Renault în 2013: profitul operaţional a crescut cu 59% datorită Dacia

Publicat joi, 13.02.2014 12:58 de Sebastian Toma

Francezii de la Renault şi-au prezentat astăzi rezultatele financiare pe anul 2013. Concernul din Paris a înregistrat o creştere a profitului operaţional de 59%, atât datorită succesului Dacia, cât şi datorită reducerilor de costuri realizate intern.

Renault este singurul constructor de automobile din Franţa care a încheiat anul fiscal 2013 "pe plus". Mai mult decât atât, francezii au reuşit să obţină o creştere de 59% a profitului operaţional în raport cu rezultatele din 2012, o creştere remarcabilă având în vedere că francezii nu activează pe piaţa din SUA şi nu au intrat la fel de puternic pe piaţa din China precum au făcut alţi jucători importanţi din industrie.

Înainte de taxe şi alte costuri, încasările Renault au totalizat 1.24 miliarde de euro, o creştere remarcabilă faţă de cele 782 milioane de euro obţinute în anul 2012. Oficialii francezi spun că rezultatele financiare au fost îmbunătăţite datorită rezultatelor excelente ale mărcii Dacia şi a reducerii costurilor, măsură internă de protecţie în vedererea evitării situaţiei în care au ajuns conaţionalii de la PSA Peugeot-Citroen.

Dacia a reuşit o creştere remarcabilă în 2013, datorită căreia francezii de la Renault s-au bucurat de un an excelent din punct de vedere financiar.

În urma unui an pozitiv pe partea financiară, Renault se aşteaptă la un 2014 de succes, în care să obţină creşteri atât pentru venit, cât şi pentru profitul operaţional. Pe deasupra, francezii spun că vor obţine un "free cash flow" pozitiv, care depăşeşte ţinta de două miliarde de euro, fiind aproximat la 2.5 miliarde de euro. După cum arată şi datele ACEA, Renault a fost singurul producător de automobile dintre primele cinci cele mai bine vândute mărci de pe această piaţă care a obţinut o creştere a vânzărilor la nivel de grup în această regiune. Realizările deosebite ale mărcii Dacia, care au crescut cu 23%, au compensat declinul de 1.5 procente al mărcii care a denumit grupul care-şi are sediul în Paris.

BMW, Fiat, Ford, Mercedes, VW, Volvo, GM, Renault şi PSA vor lucra împreună la maşini autonome

Renault şi Nissan vor opera o strategie de reducere a costurilor care va funcţiona prin unirea departamentelor de dezvoltare şi de producţie. Cele două mărci vor dezvolta la comun tehnologii şi modele noi, pe care le vor produce în fabrici comune, pe aceeaşi linie. Prima uzină modificată astfel va fi cea din India, unde schimbarea se va aplica din 2015, dar modificările vor fi aplicate altor 10 ţări până în 2020. Alianţa Renault-Nissan are aproape 50 de fabrici la nivel mondial şi urmează să implice şi ruşii de la AvtoVaz în această măsură, spun cei de la Nikkei. Renault şi Nissan colaborează din 1999 şi au reuşit să economisească 2.69 miliarde de euro în 2012 graţie proiectelor comune.

Via AutomotiveNews (înreg.)

  • Radu, joi, 13.02.2014 16:23

    Cu toata strategia lor am asteptari ca noile modele sa fie mai ieftine si mai bune calitativ. Am impresia ca nu va fi deloc asa...

  • LUCCI, joi, 13.02.2014 16:57

    O sa mute productia in Maroc si se va mai vinde precum Dokker-ul.Ei nu realizeaza ca este important impactul pe care il are pt. un cumparator, o masina ...,,Made in Africa,,. Mai bine in Turcia sau Rusia decat in Africa! Iar pana una alta piata din Rusia e de viitor pt. Renault, iar noi suntem la 2 pasi de ei.

  • Greu cu economia, joi, 13.02.2014 18:13

    Nu veniturile au crescut cu 56%. Ci profitul operational. Ca sa creasca veniturile cu 56% ar fi trebuit sa vanda cu 50-60% mai multe masini. De unde pe praful asta?

  • LauCalin, joi, 13.02.2014 23:28

    @LUCCI Vanzarile bune si foarte bune ale modelelor Dacia pe piete precum Germania, Franta sau Anglia iti demonstreaza ca te inseli. Nu conteaza neaparat tara unde este fabricat un produs, cat calitatea in sine a acestuia. Adevarul e ca de-asta nimeni nu mai cumpara nimic, pentru ca sunt made in China toate, adica niste "chinezarii". Si referitor la stire, cam acum un an spuneam cum ca Renault nu prea simte criza si datorta vanzarilor Dacia. Iar batusem campii si a venit inca o stire care sa "confirme" asta.

  • dumbravaandrei, vineri, 14.02.2014 07:57

    ai ai ce as face un viral in care renault sa spuna "da-mi si mie"... ca sa fie pe modelul "donnez-moi, monsiuer"

  • vianu, vineri, 14.02.2014 08:47

    @LUCCI 1. iti dai seama ca "mutarea" productiei in Maroc este un subiect POLITIC menit sa sperie ignorantii, nu? Declaratiile unui nebun sinistru nu pot fi considerate decat refularile unui individ devenit MIC, Mic, mic.... 2. vanzarile slabe ale lui dokker nu le poti pune exclusiv pe provenienta acestuia. Ai ceva informatii in sensul asta? Dpmdv vanzarile slabe le-as pune pe seama targetului acestui model care are deja o concurenta asezata de multa vreme in piata. 3. relocarea productiei este o miscare intalnita la orice producator si se face doar in cazuri EXTREME...Ai uitat de HOLDEN subsidiarul GM cu o vechime de 65 de ani care isi muta jucariile in Asia?

  • Kap, vineri, 14.02.2014 10:39

    Din cîte am reținut eu Băsescu vorbea de relocarea asamblării, nu de mutarea completă care să fi inclus producția de șasiuri, motoare, cutii de viteze, testare și alte activități. Bine, trebuie să fii atent la declarație ți să mai și înțelegi ce a vrut să zică. Și mie mi se pare o fumigenă sperietoare ce a zis. Dar în ciuda metodei de a o face, scopul e de a atrage atenția asupra BOICOTĂRII tronsonului esențial al A1București - Nădlac de către grupul infracțional de la putere. Cîtă vreme ăștia își fac de cap cu țara noastră, eu țin cu "nebunul".

  • vianu, vineri, 14.02.2014 10:49

    Din cate am retinut orbetele danubiano-pontic a avut un guvern pe mana care a avut timpul necesar (6 ani?) sa faca un tronson de autostrada. ACEL tronson de autostrada. Era mai interesant sa apara pe TV trompeta aia ochelarista sa taie panglici la fiecare 15km. imi torn cenusa in cap....dar numai gust elucrubatiile unui betiv transpirat caruia ii tremura dovleacu' si ii curg balele cand se enerveaza.

  • xxx, vineri, 14.02.2014 12:38

    Maroc trebuie sa mai astepte 5-7 ani ca sa fie o uzina rentabila deci in viitorul apropiat nu vad pericolul ca Dacia sa plece din Romania (nu sunt nebuni sa piarda o uzina care fabrica 350 000 veh/an dupa ce s-au luptat 15 ani sa o aduca la un nivel corect) Dupa aceea .... nimic nu este etern

  • Kap, vineri, 14.02.2014 12:55

    Între 2008 și 2012 sînt maximum 4 ani. Și să mă corectați dacă greșesc: perioada lui Boc a "coincis fericit" cu demararea lucrărilor la mai toate tronsoanele Cernavodă - Constanța și Sibiu - Nădlac. S-a început lărgirea centurii nord a Bucureștiului, adică lucrări necesare evident. Și exista un anume respect pentru cetățeni, în sensul transparenței asupra stadiului lucrărilor, filmate din avion și prezentate pe site-ul MT. Nu se mai întîmplă nici una nici alta. Acum prioritatea este boicotarea A1 pentru a momi investitori "de bună credință" să încheie contractul Bechtel 2 pentru costisitorul tronson Comarnic - Brașov. Sau să mărească acciza la benzină și motorină apoi separat să ceară o taxă pentru drumuri: care drumuri, autostrăzile alea cu taxă pe care le promit sau DN-urile pentru care deja plătim rovinietă? PS Trompeta ochelaristă (a varanului presupun) e cumva ginerele lui Sîrbu?

  • vianu, vineri, 14.02.2014 13:10

    ai uitat sa spui de pretul unui KM de autostrada, de companiile cu legaturi stranse (si evidente) cu lumea politicului, de segmentele de autostrada parasite (in aia 4ani) sau care nu duc nicaieri. a, trompeta ochelarista e cunoscuta sub numele de boc!, si asa cum ii sugereaza si numele e mingiuca aia care, daca n-ar avea picioare ar avea cea mai eficienta metoda de deplasare din lumea fiintelor...s-ar da de-a rostogulul. Mai ales cand face sluj. Sau Cluj?...anyway..... gata am dat-o'n offtopic. Ma abtin de aici incolo.

  • BaditzaEx, vineri, 14.02.2014 14:54

    bataie de joc a PDL-ului ( Bash ) si a USL-ului deopotriva, numai pot eu sau milioane de romani ( inclusiv cei care lucreaza la Dacia ) pt cine e de vina, de eventuala plecare a Daciei, datorita nerealizarii acelui tronson de autostrada. Daca cei care au venit acum, ar fi de buna credinta, ar realiza dansii, acea autostrada, un proverb japonez spune asa , pe cand TzaTzele astea politice latra, se scuipa dar ii vezi pe Toti facandu-si N afaceri si aranjandusi odraslele... In MICIMEA si prostimea lor, nu realizeaza ca o, atunci cand n-o sa mai fie nimic de furat sau pagubit, or sa vina strainii si o sa le fure si lor pamantul de sub picioare... Suntem inca un popor primitiv, si am luat-o latino americanilor, care in curand au fost ocupati de conquiztadori

  • LUCCI, vineri, 14.02.2014 23:08

    @Kap: m-ai dat pe spate cu remarca de inceput.Exista indoiala ca intre 2008 si 2012 sunt MAXIM 4 ani?

  • Kap, luni, 17.02.2014 16:34

    Lucci, pentru mine nu. Era scris mai sus ca "a avut timpul necesar (6 ani?)" si am zis sa mai numar si eu... Baditza, actualii atita stiu: sa falimenteze, sa puna ei mina si apoi sa se aleaga praful - e strategie veche de 25 de ani, cu intreruperile de rigoare. Si sictireala noastra care rezulta in imobilism si detasare le convine cel mai mult. "Toti au furat, nu ma agit sa votez, sa reactionez, e degeaba". Recunosti placa?

  • viaN-exorabill & quanti-ficabi, sâmbătă, 22.02.2014 02:12

    ..nu ma pot abtine cu beletristii acestia, in fine legat de Maroc, cred ca e doar pt Afrika, o poarta deschisa si atat pt vanzarlle din Afrika, e timpul sa renunte si ei la Cobra, nu? in legatura cu Dacia, e un munte de aur pt francezi: oameni pregatiti si .... pe deasupra Made in EU s-ar putea sa atraga si alte branduri auto, ceea ce e spre binele Romaniei, parerea mea este ca francezii ne-au ajutat fara sa vrea, dar si noi pe ei, incet incet sper sa scapam de stigmatul ... double r, sa dovedim ca suntem de luat in calcul si ca putem aduce valoare si de ce nu chia performanta ... calitatea insa lasa de dorit, inca se mai remediaza...cu ciocanul pe acolo sha