Renault pregătește un motor 1.8 turbo de 300 de cai pentru viitoarele Alpine, Megane RS și Pulsar Nismo

Publicat marţi, 07.07.2015 17:08 de Bogdan Mirică

Renault lucrează la viitorul model Alpine. Acesta ar urma să beneficieze de un motor complet nou, de 1.8 litri turbo, capabil să dezvolte până la 300 de cai putere.

Ca orice constructor care se respectă, Renault se pregătește să dezvăluie un produs sportiv, creat în totalitate de inginerii săi și de divizia RS. Noul model se va naște cu numele Alpine, confirmat deja de oficialii din Hexagon. Un concept a fost prezentat în cadrul Cursei de 24 de ore de la Le Mans și a debutat apoi cu ocazia Festivalului de la Goodwood.

Renault Alpine Celebration - un nou concept care anunță viitorul model de serie al mărcii franceze

Versiunea de serie este așteptată abia anul viitor, când Renault își va dedica toate eforturile lansării noului model. Deși detaliile sunt momentan un mister, publicația franceză Automotivpress încearcă să intuiască performanțele modelului cu ajutorul unor informații din interiorul constructorului.

Detaliile preliminare anunță un motor turbo de nouă generație, cu o capacitate de 1.8 litri, capabil să dezvolte trei versiuni de putere: una de 250, una de 270 și una de 300 de cai putere. Agregatul va fi de fapt o evoluție a actualului propulsor de 1.6 litri regăsit pe Clio RS. El va folosi o mare parte din componentele agregatului TCe, dar va beneficia de o unitate ECU revizuită, de un sistem de răcire îmbunătățit și de noi cilindri. Ca și unitatea de 1.6 litri, motorul viitorului model Alpine va fi asociat unei transmisii cu dublu ambreiaj.

Pentru a reduce costurile dezvoltării unui asemenea propulsor, Renault se va folosi de el și în cazul altor model. Astfel, unitatea TCe de 1.8 litri devine un candidat ideal pentru viitorul Renault Megane RS și pentru modelul de performanță Nissan Pulsar Nismo, așteptat să ofere 270 de cai.

via automotivpress

  • ioi, marţi, 07.07.2015 17:58

    totusi, avand in vedere ca doar peste 2.0 l taxele sunt mai mari si are un potential mai mare de tuning, era mai bine sa ramna 2.0.

  • noutate, marţi, 07.07.2015 18:19

    1.8 300 cp. Probabil va fi si pe clasa D.

  • tzenu_bmw, marţi, 07.07.2015 18:50

    1.8t 4 cilindri in linie 300cp suna excelent....... oare de ce nu se experimenteaza si cu motoare de cilindree mica(1,2 1,4 1,6 L) insa cu diferite configuratii......de exemplu L6 sau V6...... probabil ca costurile ar fi binenteles mult mai mari.....insa ar fi multe de castigat dintr-un motor cu 6 in linie de 1,6L.....mult mai echilibrat....fiabilitate mai mare.....si binenteles probabil si puterea si cuplul ar putea fi inbunatatite.... Doar zic sic si eu......

  • eee, miercuri, 08.07.2015 09:15

    e clar, va fi pe toate versiunile mai puternice din curtea Renault si Nissan. Poate canva il vor vinde si la Mercedes, daca se va dovedi bun

  • dumbravaandrei, miercuri, 08.07.2015 14:03

    @ioi pragul de 2l e la noi... in Franta ce este peste 1.6 te rupe la taxe ;)

  • flavius, miercuri, 08.07.2015 17:57

    Bine zis ca Renault se respecta pe sine ,mai trebuia adaugat ca isi desconsidera clientii.Pana nu vor renunta la imbecilitatea turbo-un fel de steroizi al motoarelor si nu vor produce motoare inovative nu va avea parte de nici un respect.

  • ioi, miercuri, 08.07.2015 20:37

    @dumbrava... merci de info ;-)

  • eu, vineri, 19.02.2016 21:05

    @tzenu_bmw daca ar fi l6 sau v6 costurile ar fi semnificativ mai mari: bloc motor mai lung, arbori mai lungi, pistoane, injectoare, alta pompa de inalta presiune, etc. Pe deasupra se adauga si problema noxelor, ar fi mult mai dificil sa scoata noxele cu 1.6 6l din mai multe considerente: mase inertiale mai mari datorate celor 2 cilindri in plus, arbore cotit si arbori cu came mai mari, frecari mai mari..... daca te uiti diametral opus o sa inceapa sa faca sens moda cu downsizingul, de exemplu peugeot are o bijuterie de motor 1.2 turbo 3 cilindri, recomand sa il testati. La partea cu fiabilitatea nu pot fi de acord, mai multe componente intr-un motor => fiabilitate scazuta. Cu ce e mai fiabil un v6 fata de un L4 daca ambele au acelasi raport de comprimare si sunt utilizate in acelasi regim? iti spun eu, cu nimic :) (da, de la v6 ai parte de putina muzica :) )