Renault se pregăteşte să intre pe piaţa din China

Publicat luni, 26.11.2012 18:52 de Sebastian Toma

Renault este pe cale să deschidă un joint-venture în China alături de cei de la Dongfeng. Parteneriatul va implica o fabrică în care se vor face investiţii de 800 milioane de euro.

Renault şi Dongfeng Motor Group au semnat un memorandum de înţelegere privind un joint venture pe piaţa din China, anunţă francezii de la Auto Journal. Viitorul joint-venture îi va ajuta pe francezi să producă şi să comercializeze automobile pe cea mai mare piaţă auto din lume, locul în care rivalii săi au deja parteneri, fabrici şi reţele de distribuţie specifice.

Potrivit lui Katsumi Nakamura, directorul diviziei Renault din China, uzina Renault-Dongfeng va avea o capacitate anuală situată între 200.000 şi 300.000 de unităţi.

"Am semnat un memorandum de înţelegere în martie. Vom începe producţia cu un model la o capacitate mai mică şi vom mări treptat capacitatea până când vom atinge cota maximă", a declara Katsumi Nakamura pentru Reuters în luna aprilie a anului curent.

Potrivit publicaţiei China Business News, Renault şi Dongfeng vor investi aproape 800 de milioane de euro în noua fabrică din China. Marca franţuzească este printre puţinii constructori europeni care nu avea un parteneriat şi o fabrică alături de un partener din China, pierzând o cotă de piaţă semnificativă, pe lângă vânzările pierdute prin lipsa de prezenţă pe a doua piaţă auto a lumii, cea din Statele Unite ale Americii.

Via Autojournal.fr

  • Eu, luni, 26.11.2012 19:15

    Prea tarziu... o investitie esuata

  • ChuckNorris, luni, 26.11.2012 19:32

    Era sa raman fara monitor...cand l-au vazut pe ,,desteptu" asta in poza. PS:sper sa nu mai imi stergeti si comentariul asta.

  • agoox, luni, 26.11.2012 23:19

    nu neaparat prea tarziu, cat de mult nu-mi place Carlos Ghosn, stie cum sa adua profit pentru firma la care lucreaza, drept dovada Renault o duce cel mai bine decat toate frantuzoaicele. Posibil sa aduca destul de mult profit pe piata din China pentru care concureaza doar cu produse locale (farte ieftine si proaste) sau cu produse premium (foarte scumpe) si ramane sa se bata pe un segment cu japonezii si coreenii. Nu-i faza ca s-au bagat pe piata prea tarziu, faza-i ca au studiat foarte bine piata, a fost mult mai usor pentru Audi, BMW, Mercedes sa intre acolo cand nu aveau concurenta directa deloc. Oricum piata din China ii total diferita fata de ce-i pe "Batranul continent". si nu doar piata auto. Poti sa ti-o ei foarte urat daca aplici aceeasi strategie ca si in Europa.