne, cu mana scoasa pe geam, mi se pare ca industria s-a intors in epoca de piatra. Fiecare cu pasarica lui.

  • Elektrikkk, vineri, 11.07.2025 19:18

    Asta nu e maşină de mers cu sticla de pișu. Este maşină de mers de la vilă, hotel la cazino, restaurant de lux QED

  • Mihai, vineri, 11.07.2025 21:01

    Nu se poate ca o electrica sa faca asa ceva. Doar cele cu motoare termice sunt in stare de performante demne de luat in considerare. @Betiv: si la o termica banuiesc ca ii schimba motorul cu totul dupa o tura mai tare pe circuit. Sau tu crezi ca alea sunt mai bune? Romanii "e" experti! Trebuie sa vina acum Bemve cu un dizal cu 4 turbine ca sa arate ce poate.

    forest, sâmbătă, 12.07.2025 20:44

    Te rog spune ce electrica sa ne luam ca vad ca esti tare priceput. Apropo cand o sa fie cursa de 24h cu electrice?

  • BEtiV, vineri, 11.07.2025 21:09

    @ Mihai Mai, atat esti de frustrat, ca vezi pasarele si unde nu-s. Ce legatura au dieselurile cu comentariul meu, mai ales ca eu am avut doar benzinare? ;-))) In al doilea rand, era doar o observatie legata de consum, nu era legat ceva strict de elctrice. In al treile rand, poate l-ai vazut pe polonezul ala cu Bugatti, care a mers cu peste 420km/h pe autostrada, Nu am auzit ca a trebuit sa schimbe motorul.

    Dutz, vineri, 11.07.2025 21:23

    Mihai este un copilaș de 6-7 ani… nu te mai obosi, pierdere totală de timp și energie. A avut un scurtcircuit cu ceva timp în urmă și este irecuperabil. Are tot felul de spasme, tresăriri, vedenii… cu SH-uri, BMW diesel, turbine, cocalari etc… Este pe tratament, dar evident nu funcționează ;)

  • Elektrikkk, duminică, 13.07.2025 10:47

    @forest există taxiurile Tesla care fac zilnic Los Angeles - Las Vegas şi trec prin deşert, zi de zi, an de an. Stai liniştit, electricele serioase sunt extrem de fiabile. Ai trecut de la pişu la sticlă că vrei să conduci fără să dormi ?? Sau să dormi în scaun ?