Renault Clio şi Megane vor rămâne fără motorizări diesel: "Duritatea testelor de emisii va scoate unităţile de pe piaţă"
Renault anticipează că modele subcompacte şi compacte precum Clio şi Megane nu vor mai putea utiliza motoare diesel din cauza înăspririi testelor pentru emisii după scandalul Dieselgate.
Majoritatea specialiștilor și analiștilor auto prevestesc deja sfârșitul epocii diesel. Nu puține au fost situațiile în care s-a cântat prohodul acestui tip de propulsie, mai ales după scandalul Dieselgate şi a intenţiei Uniunii Europene de a testa emisiile reale ale maşinilor. UE a decis ca, începând din 2019, limita maximă de emisii pentru oxid de azot să scadă de la 80 mg/km la numai 40 mg/km, ceea ce va necesita investiţii majore din partea producătorilor în diverse sisteme care să permită respectarea acestei reguli.
Se pare că aceste profeții sunt susținute acum și de constructorii auto. Renault este primul nume important care confirmă excluderea treptată a dieselului din gama sa. Producătorul francez a lăsat să se înțeleagă că dieselurile vor dispărea în viitorul apropiat de pe modelele mici și fără aspirații premium, din cauza costurilor foarte mari de adaptare la normele de poluare.
În acest context, în cadrul unei întâlniri interne care a avut loc în luna iunie, oficialii Renault şi-au exprimat convingerea că investiţiile necesare pentru dezvoltarea unor tehnologii diesel pentru modelele din clasa mica și mini, precum și cele din clasa compactă, vor fi oprite până la finalul acestui deceniu. Regimul de testare mult mai drastic, care ar urma să fie introdus în anul 2019, ar face ca motoarele diesel să nu fie viabile pentru modelele accesibile. Tocmai pentru că va costa destul de mult adaptarea lor la normele de poluare. Astfel, până în anul 2020, modele precum Renault Clio şi Renault Megane nu vor mai fi disponibile cu propulsie diesel, iar situaţia va deveni comună în aceste segmente la toţi constructorii.
Informaţia a fost dezvăluită pentru agenţia de presă Reuters de două surse care au participat la întâlnirea internă din luna iulie şi care l-au citat pe Thierry Bollore, şeful departamentului de competitivitate al Renault.ac
"A spus că acum ne întrebăm dacă diesel-ul va supravieţui şi că nu şi-ar fi imaginat astfel de dubii nici măcar la începutul acestui an. Standardele şi metodele dure de testare vor creşte costurile tehnologiei până în punctul în care diesel-ul va fi forţat să iasă de pe piaţă", a precizat una dintre surse.
Potrivit cifrelor oficiale, 60% dintre maşinile subcompacte şi compacte vândute de Renault anul trecut aveau propulsie diesel.
Un purtător de cuvânt al constructorului francez a refuzat să comenteze informaţiile.
Via Automotive News
Mi se pare corect. In anul de gratie 2016 sa mai comercializezi masini de clasa mica cel putin cu motoare diesel mi se pare depasit :) Am vazut acum cateva zile un Fiesta model nou cu motor diesel si facea ca un "tractoras".....mi s-a parut cam ciudat :)....lucru care acum cativa ani nu se intampla.