Red Bull amenință din nou cu retragerea din Formula 1: "Am putea părăsi competiția dacă nu va apărea un furnizor independent de motoare"
Red Bull susține că ar putea decide să se retragă din Formula 1 dacă în acest an nu se va stabili un regulament clar privind apariția unui furnizor independent de motoare pentru sezonul 2021.
FIA a anunțat recent că actualele motoare turbo V6 de 1.6 litri vor fi înlocuite începând din sezonul 2021 cu unități de propulsie mai ieftine, mai simple de dezvoltat și mai zgomotoase.
Pentru moment, echipele nu au stabilit concret tipul de motor pe care îl vor alege, însă Red Bull profită de schimbarea regulamentului pentru a forța apariția unui furnizor independent.
Astfel, oficialii producătorului de băuturi energizante care deține două echipe în Formula 1 afirmă că Red Bull ar putea părăsi Formula 1 în cazul în care din 2021 nu va exista un furnizor independent de motoare. În plus, Red Bull vrea ca o decizie finală în acest sens să fie luată până la sfârșitul acestui an.
"Cel târziu în 2021 trebuie să existe un furnizor independent de motoare care să vină în F1. Este mai mult decât necesar, iar motorul trebuie să fie simplu, zgomotos și cu un preț mai mic de 10 milioane. Așteptăm o soluție cel târziu la sfârșitul acestui sezon. Dacă nu se întâmplă, rămânerea noastră în Formula 1 nu este sigură", a declarat Helmut Marko, consultantul Red Bull.
Red Bull este dezavantajata în lupta pentru titlurile mondiale de faptul că nu este susținută în mod direct de un constructor, așa cum se întâmpla cu Ferrari și Mercedes.
Via Motorsport
-
lorinczi.thomas, vineri, 21.04.2017 19:46
Nu poate infiniti sa dezvolte un motor?
-
red, vineri, 21.04.2017 20:04
Drum bun. Redbull iti da aripi.
-
@Chul, vineri, 21.04.2017 20:28
RBR vrea (si) un furnizor INDEPENDENT de motoare, nu un singur furnizor de motoare in F1 cum ai inteles tu.
-
f1fan, vineri, 21.04.2017 20:34
Daca ar avea Renault cel mai bun motor din grila nu ar mai zice asta...
-
Mert, vineri, 21.04.2017 20:36
Cred ca se refera la aparitia unui motorist fara echipa. Deja se asteapta ca Renault nu le va mai oferi motorul pe care il vor avea pe echipa de uzina !
-
L, vineri, 21.04.2017 20:54
era o vreme cand aerodinamica era la liber si te ... pe ele de motoare
-
mobius, vineri, 21.04.2017 21:50
Au avut oferte de la Mercedes, de la Ferrari, dar nu le-a convenit. Totusi cu motorul Renault au castigat 4 (patru) CM. Domnul Vettel a primit pe tava 4 titluri. Ce vor acum? Un monopost nu inseamna numai motor, sa ia motorul Honda, altul nu mai exista. Vor un motor special pentru ei dar, vremurile astea au cam apus pentru ei, FIA i-a sustinut patru ani, trei ani au avut un alt prunc in brate (Mercedes si Hamilton), acum se pare, de cand a venit Ross Braun, au un alt favorit in brate. Acestea fiind datele, daca nu le convine, nu au decat sa se retraga, oricum istoria lor se restrange la doar cei patru ani de succes, atentie insa alaturi de Renault si cu sustinere de la FIA. Amenintarile pecare le profereaza sunt doar ifose.
-
octav71, sâmbătă, 22.04.2017 00:33
Iti respect comenturile mobius, dar... Motorul Renault nu a functionat singur pe monopostul RedBull! A avut nevoie de un pilot, care s-a achitat foarte bine de sarcini. Au mai fost piloti cu monoposturi performante, care nu au reusit sa castige titluri. Iar despre RedBull, well, aceleasi texte. Nu castigam, plecam! Marko nu concepe si nu stie sa digere faptul ca pot fi altii mai buni.
-
Seat, sâmbătă, 22.04.2017 02:33
vor sa se intoarca cosworth? :)
-
ctl, sâmbătă, 22.04.2017 09:22
exista posibilitatea de a construi propriul motor! cred ca au destule resurse financiare pt asta! au existat perioade diferite in viata fiecarei echipe,mai scurte sau mai lungi,in care a dominat! apoi se schimba ceva in regulament,si de regula se modifica ordinea! sa mai astepte,pot fi competitivi chiar sezonul asta ,cand va fi introdus update ul renault! cand red bull castiga 4 sezoane,erau ridicati in slavi cei de la renault! nu poti face cel mai bun motor la fiecare schimbare de regulament sau in fiecare an! va mai veni si randul lor in viitorul apropiat sau mai indepartat! deocamdata ,oarecum suprematia o detin altii!
-
ctl, sâmbătă, 22.04.2017 17:20
adica nu poate Honda dar ar putea cineva care nu a mai facut vreodata un motor ... de la 0; nu se reduce totul la bani
-
kokanainen, duminică, 23.04.2017 14:21
kokanainen nu testeaza-e prea bun pentru FERRARI :))
-
ctl, duminică, 23.04.2017 16:51
ctl ,cel care a scris de honda, am rugamintea sa folosesti alt nick! daca vrei! nu c as fi eu vreo somitate,dar e mai bine sa se stie cine scrie!
-
ctl, duminică, 23.04.2017 17:03
sunt fan formula 1 de cand au inceput transmisiunile in romania! aveam in jur de 10 ani pe atunci! maxim 3 mari premii am pierdut in aprox 25 de ani! urmaresc de foarte mult timp comentariile voastre pe acest site,dar n am intervenit niciodata cu anumite pareri despre diferite situatii legate de f1! am scris si eu cate ceva de cateva zile! nu stiu in ce masura am deranjat sau nu pe cineva! sunt fan ferrari de la m schumacher pana in prezent! vad ca mai este un coleg cu acelasi nick! am zis astea in eventualitatea in care colegul care mai fol ctl,ar putea jigni pe cineva! eu n am sa aduc injurii nimanui! vreau doar sa zic parerea mea despre evenimentele din ziua respectiva,normal,legate de f1! eu chiar ma numesc catalin! unul dintre prenume este catalin!
-
kimi, duminică, 23.04.2017 21:12
pe urma ce ar mai inventa daca tot nu le-ar merge?
-
Robert, luni, 24.04.2017 09:10
De mai mult timp cred ca solutia pentru F1 ar fi organizarea a doua campionate: primul al constructorilor, unde concureaza doi piloti de fiecare constructor, pentru titlul la echipe si al doilea, al pilotilor, unde toti pilotii au aceeasi masina si o echipa proprie de mecanici. Echipa castigatoare de la constructori va da anul viitor masina tututor pilotilor care se lupta pentru titlul de campion. Evident e o utopie azi, dar s-ar termina discutiile si de aici despre care pilot e mai bun.
-
Radu, luni, 24.04.2017 11:17
Cand a fost campioana mondiala 3 ani la rand de ce n-a vrut asta ?!
-
Anonim, luni, 24.04.2017 23:14
Idea ta este interesanta dar ce facem daca pierde Hamilton? Pe cine o sa mai dea vina? Este mai ok cum este acuma, macar poate da vina pe cineva. Din punctul meu de vedere, Hamilton nu stie sa piarda, nici nu cred ca a crezut vreodata ca vreun pilot din F1 este talentat in afara de el, evident.
-
ZZZ, vineri, 28.04.2017 15:22
RBR o echipa relativ noua isi permite sa ameninte cu retragerea daca nu gaseste un furnizor de motoare Moka...Pai ce sa mai zicem de Williams sau Mclaren care au probleme mari in ultimii ani..
Citeste si
-
F1 TOP | luni, 25 noiembrieFormula 1: George Russell, victorie în Las Vegas. Max Verstappen cucerește al 4-lea titlu consecutivGeorge Russell a câștigat Marele Premiu din Las Vegas după o cursă dominată de pilotul britanic. Totodată, Max Verstappen a încheiat pe locul 5 și a devenit campion mondial pentru a 4-a oară consecutiv. Citeste tot
-
F1 TOP | joi, 14 noiembrieFormula 1: Monaco va rămâne în calendar până în 2031Formula 1 a anunțat un acord nou cu Monaco pentru a găzdui Marele Premiu de la Monaco până în 2031. Începând din 2026, etapa din principat va avea loc în primul weekend din iunie. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 13 noiembrieF1: Eveniment special de lansare pentru toate echipele în 2025Formula 1 va organiza, pentru prima dată în istorie, un eveniment special de lansare pentru toate echipele. Evenimentul va marca 75 de ani de la înființarea campionatului mondial de Formula 1. Citeste tot
-
F1 TOP | marţi, 12 noiembrieF1: Alpine va trece la motoare Mercedes din 2026Echipa de Formula 1 Alpine a anunțat oficial că va trece la motoare Mercedes începând din sezonul 2026. Anunțul vine la o lună după ce Renault, actualul furnizor de motoare al echipei franceze, și-a anunțat retragerea din Formula 1 la finalul lui 2025. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 6 noiembrieF1: Gabriel Bortoleto, pilot Kick Sauber în 2025. Bottas și Zhou părăsesc echipa la finalul lui 2024Gabriel Bortoleto va fi noul pilot al echipei Kick Sauber în Formula 1, începând din sezonul 2025. Debutantul brazilian îl va avea coechipier pe Nico Hulkenberg. Totodată, actualii piloți Sauber, Valtteri Bottas și Zhou Guanyu, vor părăsi echipa la finalul sezonului actual. Citeste tot
Asta e o prostie.F1 este si o competitie a constructorilor.Un singur furnizor de motoare poate fi in favoarea echipelor de uzina.Dar nu le poti cere unor mari constructori precum Mercedes si Ferrari sa nu isi construiasca in totalitate monopostul deoarece principalul rol al unui constructor in F1 este de a face un monopost pentru a dezvolta si descoperi noi tehnologi pentru masinile lor de serie.De acea ar fi o prostie sa se intample asa ceva.Totusi parerea mea nu se va intampla asta.Nici simplificarea unitatilor de propulsie nu este cea mai benefica pentru constructori cea ce inseamna ca va fi un factor important si asta.Adica unitatile de propulsie mai ietine vor fii totusi mai scumpe decat vor vrea ei.Cu adevarat F1 are nevoie de costuri mai mici dar nu cred ca de aici trebuie sa se inceapa.Ar trebui scazute preturile pentru infintarea unei echipe de F1 pentru a atrage cat mai multi constructori.BMW,Toyota,VW.Asta in minim 10 ani bineinteles.