Renault a renuntat la modelul pe care il pregatea alaturi de Lada

Publicat miercuri, 18.11.2009 14:54 de Sebastian Toma

Renault si Lada pregateau un rival pentru Volkswagen Golf. Din pacate pentru rusi, situatia economica mondiala i-a facut pe acestia si pe francezi sa schimbe planurile catre imbunatatirea gamei Lada, excluzand viitorul rival al lui Golf.

Francezii de la Renault au dezvaluit intentiile pe care le aveau privind crearea unui hatchback in colaborare cu Lada. Francezii si rusii vor colabora in continuare, dar nu pentru crearea unui model inspirat din Lada Concept C, ci pentru imbunatatirea intregii game a producatorului rus de automobile. Primul model luat in vizor este Lada Kalina, iar problema principala sta la nivelul calitatii.

Planurile Renault alaturi de Lada s-au schimbat odata cu achizitia de 25% din actiunile companiei de catre Avtovaz. Modelul Lada Kalina va trebui sa atinga un nivel de calitate nemaivazut de autoturismele rusesti, in scopul de a avea succes pe piata internationala. Capacitatile inginerilor rusi vor fi fortate la maximum, deoarece acestia trebuie sa acumuleze cunostintele inginerilor din Europa de Vest de-a lungul ultimilor 40 de ani in doar cativa ani, cei de la Renault estimand ca rusii au nevoie de doi pana la cinci ani pentru a dobandi aceste cunostinte tehnice specifice.

Renault va incerca sa opereze schimbari in cadrul marcii Lada intr-un mod similar celui realizat de Volkswagen in cadrul marcii Skoda. Incepand cu anii 2012-2014, cei de la Lada vor lansa modele bazate pe platforme Renault-Nissan. Contributia Renault la dezvoltarea marcii Lada si a companiei Avtovaz este strict la nivelul tehnologiei, echipamentelor si a platformelor, cunostintele tehnice fiind oferite la pachet. In ciuda insistentelor din partea guvernului rusiei, Renault nu va investi bani in Lada. Spre deosebire de francezii de la Renault, guvernul rus a investit bani in Avtovaz, o parte dintre acestia fiind utilizati pentru dezvoltarea noilor modele.

Avtovaz are peste 100.000 de angajati in orasul Togliatti si vinde circa un milion de unitati la nivel local in fiecare an. Din pacate pentru acestia, recesiunea a scazut vanzarile de masini noi din Rusia cu 57%, iar piata cea mai mare a celor de la Avtovaz, Ucraina, a suferit o scadere de 75%. Din aceasta cauza, directorii companiei anuntasera ca vor fi nevoiti sa concedieze 27.000 de persoane, dar guvernul rus a investit o suma mare de bani in aceasta companie pentru a impiedica acest lucru.

Via | Autocar

  • kretzoooo, miercuri, 18.11.2009 15:16

    sa vezi ce nervi o sa aibe vladimir putin

  • Blue, miercuri, 18.11.2009 17:39
    Of-of

    Fratilor nu va suparati, dar Lada asta e o tentativa de copie jenanta dupa VW Concept Iroc: http://www.rsportscars.com/foto/07/iroc06_01.jpg Chiar asa in pana de idei la design sa fie Renault incat sa copieze VW? Nu de alta da incepusera sa le mai nimereasca si ei cu Megane3 si Laguna Coupe.

  • costin, miercuri, 18.11.2009 18:33
    Lada..pfff

    mai bine colaboreaza cu Dacia pentru un asemenea concept...ce-l putin inginerilor nostri nu le-ar trebui 5 ani pentru noi cunostinte..Sincer, nu as vrea sa vad masini precum Niva sau Kalina cu "rombul" pe ele....

  • geo, miercuri, 18.11.2009 20:42

    Ar trebui sa le multumeasca rusii ca nu isi pun mana francezii astia cu marca lor de kkt....

  • mihai, miercuri, 18.11.2009 22:09
    @costin

    Ai dreptate mosule. Nici eu nu as m vrea sa vad o Niva cu sigla de "reno". Nu de alta dar este mult sub demnitatea masinii aleia sa poarte acea sigla. Ai mers vreodata cu Niva in teren accidentat? Masinuta aia face pipi pe orice masina cu rombu' pe ea in conditii extreme ! Nu mai spun ca se repara (foarte rar!!!) la preturi incredibil de mici. Dar pentru cei ca tine pentru care o plimbare in natura echivaleaza cu o tigara fumata in balcon, afirmatia asta chiar pare SF. Cand o sa vad vreo masina frantuzeasca care la 25 de ani merge si arata ca o Lada 1200 sau 1500 la aceeasi varsta o sa cred in "fiabilitatea" lor. Pana acum toate frantuzoaicele pe care le-am vazut la varste venerabile , cu mici exceptii, sunt niste cazaturi. Daca rusii au facut pana in prezent masini adaptate la propria lor piata unde principala cerinta este sa se invarta roata si nu ca masina sa aiba finisaje extraordinare, nu inseamna ca sunt mai inapoiati sau mai prosti. Si pe indieni ii consideram inapoiati in domeniul auto si acum au ajuns sa cumpere Jaguarul. Dasfidania!

  • strikeman, joi, 19.11.2009 03:56
    critic

    sa ne revenim ....dupa ce faima a avut lada.....chiar si asa cum a fost ea furata de la fiat....e jos palaria....dar ce vedem noi in poze...e normal sa abandonezi un proiect pt ca seamana clar cu mitibishu lancer sau evo...copie fidela..in fine...si-au dat seama ca nu ar mai vinde nici un renault daca o scot pe asta pe piata.....deci ideea e masini urate si iefine sa vindem renou bre...

  • lamuriri, sâmbătă, 28.11.2009 23:28

    copii prosti... design-ul unei masini e conditionat de costul de productie impus, adica vrei o masina low-cost - nu trebuie sa te astepti la cine stie ce rafinament stilistic... @geo, dar ce facem cand persoane de kkt ca tine pun mana pe calculator? ca ies numai dobitocenii