Renault lucrează la motoare biturbo de serie şi la un Clio hibrid

Publicat luni, 16.12.2013 15:56 de Sebastian Toma

Renault a anunţat că testează mai multe motorizări biturbo pentru viitoarele sale modele. Alături de acestea, francezii pregătesc noi pistoane şi o versiune hibridă plug-in a lui Clio.

Renault a anunţat o parte din strategia sa de viitor cu privire la reducerea emisiilor de CO2. Francezii vor să ducă downsizing-ul la un nou nivel, prin introducerea unui sistem de supraalimentare în două etape pentru viitoarele motorizări, primele lansări din domeniu fiind programate pentru 2014.

În comunicatul oficial, francezii au vorbit despre faptul că un motor diesel de 1.6 litri va putea livra acelaşi nivel de putere ca o unitate de 2.0 litri odată ce a fost echipată cu două turbocompresoare, în timp ce consumul de carburant înregistrat va fi în normele unui propulsor de 1.6 litri. Testele au arătat că un prototip care furnizează o presiune de supraalimentare de 2.5 bari poate să livreze în jur de 160 CP şi că motorizarea poate să ofere chiar şi 80% din cuplul maxim încă de la 1.100 rpm.

Noua generaţie de motoare cu patru cilindri în linie de la Renault va avea şi noi pistoane. Acestea vor fi realizate din oţel şi vor fi mai ”scurte”, inspirate din cele folosite în Formula 1, după cum explică reprezentanţii Renault. Graţie pistoanelor din oţel, motorizările vor obţine un consum mai redus şi nu vor avea de suferit pe partea de fiabilitate, fiind utilizate cu succes în gama de camioane a constructorului francez. Diferenţa de masă dintre pistoanele actuale şi soluţia din oţel este insignifiantă sau nulă, deoarece pistoanele din oţel vor fi mai mici.

Reprezentanţii Renault au anunţat că vor prezenta un Clio plug-in hybrid în 2014. Modelul are rolul de a prefaţa un vehicul accesibil destinat familiilor, care să emită doar 50 de grame CO2 pe kilometru şi să fie disponibil pe piaţă până la sfârşitul deceniului. Prototipul va avea o transmisie hibrid , aflată încă în stadiul de testare, care reuneşte peste 30 de patente şi elimină vâscocuplajele în favoarea craboţilor.

Via Renault

  • unckle, luni, 16.12.2013 22:59

    nu vreau sa comentez despre descoperitul apei calde ... se stia ca doua turbine sunt mai bune ca una singura ... si ca trei turbine... dau un M550d dar este imbucurator sa vad ca o marca de volum se gandeste la a pune aceasta tehnologie pe motoare mici, acolo unde constructorii premium nici nu isi pun probleme de a se apuca de treaba. ... mai putin imbucuratoare este vestea cresterii complexitatii motoarelor pe masinile de volum ... si in general cresterea complexitatii masinilor de volum. Din pacate tot mai multe operatii simple devin imposibil de realizat "in fata blocului, cu trusa de chei in mana" , iar asta este rezultatul a doi factori : 1. Masinile devin tot mai dependente de computere...ceea ce nu-i un lucru rau... pana se aprinde bordul ca pomu' de craciun si tre sa o duci la service 2. Masinile sunt facute astfel incat sa nu mai poti sa schimbi un bec la ele fara sa apelezi la service. Avem aici un articol excelent despre becuri; am un prieten posesor de Octavia si Focus - la octavia becul se schimba in service... la focus scoti bateria doar demontand juma de masina ... prietenii stiu de ce, aia din service ;)

  • vianu, marţi, 17.12.2013 09:04

    la Focus 3 bateria are fix aceeasi pozitie ca la Solenza. In partea dreapta. Optimizarea este unul din scopurile oricarui inginer (care se respecta). Din nefericire (asa cum spuneai) nu numai motoarele dar intreaga masina devine mai complexa. Nu este un scop in sine sa ingreunezi accesul la componente sau parti ale unui ansamblu ci simplificarea sa. Trebuie sa fii copil sa crezi ca obiectivul constructorilor este sa nu iti dea tie voie (ca si utilizator) "sa schimbi singur becul". @unckle, aveam eu impresia sau activai intr-un domeniu "real" de genul ingineriei? Daca da, opinia ta nu e decat rautacioasa. Nu vreau sa spun ca e o dovada a non-profesionalismului. Dar sa faci ceva complex (in mod constient) e mai scump decat ceva simplu.

  • Vasilica, marţi, 17.12.2013 09:31

    Ca sa poti atinge noile standarde e normal sa faci totul mai complex. Pe mine nu ma sperie complexitatea cat serviceurile jalnice din romanica!Nu se descurca cu tehnologii din anii 90-2000 dar cu astea actuale.

  • dan, marţi, 17.12.2013 09:45

    Complexitatea inseamna extra-scolarizare la service-uri, care la randul ei inseamna bani investiti de catre service-uri in oameni, bani pe care unitatile de la noi nu sunt dispuse sa ii cheltuiasca pe niste oameni care maine-poimaine iti pleaca afara si n-ai ce sa le faci. Cam aceeasi situatie e si la doctori, statul cheltuie banii contribuabililor pe scoala de medicina si doctorii se cara din tara cum capata ceva experienta aici. Legat de complexitatea prea mare motoarelor de serie mare, si eu am unele retineri. BMW isi permite, la ce preturi cere, sa investeasca zdravan in tehnologie si in fiabilitate, in schimb la companii precum Renault, am unele dubii. Ca sa-si mai lungeasca existenta, motoarele cu ardere interna n-au alta solutie decat sa treaca, cel mult, pe post de generator pt extinderea autonomiei. Numai asa pot functiona la parametrii optimi, independent de stilul de utilizare al masinii, si se pot incarda in viitoarele norme de poluare.

  • Semtex, marţi, 17.12.2013 10:39

    Renault are clar o strategie foarte sanatoasa pe mai multe directii: cresterea sigurantei, tehnologii alternative si rafinarea masinilor propulsate in mod conventional. Asta inseamna evolutia automobilului. Totul se indreapta spre reducerea smogului in orase si a emisiilor (indiferent ca discutam de co2, nox etc), implicit reducerea maselor automobilelor, downsizing, PHEV, full-electrice, hidrogen etc. @dan E absurd sa afirmi ca toate automobilele conventionale trebuie sa devina "electrice cu generator cu extindere de autonomie". Automobilele conventionale vor exista cel putin 40 de ani de acum incolo. Asta nu inseamna ca nu trebuie sa incepem sa cautam solutii alternative de acum (electricele sunt cea mai apropiata solutie de noi, hidrogenul mai are de asteptat), pentru ca da, indifferent cate hopuri intampina, indifferent cati sceptici cu ochelari de cal intalneste, momentul masinilor 100% electrice este ACUM. Faptul ca Renault poate beneficia de know-how din Formula 1 e cu atat mai bine si e un ceriticat de garantie in plus al fiabilitatii. Si mai afla tu ca orice constructor de volum serios precum Vw, Ford sau Renault stimuleaza trimiterea oamenilor la formari in unitati specializate. Nu trebuie sa fii BMW ca sa stii cu ce se mananca domeniul auto.

  • Kap, marţi, 17.12.2013 11:25

    Din punctul meu de vedere electricele or sa fie o varianta cind tehnologia va evolua suficient incit sa le permita constructorilor vinzarea unei masini decente (compacta, autonomie de minim 4-500 km) la un pret cit de cit normal (maxim 20.000 EUR). Dar pentru a avea vinzari e nevoie de progrese reale in lumea acumulatorilor si de investitii pe partea de infrastructura. Lucruri greu de realizat, probabil ca intre timp va aparea o alternativa reala si viabila. Pina atunci o sa tragem tot de motoarele astea clasice. Iar aici Renault nu e singurul constructor cu motoare rafinate si eficiente. Insa meritul Renault e ca adapteaza tehnologii eficiente si inovative pentru a le fabrica la costuri mici si a le oferi pe modele accesibile tuturor, inclusiv din gama Dacia.

  • @Kap, marţi, 17.12.2013 12:07

    Electricele sunt si in prezent o varianta a celor care isi petrec 99% din timp in oras, traiesc la casa /vila si au venituri peste medie. Oricum marea majoritatea a familiilor cu venituri peste medie au cel putin 2 masini in garaj, deci cu ce ar strica o electrica s-o freci prin oras? Bine, aici vorbim de tari civilizate, unde s-a incropit cat de cat infrastructura, nu de Romania. Majoritatea fac 100-120 max 150 km zilnic in oras si o incarca seara ca pe telefonul mobil. Comod, ieftin si curat. Vorbesti de electrice maxim 20.000 euro? Pai astea exista deja amice! Nu prea esti la curent cu ce se mai intampla in lumea auto. Renault Zoe e 13.800 euro in Franta cu bonusul ecologic luat in calcul, sau chiar mai putin, Twizy la 7.000 euro.

  • lol, marţi, 17.12.2013 12:31

    electricele sunt propaganda, marketing, hidrogenul e o solutie cu adevarat viabila.

  • vianu, marţi, 17.12.2013 12:53

    @lol...argumente?

  • gigi, marţi, 17.12.2013 13:48

    Ca fost posesor de Honda speram ca mai multi producatori sa se indrepte spre motoare mici de inalta turatie dar se pare ca e mai ieftin sa trantesti o turbina pe motoras. In alta ordine, daca Renault creaza un plug-in hybrid de dimensiuni si preturi decente o sa fie bine de ei. (Cu accentul pe PLUG-IN)

  • danielr1, marţi, 17.12.2013 14:00

    98% din hidrogen in prezent se produce pe cai (n metode) extrem de costisitoare si poluante, aprox 2% cu ajutorul energie solare.

  • Kap, marţi, 17.12.2013 14:18

    Ma repet ca poate daca scriu de doua ori intelege toata lumea: compacta cu autonomie 4-500 km sub 20.000 EUR. Barzaunele Zoe cu 2 usi costa 20.700 EUR (ieftin, nu?) fara baterii si cintareste 1,5 tone! Cam cite compacte turbo pe benzina (nici nu zic si break) se gasesc pina in 20.000? Iar de restul de bani combustibil. Sa mai vorbim de costul in service, costul bateriilor sau de ramasul in decor (autonomie reala ~150 km......)? Comod, nu? Amice, infrastructura si bonusul ala de 7.000 nu exista in Romania. Au fost solide argumentele tale, cum dracu' de nu prea se vind saraciile astea.....

  • danielr1, marţi, 17.12.2013 16:52

    este o greseala in titlu. pozele arata un motor biturbo (turbine in serie). nu cred ca Renault se gandeste la motoare twinturbo (turbine in paralel) cu 4 cilindrii. ei in present stiu ca folosesc tehnologia twin scroll (cu voluta dubla)

  • Sebastian, marţi, 17.12.2013 17:08

    @danielr1 Corect, am folosit un termen nepotrivit. După cum ai spus şi tu, va fi vorba despre două turbine de dimensiuni diferite. Însă imaginea de la articol este doar cu titlu de prezentare şi nu reprezintă în mod obligatoriu o legătură cu arhitectura viitorului motor.