Renault va introduce tehnologia Stop-Start de la Bosch în 2011

Publicat luni, 07.06.2010 12:57 de Sebastian Toma

Renault a dezvăluit detaliile noului motor diesel de 1.6 litri şi a anunţat că va introduce un sistem Stop-Start de la Bosch alături de alte tehnologii pentru a reduce emisiile de CO2.

Francezii de la Renault au anunţat că vor introduce tehnologia stop-start în gama lor în 2011, iar aceasta va fi preluată direct de la Bosch. Scopul introducerii acestui sistem este reducerea emisiilor de CO2 la nivel de gamă până la pragul de 95 de grame per kilometru în 2020. În 2009, Renault a avut o medie a emisiilor de CO2 de 138.8 grame pe kilometru, la nivel de gamă. Deşi vor introduce modele electrice în gama lor începând cu 2012, cei de la Renault estimează ca 90% din vânzările lor din 2020 vor fi reprezentate de motoare cu combustie internă.

Inginerii Renault vor să reducă şi masa modelelor pe care le produc, francezii estimând că vor putea reduce până la 150 kilograme pentru a obţine o reducere de 15 grame de CO2 pe kilometru. Pe langă asta, constructorul francez a început şi o campanie de downsizing, care a dus la reducerea consumurilor de carburant ale modelelor afectate şi de reducerea semnificativă a emisiilor poluante. Următoarea generaţie a motorului K9K – unitatea dCi de 1.5 litri a celor de la Renault şi cel mai bine vândut motor din gama lor, va primi o nouă generaţie în 2012 şi va emite cu aproximativ 20 de grame de CO2 mai puţin decât actuala unitate.

Renault a anunţat şi că va introduce un motor dCi de 1.6 litri, care va purta codul R9M şi va dezvolta 130 CP. Unitatea înlocuieşte vechile motoare dCi de 1.9 litri, fiind cu 16% mai mic şi la fel de puternic. Emisiile de CO2 au scăzut cu 30 de grame per kilometru, iar unitatea va respecta normele Euro 6. Reducerea capacităţii acestui motoro va duce la un consum redus cu 6%, iar alte şase procente vor fi aduse de noile tehnologii ce vor fi integrate. Printre artificiile tehnologice care vor ajuta la reducerea emisiilor de CO2 sunt starterul Bosch ramforsat, sistemul stop-start de la Bosch, unitatea EGR cu presiune redusă, sistemul de management termic al motorului şi pompa de ulei cu consum redus de energie.

Via | Autoactu

  • Ovidiu, luni, 07.06.2010 13:59

    daca e Renault tot degeaba! Tot greierasi are Laguna 3 ca si Megane 2.Renult====calitate jalnica bre!

  • eee, luni, 07.06.2010 14:27
    greierasi

    @Ovidiu Nu confunda Megane cu Megane Sedan. Sedan e mult mai prost, dar Megane Hatch e chiar OK. E mai slab calitativ decat un Golf, este adevara, dar e la 60-70% din pret ... Laguna 2 poate are greierasi, dar 3 nu am auzit vreunul cat am mers cu ea ...

  • VSZ, marţi, 08.06.2010 14:24
    @eee

    si la intretinere cum e fatza de un golf??? sau asta nu conteaza?? dacia=reno dacia=ZERO! => reno=ZERO uite la un model de coreana ca fersiunea din 2009 deja are optional sistemul Stop-Start si e mai bun si mai Eftin decat un reno

  • fny.ro, marţi, 08.06.2010 14:59
    @VSZ

    Tu te-ai interesat la reprezentantele oficiale de la ambele marci sa vezi cat costa revizia? Din ce date am eu, revizia la golf (golf 5) costa ceva mai mult decat la megane (megane sedan 2)...

  • Cris, joi, 10.06.2010 19:38
    Renault

    @VSZ Iar ai uitat sa ti iei medicamentele? Mai bine nu mai compara bicicleta aia a ta Tohan cu Renault. Nu ai voie! Ai auzit la coltul blocului cand spargeai o samanta, ca Renault nu e firma si ai pus botu! Foarte tare, cauta pe net (unde probabil iti pierzi majoritatea timpului) si vezi cum este cotat Renault pe afara! Ca fapt divers reviziile la grupul VAG sunt cu aproximativ 45-50% mai mari, asa ca partea asta cu revizii scumpe la Renault sunt povesti pe care le cred tampitii, necunoscatorii si cei care isi doresc o masina dar nu au bani sa treaca strada! Bafta!!