Renault lucrează la o maşină de 2.500 de euro pentru pieţele emergente

Publicat miercuri, 23.11.2011 11:25 de Sebastian Toma

Publicaţia franceză La Tribune anunţă că Renault-Nissan lucrează la un automobil de 2.500 de euro, care va fi oferit doar pe pieţele emergente. Lucrările la noul model demarează în ianuarie 2012.

Părintele gamei Dacia, Gerard Detourbet, se va ocupa de dezvoltarea unui model de 2.500 de euro pentru pieţele emergente, anunţă La Tribune. Aparent, modelul va fi vândut sub sigla Renault şi nu are nicio legătură cu Dacia şi platforma Logan. Potrivit primelor informaţii, modelul va da naştere unei familii noi de low-cost-uri, care vor fi vândute pe pieţele emergente pentru care nu contează atât de mult normele de siguranţă. Prima piaţă pe care o vor ataca francezii va fi cea din Brazilia, iar platforma de la care se va pleca va fi cea a lui Renault Twingo.

Dacă Renault-Nissan va lansa acest model de mai multe pieţe, alianţa franco-niponă le-ar putea provoca dureri de cap celor de la Tata Motors. Cei de la Tata Motors vroiau să debuteze pe piaţa din Europa cu Nano, dar francezii de la Renault ar putea debuta pe piaţa din India cu modelul de 2.500 de euro care ar putea fi mai bine văzut decât Nano. Oficialii Renault au confirmat faptul că Detourbet va face parte dintr-o echipă care va începe lucrul la un model mic în ianuarie 2012.

Cei de la Renault nu au specificat care va fi scopul noului model, fiind rezervaţi în declaraţii. Dat fiind specificul respectivului model, acesta nu va fi comercializat niciodată pe piaţa din Europa, având în vedere noile reglementări în materie de siguranţă pe care va trebui să le respecte fiecare constructor care lansează un model nou după 1 noiembrie 2011.

Via | AFP

  • Fan Nissan, miercuri, 23.11.2011 13:11

    Ambitia lui Ghosn se pare ca-i foarte aproape de indeplinire. Mai ramane acum sa dezvolte segmentul premium si cel al hibrizilor si vor avea de toate pentru toti (low-cost, masini de volum, premium, supercaruri). Renault-Nissan ar putea acoperi 99% din nevoile intregii umanitati in materie de mobilitate.

  • io, miercuri, 23.11.2011 13:36
    superlative

    Noul Tata Nano va fi 2750 euro, deci Renault ii va fura titulatura de "cea mai ieftina masina din lume". La 2500 cu motor Renault, as prefera-o oricand in fata unei Tata Nano. Pacat ca nu se aduce in Europa. Pana la urma suntem tara emergenta si suntem europeni doar pe harta, ca restul Europei nu ne recunoaste...

  • FLONE, miercuri, 23.11.2011 13:40
    lol

    Ce comunist, asta este mai rau decat Iliescu. Asa au lansat si masina (Dacia) de 5.000Euro si acum costa 19.000Euro. Asta la 2.500Euro ce o sa fie? Bicicleta?

  • io, miercuri, 23.11.2011 13:56
    @FLOCE

    Hai sa nu mai dezgropam fantomele trecutului, da? Si nu mai rasuci adevarul cum vrei tu. Suntem in 2011 si Renault-Nissan si-a indeplinit promisiunile. Dovada succesul incontestabil pe segmentul low-cost nereprodus pana acum de niciun constructor / grup auto.

  • antiprostie, miercuri, 23.11.2011 14:05
    @flone

    Carlos Ghosn nici nu era presedintele Renault cand s-a discutat de Dacia de 5000 de DOLARI apropo, nu euro. Oricum, Dacia a avut o versiune de 5000 euro si nu a avut cine stie ce vanzari. S-au vandut tocmai versiunile mai scumpe de 7000-8000 euro. Asa e cand nu gandesti mai departe de propria ta aroganta.

  • FLONE, miercuri, 23.11.2011 14:17
    @

    Dacia inca produce gunoaie: http://www.auto-motor-und-sport.de/dauertest/dacia-duster-gravierende-defekte-nach-kurzer-zeit-4077060.html Iar incompententul ala de comunist, nu stie decat sa fabrice cifre, in loc sa faca ceva real ca sa sustina succesul ala. Lasa ca o sa vina si vremea voastra, ca la ce angajati are Renault in Romania, te apuca durerile de cap. Stua pe forumuri, ca altceva nu ii duce capul sa faca.

  • FLONE, miercuri, 23.11.2011 15:24
    aha

    Ba tu si cu colegii tai de la Renault!

  • Palio Boy, miercuri, 23.11.2011 15:29
    Un om adevarat

    Carlos Ghosn e cam la fel de vizionar ca si Stiv Jobs zic eu daca nu poate ca chiar mai mult. Geniu!

  • Mircea, miercuri, 23.11.2011 16:48
    @FLONE

    o tot dai cu "angajati renault" , dar tu cu siguranta esti un trepadus pe la volkswagen sau alt dealer... cam penibil as spune

  • FLONE, miercuri, 23.11.2011 17:14
    @

    @Mircea, cum de ti-ai dat seama? Cata inteligenta din partea ta, am ramas fara cuvinte.

  • AndreiRN, miercuri, 23.11.2011 22:25
    Low cost

    Pai daca ar vinde Dacia fara profit s-ar incadra in acei 2500. Acuma serios cum se aduc acuma motoare si transmisii si scaune sau usi gata asamblate in China nu e mare lucru sa asamblezi robotic o masina de 2500.

  • io, joi, 24.11.2011 08:48

    il bagati prea mult in seama, deja se crede f important. E un mascarici flone asta. @AndreiRN in mintea ta de copil, totul e la fel de simplu ca un joc de lego... ei bine, in viata reala lucrurile stau altfel... Daca avea Dacia profit de 70% asa cum iti imaginezi tu, apai Renault putea cumpara Volkswagen si-i punea la smotru. Un exemplu: la o masina de 10.000 de euro, Dacia castiga mai putin la Logan decat ar castiga Skoda la Fabia de 10.000 euro. E vorba de imaginea de marca si pozitionarea pe segment.

  • FLONE, joi, 24.11.2011 09:37
    @io

    De fapt este invers, mi se acorda importanta de catre angajatii Renault pe pe aici. Dacia si Renault are cea mai mare marja de profit la vn din toti producatorii auto. La Dacia este mai mult de jumatate. Masina este un gunoi, este normal sa aibe un asa profit. Si asta dupa ce statul roman pompeaza bani in toate prostiile lor, de la dezvoltare pana la cursuri angajati. Cand pentru Ford nu se face nimic si nici nu se vrea. Mita la nivel inalt face minuni. Revenind la oile noastre, rezultatele lui Ghosn se vad. Pe timpul lui nici o masina nu mai reuseste sa faca minuni la siguranta. In loc sa avanseze ca pe timpul lui Schweitzer. Ala a avut o idee geniala cu Loganul, asta nu este in stare de nimic. “Poate surprinzator, sedanul electric Renault Fluence Z.E. (…) a fost depunctat pentru protectia oferita pietonilor, soferului si pasagerului din dreapta. Acest rezultat il pune la egal cu Mitsubishi i-MiEV, dar in spatele unor masini electrice din aceeasi clasa cum sunt Nissan Leaf si Opel Ampera“, noteaza Euro NCAP. Pana si si i-MiEV (o roaba pe roti) a reusit sa se descurce mai bine decat Fluence. Cum ziceam, se duc la vale.

  • francezul, joi, 24.11.2011 10:31
    @flone

    Tu nu faci diferenta dintre un angajat si un fan renault nici daca iti servesc tot pestele oceanic. Da, cica pestele te face mai inteligent, dar nu functioneaza asupra ta. Mult bla, bla la tine. Nimic din ce poti proba. Noroc cu Google ca ai aflat si tu ca Schweitzer era presedintele Renault la momentul lansarii loganului. Poti fi mai penibil de atat? Eu cred ca da. Sa vedem ce urmeaza. E amuzant.

  • FLONE, joi, 24.11.2011 11:13
    @

    Asa se numesc mai nou angajatii Renault? Statutul asta a fost inclus in fisa postului. :) Referitor la rezultatete execrabile din ultimul timp? 4 (patru) stele la siguranta? Va duceti la vale baieti. Si nici nu vreti sa faceti nimic pentru asta.

  • 2500, joi, 24.11.2011 11:24
    Bravo Renault !

    Cred ca se va vinde mult mai bine ca Tata Nano.