Renault anunta low-cost de 3000$

Publicat marţi, 10.04.2007 14:33 de Bogdan Mirică

Carlos Ghosn, presedintele Renault, a anuntat ca grupul francez intentioneaza sa lanseze un model low-cost de doar 3000 de dolari.

Renault se arata din ce in ce mai interesat de piata vehiculelor low-cost. Desi Logan a intrat de scurt timp pe piata indiana, brand-ul francez se gandeste deja la un model chiar mai ieftin. Informatiile au fost lansate de insusi Carlos Ghosn, presedintele Renault, care a confirmat ambitiile grupului francez de a lansa in India un model mai ieftin decat Logan.

"Pentru a inregistra un numar mare de vanzari in India trebuie sa ne gandim la posibilitatea producerii unui model care sa coste 3000 de dolari poate chiar 2000" a declarat Ghosn in timpul unei vizite la uzina Logan construita in colaborare cu grupul Mahindra. Pretul anuntat este de patru ori mai mic decat cel cu care se vinde in prezent Loganul "indian" si nu va putea fi respectat decat daca Renault se aliaza cu un constructor indian pentru realizarea modelului low-cost. Ghosn nu a lasat sa se inteleaga daca grupul francez va apela din nou la Mahindra pentru acest proiect.

Acest anunt a fost facut dupa ce un subsidiar al constructorului Tata Motors a anuntat un model low-cost estimat la 1800 de euro. Sylvain Bilaine, manager general Renault, a confirmat: "Este un semnal de alarma. Cand un constructor serios precum Tata anunta un asemenea proiect nu putem ramane indiferenti; Renault trebuie sa reactioneze. Este normal sa ne indreptam atentia asupra unui asemenea produs".

Concretizarea acestui proiect ar duce la o piata si mai extinsa pentru Renault si ar constitui o strategie eficienta impotriva dificultatile pe care constructorul le intampina in Franta.

  • Iulian, marţi, 10.04.2007 16:09
    ricsa cu motor

    Avand in vedere climatul bland din zonele vizate, Renault va putea scoate pe piata un automobil fara geamuri, cu 3 roti si ghidon, etc. Motorul cu 2 cilindri in W, va dezvolta 60 CP (a se citi capre putere). 3 locuri, din care 2 in spate. Asta daca nu se transforma si asta din masina de 5000 de euro in masina de 11000 de euro, ca Loganul...

  • M, marţi, 10.04.2007 16:16
    !asina de asalt

    Este supercalifragilistic. E ca intr-o bifurcatie logica: daca e o minciuna (specialitatea lui Renault) atunci sunt ce-au fost; daca imi pare ca va fi ceva in genul ricsei descrise de Iulian. Sa nu uitam totusi ca Berlineza 1310 costa cca. 2500 Euro CIP, deci se poate.

  • eu, marţi, 10.04.2007 16:40
    2

    cred ca mai bine o luam la pas si suntem mai siguri ... decat ceva de 1800 euro. las-o dreq de treaba

  • ovidiu, marţi, 10.04.2007 17:33
    hahahaha

    bai sa vezi ce carton pe 4 roti o sa fie acea masina

  • AndreiRN, marţi, 10.04.2007 19:11
    Preturi si Realitatea

    Pai hai sa analizam un pic formarea pretului unei masini. Materialele - Costul metalului si al plasticului necesar. Pe piata libera fierul este aprox $100 tona si deci pt o masina poate $30-40. Aluminul se ridica la $800 tona si pt o masina $100 Locatia de constructie - India si alte tari o dau pe gratis pt a atrage investitori si locuri de munca si comert local. Mana de lucru - in anumite locati este fff scazuta si este posibil ca sa ajunga la $200 de masina. Daca nu se tine cont de mita si impozite si plata birocratilor care nu produc nimic este posibil ca sa fie costul de productie in jur de $1000 in caz de volum si in locati cu cost redus. O caroserie injectata din PET ca la utilajele agricole ar fi extrem de practica si un sasiu stantat din tabla ar fi produs in 30 de secunde. Asistam la fabricarea de air bagschambers si se termina una la 5 secunde.

  • s2000, miercuri, 11.04.2007 15:37
    ...

    creca astia se apuca sa faca mopede...

  • AndreiRN, miercuri, 11.04.2007 17:26
    Mopede

    Daca se vand mopede or sa faca. Inginerul, investitorul si muncitorul roman nici macare mopede nu mai este in stare sa fabrice. Biciclete???

  • jonny, joi, 12.04.2007 09:39
    trebuie sa ia beerlina de 1310 sau 1400 si sa o vanda la indieni

    pai astia de la dacia trebuie sa se gandeasca ca pot sa scoata un automobil de 2000 de euro cu norme de siguranta si stabilitate....eu zic ca dacia 1300 din 98 trebuia vanduta la arabitoi si la indieni fara probleme............cu siguranta ca acolo au mai multe sosele bune decat la noi iar dacia noastra nu va avea probleme

  • romanu, vineri, 22.06.2007 23:41

    Nu te obliga nimeni sa cumperi masina daca tu consideri ca nu e sigura, nu are dotari sau performante... Eu daca as avea 3000 de E de cheltuit pe o masina cu siguranta nu as cumpara SH de banii astia.