Rinspeed aduce microcar-ul electric UC? la Geneva

Publicat luni, 15.02.2010 12:50 de Sebastian Toma

Rinspeed va prezenta conceptul unui microcar electric la Salonul Auto de la Geneva. Modelul UC? este gandit pentru productia de serie, iar elvetienii cauta un partener viabil.

Elvetienii de la Rinspeed vor prezenta un microcar electric la Salonul Auto de la Geneva. Acesta se numeste UC? Si imbina elemente de design de la Fiat 500 si Smart ForTwo. Modelul utilizeaza baterii litiu-ion de la LiTec si poate sa parcurga 105 kilometri cu o singura incarcare. Pe langa design-ul atragator, cei de la Rinspeed au creat si un sistem inovator protectie de al bateriilor impotriva iernilor friguroase.

Rinspeed a creat un model electric destinat oraselor congestionate, care poate fi transportat dintr-un oras in altul prin intemerdiul trenurilor. Avand in vedere lungimea redusa a acestui model, UC poate sa fie parcat perpendicular fata de bordura ( la fel ca Smart ForTwo) si poate fi incarcat intr-un tren de marfa specializat. Din moment ce trenurile din majoritatea tarilor europene sunt alimentate de la linii de inalta tensiune, ceea ce inseamna ca transportul dintre doua orase al unui Rinspeed UC ar fi efectuat cu zero emisii de carbon, cel putin zero emisii directe.

Sistemul de protectie al bateriilor pentru iernile extrem de dure este creat pentru a evita problemele ce tin de nivelul de incarcare al acumulatorilor atunci cand acestia sunt supusi unor temperaturi extrem de scazute. Sistemul celor de la Eberspacher este creat pentru a incalzi cu eficienta maxima bateriile lui Rinspeed UC la o temperatura de 60 grade celsius in doar 30 de secunde. Mai mult decat atat, toate aceste sisteme deosebite au fost create pentru productia de serie, iar cei de la Rinspeed cauta parteneri pentru a transforma UC? in realitatate.

Via | Rinspeed

  • Claus-Claudel, luni, 15.02.2010 13:59
    ..............

    frumoasa masina

  • ALX.CT, luni, 15.02.2010 14:10

    Misto, joystick in loc de volan :)

  • hikibabu, luni, 15.02.2010 15:38
    ati tradus total aiurea stirea

    am citit si eu stirea pe alt site si faza cu incalzirea este altfel. Este precizat ca automobilele electrice au probleme cu incalzirea iarna, astfel compania Eberspacher a dezvoltat un sistem de incalzire care face 60 de grade Celsius in 30 de secunde. Ori voi ori altii nu au inteles cum trebe.

  • sebaa, luni, 15.02.2010 16:06
    @kikibabu

    Daca ai lasat telefonul mobil in frig si ai descoperit ca s-a descarcat intre timp poate ca ai fi inteles de ce e nevoie de un sistem de incalzire al acumulatorilor cu care sunt echipate vehiculele electrice. Regula se aplica si la automobile, dar afecteaza autoturismele cu baterii uzate, care pornesc greu si vara. Desi exista o problema evidenta cu incalzirea interioara la vehicule electrice, nu-i atat de grava precum cea legata de viata bateriilor la temperaturi scazute.

  • hikibabu, luni, 15.02.2010 17:28
    complet gresit

    deci sunteti complet ignoranti. Daca va uitati atent la pozele atasate tot de voi in acest articol, veti vedea ca la una din ele apare o gura de aerisire DE INTERIOR (nu de baterie) pe care este scris numele companiei Eberspacher. Si am citit articolul si pe alte site-uri si toti au precizat ca este un sistem de incalzire pentru habitaclu, nu pentru incalzirea bateriilor...Faza cu bateriile a fost o presupunere facuta de voi, pentru ca ati tradus. Ar fi de inteles daca nu ati fi profesionisti...ma asteptam la mai mult de la voi

  • hikibabu, marţi, 16.02.2010 14:04
    exact cum ma asteptatm

    Exact cum ma asteptam, si cum am mai patit de cateva ori pe acest site, nu va intereseaza. Fuga dupa click-uri si vizitatori nu va face mai profesionisti, ba din contra. Bafta