Renault vinde simbolic acțiunile AvtoVAZ, pe o rublă, către Institutul de Știință
Potrivit agenției de presă ruse Interfax, Renault ar fi vândut simbolic acțiunile AvtoVAZ către Institutul de Știință pentru prețul de numai o rublă. Constructorul francez a cedat și acțiunile uzinei din Moscova către autoritățile locale. Renault va putea răscumpăra toate aceste acțiuni în următorii 5 sau 6 ani.
Până recent, Renault a fost producătorul de automobile occidental cu cea mai mare prezență în Rusia. Acest lucru se datorează în mare parte faptului că AvtoVAZ, compania care produce modelele Lada, este deținută de Grupul Renault. Constructorul francez a fost printre ultimii care și-au încetat activitatea în Rusia din cauza războiului din Ucraina.
La mai bine de o lună de la închiderea fabricii din Moscova, Renault ar fi vândut acțiunile AvtoVAZ către Institutul de Știință și Cercetare NAMI, pentru suma de numai o singură rublă. Anunțul a fost făcut de agenția de presă Interfax, însă Renault a refuzat să comenteze asupra veștii.
Conform declarațiilor oferite de Denis Manturov, ministrul comerțului din Rusia, Renault are posibilitatea de a răscumpăra acțiunile AvtoVAZ în următorii 5 sau 6 ani. Acesta a mai spus că acțiunile uzinei din capitala țării vor fi transferate către autoritățile locale. Asta ar oferi un prim exemplu a ceea ce vor face autoritățile ruse cu activele occidentale.
„Dacă în această perioadă vom face investiții, atunci va fi luat în considerare acest lucru când vine vorba de un cost. Nu vom face cadouri aici”, a mai adăugat acesta.
Renault a cumpărat AvtoVAZ în 2008 în proporție de 25%. Pe parcurs, acțiunile Renault asupra mărcii ruse au crescut la 68%. AvtoVAZ a fost integrat în tabelul de vânzări al Grupului Renault în 2017. Valoarea afacerii din Rusia a fost evaluată la circa 2.2 miliarde de euro. Anul trecut, aproximativ 10% din veniturile grupului francez proveneau din Rusia.
Până la încetarea activității, Renault construia 5 modele la uzina din Moscova: Duster, Logan, Sandero, Kaptur și Arkana.
via Automotive News
N-a vândut nimic, ci a fost naționalizată de către ruși, care le-au dat și termen limită de reînceperea lucrului. În lipsă de reacție vor ajunge cel mai probabil pe mâna unei companii chineze care va face ceea ce marxiștii europeni refuză.