Renault renunţă la planurile de a construi un sedan bazat pe modelul E-Klasse
Alianţa Daimler-Renault ar fi trebuit să dea naştere şi unei berline mari Renault construită pe platforma modelului german E-Klasse. Renault a renunţat însă la acest proiect.
În cadrul parteneriatului dintre Renault şi Mercedes-Benz existau planuri pentru o berlină de clasă mare construită de Renault pe platformă de Mercedes E-Klasse. Conform unui raport publicat de către Wall Street Journal, acest planuri nu mai sunt de actualitate. Renault nu are o istorie prea plăcută în ceea ce priveşte segmentul berlinelor de clasă mare. Cel mai recent este imensul flop înregistrat de Vel Satis, berlina premium atipică produsă de Renault între 2001 şi 2009. Şi deşi poate oficialii mărcii franceze şi-ar fi dorit să revină în acest segment, declaraţia oficială a constructorului francez spune că contextul actual nu justifică un model de clasă mare în gama Renault.
Dacă Renault ar fi continuat planurile pentru un model de clasă mare, acesta ar fi costat probabil undeva în jur de 50.000 euro, deci este înţeles decizia luată de conducerea Renault. Actualele modele mari din gama Renault, Laguna şi Latitude au înregistrat scăderi în vânzări cu 41, respectiv 36% în anul 2012, iar, în plus, Daimler ar fi furnizat elemente tehnice de la actuala generaţie E-Klasse, model ce ar fi fost deja datat în momentul în care Renault ar fi lansat propria versiune.
Carlos Tavares, COO Renault, a spus că producătorul francez de automobile se va axa în schimb pe actualele modele din gama Renault, acestea urmând a primi versiuni de top premium cu logo-ul "Initial Paris".
Via carscoop
-
Vasilica, miercuri, 13.03.2013 12:51
Ce sa zic felicitari! Nu ai ce cauta in aceasta clasa decat daca ai o traditie o experienta suficienta si daca te tine. Conteaza si imaginea este adevarat iar Renault duce lipsa la clasa asta.
-
dan_grc, miercuri, 13.03.2013 13:32
Dupa o cautare in arhiva, as vrea sa enumar cativa useri care au fost foarte vocali la articolul cu oprirea productiei lui C6 din decembrie, deci @caterham, @sergiu si alti cativa ascunsi sub anonimat, cum comentau ei cu foarte multe argumente si cum au fost sustinuti de majoritate si cei cativa care au spus acelasi lucru pe care l-am spus si eu, adica @mntsn, @laucalin, @ztele in principal , au fost "masacrati" de expertii fani Renault care invocau istoria, ignorand cu buna stiinta zic eu faptul ca nu istoria generala conteaza, acolo era vorba de premium si experienta Renault pe acest segment n-a fost deloc fericita, dar cand nu ai argumente reale bazate pe fapte apelezi la binecunoscutele stereotipuri . Acum poate inteleg unii cand eu de exemplu vorbesc de anumite marci ca n-au sanse pe anumite segmente chiar nu inseamna ca am ceva cu acele marci, dar sunt niste lucruri mult prea evidente, ce s-a intamplat din decembrie 2012 si pana acum, cum de vor sa renunte? Pai este simplu, s-ar fi bazat exclusiv pe Europa, pe alte piete nu aveau unde sa intre cu modelul premium Initial Paris, si cum Europa este in continua scadere, probabil si la premium va scadea in viitorii ani, ar fi fost un nou esec pe care fanii Renault nu-l vedeau , evident, chiar daca era mai ieftin decat concurenta, cand scazi si cu Latitude cu 36% intr-un an, fiind totusi un model relativ nou la un pret rezonabil pentru ceea ce ofera, este o decizie cat se poate de inteleapta, noroc ca nu sunt unii fani de pe AM la conducere.
-
xxx, miercuri, 13.03.2013 13:54
Cred ca in primul rand trebuie inlocuita Laguna 3 cu ceva care sa se bata cat de cat cu Passat, au designer nou bun cred eu, au o alianta cu Nissan si Daimler ar trebuii sa reuseasca. Dupa aceea se pot gandi
-
da sigur, miercuri, 13.03.2013 15:14
Au aparut si pupinc'ristii VAG sa ne explice ei ce si cum :)) Nu-i problema. Modelele astea se vor reuni cu siguranta sub un alt nume decat Renault. Nu s-a schimbat nimic in intentia Grupului Renault de a renaste brandul legendar numit Alpine. Va fi o cu totul alta imagine si filosofie. Luati exemplul Infiniti. Face parte din Alianta Renault-Nissan si o duce foarte bine pe scena auto mondiala. E pe crestere.
-
dan_grc, miercuri, 13.03.2013 15:36
@da sigur Ai gresit articolul, aici nu e vorba de VAG, iar Infiniti este altceva, oricum nu este Renault, si nici nu este vorba de Alpine, deci aceleasi argumente "solide ", mai bine o lasai asa cum e, nu-ti explica nimeni cum sta treaba, iti explica articolul cum sta treaba cu unele modele. Pentru ceilalti, va astept sa mai discutam, evident daca se poate cat mai anonimi.
-
Costi, miercuri, 13.03.2013 16:36
Decizie înțeleapta de data aceasta. Nu cumpăra nimeni un Renault, fie el și premium, la preț de limuzina germana sau de 4X4 (Land Rover, Land Cruiser sau Pajero). Mai mult, fiind posesor de Renault Laguna II benzina!!!, plătesc la service in reprezentanta de parca as avea Mercedes: ultima revizie m-a costat (filtre, ulei si plăcute) 1700 RON la Cobalcescu. Imaginați-va cât are putea fi o revizie la ăștia pe segment premium.
-
xxx, miercuri, 13.03.2013 17:22
@da sigur nu am nici o treaba cu VW nu ma deranjeaza/nu imi place in mod deosebit/nu am bani sa-mi cumpar (struguri sunt acri) Las-o cu Alpine ca fac icter acum e si limuzina Pt tine: au tatonat cu Volvo, au incercat sa cumpere Jaguar, au tatonat Saab si pana la urma au cumparat Samsung Automobile Prietenul meu io unde esti?
-
Sile, miercuri, 13.03.2013 17:49
Orice nume asociat cu Renault va fi LOW (LOW-COST, LOW-CAR). Ar trebui sa isi vada in continuare de nenorocirile lor nu sa ridice capul la premium deci o decizie inteleapta dupa parerea mea
-
Go Go Go, miercuri, 13.03.2013 17:56
Uraaaa decizie buna... incepusem sa imi schimb parerea despre MB. Cine dracu vrea sa cumpere renault premium? Daca ma uit in istorie a fost dezastru cand au incercat sa miste ceva. Locul lor este jos nu sus.
-
Florin, miercuri, 13.03.2013 18:35
Majoritatea celor care au dat comentarii aici sunt niste mascarici. Pentru copii cu cosuri pe fata treburile sunt simple... Dacia=Renault ... deci bleah ...sa ne clatim ochii cu altceva... Pe scena auto mondiala treburile sunt insa ceva mai complexe, iar oamenii cu bani in buzunar (in special cei din afara Romaniei) gandesc altfel.
-
gelu, miercuri, 13.03.2013 18:46
foarte buna ideea acolo sus unde aerul e rarefiat (si multi dintre romanasii nostrii doar viseaza sa ajunga) e aglomeratie mare. Cireasa va fi impartita, in continuare, de cei cativa producatori premium recunoscuti. Renault sper sa se concentreze pe motoarele sale din ce in ce mai performante iar renasterea lui Alpine se va dovedi o imagine de marca mai puternica decat tzartzamurile si blingblingurile sub forma SH-urilor pensionate de vestici ce fac deliciul neaosilor nostri mioritici.
-
MM, miercuri, 13.03.2013 18:55
@vlad @Vasilica nu v-ati saturat de lins in partea dorsala VAG ??
-
dan_grc, miercuri, 13.03.2013 18:58
@Florin Cu siguranta aceasta decizie a fost luata din cauza mentalitatii din Romania, haideti ca incepeti sa iesiti din nou la rampa si sa va chinuiti sa inventati niste motive care n-au legatura cu realitatea, tocmai din cauza scenei auto mondiale complexe a fost luata aceasta decizie, te contrazici, esti urmat de @gelu care si el considera tara noastra miezul operatiunilor mondiale ale concernelor, partea amuzanta este ca nu sunteti singurii, sunteti foarte multi, poate fi un avantaj, dar eu va intreb, unde scrie in stire de Romania si de neaosii mioritici? Cum de gasiti voi aceste "rezolvari si raspunsuri" acolo unde nu exista? Sunt sigur ca nu inteleg niste lucruri, acum m-am gandit la asta, ma scuzati.
-
Alpine, miercuri, 13.03.2013 19:00
Alpine va fi o marca cu totul noua. Alpine va fi pentru Renault, asa cum este Infiniti pentru Nissan.
-
antonny, miercuri, 13.03.2013 20:34
dan_grc ......Nu prea ai cum sa compari C6 cu Vel Satis......C6 e o bijuterie ,Vel Satis e un fier de calcat
-
hahaha, miercuri, 13.03.2013 20:45
Mai Antoane, glumesti nu? :)) Cei mai politicosi ar descrie C6 cel putin fiind ca nereusita, daca nu urata cu spume! Sa fim sinceri, C6 n-a fost lipsita de controverse. Dar, sa lasam mortii sa se odhneasca-n pace.
-
vali, miercuri, 13.03.2013 20:46
Iar si-au dat fanii Renault in petec, ce fanatici Bmw, Lexus, Volvo, cei Renault conduc detasat, doar ca stau in umbra tot timpul si dau click-uri:) @Alpine Teoretic da, practic va ramane de vazut daca chiar asa va fi, vezi ca este o mare instabilitate, peste vreun an vor zice ca stai asa ca s-a schimbat modificarea, plus ca Infiniti cu toate ca este o mara tanara este deja foarte cunoscuta in constiinta posibililor clienti, Alpine este cunoscuta mai mult de vechii pasionati, deci nu e neaparat ca va deveni ceea ce este astazi Infiniti, care la randul sau in Europa nu are cine stie ce prezenta, deci oricum va fi f greu. Si acum haideti la vot, bagati:).
-
LauCalin, miercuri, 13.03.2013 20:55
Domnilor, voi chiar credeati ca Renault va lansa o masina pe baza Clasei E? Nu are rost sa intru in detalii degeaba, pentru cine va intelege, bravo lui... pentru cine nu intelege, ii recomand sa citeasca in arhiva site-ului. Renault nu este o marca premium, iar oricat de mult s-ar bate unii cu pumnul in piept, fiabilitatea e adevarat ca a crescut. dar nici concurenta nu a stat pe loc. Si referitor la Infiniti, as vrea sa-i spun lui Alpine ca Infiniti este o marca premium, a unei marci care ghici, e recunoscuta pentru fiabilitate si calitate. Si ghici unde in primul rand. In State, iar in Europa vanzarile sunt mult sub concurentii directi de pe continent. Din nou, ghici de ce. Infiniti nu face masini deloc slabe, insa e vorba de niste lucruri (nu tehnice) care ii lipsesc. Aici a fost si problema lui Renault cand s-a "bagat" in clasa mare. Si asa cum am anticipat inca de acum o jumatate de an, Latitude nu se vinde prea bine. Dar mai intai sa faca ceva sa creasca vanzarile lui Laguna.
-
MM, miercuri, 13.03.2013 20:56
Valerica e cam obsedat de click-uri se pare.... tratament
-
@LauCalin, miercuri, 13.03.2013 21:00
Ai inchipuiri? Unde vezi tu ca cineva spune ca Renault va lansa ceva? Alpine va fi Alpine (premium-sportiv), Renault va fi Renault (adica o marca de volum).
-
LauCalin, miercuri, 13.03.2013 21:04
Evident, sa-i raspund unui fan Renault anonim: citeste titlul. Cand construiesti e logic ca la un moment dat vei si lansa. Si referitor la premium sportiv made by Renault... ok, fie asa. Sa se bata cu Seria 3, A4 si Clasa C sa vedem ce se intampla. Daca voi rade, voi promite ca nu voi rade de Renault si nici de Alpine. Doar ca imi voi aminti niste discutii de pe-aici.
-
vali, miercuri, 13.03.2013 21:07
@@laucalin Eu cred ca tu ai inchipuiri, in stire se spune ca renault va renunta sa construiasca un model premium bazat pe clasa E, adica aveau de gand sa faca asta, doooh, sunt convins ca o parte dintre cei care spuneti acum ca e foarte bine ca e asa, ca lanseaza Alpine bla bla , acum cateva luni o dadeati in stanga si-n dreapta cu renault are fata de premium, acum renault e ranault, adica de volum:)))
-
dan_grc, miercuri, 13.03.2013 21:24
Caline, cum sa uiti astfel de discutii, cum sa uiti asemenea inversunare construita cu argumente slabute rau, ignorand orice aspect valabil si de bun simt, nu conteaza asta, conteaza ca nu trebuie sa contrazici fanii Renault, mai ales cu argumente, asta este cel mai rau lucru posibil:). Mai ca-mi vine sa dau copy-paste la unele comentarii sa le postez la acest articol sa vada lumea cum ideile, parerile si atitudinea unora acum 3 luni sunt brusc contrazise de acest articol, si culmea ca si acum au argumente cica, minunat:).
-
LauCalin, miercuri, 13.03.2013 21:32
Stai linistit, ca nu ar fi prima data cand parerile unor ultrasi sunt contrazise de oficialii Renault. Vezi daca vrei stirea in care cei de la Renault spuneau ca trebuie sa creasca preturile, pentru ca sunt sub nivelul concurentei. In conditiile in care in urma cu o luna spuneam ca unul din avatajele lui Renault e pretul mai mic decat al concurentei directe. Evident ca "am batut campii".
-
Get a life!, miercuri, 13.03.2013 21:33
Ce stil idiot au unii de a se baga in seama si a face pe atotcunoscatorii cu ce-si inchipuie ei ca trebuie "educati" fanii Renault... mai mai...
-
dan_grc, miercuri, 13.03.2013 21:40
@get a life Probabil ca este un stil idiot, dar totusi mai putin decat sa te bagi in seama in spatele unui nick penibil, esti pe langa daca tu crezi ca vrea cineva sa faca educatie, nu sunt educator, dar imi place cand unii dau "peste bot" cica dar de fapt isi dau singuri si apoi tot ei sunt cei mai vocali, chiar ca mai mai...
-
antonny, miercuri, 13.03.2013 22:26
@hahaha ..... deschide portiera de la C6 si apoi sa spui care e mai premium .....
-
mntsn, miercuri, 13.03.2013 23:09
@fanii Renault: despre voi m-am convins de 2 lucruri: 1. nu se poate discuta normal si rational cu voi, pe baza de fapte, argumente si constatari de bun simt 2. sunteti incredibil de multi - cu siguranta si fanii Dacia sustin Renault.
-
@mntsn, miercuri, 13.03.2013 23:19
Nu fii sulfa. Nu e nimic rational si de bun simt in rautatea pura si dorinta de a murdari o marca, doar pentru ca tie iti place alta marca.
-
io, miercuri, 13.03.2013 23:27
http://www.automarket.ro/stiri/renault-confirma-revenirea-brandului-alpine-in-cursa-de-24-de-ore-de-la-le-50108.html
-
vali, miercuri, 13.03.2013 23:28
E clar ca @mntsn uraste Renault daca la contul lui scrie ca actuala masina pe care o detine este Renault, e sub acoperire, are Peugeot de fapt si vrea sa murdareasca aceasta marca, sunteti din ce in ce mai tari, si da, sunteti foarte multi, masele au tot timpul dreptate:)
-
inexorabil, miercuri, 13.03.2013 23:59
Clinciuri si iar clinciuri......Cui prodest? Care-i cea mai mare, cea mai tare si mai plina de unsoare? Vreau sa-mi clatesc si eu ochii cu mai putina patima detractoare si mai multa pasiune descriptiva, recte ce va place cel mai mult la masina preferata si de ce......Dar, daca singura noastra ratiune acceptabila de a exista pe AM se explica prin linsaj "tastatural", atunci suntem doar niste cronofagi, care mai bine am citi naibii o carte sau ne-am culca fara zabava, caci stramosii nostri seculari dormeau la ora asta de crapau peretii......Credeti-ma: tembelizorul si computadorul ne vor scufunda in tartar.
-
LauCalin, joi, 14.03.2013 00:15
@mntsn, eu cred ca sunt putini si rai. sau e doar unul, care datorita faptului ca se poate scrie foarte usor pe site, se cloneaza la fiecare stire despre Renault. @io: asa, si?
-
mntsn, joi, 14.03.2013 00:55
@vali: da, un Renault conduc in prezent, un Megane turcesc, dar am condus suficient de multe masini de la cele mai proaste la cele mai bune si zic eu ca ma pricep sa evaluez calitatea generala a unei masini. Megane-ul pe care-l conduc este slab si prost conceput si desi este ceea ce conduc zi de zi, imi vad lungul nasului, admit ca este sub alte modele concurente si nu urmaresc sa o ridic in slavi pentru ca nu merita. Dar alti soferi de Megane-uri ca al meu au impresia ca sofeaza Bentley, nu altceva, si nu vor spune niciodata ca regland ventilatia au ramas cu rotitza in mana sau inchizand capota s-a spart clema care blocheaza capota. De stilul de mers "barca pe valuri" sau despre feeling-ul zero la condus nu mai amintesc. La fel este si Clio 3 si Laguna 2 cu care de asemenea am mers. Asadar, fanii Renault, in afara de respectabilul departament RS, nu prea au nimic consistent cu ce sa se laude, iar faptul ca, din lipsa banilor pentru a-si lua ceva mai acatari si-au permis doar un Renault pe care ni-l "vand" acum drept Ferrari nu-i face fani adevarati, ci talibani cu comportament de haita.
-
dan_grc, joi, 14.03.2013 00:55
Ai dreptate draga @inexorabil, tu ce parere ai de Renault premium si sansele lor, sau Alpine, ceea ce este astazi Infiniti pt Nissan, asa ca o analiza la rece si neutra din partea ta zic eu, pana acum nu pari a fi un pasionat auto care sa urasca Renault, asa cum o facem unii dintre noi, deci care este parerea ta?:)
-
inexorabil, joi, 14.03.2013 13:55
Salut, Dane! Chiar vrei sa stii ce cred eu despre Renault? Ai ghicit deja: ma voi referi la exemplare......clasice: am crescut cu personalitatea deosebita a lui Renault 16 sub nas (in fata blocului) si voi considera intotdeauna bordul lui Renault 25 drept cel mai reusit din intreaga industrie auto franceza - original, futuristic, frapant, rascolitor - figurand cu brio, dupa parerea mea, intre primele zece cele mai frumoase din istorie! Renault de astazi? Un VW mai slab, frantuzesc, si atat. Doar Megane RS mi-as dori, datorita orientarii sale sportive, pe care n-o poate contesta nimeni. Un benzinar turbo care poate provoca oricand un Mitsubishi Lancer pe masura (Evo VIII). In rest, impresia mea de ansamblu nu lasa loc de interpretare: senzatie de ieftin de la un cap la celalalt. Dar de aici si pana la repulsie fata de aceasta marca si fan(atic)ii sai ar fi cale astronomica. Cat despre idila cu Daimler, mi se pare sortita esecului din start, iar motivul este foarte simplu si previzibil: fiindca nu poti combina in veci de veci premium cu "de volum", nici macar in arealul vehiculelor comerciale. Sau cine stie la ce hibridizari ridicole sa ne asteptam: Merzan cu plastice de Renault, GT-R cu kituri de Brabus, AMG cu electronica de GT-R sau Logan cu motor de Smart.
-
dan_grc, joi, 14.03.2013 14:09
Asta ziceam si eu, ma scuzi ca te-am bagat in acest "conflict", acum ai devenit si tu unul care nu stie ce vorbeste:)
-
BaditzaEx, joi, 14.03.2013 17:14
daca Citroen n-a reusit sa impresioneze in acest segment, si nu vreau sa fiu rautacios sau partinitor, dar ce sanse reale putea avea Renault ?! , cred ca mai multe sanse ar avea prin proiectul Alpine destinat exclusiv modelelor pur-sport, aici avand mai multa experienta
-
xxx, joi, 14.03.2013 18:40
Cata vijelie, pana la urma pentru o stire banala; Renault a luat o decizie corecta in situatia actuala (criza, au scos multe modele in ultimii 2ani, scaderea vanzarilor in Europa - fani Renault nu va ambalati toti au aceasta problema mai mult sau mai putin)a Parerea mea: cred ca vor sa reinoiasca gama Megane si Laguna in maxim 2ani, lucru prioritar pentru ei in loc sa incerce o alta nazdravanie tip Safrane, Vel Satis, daca vor reusii vor face si o masima de lux ca sa devina constructor integralist Cu revenirea brandului Apline, fani Renault lasati comentariile tembele, Tavares (si nu Carlos cum a scris cineva care se crede destept) vine din divizia sport sper ca va face ceva mai bine decat Super 5 si formula 3 Eu sunt fan A110 sper sa nu vad in 2016 vreo struto-camila
-
inexorabil, duminică, 17.03.2013 23:38
Sunt realmente impresionat de promptitudinea, eficienta si consecventa masinii de votat care-i improsca cu cerneala rosie, fara crutare, pe toti "dusmanii" lui Renault. Rosu = o culoare de care nu vrem sa ne dispensam nici in capitalism si nici arsi cu fierul......rosu. Cand credeam ca ne-am izbavit de "omagiu conducatorului iubit", hop am sarit din lac in put: oda marcii supreme. Libertate, te iubim, ori te lingem, ori "rosim".
Citeste si
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieȘeful Volkswagen: „Trebuie să închidem fabrici pentru a reduce costurile”Thomas Schafer, șeful Volkswagen, a apărat decizia mărcii germane de a închide mai multe uzine pentru a reduce din costuri. Șeful mărcii mai precizează că nu există cale de a evita concedierile angajaților uzinelor afectate. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieToyota Celica ar putea fi relansată după două deceniiUn oficial al mărcii japoneze ar fi confirmat faptul că modelul Celica va fi readus la viață în curând, potrivit unei publicații japoneze. Zvonurile cu privire la relansarea lui Celica prind și mai mult avânt. Citeste tot
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
Noroc ca mai exista minti mai luminate la Renault care au oprit in faza incipienta aceasta aberatie; ei ar trebui sa se concentreze mai mult pe ridicarea calitatii modelor din gama medie - joasa, si sa lase clasa superioara pentru nemti, pentru ca nu au ce cauta acolo.