Renault a renuntat la modelul pe care il pregatea alaturi de Lada
Renault si Lada pregateau un rival pentru Volkswagen Golf. Din pacate pentru rusi, situatia economica mondiala i-a facut pe acestia si pe francezi sa schimbe planurile catre imbunatatirea gamei Lada, excluzand viitorul rival al lui Golf.
Francezii de la Renault au dezvaluit intentiile pe care le aveau privind crearea unui hatchback in colaborare cu Lada. Francezii si rusii vor colabora in continuare, dar nu pentru crearea unui model inspirat din Lada Concept C, ci pentru imbunatatirea intregii game a producatorului rus de automobile. Primul model luat in vizor este Lada Kalina, iar problema principala sta la nivelul calitatii.
Planurile Renault alaturi de Lada s-au schimbat odata cu achizitia de 25% din actiunile companiei de catre Avtovaz. Modelul Lada Kalina va trebui sa atinga un nivel de calitate nemaivazut de autoturismele rusesti, in scopul de a avea succes pe piata internationala. Capacitatile inginerilor rusi vor fi fortate la maximum, deoarece acestia trebuie sa acumuleze cunostintele inginerilor din Europa de Vest de-a lungul ultimilor 40 de ani in doar cativa ani, cei de la Renault estimand ca rusii au nevoie de doi pana la cinci ani pentru a dobandi aceste cunostinte tehnice specifice.
Renault va incerca sa opereze schimbari in cadrul marcii Lada intr-un mod similar celui realizat de Volkswagen in cadrul marcii Skoda. Incepand cu anii 2012-2014, cei de la Lada vor lansa modele bazate pe platforme Renault-Nissan. Contributia Renault la dezvoltarea marcii Lada si a companiei Avtovaz este strict la nivelul tehnologiei, echipamentelor si a platformelor, cunostintele tehnice fiind oferite la pachet. In ciuda insistentelor din partea guvernului rusiei, Renault nu va investi bani in Lada. Spre deosebire de francezii de la Renault, guvernul rus a investit bani in Avtovaz, o parte dintre acestia fiind utilizati pentru dezvoltarea noilor modele.
Avtovaz are peste 100.000 de angajati in orasul Togliatti si vinde circa un milion de unitati la nivel local in fiecare an. Din pacate pentru acestia, recesiunea a scazut vanzarile de masini noi din Rusia cu 57%, iar piata cea mai mare a celor de la Avtovaz, Ucraina, a suferit o scadere de 75%. Din aceasta cauza, directorii companiei anuntasera ca vor fi nevoiti sa concedieze 27.000 de persoane, dar guvernul rus a investit o suma mare de bani in aceasta companie pentru a impiedica acest lucru.
Via | Autocar
sa vezi ce nervi o sa aibe vladimir putin