
Renault pune la dispoziție tehnologia sa de stingere a incendiilor bateriilor de mașini electrice pentru toți producătorii
Renault a anunțat că pune la dispoziție propria sa tehnologie de stingere a incendiilor bateriilor de mașini electrice pentru toți producătorii. Noua tehnologie Fireman Access este prezentă la toate modelele electrice și hibride plug-in actuale ale mărcii.
Constructorul francez a dezvoltat în urmă cu câțiva ani un sistem de stingere a incendiilor bateriilor de mașini electrice. Noua tehnologie se numește Fireman Access și este un disc adeziv montat pe o deschidere a bateriei unei mașini electrice sau hibride plug-in. În caz de incendiu, discul se dislocă automat sub presiunea unui furtun de stingere, lucru care permite apei să se răspândească rapid la celulele din interiorul acumulatorilor.
Potrivit celor de la Renault, această tehnologie ajută la stingerea unui astfel de incendiu în doar câteva minute, față de mai multe ore. De asemenea, prin această tehnologie, consumul de apă pentru stingerea incendiului este de 10 ori mai mic.
Grupul Renault tocmai a anunțat că va pune la dispoziție tehnologia Fireman Access pentru toți producătorii de automobile. În prezent, tehnologia este prezentă la toate modelele electrice și hibride plug-in Renault.
„Inovarea pentru a îmbunătăți siguranța rutieră este o parte face parte din ceea ce ne reprezintă la Renault”, a spus Luca de Meo, șeful grupului francez. „Suntem în special mândri de parteneriatul dezvoltat cu serviciile de pompieri în ultimii ani. Fireman Access este o demonstrație practică a ceea ce se poate realiza prin îmbinarea expertizei noastre ca producător cu abilităților bărbaților și femeilor care ne mențin în siguranță în fiecare zi.”
„Astăzi, sunt încântat să pun la dispoziție gratuit această inovație, pentru că atunci vine vorba de un subiect precum siguranța, trebuie să spargem toate barierele. Această mutare este, de asemenea, în concordanță cu angajamentul luat alături de Națiunile Unite de a face mobilitatea mai sigură, în întreaga lume.”
Despre cum funcționează tehnologia Fireman Access poți citi în acest articol dedicat din rubrica Renault Tehnofuture.
via Renault
cred ca incep sa inteleg de ce iau foc bateriile astea. Daca ar avea o baterie sa zicem 100kwh si un motor de 50kwh putere maxima ar descarca bateria cu 0,5C si nu ar exista thermal runnaway. Dar in realitate o baterie 40kwh descarca cu 160kwh adica 4C si apare termperatura mare, dar are sistem de racire adecvat. Cand sistemu de racire nu face fata se aprinde bateria?! Pe net spune ca o baterie lifepo4 e normal sa incarce si descarce cu 0,2C asa e optim ca sa tina mult bateria si sa nu ia foc. Adica la o baterie 100kwh masina ar trebui sa aiba puterea maxima 20kwh adica cca 30cp si nu 1000cp cum are tesla sau e altceva?