Ricciardo a câștigat cursa din China după patru depășiri pe final! Bottas și Raikkonen, podium după un acroșaj între Vettel și Verstappen

Publicat duminică, 15.04.2018 10:39 de Daniel Popescu

Daniel Ricciardo a câștigat cursa de la Shanghai pentru Red Bull după ce a efectuat patru depășiri spectaculoase pe final datorită unei strategii inspirate la boxe. Valtteri Bottas și Kimi Raikkonen au completat podiumul, în timp ce Sebastian Vettel și Max Verstappen s-au acroșat pe circuit.

Circuitul de la Shanghai a oferit duminică una dintre cele mai spectaculoase curse de Formula 1 din ultimii ani, care a oferit inițial un duel pentru victorie între Ferrari și Mercedes înainte ca o intrarea Safety Car-ului pe circuit să transforme Red Bull Racing în mare favorită.

Sebastian Vettel a plecat bine din pole position și a reușit să blocheze o tentativă de depășire din partea coechipierului său, Kimi Raikkonen, în primul viraj. Valtteri Bottas a profitat de situație și a trecut de finlandez pentru a urca pe locul 2, însă acesta a fost doar începutul unui tur modest pentru pilotul Ferrari.

Venit puternic de pe locul al cincilea al grilei de start ca urmare a utilizării unor pneuri ultrasoft mai rapide decât cele soft ale rivalilor, Max Verstappen i-a depășit succesiv pe Lewis Hamilton și Raikkonen pentru a urca pe locul 3. În plus, campionul mondial din 2007 a pierdut încă o poziție în favoarea lui Hamilton și a coborât astfel pe locul 5.

Vettel și-a construit rapid un avans decent de peste două secunde, în timp ce diferențele dintre ceilalți piloți au fost constant de peste o secundă, astfel că aceștia nu au putut activa sistemul DRS pentru a iniția atacuri.

Bottas câștigă la boxe. Raikkonen s-a sacrificat din nou

Primul stint a fost unul liniștit în partea superioară a clasamentului, însă lucrurile s-au animat inevitabil spre turul 20, atunci când piloții au mizat pe strategii identice la intrarea la boxe prin utilizarea pneurilor de compoziție medium. Verstappen și Ricciardo au intrat simultan la standuri, urmați de Bottas și Hamilton, iar Mercedes a avut câștig de cauză: Vettel a mai rămas câteva tururi pe circuit și a revenit pe circuit în spatele lui Bottas, care a devenit astfel noul lider al cursei cu un avans de circa o secundă.

Ferrari a mizat pe ajutorul lui Raikkonen pentru a-l încetini pe Bottas, iar timp de câteva tururi finalndezul a reușit să facă acest lucru. Totuși, în turul 27, Bottas a reușit să-l depășească pe Raikkonen la finalul unei lungi tentative pe parcursul a câteva viraje, iar cei doi au fost aproape de un acroșaj. Inițial, Raikkonen a încercat o replică rapidă, însă a renunțat și a încetinit brusc pentru a-i permite lui Vettel să treacă cu ușurință pentru a rămâne cât mai aproape de Bottas. Raikkonen a intrat ulterior la boxe, însă a revenit pe circuit doar pe locul 6, plătind astfel un nou tribut pentru încercarea de a-l sprijini pe Vettel în lupta pentru victorie.

Strategie câștigătoare pentru Red Bull

Cursa se îndrepta spre un final așteptat, însă surpriza a venit în turul 31. Pierre Gasly a încercat să-l depășească pe Brandon Hartley, iar cei doi piloți Toro Rosso s-au acroșat în penultimul viraj, eveniment în urma căruia Safety Car-ul a intrat pe circuit. Piloții Ferrari și Mercedes au rămas pe circuit, însă rivalii de la Red Bull au mizat pe o schimbare din mers a strategiei, astfel că Verstappen și Ricciardo au schimbat pneurile medium cu cele soft în încercarea de a câștiga poziții în ultima parte a cursei.

La scurt timp după reluarea cursei cu 20 de tururi înainte de final, Verstappen a încercat să-l depășească pe Hamilton, însă a fost nevoit să iasă în decor și a fost depășit de Ricciardo, care între timp îl depășise pe Raikkonen.

Australianul a profitat la maxim de oportunitate și în scurt timp l-a depășit magistral pe Hamilton, urcând astfel pe locul 3 în spatele lui Bottas și Vettel. Ricciardo nu s-a oprit însă aici și, într-un interval de numai câteva tururi, i-a depășit pe Vettel și Bottas pentru a deveni noul lider al cursei cu numai 9 tururi înainte de final.

Final de coșmar pentru Vettel

Cursa de coșmar a lui Vettel nu s-a încheiat însă aici: Verstappen a încercat o manevră riscantă de depășire, cei doi s-au acroșat și s-au răsucit pe circuit, fiind depășiți de Raikkonen și Hamilton. În plus, germanul a fost depășit ulterior și de Hulkenberg și a coborât pe locul 7. 

Ricciardo a construit rapid un avans liniștitor și a trecut primul linia de sosire în fața lui Bottas, care a rezistat pe final insistențelor lui Raikkonen, care s-a aflat permanent în plaja de atac a sistemului DRS. Verstappen nu a scăpat însă ușor după coliziunea cu Vettel, fiind penalizat cu 10 secunde în clasamentul final al cursei. Olandezul a pierdut astfel locul 4 în favoarea lui Hamilton, în timp ce Hulkenberg a încheiat pe locul 6 în fața lui Fernando Alonso, care a reușit la rândul său să-l depășească pe Vettel pe final. Germanul a încheiat astfel doar pe locul 8 o cursă pe care a început-o din pole position, în timp ce ultimele puncte puse în joc au fost obținute de Carlos Sainz Jr și Kevin Magnussen.

China - Rezultate cursă:

  • seby9626, duminică, 15.04.2018 10:51

    Bravo Ricci!Verstappen un idiot,out din f1!

  • KALEL, duminică, 15.04.2018 10:52

    Un fleac, i-a ciuruit. La propriu.

  • HONEYBADGER, duminică, 15.04.2018 10:55

    THE HONEYBADGER IS BACK!!! BIG SMALL ... MAGIC!!!

  • ..., duminică, 15.04.2018 10:57

    Vettel a privit indelung masina RBR dupa ce a coborat din masina? Va povesti tot ce a vazut inginerilor sai? Nu prea cred. Mai degraba are o camera video ascunsa de mare rezolutie.

  • danoe, duminică, 15.04.2018 10:57

    Forzza Ferrari 2019!

  • Alex, duminică, 15.04.2018 11:01

    Vettel a gresit un pic la start, Kimi nu i-ar fi pus piztia in pericolo, iar Kimi din nou franeaza foarte tare pierzand locul in fata lui Bottas... Ricci din nou le da o palma celor de la Rbr care au zis ca isi construiesc echipa in jurul lui Max. Max? O zic si o mai zic, ce o cauta popicarul asta in F1? Si am zis-o, Mercedes si Ferrari nu se pot depasi intre ele, decat cu caucicuri mai bune si proaspete.

  • lol, duminică, 15.04.2018 11:01

    Atentie la Alonso. Daca ar avea motor Renault s-ar bate cu RBR. Cel putin. Ah, scuze, asta era valabila anul trecut.

  • 91Schumi06, duminică, 15.04.2018 11:03

    Astazi, daca mai era nevoie, cred ca ne-am convins cu totii ca nu romanii au inventat coruptia si ca noi suntem mici copii pe langa combinatiile care se fac in "lumea civilizata". Verstappen, pe langa faptul ca este un autist retardat, nascut la 7 luni si cu creierul nedezvoltat, este puternic sustinut de FIA si Liberty Media. Ma asteptam sa se intample una ca asta si va spun si de ce: s-au pompat bani grei ca acest "dickhead" sa ajunga in F1 si acea "investitie" trebuie cumva amortizata. In conditiile astea, nu cred ca are rost sa-mi mai pierd timpul vizionand tot acest circ.

  • Radu, duminică, 15.04.2018 11:06

    Asta da spectacol ! Speram la fel si in Baku.

  • Bogdan, duminică, 15.04.2018 11:07

    Dementule de Verstappen i'a stricat cursă lu' Vettel. Putea să câștige cursa. Excepțională potriveala cu SaftyCar'ul pentru Redbull. Au speculat momentul, luând o decizie în câteva secunde, și au câștigat cursa :)). Ferrari au avut ghinion, dar au și greșit strategia la prima schimbare. Mercedes ... a jucat bine la prima schimbare pt Bottas, da' a fost mai puțin inspirată pt Ham grețosul. Și cred că îl puteau scoate la faza cu SaftyCar'ul, da' nu l'au chemat la boxe. Dar ce rămâne la urmă e gustul amar pentru comportamentul necugetat al lui Verstappen. Si maniera in care a ales Alonso sa il depaseasca pe Vattel.

  • rsq, duminică, 15.04.2018 11:07

    ....nu exista pe undeva un Manual despre cumm sa depasesti....sa citeasca si Max . .....ar fi luat el locul 1

  • ., duminică, 15.04.2018 11:07

    Max si Safety Car-ul au facut cursa. Ok, felicitari lui Ricciardo, dar a avut de indeplinit o formalitate. RBR s-au apropiat cu ajutorul safety car-ului si apoi au avut pneurile potrivite pe final.

  • Arrivamale, duminică, 15.04.2018 11:08

    Bravo Max!!! GO GO GO!!!

  • Bogdan, duminică, 15.04.2018 11:09

    Verstappen e cel care putea sa castige cursa. E de apreciat cutezanta cu care conduce, dar vechimea pe care o are in F1 nu justifica neglijenta cu care depaseste. Si vorba e ca ... deja devine jignitor comportamentul lui.

  • Bogdan, duminică, 15.04.2018 11:11

    Si Verstappen este cu atat mai de condamnat cu cat, dupa cursa asta, nu trebuia sa se vorbeasca decat despre manevra incredibila prin care Redbull a intors soarta cursei.

  • Testarossa, duminică, 15.04.2018 11:11

    1. Ferrari la acelasi nivel cu Mercedes. Totusi cred ca Ferrari nu a mai folosit party mode in cursa pentru a proteja propulsorul. 2. Nu am nimic cu Verstappen, dar acest necioplit plin de cosuri intra in toti si intra iar si iar si iar si zice ca nu mai face si isi cere scuze si iar intra in careva, si Schumacher avea la inceput acest obicei voit, insa Schumacher s-a maturizat si spre deosebire de Verstappen avea un control mult mai bun al masinii, manevra asupra lui Vettel nu avea cum sa reuseasca. Vettel munceste la fel ca oricare pilot si poate chiar mai mult si vine un mucos si iti strica munca. Ce gargauni tampiti sunt in capul lui Verstappen pentru ca in felul asta pierde si el, si pilotul pe care il buseste. Mucosul asta NU are ce cauta in F1. 3. Imi pare rau pentru cuvintele rautacioase insa trebuie mustrat baiatu' asta. Ori devine smooth operator ori afara din F1. 4. Pumnii sus pt Ferrari. Hai la titlu.

  • Razvan Dumitraghe, duminică, 15.04.2018 11:13

    Ieri fanii ferari erau in extaz, azi se pregatesc sa schimbe batistele! Verstapen magnific cu fetel! :)

  • GrosJan, duminică, 15.04.2018 11:15

    Vad ca il blamati pe Max. Ok, uite la rece care sunt faptele: Am zis ca atunci cand nu se vor mai feri alti piloti Max o sa faca poc? Am zis. Se intampla acum. Dar sa spui ca e acolo fara merit e total nedrept. Are cea mai buna intrare in viraj de la Schumacher incoace. De multe ori chiar asta e problema, are un plus de viteza pe intrare. Nu e ca si cum nu ar lua virajul. Are pace de cursa excelent. Asta nu ti-o da FIA sau coruptia. Asta ii va aduce curse bune pe viitor, veti vedea, probabil si titluri.

  • GTS-F1, duminică, 15.04.2018 11:15

    Cineva (un mare fan al Formulei 1) zicea ca "cursele sunt plicticoase pentru ca nu castiga Hamilton", dar dupa cursa de astazi cred ca poate spune ca a fost o cursa bestiala chiar daca nu a castigat Hamilton, bine n-a castigat nici Vettel si surpriza nici Bottas :P Cei de la Ferrari au gresit strategia, este evident ca sunt prea multe necunoscute si se intampla multe pe pista, dar la iesirea SC-ului pe pista, Bottas si Vettel nu cred ca aveau cum sa schimbe pneurile. In schimb... puteau schimba Hamilton si Raikkonen dar inginerii ambelor echipe dormeau in post. Cei de la Red Bull au fost foarte atenti, ca dovada ca au castigat cursa prin Ricciardo, un mare "BRAVO" din partea mea :P Bottas s-a descurcat cum a putut, Raikkonen nu cred ca este in stare sa depaseasca pe cineva, nu imi aduc aminte ultima depasire efectuala de acesta in ultimii... 4 ani? Bravo pentru Bottas, si un OK (esti mediocru) pentru Raikkonen. Ca sa nu mai zic ca in aer liber Raikkonen pierdea timp constant... trecem peste... De Verstappen n-o sa zic nimic pentru ca nu avut niciodata o parere buna despre el, da este tanar dar... se pare ca nu invata nimic. Pacat, dar shit happens. Bine ca nu i-a scos din cursa pe Hamilton si pe Vettel... macar au castigat cateva puncte valoroase... BRAVO pentru Ricciardo, bravo pentru Bottas si Ok pentru Raikkonen! O cursa bestiala, plus o strategie bestiala a celor de la Red Bull :P

  • Bogdan, duminică, 15.04.2018 11:15

    Pentru cei care au impresia ca folosind expresia "Un fleac, i-a ciuruit" castiga puncte la capitolul inteligenta sau prezenta de spirit le atrag atentia ca tot ce fac repetand'o este sa isi aseze eticheta "minte goala" pe piept. E trist ca nivelul este atat de scazut in tara asta ...

  • Alex, duminică, 15.04.2018 11:18

    Conform teoriei consipratiei vehiculata in urma cu 2 curse ce concluzie putem trage cand Torro Rosso provoaca un safety car si singurii avantajati sunt Red Bull? Verstapen e prost si fara teorii, nu e capabil sa poate un duel roata la roata fara sa provoace un accident.

  • Sumi7, duminică, 15.04.2018 11:21

    Graz Ricci, graz RBD ptr. inspiratia de a schimba gumele. Vorba cuiva de aici, pana cand i se va trece cu vederea lui Verstappen s-o faca pe autistul? In rest, gumele isi spun cuvantul ( poate prea mult intr-un sport cu motor) important e ca primele 3 echipe sunt sensibil egale si ca va exista competitie si spectacol. Ma mira "calmul" lui Vettel !!!!!!!!!!!! Fortza Ferrari!

  • ZZZ, duminică, 15.04.2018 11:24

    Cand 2 se cearta al 3 lea castiga..Azi a castigat Mercedes si Ricciardo..Mercedes pentru ca a primit timp sa si imbunatateasca monopostul.. Referitor la incidentul dintre Vettel si Verstappen nu pot sa-l invinovatesc doar pe Verstappen deoarece si Vettel putea sa se lase depasit stiind ca Verstappen e pe gume mai proaspete si la un moment dat inevitabilul s-ar fi produs..Vettel in schimb s-a incapatanat si a pierdut puncte pretioase..Mclaren a terminat din nou in puncte prin Alonso si merita felicitari...

  • Mclaren_Mircea_1984, duminică, 15.04.2018 11:24

    Preluar conducerea la constructori.

  • Bogdan, duminică, 15.04.2018 11:24

    Si mai este o treaba, pe care au mai sesizat'o si altii mai sus: Verstappen a creat doua evenimente in cursa (unul cu Ham si altul cu Vettel). Cum naiba de s-a ales doar cu o penalizare de 10 secunde. As fi foarte interesat daca cineva ar putea sa aduca aici informatii despre prevederile regulamentului privind penalizarile evenimentelor din cursa si justificarea alegerii facute de comisarii de cursa in privinta penalizarii dictate impotriva lui Verstappen.

  • Mclaren_Mircea_1984, duminică, 15.04.2018 11:24

    *Preluat

  • Bogdan, duminică, 15.04.2018 11:28

    @Sumi7:important e ca primele 3 echipe sunt sensibil egale Cum poti sa spui asta? Daca nu era SC'ul unde ar fi terminat RedBull? Este drept ca s'au apropiat de Ferrari si de Mercedes, dar sunt inca departe.

  • Testarossa, duminică, 15.04.2018 11:33

    @GrosJan : "Dar sa spui ca e acolo fara merit e total nedrept. Are cea mai buna intrare in viraj de la Schumacher incoace. " Fara a avea un iz negativ in comentariul pe care o sa-l fac, nu pot fi de acord cu ce ai zis. Am urmarit cred 95% din cursele lui Schumacher. Ochiometric Schumacher nici NU se poate compara cu manvrele neliniare si mult mai brutale ale lui Verstappen. Nici vorba. Diferenta mare intre cei doi e ca manevrele lui Michael "cam mergeau" de fiecare data si erau si bine gandite. La limita posibilului Michael folosea mult mai putin frana inainte de viraj si aborda virajul in derapaj controlat continuu spre deosebire de alti piloti care nu puteau face asta, nici macar Senna nu era atat de fin ca Michael. Uita-te pe youtube la Michael Schumacher driving style. Ca si finete si intrari in vuraje Vettel si Hamilton sunt clar peste Vettel. Scopul nu este cea mai buna sau daca vrei cea mai agresiva intrare in viraj, ci quick and smooth in, derapaj controlat invizibil ochiului in tot virajul si smooth and quick out.

  • Bogdan, duminică, 15.04.2018 11:34

    Strategii din F1 par sa fi fost inlocuiti copii mici. Astazi s'a dovedit ca numai RedBull isi mai face strategiile prin intermediul oamenilor. Restul par ca se bazeaza de date furnizate de diverse programe pe calculator. Intre ciocnirea celor doua masini Toro Rosso si intrarea SC'ului s'a parcurs aproape un tur. Sunt convins ca pt Redbull au inceput sa se invarta rotitele imediat cu accident: impact, resturi de caroserie pe circuit => e posibil sa avem SC. Cate tururi mai sunt pana la final? Ce e bine sa facem daca intra SC'ul? Deci eu cred ca ei erau pregatiti.

  • Bogdan, duminică, 15.04.2018 11:36

    * inlocuiti de copii mici

  • AyrtonSenna1991, duminică, 15.04.2018 11:39

    @Bogdan Ești naiv dacă crezi ca in F1 există cuvântul corectitudine. Verstappen e protejatul celor care conduc F1 ( Liberty Media si FIA ) . Din păcate face mai multe greșeli decât a făcut tatăl său. Si scapă cu fata curata după fiecare incident si nu i se întâmplă absolut nimic. Iar Ricciardo care în regim de cursă îl spulberă pe Verstappen e tratat ca pilotul secund la RedBull si Max e împins în față. RedBull va greși grav daca nu ii va prelungi contractul australianului. @lol Câinele moare de drum lung si prostul de grija altuia. Are 22 puncte după 3 etape , e pe 6 la general. E infinit mai bine decât sezonul trecut când avea 17 puncte la finalul sezonului. Dacă va mai avea această formă încă 2 sau 3 ani , cu un McLaren mult mai competitiv se poate bate la titlu. Oricum McLaren a progresat si e plauzibil un loc 5 în clasamentul constructorilor.

  • Testarossa, duminică, 15.04.2018 11:39

    Vettel si Hamilton sunt clar peste Verstappen. Scuze pt greseala.

  • WickedSick, duminică, 15.04.2018 11:45

    Cursa dementiala. Ferrari au gresit azi de 2 ori strategia, prima oara ca au schimbat gumele prea tarziu si a doua oara ca nu i-au schimbat gumele lui Kimi. Max ar trebui sa isi calculeze depasirile, nu poti sa te arunci tot timpul in depasire fara a calcula putin ce se intampla in urmatorul viraj (cum a facut cu Lewis) sau sa fortezi intrarea in viraj si sa il lovesti pe cel din fata in LATERAL (nici macar din spate). E un moment decisiv pentru el, are talent e foarte rapid dar daca tot se incapataneaza si nu asculta isi rateaza sansa de a face istorie in F1. Are destula experienta in F1 deja, trebuie sa se mai coaca putin, inca e crud cand vine vorba de depasiri. Nu poti fi ca un berbec o cariera intreaga chiar daca esti foarte rapid. Tot respectul pentru Ricci, curat in depasiri, sigur pe ceea ce face. Max ar trebui sa se mai uite putin la colegul de echipa, astazi i-a dat o lectie extrem de valoroasa.

  • GabyZ, duminică, 15.04.2018 11:45

    @GrosJean treaba cu viraju' e tare! La rece vorbind nu ieși campion mondial dacă iei curba cine știe cum.... Ieși campion dacă în primul rând termini cursa! Cred ca oligofrenul va ieși campion mondial la fel ca tatăl său.

  • ZZZ, duminică, 15.04.2018 11:47

    Unii vor dueluri roata la roata dar il ,,injura"' pe Verstappen...Un pilot poate fi blamat numai cand produce un accident cu intentie sau din neglijenta....Azi Verstappen nu poate fi acuzat de asa ceva..Avea pneuri proaspete si a jucat la victorie.. Nici de incidentul din Bahrain nu poate fi acuzat Verstappen

  • fanSuperMax, duminică, 15.04.2018 11:48

    O cursa Superba.Top momente:4.vettel iesind de la boxe dupa Bottas,3.Ricciardo trecand de Vettel,2.Super Max atingand vitelul,1.Alonso cu mediocru Mclaren depasind masina suprema a lui fetel. Azi vitelul a uitat sa aiba grija de pneuri,a uitat sa treaca de Bottas si-a uitat sa se apere.Depasirea facuta de Alonso este depasirea mileniului si rog fanii fierari sa-mi de-a dreptate.Daca ati apreciat depasirea lui vettel la Hamilton de acum o saptamana cu atat mai mult trebuie sa apreciati depasirea lui Alonso la vettel.Alonso a depasit un pilot cu o masina cu peste 2 secunde mai rapida. Felicitari pt. pilotii cursei: Ricciardo si Hulkenberg.Daca n-am lua in calcul masina am putea spune ca Hulk este cel mai bun pilot din 2018.Mi se pare unicul pilot care a mers excelent in toate sesiunile de calificari si mai ales in curse.Pacat ca nu primeste masina pe care o merita. GRAZIE,Super Max!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Bogdan, duminică, 15.04.2018 11:53

    @AyrtonSenna1991: Ești naiv dacă crezi ca in F1 există cuvântul corectitudine. Ne uitam la transmisiunile sportive pentru ca plecam de la premisa ca exista un set de reguli care se aplica in egala masura tuturor participantilor. Am ajuns unde suntem ca specie pentru ca am ales sa traim la nivel social, respectand un anumit set de reguli. Altfel am fi alergat inca pe campuri si prin paduri, fugarind mancarea si fiind vanati de pradatori ;)

  • WickedSick, duminică, 15.04.2018 11:54

    @fanSuperMax cu tot respectul Vettel a iesit cu pardesiul sifonat dupa contactul cu Max. Alonso in monopostul McLaren era mai rapid decat Vettel. Vettel a fost ajuns inclusiv de Sainz si abia a reusit sa tina de locul 8. Se vedea cu ochiul liber ca monopostul Ferrari avea probleme dupa contact. Cred ca nu a existat tur in care sa nu blocheze rotile in vreun viraj. Dar da, sunt de acord, Alonso a facut o noua cursa extraordinara raportat la ce poate McLaren in momentul de fata si tinand cont de pozitia de pe care a plecat.

  • ..., duminică, 15.04.2018 11:56

    @fanSuperMax vezi sa nu te uzi de atata entuziasm. Poate ca ai vazut ca Vettel a fost depasit in mod repetat de alti piloti. Acrosajul cu Max i-a avariat masina. Daca aia e depasirea mileniului inseamna ca tu azi ai aparut 'in F1'. Dca fandositul e in stare sa anuleze 2 s pe tur atunci ar fi trebuit sa castige toate campionatele la pas, de cand a venit in F1, dar istoria a fost alta ...

  • Testarossa, duminică, 15.04.2018 11:57

    @Daniel Popescu: Pot sa stiu de ce nu imi aprobi comentariile? Este Max necioplit? Este. Am exagerat cu " cosurile si mucos" insa inca arata si se comporta ca un adolescent cu mintea super necoapta.

  • lol, duminică, 15.04.2018 11:58

    @fanSuperMax : Cu tot respectul... dar se vede ca esti frustrat. Alonso a declarat dupa cursa ca a intrebat de ce Vettel era in fata lui si i-a fost raportat de la boxe ca Vettel a suferit niste probleme din acrosajul cu Verstappen. Daca am apreciat depasirea lui Vettel asupra lui Hamilton de saptamana trecuta, n-am avea nimic de apreciat la depasirea lui Alonso asupra lui Vettel, pentru ca Hamilton nu a fost acrosat de altcineva... Pacat ca exista fani frustrati ca @fanSuperMax, ce face disperare celor mai putini dotati...

  • Mclaren_Mircea_1985, duminică, 15.04.2018 11:59

    acest MAX a ruinat cursa celor de la MERC si FERR-mai ales lui HAM si VET ambele monoposturi lovite-VET nu mai rezista 3 ture garantat!Incredibil cit de imbecil au gestionat MERC si FERR -SF-cele mai strategice echipe au facut un cacat pansat din SF-Bravo RBR pentru rapiditatea in gindire-acolo a fost cistigata cursa,altfel era prea simplu pentru FERRARI sa cistige si cursa asta

  • Chul, duminică, 15.04.2018 11:59

    O cursa cu spectacol in ultima parte datorita coliziunii dintre cei 2 pilori de la Toro Rosso deoarece daca cei de la Red Bull nu treceau pe soft se pastra monotonia in cursa cu Vettel in spatele lui Bottas.Bottas a facut o cursa mare pentru conditiile date.Ricciardo a fost fabulos si chiar a fost o victorie 100% meritata si muncita.Cei de la Red Bull probabil nu se vor mai intalni cu astefel de ocazii prea curând.A fost o victorie bine venita.Dar e mult spus ca sunt egali cu Mercedes si Ferarri.Ferarri arata incredibil de bine dar Mercedes are potential enorm si sunt mari sanse ca seria de titluri consecutive a nemtilor sa nu se incheie la finalul lui 2018.Kimi a fost folosit de echipa precum Bottas anul trecut la Barcelona.Finlandezul este perfect pentru Ferarri deoarece le indeplineste sarcinile care sunt spre folosul lui Vettel si de aceea va mai ramane mult timp acolo.Probabil cat timp va sta si Vettel..Max ar putea foarte usor sa fie mai prudent dar este iubit de toti asa cum e.Deoarece provoaca circ cea ce Liberty Media adora.Inafara de asta tot este un pilot foarte foarte bun ce va deveni de-a lungul carierei macar odata campion mondial.Lewis din pacate a fost aproape inexistent dar nici nu se putea mai mult.

  • Chull, duminică, 15.04.2018 12:01

    fanSuperMax sigur este Mircea84-se bucura si el cid depaseste o McLada un Ferrari defect :)))))))))))))))))))))))))))

  • Bogdan, duminică, 15.04.2018 12:01

    @fanSuperMax Depasirea lui Alonso s'a intamplat in contextul in care Vettel era cu moralul la pamant si pneurile prajite in urma evenimentului cu Verstappen. Depasirea lui Alonso a fost facuta intr'o totala lipsa de respect la adresa adversarului (indiferent care ar fi fost depasitul), iar eu unul, nu ii gasesc nici o scuza. Asa ca nu vad motive pentru care aceasta depasire ar trebui ridicata in slavi.

  • ., duminică, 15.04.2018 12:02

    Huo FIA. Huo FIA. Flacara violet. Efectul de sera. Efectul cuanda. Bai ciocoflenderilor, o fi si ceva coruptie, loby sau drk sa-l ia de termen. Dar hai sa nu batem campii, please. Daca era coruptia la mijloc atunci nu Max (care are timpi pe tur foarte buni) s-ar fi aflat in F1 ci vreun arab basinos de 65 de ani.

  • lol, duminică, 15.04.2018 12:03

    @. Este... "flacara violeta" analfabetule...

  • McLaren Mircea whatever year, duminică, 15.04.2018 12:04

    McLaren e mai bun decat un Ferrari defect yeeeeee!!

  • Mclaren_Mircea_1985, duminică, 15.04.2018 12:05

    au aparut iarasi trolli lui KIMI-bai CHUL cu un L si adminul Daniel-cind a fost ma sacrificat kimi-voi ce cursa vedeti?kimi atit poate repet-nu mai are treaba cu F1-a mers mediocru toata cursa-nici anul trecu nici anul asta nu -l ajuta pe VET ca nu poate-nu mai poate decit sa duca masina in puncte-ATIT

  • ., duminică, 15.04.2018 12:07

    Este asa cum a zis poetul. Daca nu ar fi zis poetul, atunci da. Fiind un citat, il preiei intocmai. Altfel da. ar fi fost o greseala gramaticala iar utilizatorul s-ar fi numit agramat nu analfabet. BTW, tot agramat e si cine nu stie ce inseamna analfabet. Mai mergi pe la scoala mai Senna.

  • boghi, duminică, 15.04.2018 12:10

    sincer ma bucur ca sa terminat asa ca m-am saturat de ferrari si mercedes iar de verstappen chiar daca mai are de invatat face show exact cum facea aryton senna si sincer avem nevoie de piloti oleaca agresivi chiar daca strica clasamentul pilotilor. ca si asa formula one a devenit banal .

  • Mircea, duminică, 15.04.2018 12:12

    E evident ca, Kimi trebuie sa il astepte pe Vettel, sa-i cedeze locul sau sa blocheze alti piloti pana vine Vettel. Altfel, daca Vettel e scos din schema, Kimi are unda verde sa traga la rezultat. Dar asa a fost si in 2014. A venit acolo pe bani multi, e tot acolo tot pentru bani multi. Ferrari stiu de ce il pastreaza, e locotenentul perfect, rol pe care si l-a asumat. Banii ieste buni si in Finlanda.

  • @., duminică, 15.04.2018 12:13

    haha, EPIC FAIL

  • ZZZ, duminică, 15.04.2018 12:17

    GTS-F1 Cei de la Ferrari l-au invatat pe Kimi doar sa se lase depasit..Nu sa depaseasca...

  • AyrtonSenna1991, duminică, 15.04.2018 12:21

    Asta era problema , ca nu am scris " citatul " între ghilimele. Dar cum am zis mai sus , citatul respectiv te caracterizează pe tine. Văd că mai nou mai un cont . Se vede că nu ai trecut din punct de vedere mental de vârsta de 7 ani. Măcar majoritatea copiilor au un caracter dacă nu frumos , cel puțin decent. Ia-te de mana cu celălalt cont pe care îl ai " . " ( l-am scris între ghilimele ) si du-te naibii intr-un loc mai bun . De asta avem o tara așa cum o avem. Ca idioți ca tine sau ca altul se află la conducerea ei. As fi folosit cuvinte mai urate dar la obrazul tău gros de nesimțit nu ar fi avut nici un efect. Lasa-i pe ăștia care chiar vor să comenteze si încearcă să mai dispari puțin din peisaj. Ar fi un lucru bun pentru toată lumea.

  • fanSuperMax, duminică, 15.04.2018 12:22

    vettel daca e atat de bun de ce n-a trecut de Bottas?Ati uitat ca l-ati blamat pe Hamilton in Australia ca nu a putut sa treaca de vitel.Macar in Australia nu se putea depasi,pe cand aici se depaseste usor. Si astazi " unii experti" il critica pe Hamilton ca s-a chinuit sa depaseasca in Mexic.Nu i-au interesat ca Hamilton a mers atunci cu o masina avariata de fetel.Sa nu mai zic cate aprecieri la fetel ca a trecut in Bahrain de un Hamilton cu pneuri invechite. Nu puteti cere obiectivitatea cand voi sunteti incorecti in comentarii. FIA protejeaza fierari.Daca gresea fetel nu era penalizat.Pe Max il pun la punct imediat.In plus FIA si-au batau joc de toate echipele din a doua parte a clasamentului cand au omologat clona fierari. Acum au bagat SC tot pt. ai da o sansa lui fetelica dar fraierul n-a profitat.Parca vitelus era cu strategia.Eu cred ca astazi tot el a facut strategia si uita ca a gresit rau.Kimi este tratat ca un pres de sters pe jos din cauza astuia cu coafura si comportament de mafiot. GRAZIE,Super Max!!!!!!!!-!!!

  • haha, duminică, 15.04.2018 12:31

    Deci FIA a bagat SC ca sa profite doar Vettel dar fraierul nu a profitat el ci Max. De unde le scoti?

  • ., duminică, 15.04.2018 12:38

    fanSuperMax e cloba si mai frustrata a clonei Ayrton

  • ZZZ, duminică, 15.04.2018 12:39

    @ Bogdan Poate cei de la Ferrari si Mercedes n-au mai avut gume proaspete si chiar daca ar fi intrat la boxe n-ar mai fi avut ce sa puna..Asta apropo de inginerii ceor 2 echipe care se ocupa cu strategia

  • GabyZ, duminică, 15.04.2018 12:45

    Cine se afla in spatele acestui ''fanSuperMax'' este un ratat spurcat !!! Oricand la orice ora as dori sa ma intalnesc cu el.....

  • fanSuperMax, duminică, 15.04.2018 13:03

    Fanii fierari sunt frustrati.Dovada-i ca critica copilul minune a motorsportului.fetel daca intra la boxe castiga.Asa ca fraierul a gresit strategia. Cel mai frustrat este lol.Sigur a dat cu capul de pereti cand a vazut depasirea fenomenala a lui Alonso.Credeam ca lol este de piatra dar se pare ca are si el sentimente...pt. Alonso. mircea_1985&chull:Relaxeaza-te!Du-te sa-ti bei lapticul si apoi joaca-te cu labradorul,motanul,vaca si toate animalele tale!Esti prea mic sa intelegi F1!

  • Chul, duminică, 15.04.2018 13:15

    Mircea_Mircea_1985.Kimi are un scop in F1.Nu se afla aici din cauza ca nu are nici o treaba cu F1.E acolo pentru a sluji iubitului sau coleg.Exemple sunt multe.La Ferarri exista pilot NR.1 si NR.2.Asta de la legendarul Michael Schumacher la Alonso si acum Vettel.Doar ca la ultimi 2 nu prea a fost destul.Asta e unul din lucrurile pe care le urasc la Ferarri.

  • vali1234, duminică, 15.04.2018 13:20

    ricci i a dat o lectie importanta lui max,si anume cum se castiga cursa daca ai rabdare,in cazul pedepsei prea blanda, merita ,minim, un drive through.

  • sorin, duminică, 15.04.2018 13:39

    idiotul ala ca nici nui spun numele nu are ce cauta in f1,pana cand mai e tolerat?...

  • fanSuperMax, duminică, 15.04.2018 13:46

    Super Max a facut liniste pe acest blog.Unde sunt fanii fierari?Doar 4-5 frustrati s-au gasit sa-i planga de mila vitelului.Unde s-au ascuns Radu,Loghin,Anonim si toata gasca?Poate s-au suit in brad. GRAZIE,Super Max!!!!!!!!Miglior pilota!!!!!!

  • lol, duminică, 15.04.2018 13:50

    Pe Max il critica tot die hard fans ai fandositului, mai putin fanii ferrari. De cateva sezoane asta e strategia, isi asuma roul de fan al unui ca sa il critice pe altul apoi schimba tabara si repeta figura. Rezulatul e ca ii critica pe toti cei de la varf fara a lauda in mod deosebit pe vreunul dintre ei. E un soi de razboi de gherila in asemenea vremuri grele. Ghinion :))))

  • ..., duminică, 15.04.2018 13:52

    Deci sa inteleg, cand e depasit Alonso criticam pneurile, regulamentul, Fia, coruptia. Cand depaseste Alonso o masina avariata e fenomenal. Uite de asta merita toti fanii lui palma luata de la soarta.

  • Zuzu, duminică, 15.04.2018 13:54

    Degeaba se agita fanii lui Vettel, cu sau fara acel incident ar fi fost depășit oricum de către Verstapen. Aș zice că mai degrabă Ver... n-a mai insistat să-l depășească și pe Kimi pt că avea acea penalizare de 10s.

  • @sorin, duminică, 15.04.2018 13:55

    Te referi la vettel?Sunt multi care n-au ce cauta in F1:vettel,grosjean,magnussen,Stroll,Sirotkin,Hartley si Leclerc.Ei trebuie inlocuiti cu Kvyat,Wehrlein,Norris,di Resta,Kubica,Buemi si Maldonado. Super Max este cel mai bun pilot ever! GRAZIE,Super Max!!!!!!!!!!!

  • coco, duminică, 15.04.2018 13:56

    forza fierarii!!!!! S-a ars norocu la fetelica. Max, mi-a facut duminica frumoasa :))))-Kimishor sacrificat mai ceva ca mielu de Paste! Bravo Ricci!!

  • ..., duminică, 15.04.2018 13:57

    fetelica, saracu', cu masina avariata...cred ca era avariat el..asa putin, cum sunt si fanii lui acum...

  • ..., duminică, 15.04.2018 14:02

    Si Ricci l-a depasit pe Vettel, apoi a castigat cursa ... E mai tare decat Alonso. Alonso pe ce loc a terminat?

  • KALEL, duminică, 15.04.2018 14:04

    Cursa urmatoare ii da un tur Vettel lui Alonso.

  • fanSuperMax, duminică, 15.04.2018 14:06

    Alonso nu-i de vina ca fetel nu a avut grija de masina .Daca masina era asa afectata vitelul abandona.Cu toti am vazut cu fierari depasit de Mclaren.In rest eternele scuze ale vitelului. Alonso este pedepsit de soarta,vettel este pedepsit de Super Max! GRAZIE,Super Max!!!!!!!!!

  • fanSuperMax, duminică, 15.04.2018 14:16

    Cursa urmatoare vettel nu termina primul tur.Super Max in actiune!GRAZIE,Super Max!!!!!!!!!!

  • vali1234, duminică, 15.04.2018 14:16

    fernando a recuscut ca daca monopostul ferrari nu era avariat nu avea sanse sa treaca de sebastian,

  • vali1234, duminică, 15.04.2018 14:22

    recunoscut*

  • Preafericitul D., duminică, 15.04.2018 14:30

    Ricci - viitor pilot Ferrari si marea sansa pt titlul mondial (iar dureri de cap pt Vettel) Hamilton - exasperat de masina, de cei de pe margine si de cei de la RedBull Kimi - in sfarsit are nerv (si chiar nervi) Hulk - nu trebuia sa fie el in locul lui Bottas? Verst. si Alonso - sarea si piperul cursei!

  • lucky70, duminică, 15.04.2018 14:57

    Frumoasa cursa!Felicitari Ricci,castigator merituos,ajutat de prostia lui Max si de apatia de la boxele Mercedes si Ferrari(poate au virusi in softuri:)) ).Dupa parerea mea,Ferrari ramane masina mai buna in acest inceput de an,urmata indeaproape de Mercedes,Red Bull fiind penalizata de motor,putand pune probleme doar in situatii ca cea de azi!Botas a facut tot ce a tinut de el,a mers fara greseala,mult azi peste colegul de echipa.Kimi,la fel,fiind sacrificat clar de echipa...dar asta e rolul sau!Max face spectacol,dar a primit o lectie azi de cum trebuie sa gestionezi o cursa...ramane de vazut daca va invata ceva!Hulkenberg,ca de obicei,foarte bun...ar merita,intr-adevar,o masina mai buna...Renault pare pe drumul bun,asteptam noua evolutie a motorului!!! Si curse la fel de disputate!

  • ., duminică, 15.04.2018 15:17

    cand nu castiga Ferrari, paranoicii fac spume la degete.....in rest foarte spectaculoasa cursa. sper ca si urmatoarele sa fie la fel.

  • fanSuperMax, duminică, 15.04.2018 15:38

    Vettel nu-i de vina ca Alonso fuge de echipele bune. Deci e mai bun Vettel.

  • liviu, duminică, 15.04.2018 15:44

    poate daca ferrari ar face stragegii diferite pentru cei doi piloti,nu unul "sacrificat" in favoarea celuilalt ar avea mai mult de castigat.

  • GrosJan, duminică, 15.04.2018 15:47

    Softul e pentru ceva prestabilit, calculezi cand e mai bine sa faci urmatoarea oprire in conditii normale de cursa. Daca intra SC pe circuit e vb de o decizie luata in cateva secunde si nici nu trebuie sa te gandesti prea mult pentru asta. In functie de unde esti pe circuit poti profita de intrarea SC, fara sa-ti trebuiasca soft, e limpede ce-i de facut.

  • lucky70, duminică, 15.04.2018 16:39

    @GrosJan,eu glumeam...cred ca Mercedes si Ferrari nu mai aveau pneuri soft noi!Ultrasoftul nu ar fi rezistat pana la final,deci au preferat sa ramana pe pista.Norocul celor de la RedBull si Max s-a faultat singur,daca era atent si nu se precipita,el era eroul zilei!Asa,brovo Ricciardo,inca o data!Poate nu e atat de rapid ca Max,dar,in regim de cursa e mai calculat si mai eficient.

  • bobo, duminică, 15.04.2018 16:58

    Nu vreau sa ii iau din laurii victoriei lui Ricciardo, chiar a meritat victoria in contextul in care a depasit cel mai mult si a speculat excelent o eroare a directorului de cursa. In mod normal daca se petrece un hazard pe circuit bagi safety car absolut imediat, nu astepti 2 ture sa treaca toti prin debris uri si bagi safety car ul dupa ce primii piloti au trecut de linia boxelor.

  • ALex, duminică, 15.04.2018 17:07

    Ricii nu e la fel de rapid ca Max? Ma faci sa rad! Rici forteaza atunci cand e cazul si eficient si fara riscuri majore, Max se duce ca torpila in toti si apoi face accident sau derapeaza. Ricii, a stat calm in spatele lui Max, asteptandu-l sa depaseasca, strategia era factura in primulr and pt Max si apoi pt Ricci care ar fi luat doar locul 2 in spatele lui Max, cum a inceput sa forteze Daniel, a mai facut treaba asta din vreo 3 curse in 2014.

  • Alex, duminică, 15.04.2018 17:10

    Daca se adevereste stirea cum ca Ricci ar urama sa semneze un precontract cu Ferrari in urma numeroaselor probleme cu Rbr, el ar avea numai de castigat dar victoria de azi s-ar putea sa il faca sa se razgandeasca, oricum, aici au fost o sumedenie de circumstante pentru a castiga. Si de ce nu, parca prea de incepator a fost greseala lui Gasly, ca apoi Rrb sa schimbe instant rotile. Insa, nu inteleg ce i-as oprit pe Mercedes si Ferrari sa faca acelasi lucru?Chiar ma miream cat de prosti sunt si nu schimba.

  • lucky70, duminică, 15.04.2018 17:39

    @ALex-Max e mai rapid in calificari! Important este faptul ca Ferrari nu au reactionat la undercatul lui Bottas!Si nu a fost in regim de SC virtual,ca in Australia!Asta ar trebui sa le dea de gandit...faptul ca nu au schimbat,mai apoi,sub SC,cred ca a fost cauzat de lipsa pneurilor soft noi,nu de o greseala stafului tehnic. Si bravo Alonso!Cred ca a fost pilotul care a castigat cele mai multe pozitii in cursa!Clar,un pilot care se zbate si aduce un McLarren peste masini mai bune(Renault si Haas)

  • boi, duminică, 15.04.2018 17:39

    Erau mai in fata, trecusera de standuri. Daca intrau turul urmator ar fi iesit in spatele plutonului deja format compact in spatele SC. Nu sunt chiar atat de naivi ...

  • kimi, duminică, 15.04.2018 18:02

    bravo kimi, ricci, max..

  • kimi, duminică, 15.04.2018 18:05

    si sa se renunte odata la anvelopele de mai multe feluri..si sa se puna 2 rezervoare din start de benzina! vrem piloti, nu manageri de cursa!!!!!!

  • GrosJan, duminică, 15.04.2018 18:36

    SC rapeste avantajul castigat cinstit de altii si il ofera random cui este in masura sa profite la momentul ala. Nu este corect, dar a ramas asa pentru doua motive: este greu de gasit o rezolvare usor de aplicat si aduce un plus de spectacol.

  • GrosJan, duminică, 15.04.2018 19:16

    Anvelopele de mai multe tipuri si regulamentul ce impune folosirea lor au sens. Diferiti piloti sunt mai buni pe diferite gume. Nu vrei sa avantajezi doar anumiti piloti folosind un singur fel de gume si vrei sa testezi pilotii pe mai multe gume diferite.

  • Sumi7, duminică, 15.04.2018 19:16

    Domnule Daniel Popescu, am o intrebare catre d.voastra. Ca sa evitam jignirile personale, postariile de comm.uri ce nu au legatura cu aceasta pagina, intr-un cuvant, sa nu dati curs tiganiei si balacarerilor demne de niste copii de la gradinita, ar trebui sa impuneti o logare cu un user name si un pasw. ptr. fiecare membru? Cu tot respectul, cele mai multe comentarii vin din spatele unor useri anonimi, care de multe ori sunt aceiasi ce transforma aceasta discutie intr-un monolog stupid. Cu toata sinceritatea va spun ca, cele mai bune, mai practice si de bun simt comentarii vin de la userii vechi care sunt cunoscuti de ani buni aici ca: Mclaren_Mircea_1984 , Chull, AyrtonSenna1991, jumbo1974ro, 91Schumi06 , mavrick , WickedSick, VJohann , Soxy, etc!

  • mai shumica, duminică, 15.04.2018 19:30

    Tot userii astia buni cu conturi posteaza si ca anonimi ... Cand nu puteau posta ca anonimi aveau foloseau n conturi in paralel Te mai asteptam cu solutii

  • shumudica, duminică, 15.04.2018 19:33

    mavrick, AyrtonSenna1991 si probabil si Soxy au in spate aceeasi persoana. Are multe conturi printre care si Simona .... Bishuc, F1_zone, si multe altele de care nu-mi amintesc acum

  • AyrtonSenna1991, duminică, 15.04.2018 19:56

    Postez de pe un singur cont. Îmi asum ceea ce spun . Dacă alții postează de pe 10 conturi e treaba lor. Nu ar avea nici un sens să postez de pe alte conturi , deoarece nu este normal si arata ca respectiva persoană are o problemă mare. AyrtonSenna1991 e singurul meu cont.

  • 91Schumi06, duminică, 15.04.2018 20:18

    @GrosJan: sa-l compari pe Verstappen cu MARELE Schumacher e ca si cum l-ai compara pe Claudiu Raducanu cu Cornel Dinu! Verstappen e un autist, se vede-n privirea lui ca omu' are probleme la cutia ucrainiana! Si-ti mai spun o chestie: daca un retardat d-asta, un sclerozat, un handicapat, ca-l iau ca pe Rahova, a ajuns sa castige o cursa de F1, iti dai seama cam care e nivelul actual. Daca putoiu' asta concura pe vremea lu' Senna, manca o bataie sora cu moartea. Sper doar ca intr-o zi sa se lupte si el pt titlu si sa apara un autist d-asta care sa-i distruga toate sansele!

  • GrosJan, duminică, 15.04.2018 20:57

    Nu sunt sigur daca ai raspuns unui post de-al meu dar tot ce ai insirat acolo cu daca si cu parca sunt doar opinii. La fel as putea spune si eu ca daca Senna ar fi concurat in ziua de azi ar fi fost desfiintat, ca dovada nivelul ridicat de acum. Ei poftim...

  • 91Schumi06, duminică, 15.04.2018 21:09

    GrosJan la 15.04.2018, 11:15 Vad ca il blamati pe Max. Ok, uite la rece care sunt faptele: Am zis ca atunci cand nu se vor mai feri alti piloti Max o sa faca poc? Am zis. Se intampla acum. Dar sa spui ca e acolo fara merit e total nedrept. Are cea mai buna intrare in viraj de la Schumacher incoace. De multe ori chiar asta e problema, are un plus de viteza pe intrare. Nu e ca si cum nu ar lua virajul. Are pace de cursa excelent. Asta nu ti-o da FIA sau coruptia. Asta ii va aduce curse bune pe viitor, veti vedea, probabil si titluri. Ok, nu e chiar o comparatie, dar nu stiu cat de ridicat e nivelul din ziua de azi. Ok, poate ca Senna n-ar fi fost in stare sa se adapteze conditiilor din zilele noastre, dar eu iti garantez ca niciun pilot de pe grila actuala nu termina in top 10 in anii in care Senna si Prost castigau titluri mondiale.

  • GrosJan, duminică, 15.04.2018 21:24

    Nu-mi poti garanta nimic. Iar eu nu am exprimat ce cred, am vrut doar sa-ti arat cum e sa ai opinii.

  • GTS-F1, duminică, 15.04.2018 21:51

    @AyrtonSenna1991: Eu mi-am facut cont pentru ca posta oricine cu ID-ul meu si oricum se certau ca prostii intre ei, plus nu am inteles niciodata ura asta intre fanii diferitelor echipe. Bine multi sunt prostuti si nici prea dotati din pct. de vedere intectual dar ce ma deranjeaza este ca nu se posteaza doar cu un user inregistrat, ca pe orice alt site din orice alta tara...

  • Mclaren_Mircea_1985, duminică, 15.04.2018 21:55

    sunt fericit-Mclada a depasit un Ferrari AVARIAT care abia se mai tinea pe roti :)))))))))) viva McLada

  • octav71, duminică, 15.04.2018 22:03

    Desi e mare balacareala pe aici, incerc sa imi prezint parerea? 1. Strategie, de asta nu l-a atacat Vettel pe Bottas. Un loc 2 e mai bun decat un abandon. Motorul ala trebuie sa mai tina inca 4-5 curse. Poate il ataca pe final, tinand cont ca Ferrari este mai gentil cu pneurile, nu vom sti niciodata. 2. La safety-car, ce trebuiau sa faca Mercedes si Ferrari? Sa schimbe normal, dar cu ce? Softuri uzate sau ultrasoft noi? Niciuna nu era varianta rezonabila. Oamenii aia, asta e meseria lor, sa analizeze, sunt platiti pentru asta. Ar trebui sa ne depunem CVurile la ei daca ii consideram prosti? Si nu vorbim de un singur om. Mercedes, Ferrari si RedBull au cam 200 de oameni in echipa. 3. Monoposturile de F1 sunt extrem de sensibile, orice "atingere" mai serioasa le deregleaza destul de tare. Plus ca se munceste cateva ore bune in simulator, plus antrenamentele libere pentru setup-ul ideal. Unii il gasesc, altii nu. Daca mai intervine si un contact, totul se da peste cap. 4. Atingerea "magica" Vettel-Verstapen. Marko l-a sfatuit bine pe Verstapen sa vina direct la Vettel si sa isi ceara scuze. A mai atenuat din supararea Ferrari si mai ales din cea a oficialilor. Este diplomatie pe bani multi. In mod clar Verstapen nu avea ce sa caute pe interior in momentul acela. toti spun ca ar fi trebuit sa aiba rabdare si ar fi castigat cursa. 5. Ricciardo, are acelasi bulan istoric si este un excelent oportunist. O foarte mica fereastra si castiga cursa. 6. Depasirea Alonso-Vettel, pana si Alonso a declarat ca in conditii normale nu s-ar fi intamplat. 7. Personal, ipotetic vorbind nu l-as angaja pe Verstapen, poate peste 4-5 ani cand va dovedi ca nu mai este atat de kamikadze. Poate veni momentul cand nimeni nu il va mai feri si o sa o dea de gard in mod repetitiv. Imi place spiritul lui de luptator, dar nu si inconstienta lui. 9. Depasirile. In full throttle ar fi spectaculoase. Doar ca: nu exista carburant suficient pe monopost, anvelopele(hard) s-ar duce in 10-15 tururi, toate temperaturile ar lua-o razna, un motor/cutie/MG-XX ar tine 1-2 curse, etc. Deci, management! 10. Scuze, am scris mult si prost! Stiu, lipseste punctul 8.

  • AyrtonSenna1991, duminică, 15.04.2018 22:04

    @GTS-F1 Așa este. Ai dreptate. Dar trăim în România totuși , iar D. Popescu nu va lua nici o măsură. Cică sunt 103 comentarii dar eu nu vad decât 80. Nu ar trebui să cenzureze comentariile , ci să șteargă conturile respectivilor , care jignesc si arunca cu mizerii.

  • ferr1, duminică, 15.04.2018 23:53

    Dar Grosjean a fost sanctionat? Maldonado? Sa fim seriosi! Cati piloti n-au mai gresit si n-au fost sanctionati. Vettel a fost sanctionat cand i-a scos pe altii din cursa? Si Vettel s-a bucurat de protectie in trecut, la debutul sau. Exagerati cu Verstappen. Sigur ca e prost, dar trebuie doar sanctionat corect. Cu locuri pe grila sau chiar suspendat o cursa (evident, cu posibilitatea de a fi inlocuit de pilotul de rezerva). Asa mi se pare corect. E ca la fotbal cand iei cartonas rosu. Daca vi se pare ca Max e favorizat, uitati-va la MotoGP si la ce a facut Marquez in cursa din Australia :)) Pe ala l-ati impusca? Diferenta e ca in MotoGP exista sanse mai mari sa mori intr-un accident decat in F1. Un idiot Verstappen. Pacat de Vettel, dar oricum avea sanse la cel mult locul 3. Sambata au fost rapizi cu 0,5 sec, iar duminica nu au trecut de Bottas. Nu vad de ce te-ai chinui sa fii zmeu in calificari, daca in cursa tot pe 2 termini. Ricciardo a fost un oportunist. Omul potrivit la locul potrivit. Sper sa prinda o echipa mare, unde sa aiba sansa sa se bata la titlu. Ricciardo in regim de cursa seamana mult cu Alonso.

  • koi, luni, 16.04.2018 01:25

    Daca te referi la faptul ca e oportunist atunci da, seamana cu Alonso. Iar cursa aceasta seamana cu Singapore 2008 in sensul ca SC a oferit oportunitatea, altfel cursa ar fi avut alta soarta.

  • Alex, luni, 16.04.2018 06:17

    Ferrari in cursa asta a fost peste Mercedes doar ca cu ajutorul pneurilor medium in 2 -3 tururui Mercedes a redus diferenta iar apoi monoposturile astea 2 nu se pot depasi intre ele pe penuri identice sau daca cel din spate are penuri mai bune teoretic dar uin pic uzate, mama lor de regulamente tehnice! Cu piloti buni si monoposturi sensibil egale, cel putin pana acum, nu poti depasi. S-a vazut, ce care trece primul in priml viraj se distanteaza la 2-3-4 secunde si apoi face manaagement de pneuri.

  • Alex, luni, 16.04.2018 06:21

    Daca te incapatanezi si ramai la 1 secunda in spatele celuilalt, cam distrugi pneurile, la fel cuma patiti si Vettel dar tinea totusi aproape de Bottas, poate il analiza dar nu cred ca trecea, in schimb, a venit Rbr cu soft si le-au distrus cursa. Iar Max....un papagal, 2 probleme a generat in cursa asta, la fel ca si Marquez care era sa la rupa umarul drept lui Rossi si lui Aleix Espargaro, astia 2 intra la rupere si la intimidare.

  • 91Schumi06, luni, 16.04.2018 09:52

    @ferr, am vazut in ultimii ani unde e Alonso. De ce n-a reusit in ultimii 3 ani macar un podium amarat? Daca era asa pilot, macar termina cursele. Cred ca problema e si la el. Gasly cu un motor Honda a reusit un loc 4 la Sakhir, pe cand Alonso nici macar in Indy n-a reusit sa duca cursa la final.

  • fgt, luni, 16.04.2018 09:58

    Daca schimba Vettel in turul 45 pe ultrasoft , era barosan. S-a vazut clar eroarea de strategie a echipei.

  • Nacional, luni, 16.04.2018 12:55

    Felicitari pentru Ricci, o cursa fantastica pentru el. Tare mi-as dori ca Ricci sa beneficieze de o masina capabila sa se bata la titlu in aceeasi echipa cu Hamilton.

  • @ferr1, luni, 16.04.2018 13:44

    nu sunt zmei ferrari in calificari. problema e la mercedes cu pneurile, pentru ca nu le pot aduce la temperatura ce trebuie asa repede. de acolo diferenta in calificari. in regim de cursa cele doua echipe sunt destul de aproape ca si performanta. si in antrenamentele premergatoare sezonului, mercedes a lucrat cu pneurile soft si medii probabil pentru ca stiau ca nu se pot baza pe cele mai moi.

  • zic si eu, luni, 16.04.2018 15:39

    Datorita SCului, In cursa de ieri am avut sansa rara de a compara pilotii RBR in conditii similare de cursa si fara ordine de echipa. Ambii au schimbat pe acelasi tip de pneu, in acelasi tur, masinile functionand fara problem si fara incidente anterioare. In timp ce Ricci a depasit curat si chiar elegant castigand cursa meritat (ca strategii MB si Ferr au dormit in cizme, este alta poveste), marele talent(os) Verst a reusit ceea ce stie cel mai bine: sa fie bila intr-un joc de popice (sau bowling, cum preferati). Dupa ce anul trecut a provocat incidente in aproape jumatate dintre cursele la care a luat startul, acum in 2 din 3 curse si-a lovit adversarii. Eu nu as zice ca Liberty il simpatizeaza (asa l-au mostenit de la mos EcleRstone) , dar au nevoie de circul pe care il face baiatu' lu' tata, ca sa mai "asezoneze" competitia, altfel destul de anosta in ultimii 8-10 ani. Statistica ne spune insa ca este doar o chestie de timp pana cand olandezul va genera un incident major si sa vezi atunci cum toti cei care acum iau pozitia strutului si dau niste secunde amarate de penalizare, vor incepe sa caute scuze si sa dea vina pe acest pusti terbilist, de parca el ar face asta fara stirea lor! In rest, asa cum spuneam, RBR a castigat meritat desi a fost ajutata de somnul celor de la MB si Fer, care au dormit in cizme (italinesti sau nemtesti, mai putin important). O exemplificare perfecta a proverbului: cand 2 se cearta, al 3 lea castiga! Chiar daca nu au prins sansa de a schimba sub Sc si sa-si pastreze locul, nu era tarziu sa schimbe dupa, mai ales ca pe pneuri similare cele 2 echipe dau lejer 1,5s pe tur celor de la RBR! Chiar daca mai stateau 10 tururi pe medii (cand vazusera deja timpii RBR), tot aveau timp sufficient sa schimbe, sa-i ajunga si sa-i depaseasca. Ca sa nu zic ca am fi avut o cursa mult mai spectaculoasa!

  • wolteanoo, luni, 16.04.2018 15:57

    Fara incidentul dintre coechipierii Toro Rosso am fi asistat la o victorie a lui Bottas. Excelent au speculat momentul cei de la Red Bull, in stil Ross Brawn pe vermuri la Ferrari. Macar asa am vazut ceva depasiri pe pista ca urmare a intrarii SC si a trecerii celor de la RBR pe soft-uri, pentru ca altfel am fi murit (din nou) de plictiseala.

  • Soxy, luni, 16.04.2018 16:22

    @ferr cu diferenta ca VET termina cursa pe 3 in fata lui HAM si isi marea avantajul fata de el si nu scadea la 9 pct dar nah ... accident de cursa sa zicem VET a zis bine, nu se mai poate da tot timpul vina ca este tanar ... trebuie sa invetze sa gestioneze depasirile si sa-si asume greselile @Mircea stai linistit 1 pct are in fata MB Mai bine uitat-te la piloti unde BOT are doar 5 pct in minus fata de HAM ar fi frumos ca in acest sezon BOT sa termine in fata lui HAM in puncte :) In rest BV Ricci! pacat de KIMI, dc ii schimbau si lui pe soft il prindea pe Bottas Forza Ferrari!

  • lol, luni, 16.04.2018 17:40

    De ce ar exista ordine de echipa la RBR? E clar ca nu vor lupta pentru titlu deci cel mai bun scenariu pentru ei e sa ia cat mai multe puncte cu fiecare pilot.

  • GTS-F1, luni, 16.04.2018 18:30

    Dupa diferitele discutii de dupa cursa... treaba sta cam asa... cei de la Ferrari nu mai aveau soft-uri noi, aveau doar US care nu tineau tururile ramase... s-au inselat :P Cei de la Mercedes au mers pe o singura intrare la boxe pentru ca asa le zicea soft-ul (astia sunt varza, stau numai in soft-ul ala), in timp ce ambii piloti Red Bull nu aveau nimic de pierdut si aveau soft-uri noi :P Verstappen a gresit cu Hamilton si dupa aia i-a ruinat cursa lui Vettel dar si mai comic... si-a ruinat singur cursa pentru ca o putea castiga. Practic i-a daruit victoria lui... Ricciardo :P Bottas vs Vettel pe final putea sa fie interesanta, dar strategia celor de la Red Bull a fost asul din maneca, bravo lor, de fapt bravo pentru Ricciardo doar :P

  • kkmk, luni, 16.04.2018 19:00

    Lucrurile stau cam asa: ce au agonisit pana la SC cei din fata a fost sters cu buretele. Apoi a venit RBR cu pneurile potrivite la momentul potrivit. Cei din fata nu mai aveau pneurile potrivite pentru ca ei le folosisera deja. Daca nu era SC si ar fi contat avantajul agonosit in prima parte a cursei, rezultatul ar fi fost ala pe care il stim, Ferrari sau Mercedes.

  • ferr1, luni, 16.04.2018 22:36

    @91Schumi Daca totul ar tine de cifre, inseamna ca Senna nu se putea compara cu Schumacher. Sunt discutii consumate deja. Duelurile alea Alonso-Schumacher au fost peste tot ce e azi in Formula 1. Uite aici depasire pe exterior: https://www.youtube.com/watch?v=m-ZMQpdX9HQ sau Imola2006: https://www.youtube.com/watch?v=CQeLM8EUw30 si oricum F1 e o competitie a constructorilor, mai putin a pilotilor. Diferenta e ca Alonso chiar s-a batut cu probabil cel mai bun pilot din istorie. Si ce lupte. Nu e ca si cum a venit cu cea mai buna masina si a defilat pe circuit. Pacat ca Schumacher s-a retras repede pentru ca sigur isi lua revansa in 2007 si 2008.

  • @GTS-F1, marţi, 17.04.2018 00:26

    Ferrari avea un set de softuri cu care rulasera doar 3 tururi in Q2, dintre care doar unul singur lansat, oricum net superioare celor pe care le aveau pe masina. Si de gresit au gresit doar cu Kimi ca nu l-au bagat la schimb, cu Vettel nu mai aveau ce face, el si Bottas trecusera deja. Nu stiu care era situatia la Mercedes, pentru ca ei au iesit de doua ori in Q2.

  • GTS-F1, marţi, 17.04.2018 10:12

    @@GTS-F1: Adica soft-urile cu care au inceput cursa? Sau US cu care au vrut sa faca un tur rapid dar au intrat la boxe?

  • @ferr, marţi, 17.04.2018 16:24

    ... e ca si cum Alonso a venit cu cea mai buna masina si NU a defilat pe circuit

  • @GTS-F1, marţi, 17.04.2018 20:13

    Corect, mea culpa !