Renașterea unui simbol: Nissan Micra revine într-o generație cu personalitate

Publicat joi, 29.09.2016 14:18 de Mircea Meşter

Cea de-a cincea generație Nissan Micra promite multe la nivel estetic și tehnologic, adunând implicit câteva premiere în segmentul B, cum ar fi sistemul de recunoaștere a depășirii benzii de rulare. Subcompacta japoneză revine după o generație de pauză la o motorizare diesel.

Unul dintre cele mai interesante modele lansate la ediția 2016 a Salonului Auto de la Paris este noua generație a lui Nissan Micra. Modelul mărcii japoneze a trecut printr-un con de umbră în generația precedentă, astfel că începând cu cea de-a cincea reîncarnare designerii și inginerii Nissan au pus mână de la mână pentru a dezvolta o mașină atrăgătoare și plină de personalitate. Scopul final: un loc la masa segmentului B, acolo unde nume precum Fiesta, Polo, Corsa sau fratele de platformă Clio fac legea în Europa.

Nissan Micra: date esențiale

● Numele oficial pe care-l folosește Nissan este "Micra Gen5", pentru a face distincția clară între vechiul model și actualul, pe care-l consideră unul "revoluționar".

● Modelul este construit pe platforma CMF-B a Grupului Renault Nissan, aceeași pe care sunt asamblate modelele Juke, Note, Renault Clio, Captur și Dacia Sandero și Logan.

● Design inspirat din conceptul Sway, pe care Nissan l-a prezentat în 2015 la Salonul Auto de la Geneva.

● Carlos Ghosn, CEO Renault-Nissan: "Noul Nissan Micra întărește poziția Nissan ca lider în designul auto mondial".

● Noua generație Micra este mai scundă (-5.5 cm), dar mult mai lungă (+17.4 cm) și mai lată  (+7.7 cm) decât mașina pe care o înlocuiește. Ampatamentul crește cu 7.5 centimetri. Conform celor de la Nissan, spațiul interior se încadrează între cele mai încăpătoare din segment. 

● Vor exista 10 nuanțe exterioare. Posibilitățile de personalizare a caroseriei le vor permite însă clienților să apeleze la 125 de variante de exterior.

● Micra reintroduce un motor diesel în gamă. Anterioara generație se baza exclusiv pe motorizări pe benzină.

● Motoare disponibile pe benzină: 1.0 aspirat (73 CP, 95 Nm) și 0.9 turbo TCe (90 CP și 140 Nm). Motor diesel disponibil: 1.5 dCi (90 CP, 220 Nm).

● Sisteme avansate de siguranță: asistent la părăsirea benzii (premieră în segment), monitorizarea unghiului mort, sistem de frânare automată de urgență cu recunoașterea pietonilor, recunoașterea semnelor de circulație sau asistent de fază lungă.

● Printre opțiuni se numără un sistem audio Bose care implică o incintă acustică în tetiera șoferului "pentru o experiență audio imersivă".

● Display-ul central din interior are diagonala de 7 inch. Sistemul multimedia poate fi adaptat la telefonul personal prin Apple CarPlay. 

● Nissan susține că a dezvoltat cu atenție antifonarea noii generații Micra, izolând sonor mașina implicit lprin modificări aerodinamice la nivelul caroseriei.

● Coeficientul aerodinamic Cx - 0.29. 

● Nu există prețuri nici măcar la nivel informativ. Noua generație Micra va fi lansată în Europa în martie 2017.

  • QAR7, joi, 29.09.2016 14:24

    Lider in design-ul mondial? In fine, arata bine masinuta, doar ca pare ca noul design nu mai rezoneaza cu numele de "Micra".

  • someone, joi, 29.09.2016 14:41

    superba masina, dezamagitoare gama de motoare....vreau sa spun ca e identica cu gama de motoare a lui sandero, brand-ul low-cost al grupului. adica, atat pentru dacia cat si pentru nissan, in 2016, motor de 1L aspirat?!?!?! cred ca va trebui sa asteptam varianta nissmo pentru ceva sub capota pe masura design-ului .

  • ANV, joi, 29.09.2016 14:55

    Platforma Clio cu motorizari ca pe Dacia.

  • Sam93, joi, 29.09.2016 15:30

    Renault Clio cu sigla Nissan si motoare Renault/Dacia.

  • gogu, joi, 29.09.2016 15:32

    @someone pentru doritorii de senzatii tari exista noul Ka+, recunoscut de specialisti pentru directia si suspensia superioare concurentei. Ka+ sta incredibil pe virajele abordate in viteza, mai trebuie doar sa ai o linie dreapta suficient de lunga cat sa ai timp sa prinzi viteza inainte de curba

  • Andy, joi, 29.09.2016 16:04

    Ca design interior-exterior doar noul Rio e la acelasi nivel, cele doua fiind la capitolul respectiv cam peste toate modelele actuale din clasa mica. E si normal, majoritatea modelelor concurentilor au deja ani buni pe piata si mereu cand apare un model nou se face un pas inainte. La nivel de materiale...nu stim. Vad ca au pus piele ecologica pe bord, ceea ce mi se pare un plus. Vorbim insa de varianta de top probabil, Tekna, care in cazul generatiei vechi incepea la peste 17.000 de euro. Motorizarile sunt intr-adevar cele de pe Sandero, insa nu-s motorizari rele mai ales ca avem un Cx de 0.29. Sandero are 0.35. Polo, pe care multi il slavesc are 0.32. Va conta si greutatea, pentru ca a mai luat in dimensiuni fata de vechea generatie. Nu cred insa sa depaseasca cu mult 1.000 kg. Pariul meu e ca vor adauga pe viitor si 1.2-ul turbo de 120 cp de pe Clio. Per total, daca asta e noul limbaj de design Nissan, vor avea o gama noua foarte reusita. P.S. Poate fac ceva si cu Pulsar ca e mort ca vanzari...

  • someone, joi, 29.09.2016 17:15

    @ gogu: zici tu ceva acolo...dar totusi, hai sa stam stramb si sa judecam drept: logan e un sedan de peste 4,20 m, ...si in 2016 ii pui un motor de 1.0 L si cuplu de 95 nm ?!?!?! fac pariu ca si cutia e etaja luuuuung, ca sa scoata noxele. cu 4 pasageri, fara bagaje, nu cred ca urca mesesul. sau pana la predeal. ca sa nu mai vorbim de transalpina. cred ca dacia 1410 a lui tata, daca mai traieste si nu a mancat-o rematul , fac la o liniuta un astfel de logan. si e o diferenta de 32 de ani intre ele come on......

  • Coco, joi, 29.09.2016 18:06

    Un model nou interesant din multe puncte de vedere. Păcat de opțiunile privind motorizarea. Ca model nou peste Rio dar în viitorul apropiat va avea o concurență acerbă. Să sperăm că Nissan va analiza și va decide să introducă o motorizare pe benzină măi puternică.

  • Ghosn, joi, 29.09.2016 20:44

    Nu avea si Ghosn ce sa zica de bine de Nissan si a scos faza cu "lider mondial in design". Ha ha ha....dupa urateniile de Juke, Leaf, Pulsar sigur sunt lideri, dar nu la design.

  • gogu, joi, 29.09.2016 22:03

    @someone loganul e un sedan de 4,35. motorul de 75 de cai e pentru oameni f linistiti, poate de aia acum 4 ani am dat 1.100 de euro in plus pt motorul de 90 de cai si nu regret deloc. am avut pe prima generatie logan motor de 75 si mi-a ajuns insa un motor de 75 sunt sigur ca urca orice, doar ca nu foarte sustinut. cat despre dacia 1410, daca gasesti niste fise tehnice mai vechi, o sa vezi niste valori 0-100 km/h de peste 16 secunde, asta de un litru cred ca o sa fie undeva in jur de 13

  • LUCCI, joi, 29.09.2016 22:08

    La cum arata si ce ofera(sistem Bose IN TETIERE la clasa mica!!!! volan tesit, tapiterii super cusute in contrast si plansa de bord acoperita cu vinilin cusut samd) este de departe-in opinia mea-senzatia toamnei! Bravo Nissan! Deja, ocupa un loc fruntas, la startul vanzarilor.

  • Scorpionul.negru, vineri, 30.09.2016 21:56

    Arata mult mai bine ca inainte dar e cam din topor desenata....nu imi place !

  • mm, joi, 06.10.2016 20:39

    nu-mi place, micra era o masina simpatica, acum s-a spurcat si ea la trendul agresivo-pompieristic.